Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Electro-Harmonix Deluxe Memory Boy / TC Electronic Nova Repeater
1
H053
27.06.2010 10:26:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Haulla löytyi vain hajanaisia viitteitä ko. pedaaleista..
Eli käyttäjäkokemuksia ymstms. kaivataan Electro-Harmonix Deluxe Memory Boy ja TC Electronic Nova Repeater -pedaaleista.
 
http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_deluxe_memory_boy.htm
http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_nova_repeater.htm
 
Hinnaltaan identtisiä, mutta ominaisuuksiltaan erilaisia.
Muistipoikaa mainostetaan analogisena delayna, kun taas Toistaja on analogista (ilmeisesti hyvin) mallintava digimörkö.
Ziggy Bubba
27.06.2010 10:41:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos toi Boy on yhtään sukua sille Manille, kuten varmaan on, niin se on tosi analoginen. Veikkaisin, et noita kahta vertailtaessa tää EHX on se perinteisempi.
 
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
Wäiski
27.06.2010 10:52:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

H053: Eli käyttäjäkokemuksia ymstms. kaivataan Electro-Harmonix Deluxe Memory Boy ja TC Electronic Nova Repeater -pedaaleista.
 
http://www.thomann.de/fi/electro_harmonix_deluxe_memory_boy.htm
http://www.thomann.de/fi/tc_electronic_nova_repeater.htm
 
Hinnaltaan identtisiä, mutta ominaisuuksiltaan erilaisia.
Muistipoikaa mainostetaan analogisena delayna, kun taas Toistaja on analogista (ilmeisesti hyvin) mallintava digimörkö.

 
Olen käyttänyt muutaman viikon Deluxe Memory Boy:tä ja käyttökokemukset ovat erittäin hyvät. Soundi on laadukas analogidelayn soundi ja käytettävyys selkeää. Erityisen hyvä on tap-tempo jossa on myös mahdollisuus valita taputukselle kertoimia, ts. haluttaessa lyhyttä delaytä ei tarvitse nyrjäyttää nilkkaansa. Modulaation avulla laitteesta saa nauhakaikumaisen tai voi lisätä hienoa chorusta. Ufo-soundeja saa nappuloiden ääriasetuksia lähentyessä tai käyttämällä expressiopedaalia. Expressiopedaalilla ohjattavan parametrin voi valita kätevästi exp. mode-kytkimestä. Yhteenvetona kyseessä on siis monipuolinen laite analogidelayn soundista pitäville.
 
Nova Repeaterista minulla ei ole kokemusta, lienee laatupeli sekin.
 
Andy J.
29.06.2010 13:32:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,
 
mulla oli pitkään Nova Delay, ja reilu viikko sitten taloon tuli Deluxe Memory Boy. Mikäli Nova Repeater on soundiltaan yhtään isoveljensä kaltainen, ovat pedaalit varsin erilaisia; yhdistävänä tekijänä se, että molemmat tuottavat viivettä ja että niissä on tap-tempo.
 
Nova Delay oli todella hyvän kuuloinen ja monipuolinen, aina tosin, tummimmillaankin, melko "crisp", eikä MINUSTA kuulostanut kovin paljon analogidelaylle, hyvälle toki lähes aina. DMB taasen ei ole "crispiä" nähnytkään, toistot ovat melkoisen tummia ja "suttuisia", ja kuten edellä mainittiin, modulaation ja ekspressiopedaalin avulla laitteesta saa irti melkoisen häiriinytneitä soundeja. Nova Delayn modulaatiot olivat luonteeltaan hyvin hillittyjä.
 
Eli omien kokemuksien summa summarum: Nova Delay on monipuolinen, erittäin hyväsoundinen digitaalidelay. DMB taasen omalla tavallaan monipuolinen, mutta erittäin tumma ja analogisen kuuloinen analogidelay. Kukin tyylillään, meikäläisen tämänhetkisiin mieltymyksiin DMB sopii erittäin hyvin, low-cut ominaisuudella sai toistoista siivottua hieman alapäämuhjua pois, mikä hieman selkeytti toistojen soundia.
 
H053
29.06.2010 19:36:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Andy J.: Moi, mulla oli pitkään Nova Delay, ja reilu viikko sitten taloon tuli Deluxe Memory Boy. Mikäli Nova Repeater on soundiltaan yhtään isoveljensä kaltainen...
 
Kyllähän tuota Repeateriä mainostetaan Nova delaynä karsituilla ominaisuuksila.
 
DMB taasen omalla tavallaan monipuolinen, mutta erittäin tumma ja analogisen kuuloinen analogidelay...
 
Omien kuulohavaintojen ja tämän ketjun kommenttien perusteella minäkin taidan kallistua tuon Deluxe Memory Boyn puoleen.
dropD
30.06.2010 08:34:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli jonkin aikaa sitten delay hakusessa ja loppusuoralla kilpaili tuo repeater ja EHX:n purnukat. Lautaan päätyi memory toy ihan soundinsa puolesta. Plussana, että on hyvin kompakti. Jos tuntisin tap-tempoa tarvitsevani, niin varmaan DMB tulisi lautaan. Mulla siis tuo delay toimittaa tila/fiilis/utu-kaikuna cleaneille...
 
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «