Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tokain presarit.
1 2
Irie
28.06.2010 02:45:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morje.
Olen ymmärtänyt, että Tokait ovat hyviä soittimia, ja Tokai APB-32 ei olisi todellakaan mikään kallis keppi aloittelijalle. Eli ovatko nuo Tokain edullisemmat precision bassit mistään kotoisin, vai pitäisikö päätyä johonkin Squierin yms. vastaavaan?
 
pekezu
28.06.2010 11:21:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Irie: Morje.
Olen ymmärtänyt, että Tokait ovat hyviä soittimia, ja Tokai APB-32 ei olisi todellakaan mikään kallis keppi aloittelijalle. Eli ovatko nuo Tokain edullisemmat precision bassit mistään kotoisin, vai pitäisikö päätyä johonkin Squierin yms. vastaavaan?

 
Nuo on kasattu koreassa ja veikkaan, että osatkin ovat sieltä halvimmasta päästä. Itse ehkä tuohon rahaan sijoittaisin mieluummin vaikka Yamaha bb 414:n. Toki sekin on itämaan ihme, mutta mun käsittääkseni sen osat ovat hieman laadukkaampia.
 
Kannattaa myös tsekkailla toria, siellä pyörii aika ajoin esim. Grass Rootsin bassoja, jotka ovat jo ihan toista luokkaa noiden halvimpien ritsojen kanssa.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
tarzan
28.06.2010 11:30:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Irie: Morje.
Olen ymmärtänyt, että Tokait ovat hyviä soittimia, ja Tokai APB-32 ei olisi todellakaan mikään kallis keppi aloittelijalle. Eli ovatko nuo Tokain edullisemmat precision bassit mistään kotoisin, vai pitäisikö päätyä johonkin Squierin yms. vastaavaan?

 
Grass Rootsit on omaan makuun toiminu ja myös halvemmat Tokait aivan kivasti. Japsi-Tokait, eli nuo 50/55-sarjalaiset ovat olleet poikkeuksetta hyviä. Halvemmissa yksilöeroja on, mutta ei hyviin säätöihin laitettuna ole mitään hämminkiä. Ottaisin mieluummin Tokain kuin edullisen Skujun, toisaalta kalliimmat Squierit ovat olleet myös mainioita.
 
Ja sieltä se taas tuli.
Sax-pappa
28.06.2010 11:36:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Nuo on kasattu koreassa ja veikkaan, että osatkin ovat sieltä halvimmasta päästä. Itse ehkä tuohon rahaan sijoittaisin mieluummin vaikka Yamaha bb 414:n. Toki sekin on itämaan ihme, mutta mun käsittääkseni sen osat ovat hieman laadukkaampia.
 
Kannattaa myös tsekkailla toria, siellä pyörii aika ajoin esim. Grass Rootsin bassoja, jotka ovat jo ihan toista luokkaa noiden halvimpien ritsojen kanssa.

 
Itselläni on vastaava Tokain halvemman pään jatsari ja ne asiat joita osaan arvioida eli soitettavuus, työnlaatu ja soundi ovat kyllä tuossa kohdallaan.
 
J.Hollström
28.06.2010 11:58:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on tommonen halpis Tokain presari.
 
Muutaman soittokerran kokemuksella parit commentsit:
- visuaalinen laatu ok, erityisen mieluisaa on lakkaus, joka on kaulassakin kiiltävä, ja tekee vaaleista puuosista mukavan kellertävän tummia
- metalliosat el cheapon oloisia, mutta toimivia
- soundaa kuten presarin pitääkin, jollei mene sössimään soundia jollain aktiivihimmeleillä piloille
- hemmetin kevyt, en ole punninnut, mutta veikkaan kolmen kilon kantturoille, alle neljä selvästi olkapäätuntumalla
 
Mun bassossa on vaihdettu mikki jonkun soitirakentajan itsekäämimään versioon, joka saattaa vaikuttaa sointiin suuntaan jos toiseen. Alkuperäinen mikki on olemassa, mutta en ole verrannut noita keskenään.
 
Tosta ekat savut: http://juki.1g.fi/mp3/Bassottelua/Tokai.mp3
Tosta kuva: http://juki.1g.fi/misc/IMG_3710.JPG
 
Eli summa summarun, säädettynä ja fiksattuna toi halpismallikin menee ihan täysiä. Se saako siitä kaiken mojon irti, kun ei ole oikea logo ja valmistusmaa on jo sitten jokaisen oma asia. Mutta joka tapauksessa erittäin paljon rahalle vastinetta.
 
J.Hollström
28.06.2010 12:03:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Nuo on kasattu koreassa ja veikkaan, että osatkin ovat sieltä halvimmasta päästä.
 
Mistä tiedät että on Koreasta?
 
Mun käsitys on että kaikkein halvimmat soittimet tulee kaikilla valmistajilta Kiinasta, Korea on hintatasoltaan jo Japanin luokkaa, eikä ole enää mikään halpismaa valmistaa.
 
Kannattaa myös tsekkailla toria, siellä pyörii aika ajoin esim. Grass Rootsin bassoja, jotka ovat jo ihan toista luokkaa noiden halvimpien ritsojen kanssa.
 
Oletko verrannut 1:1 noita keskennään, vai mistä tämä "toista luokkaa" oleva kommentti on kotoisin. Joskus tuntuu että jengi heittelee ihan mutulla näitä arvauksiin tänne.
 
Sax-pappa
28.06.2010 12:29:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Mistä tiedät että on Koreasta?
 
Mun käsitys on että kaikkein halvimmat soittimet tulee kaikilla valmistajilta Kiinasta, Korea on hintatasoltaan jo Japanin luokkaa, eikä ole enää mikään halpismaa valmistaa.

 
Mun Tokaissa ainakin lukee lavan takana "Made in Korea". Tuo on tosin muutaman vuoden takaa. Tämänpäivän tilannetta en tiedä.
 
pekezu
28.06.2010 12:41:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Mistä tiedät että on Koreasta?
 
Mun käsitys on että kaikkein halvimmat soittimet tulee kaikilla valmistajilta Kiinasta, Korea on hintatasoltaan jo Japanin luokkaa, eikä ole enää mikään halpismaa valmistaa.
 

 
Oletko verrannut 1:1 noita keskennään, vai mistä tämä "toista luokkaa" oleva kommentti on kotoisin. Joskus tuntuu että jengi heittelee ihan mutulla näitä arvauksiin tänne.

 
Tosiaan siis ne, joita olen nähnyt on olleet Made in Korea- lätkällä.
 
Mulla oli itselläni Grass Rootsin presari. Se oli hyvä, ehkä paras kaula niistä presareista, mitä olen koeajanut. Hyvin soiva peli ja taattua presarisoundia. Joskus tyyppailin sitten noita Tokain halvempia ritsoja musakaupoissa. Silloin jäi todella koleat fiilikset. Ei vakuuttaneet akustisesti eivätkä sähköisesti. Lisäksi mun eräällä tutulla on tollainen, jo useamman vuoden vanha tosin. Sekään ei oikein vakuuttanut.
 
Tietysti säätämällä, nauhanpäitä viilaamalla ja mikin + mahdollisesti hardwaren vaihtamalla noista voi saada ihan päteviä pelejä. Mutta haluaako sitten kuluttaa aikaa (ja rahaa) moiseen?
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
J.Hollström
28.06.2010 13:15:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Mun Tokaissa ainakin lukee lavan takana "Made in Korea". Tuo on tosin muutaman vuoden takaa. Tämänpäivän tilannetta en tiedä.
 
Mun ritsassa ei lue mitään, muuta kuin C:llä alkava sarjanumero. En ole metsästänyt valmistusmaata, mutta C-kirjaimesta saa vahvan china-feeliksen. Oisiko sitten niin että nämä uusimmat on Kiinalaisia. Ainakin fenderin uusimmat, ja hyviksi kehutut halpis CV-squierit on Kiinassa tehty.
 
Anyway, luulen että nää hakkaa esim. Grass Rootsit ja muut ruohonjuuritasonsoittimet 100-0, linkoaa ja pesee ikkunat mennessään. Mulla ei oo tosin edes näköhavaintoja noista, mutta niinkauan kuin ei ole, mielipidé on tää.
 
Spandau-
28.06.2010 13:20:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiinassa nuo taidetaan nykyään tehdä. Tuossa männäviikolla testasin tommosta kiinalaista ja siinä oli paksumpi kaula(lähempänä alkuperäistä) kuin taannoin omistamassani Korealaisessa. Ihan pätevä perusbasso jos hyvä yksilö sattuu kohdalle.
 
When i die, bury me upside down so the world can kiss my ass
Sax-pappa
28.06.2010 13:37:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Spandau-: Kiinassa nuo taidetaan nykyään tehdä. Tuossa männäviikolla testasin tommosta kiinalaista ja siinä oli paksumpi kaula(lähempänä alkuperäistä) kuin taannoin omistamassani Korealaisessa. Ihan pätevä perusbasso jos hyvä yksilö sattuu kohdalle.
 
Yksilöissä tosiaan on eroa, joten kannattaa itse kokeilla ennen ostopäätöstä. Tällöinhän selviää käteen sopivuus ja työn laatu (törröttääkö nauhanpäät jne). Valmistusmaa lienee kuitenkin toisarvoinen asia.
 
J.Hollström
28.06.2010 13:51:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sax-pappa: Yksilöissä tosiaan on eroa, joten kannattaa itse kokeilla ennen ostopäätöstä. Tällöinhän selviää käteen sopivuus ja työn laatu (törröttääkö nauhanpäät jne). Valmistusmaa lienee kuitenkin toisarvoinen asia.
 
Nauhanpäät voi törröttää "paremmistakin" soittimista, ainakin Suomen olosuhteissa esim. talvisaikaan. Mutta ne saa piiloon kotikonstein, jos vaan haluaa ostata. Eli ei oo musta työn laadun mittari. Toki helppo havaita sormenpäällä kaulaa hiplaamalla, ja harmi että soitinkauppiaat ei noita fiksaa etukäteen kuntoon.
 
PasiB
28.06.2010 15:55:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Nauhanpäät voi törröttää "paremmistakin" soittimista, ainakin Suomen olosuhteissa esim. talvisaikaan. Mutta ne saa piiloon kotikonstein, jos vaan haluaa ostata. Eli ei oo musta työn laadun mittari. Toki helppo havaita sormenpäällä kaulaa hiplaamalla, ja harmi että soitinkauppiaat ei noita fiksaa etukäteen kuntoon.
 
Totta, omassa jenkki fenkussa törrötti nauhanpäät tosi reilusti. Saihan ne kuitenkin viilailtua kuntoon, ei siinä mitään. Nykyisessä meksikaanissa on paremmin tehty nauhatyöt.
Aika hyvä soundi muuten sun Tokaissa, kenen tekemä mikki siinä on?
 
Mitä, minäkö tyhmä? Nyt en oikein ymmärrä.
J.Hollström
28.06.2010 17:02:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

PasiB: Aika hyvä soundi muuten sun Tokaissa, kenen tekemä mikki siinä on?
 
Nyt kun kysyit niin katoin, että Halla Custom Instruments on sen kääminyt 120 eurolla (joka on musta älytön hinta tommoseen halpis bassoon, kun 30 euron tarvikemikillä saa saman soundin). Painonkin tsekkasin, 3,45 kg.
 
Cathi777
29.06.2010 12:37:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Nauhanpäät voi törröttää "paremmistakin" soittimista, ainakin Suomen olosuhteissa esim. talvisaikaan. Mutta ne saa piiloon kotikonstein, jos vaan haluaa ostata. Eli ei oo musta työn laadun mittari. Toki helppo havaita sormenpäällä kaulaa hiplaamalla, ja harmi että soitinkauppiaat ei noita fiksaa etukäteen kuntoon.
 
Minä kanssa ostin sellaisen Tokain kiinassa tehdyn Telecasterin. Siinäkin oli liikkeessä kokeiltaessa nauhanpäät törröttämässä. Pari päivää oston jälkeen kotona niin eipä ollut enää. Eli puuhan elää todella paljon ja ei tuo todellakaan ole mikään laadun mittari. Kokeilin silloin myös Matti Nevalaisen tekemää Teleä ja ihan samalla lailla siinäkin ne törrötti. Eli voi jäädä talvisaikaan soittimet ostamatta jos sitä pitää laadun kriteerinä.
 
Only pop music can break my heart...
troubledjoe
30.06.2010 09:25:27
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse ostin Kiinassa valmistetun Tokain presarin kakkosbassoksi. Laatu ja soundi olivat kuitenkin paremmat mitä omistamassani Japanissa valmistetussa yksilössä, että ykköseksihän tuo meni yllättävän nopeasti.
 
RamoQ
03.07.2010 19:59:14 (muokattu 03.07.2010 19:59:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

troubledjoe: Itse ostin Kiinassa valmistetun Tokain presarin kakkosbassoksi. Laatu ja soundi olivat kuitenkin paremmat mitä omistamassani Japanissa valmistetussa yksilössä, että ykköseksihän tuo meni yllättävän nopeasti.
 
No yleensähän se riippuu ihan siitä että mitä palikoita ne sinne kiinaan on lähettänyt.
Kasataanhan osa Fenkuistakin meksikossa jenkkiläisistä osista.
Tyon laatu voi sitten olla aika yksilöllinen juttu näissä kiinanihmeissä...
 
"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
J.Hollström
03.07.2010 20:26:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: No yleensähän se riippuu ihan siitä että mitä palikoita ne sinne kiinaan on lähettänyt.
Kasataanhan osa Fenkuistakin meksikossa jenkkiläisistä osista.
Tyon laatu voi sitten olla aika yksilöllinen juttu näissä kiinanihmeissä...

 
Ei sinne Kiinaan mitään komponentteja lähetellä enää ton hintaluokan vehkeissä. Kaikki romut tulee sieltä missä se itse tuotekin tehdään. Koko halpisritsan ideologia romuttuu jos aletaan shippailemaan osia jostain kalliista maasta Kiinaan kokoonpantavaksi, vaikka se kokoonpano onkin se missä palkat on oleellinen osa kustannusrakennetta.
 
J.Hollström
03.07.2010 20:28:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Nyt kun kysyit niin katoin, että Halla Custom Instruments on sen kääminyt 120 eurolla (joka on musta älytön hinta tommoseen halpis bassoon.
 
Kaiken lisäksi tämä mikki alkoi viime treeneissä pätkimään. Pitänee heittää se orkkis mikki kiinni jos olis luotettavampi.
 
J.Nikkanen
03.07.2010 20:30:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

J.Hollström: Kaiken lisäksi tämä mikki alkoi viime treeneissä pätkimään. Pitänee heittää se orkkis mikki kiinni jos olis luotettavampi.
 
Muut sen ritsan mulle (siis basson) halballa ku o rikkiki...
 
Eksaktin faktan puute tekee m.netissä mutusta absoluuttista totuutta.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «