Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tumput pois stratolta.
1 2
Umas
27.06.2010 13:01:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Päätin palata juurille ja palata sinkkumikkien maailmaan, mutta mehico fenderoksen mikit kuullostaa kuin niillä olisi tumput päällä. Dimarzion virtual solosta ihan hyvät kokemukset, mutta haluisin ehkä kuulla lisää vaihtoehtoja. Tarkoitus olisi uusia ainakin talla ja kaula mikit. Keski mikkiä kun en ole koskaan oppinut käyttään.
Tyylisuunta folkrock/blues/psykerock maailmoissa.
Budjetti +- 100€
 
Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related
trih
27.06.2010 14:43:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten tuo on mahdollista? Kielet ikäloput?
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
llarppp
27.06.2010 14:45:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

onhan mexicois aika kakkanen saundi. mikit kovin tunkkasii
 
"Every man dies, not every man really lives"
Umas
27.06.2010 14:51:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kielillä ei vaikutusta. Mikit ovat tunkkaiset, Kun tietää että parempaakin on saatavilla.
 
Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related
slapvete
27.06.2010 15:33:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hae Musamaailmasta Duncanin SSL-1 -satsi. Hinta/laatu-suhde todellakin kohdallaan.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
von spets
27.06.2010 17:11:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Halvin ratkaisu on tehdä tone-potikoista no-loadit raaputtamalla potikan sisällä olevaan hiilirinkulaan rako ja laittamalla volume-potikkaan 500k. Jos on vielä tunkkainen soundi, on vika kytkennöissä tai vahvarissa.
 
Umas
27.06.2010 17:28:29
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

von spets: Halvin ratkaisu on tehdä tone-potikoista no-loadit raaputtamalla potikan sisällä olevaan hiilirinkulaan rako ja laittamalla volume-potikkaan 500k. Jos on vielä tunkkainen soundi, on vika kytkennöissä tai vahvarissa.
 
Noi voisi olla koklaamisen arvoinen juttu. Epäilenpä että vika kuitenkin on mikkien dynamiikkassa.
 
Luuletko osaavasi soittee kitaraa? http://www.youtube.com/watch?v=uNw9YaXemlM&feature=related
JuSu
27.06.2010 18:12:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Umas: Dimarzion virtual solosta ihan hyvät kokemukset
 
Virtual vintagen vaihtoehdoksi esittäisin Duncanin Classic Stack Plus -sarjaa. Itse tyrkkäsin setin tuollaisia stratoon, ja kyllä väittäisin stratoklangin irtoavan, ja ilman hurinoita. Budjetti toki paukkuu rikki helposti, jos uutena ostat.
 
Itsellä on kokemus Virtual Vintage Heavy Blues -mikistä kaulapositiossa (tosin eri kitarassa), ja mun korvaan sen soundi oli streriili ja tietyllä tapaa mitäänsanomaton verrattuna noihin Classic Stack Plussiin.
 
Makuasioita kuitenkin.
 
JuSu
 
'aristoteles666: soundi joko paranee tai ei.'
Shredator
27.06.2010 18:43:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Virtual vintagen vaihtoehdoksi esittäisin Duncanin Classic Stack Plus -sarjaa. Itse tyrkkäsin setin tuollaisia stratoon, ja kyllä väittäisin stratoklangin irtoavan, ja ilman hurinoita. Budjetti toki paukkuu rikki helposti, jos uutena ostat.
 
Itseäni myös tämä kiinnostaa. Oliko tallamikissä kuitenkin tarpeeksi outputtia, esim classic rockin soittamiseen? Vai onko se selkeästi ns. vintage-soundinen.
 
Onko kellään kokemuksia noista Duncanin SSL-5 ja SSL-6 mikeistä straton tallassa?
 
Nomen est omen.
Väsykäsi
27.06.2010 18:52:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Itseäni myös tämä kiinnostaa. Oliko tallamikissä kuitenkin tarpeeksi outputtia, esim classic rockin soittamiseen? Vai onko se selkeästi ns. vintage-soundinen.
 
Onko kellään kokemuksia noista Duncanin SSL-5 ja SSL-6 mikeistä straton tallassa?

 
Eikös asia ole näin että vintage = classic rock? Mun Tokaissa ('79 Silver Star) on just samanlaiset mikit millaset huhujen mukaan oli myös SRV:n Tokaissa. Hyvin lähtee kaikki Rollareista Rainbowhon. =)
 
Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä
Shredator
27.06.2010 18:57:24 (muokattu 27.06.2010 18:58:45)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi: Eikös asia ole näin että vintage = classic rock? Mun Tokaissa ('79 Silver Star) on just samanlaiset mikit millaset huhujen mukaan oli myös SRV:n Tokaissa. Hyvin lähtee kaikki Rollareista Rainbowhon. =)
 
No se on vähän miten sen näkee. Kyllä se overwoundi kuulostaa aina paremmilta ns. classic rockissa. SRV:n mikitkin oli aina käsittääkseni hieman kuumemmat.
 
Nomen est omen.
Väsykäsi
27.06.2010 19:12:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: No se on vähän miten sen näkee. Kyllä se overwoundi kuulostaa aina paremmilta ns. classic rockissa. SRV:n mikitkin oli aina käsittääkseni hieman kuumemmat.
 
Njoo, kans se että minkä mieltää vintageksi. =)
 
Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä
JuSu
27.06.2010 19:26:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Itseäni myös tämä kiinnostaa. Oliko tallamikissä kuitenkin tarpeeksi outputtia, esim classic rockin soittamiseen? Vai onko se selkeästi ns. vintage-soundinen.
 
Hmm... Jos ei muuten potki, niin vähän jotain clean boostia kitaran ja vahvistimen väliin, niin johan riittää mehua.
 
Ainakin Mesa/Boogie Nomadin kanssa noissa riittää potku vaikka metalliin ilman lisäbuustia.
 
JuSu
 
'aristoteles666: soundi joko paranee tai ei.'
Spike
27.06.2010 22:23:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Hae Musamaailmasta Duncanin SSL-1 -satsi. Hinta/laatu-suhde todellakin kohdallaan.
 
Ääni tälle. Mikä säilyttäis saman lasisuuden mutta ois pari karvaa kuumempi?
 
Swan
28.06.2010 01:43:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikkien vaihtoon jos lähdetään, voin suositella täysin varauksetta DiMarzion Areoita. Toistaiseksi en ole aidomman kuuloisiin hurinattomiin stratomikkeihin törmännyt. Tuntuu, että monessa muussa vastaavassa loppuu dynamiikka kesken ikään kuin täysikokoisilla humppareilla soittaessa, mutta Areat ne myös tuntuu oikeilta. Mulla on itselläni settinä tallasta kaulaan '61/'58/'58.
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Varjo1
28.06.2010 17:41:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Itseäni myös tämä kiinnostaa. Oliko tallamikissä kuitenkin tarpeeksi outputtia, esim classic rockin soittamiseen? Vai onko se selkeästi ns. vintage-soundinen.
 
Onko kellään kokemuksia noista Duncanin SSL-5 ja SSL-6 mikeistä straton tallassa?

 
Mulla on SSL-5 tallassa, ja onhan se aikas hyvä, sellanen P-90- tyyppinen. Ainakin vielä annan tallassa sen oleilla,,,, ei yläpystyä pistä hyppimään, mutta varsin hyvä kuitenkin.
 
En ole hullu, mutta pidän lentävistä eläimistä.
kimurantti1
28.06.2010 22:14:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Swan: Mikkien vaihtoon jos lähdetään, voin suositella täysin varauksetta DiMarzion Areoita. Toistaiseksi en ole aidomman kuuloisiin hurinattomiin stratomikkeihin törmännyt. Tuntuu, että monessa muussa vastaavassa loppuu dynamiikka kesken ikään kuin täysikokoisilla humppareilla soittaessa, mutta Areat ne myös tuntuu oikeilta. Mulla on itselläni settinä tallasta kaulaan '61/'58/'58.
 
Nää kuulostaa kyllä mielenkiintoisilta. Ootko minkä verran testaillut noita muita vähän keskivertoa parempina pidettyjä stratomikkejä kuten Lindy Fralin, Sheptone jne?
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Swan
28.06.2010 22:52:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Nää kuulostaa kyllä mielenkiintoisilta. Ootko minkä verran testaillut noita muita vähän keskivertoa parempina pidettyjä stratomikkejä kuten Lindy Fralin, Sheptone jne?
 
Painotan sanaa hurinaton. Omiin kitaroihini en ole koskaan laittanut aidosti yksikelaisia stratomikkejä, koska vihaan sitä 50Hz brummia. Putiikkisinkuista on näin ollen kokemukset harvassa, kun ei taida yksikään niistä valmistajista tehdä stäkättyjä mikkejä. Kinman on ainut poikkeus, mutta varsinkin niiden kuumemmat mikit on malliesimerkkejä siitä, miten dynamiikassa tulee jossain vaiheessa katto vastaan, vaikka kuinka lujaa kieliä löisi. DiMarzioihin kun vaihdoin, tatsi muuttui huomattavasti parempaan suuntaan.
 
Periaatteessa kiinnostaisi kokeilla Fralineja tai Sheptoneja sellaisen Suhrin tai Fralinin backplaten kanssa, mutta budjetti ei anna tässä vaiheessa elämää myöten. Jos se systeemi toimii yhtä hyvin kuin Jucciz väittää, stäkätyiltä mikeiltä saattaa loppua duunit.
 
"Once Lady Yuna fixes her hair, we leave!"
>-)))> #26
S.M.A.K.
Rämppy
01.07.2010 09:31:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kinmanin AVn-T on hurinaton stratomikki, jota ainakaan minä en soundin perusteella kykene erottamaan "aidosta asiasta". Kirkkaasti paras lajissaan, mitä minä olen kokeillut. Dynamiikka ja soundit ovat erittäin kohdallaan, ainoa mikä puuttuu on hurina. Kinmanit ovat erittäin herkkiä korkeussäädölle. Pienikin muutos vaikuttaa soundiin kuuluvasti, joten "sweet spotin" haku voi viedä hetken. Mulla on pitkään ollut toisessa stratossa tuo Avn-T, muissa stratoissa on ollut Texas specialia, fat 50's-settiä, Fralinin Blues Specialia, ym., ym.. Mun mielestä AVn-T ei soundien autenttisuudessa häviä noille muille pätkääkään.
 
En sitten malttanut olla sanomatta.
Music_Fighter
01.07.2010 11:46:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

slapvete: Hae Musamaailmasta Duncanin SSL-1 -satsi. Hinta/laatu-suhde todellakin kohdallaan.
 
Suosittelisin näitä myös. Se mielikuva stratosoundista joka minulla pyöri päässä, löytyi näistä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «