Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyvä overdrivepedaali
1 2 3 4
FreshPots
25.06.2010 15:21:17 (muokattu 29.06.2010 14:48:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan tästä tehty keskusteluja mutta ei oikein löytynyt haulla minulle sopivaa.
 
Eli nyt pitäisi etsiä overdrivepedaali. Sen ei tarvitse olla mikään digitaalinen superdistortionhärpäke vaan analoginen simppeli overdrive, jossa kuitenkin riittää säätövaraa.
Säröä ei tarvitse olla kuin pienessä kylässä (ei distortion)
Soitan lähinnä rockia ja bluesia joten hakemani saundimaailma voisi olla akselilta SRV, Hendrix, Trower, Bonamassa, ZZtop, Gilmour, Knopfler, Rory Gallagher, AC/DC, Zeppelin, Rolling Stones, Clapton, Gary Moore.
Ittellä on jo tubescreamer joten älkää ehdotelko minkään näköisiä kopiota.
Säätövaraa pitäisi riittää.
(Ehkä hieman Marshall-henkinen, mutta kuitenkin hyvä olis jos sais esim. Fendersaundeja myös.)
Ehdotelkaa myös mitälie dual channel overdrive (boost ja särö samassa).
Pitää toimia esim. fuzzien kanssa.
Pitäisi toimia clean boostina.
Soitan stratoilla ja les pauleilla.
Vahvistin fender deluxe reverb.
Hinta alle 200e
 
Mielipiteiteitä:
Fulltone OCD
Mi Audio Blue Boy Deluxe
Lovepedal säröt
Roger Mayer Voodoo 1, Blues, Bass
Jetter säröt
Menatone red snapper
 
Quill
25.06.2010 16:50:38 (muokattu 25.06.2010 16:56:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen miettinyt juuri samaa ja katsellut monia vaihtoehtoja, mutta vielä en ole saanut hommattua. Tarve olisi kova, sillä tällä hetkellä ei särönä ole kuin Proco RAT, josta ei pieniä säröjä hirveän hyvin saa, ainakaan samalla kun tarvitsisi isoa säröä.
 
Yksi vaihtoehto mitä olen katsonut ja joka voisi olla ihan hyvä on MI Audiolta Crunch Box, joskaan Fulltone OCD:n kanssa ei varmaankaan voi mennä metsään(?) Crowther Audio Hotcake voisi olla kanssa aika kova näytteiden perusteella. Zvex Distortronissa riittää myös säätövaraa ja ainakin Marshall-tyyliset säröt lähtee hyvin.
 
sweethomechicago
25.06.2010 19:14:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fulltonen Fulldrive 2 Mosfet on ainakin itellä toiminu kivasti. Säätövaraa on ja lähtee mukavat SRV soundit kuin myös vähän rankemmatkin pörinät. Suosittelen :)
 
You laugh, because i'm different...I laugh, because you're all the same
FreshPots
25.06.2010 19:16:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Quill: Itse olen miettinyt juuri samaa ja katsellut monia vaihtoehtoja, mutta vielä en ole saanut hommattua. Tarve olisi kova, sillä tällä hetkellä ei särönä ole kuin Proco RAT, josta ei pieniä säröjä hirveän hyvin saa, ainakaan samalla kun tarvitsisi isoa säröä.
 
Yksi vaihtoehto mitä olen katsonut ja joka voisi olla ihan hyvä on MI Audiolta Crunch Box, joskaan Fulltone OCD:n kanssa ei varmaankaan voi mennä metsään(?) Crowther Audio Hotcake voisi olla kanssa aika kova näytteiden perusteella. Zvex Distortronissa riittää myös säätövaraa ja ainakin Marshall-tyyliset säröt lähtee hyvin.

 
Crunch box on ehdottomasti liian heavy. Hotcakekin oli ehkä myös liian säröinen.
 
krk
25.06.2010 21:54:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mad Professor Little Green Wonder
 
http://www.youtube.com/watch?v=ym1qr5InwKI
 
Yksinkertainen, yhteensopiva, monipuolinen. Saattaisi toimia sullakin.
 
"Son, can you play me a memory? I'm not really sure how it goes, But it's sad and it's sweet and I knew it complete, When I wore a younger man's clothes" - Billy Joel
Wäiski
25.06.2010 22:05:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96: Crunch box on ehdottomasti liian heavy. Hotcakekin oli ehkä myös liian säröinen.
 
HotCake säätyy ihan cleanboostiksi asti ja säröytymistä voi säädellä kitaran volumella ja soittotyylillä todella hyvin. OCD on hehkutuksesta huolimatta mielestäni enemmän hengetön surinalaatikko (no, tuli ehkä turhan jyrkkä ilmaus). Crunch boxista minulla ei ole kokemusta, mutta saman valmistajan Tube Zone jätti ristiriitaisen tunteen, tavallaan siitä löytyi hyviä soundeja, mutta säädettävää oli turhankin paljon. HotCace soi hyvin kaikilla säädöilä monentyylisessä musiikissa ainakin Fender-tyyppisten vahvistimien kanssa.
Esimerkkejä: http://www.youtube.com/watch?v=ruSHcSjJn8M&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=INaPqwcxyJk&feature=related
 
Ukkovaari
25.06.2010 22:20:13 (muokattu 25.06.2010 22:24:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

TC-Electronic Nova Drive http://www.tcelectronic.com/novadrive.asp
 
Tuo ei ole halpa mutta on monipuolinen ja säädöt eivät lopu heti kesken.
On hyvä soundinen (tosin makuasioita nämä soundit).
Samassa pedaalissa on Overdrive ja Distortion, jotka ovat omilla säädöillään kumpikin. Noita voi käyttää yhtä aikaa, eri aikaa, yksittäin ja ketjun järjestystä voi vaihtaa, ne voi olla rinnakkain tai sarjassa niin ja tietysti yksittäinkin, nämä kaikki vaikuttaa soundiin hyvin eritavalla. On analoginen ja silti siinä saa muistiin kaikki säädöt 18 muistipaikkaan.
Erittäin monipuolinen vehje siis mutta hinta ei ole halpa.
 
Käy lukasemassa tuosta ja jos pääset testaamaan jossain niin aina parempi, jotta tietää onko tuo mahdollisesti semmoinen mitä haluat tai et.
 
Terry Pantheras
25.06.2010 22:37:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sweethomechicago: Fulltonen Fulldrive 2 Mosfet on ainakin itellä toiminu kivasti. Säätövaraa on ja lähtee mukavat SRV soundit kuin myös vähän rankemmatkin pörinät. Suosittelen :)
 
Itellä oli pitkään Fulldrive 2 ilman tuota Mosfetia. Loistava peli ja boostikin vielä, sekä toimii fuzzien kanssa. OCD:sta en saanut mitään järkevää irti...
 
MASTEROID ~~ HC-doomin Westlife ~~
FreshPots
25.06.2010 22:55:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sweethomechicago: Fulltonen Fulldrive 2 Mosfet on ainakin itellä toiminu kivasti. Säätövaraa on ja lähtee mukavat SRV soundit kuin myös vähän rankemmatkin pörinät. Suosittelen :)
 
Tuo fulldrive kyllä kuulostaa hyvältä mutta taidan jättää väliin kun tubescreamervariaatio on.
 
FreshPots
25.06.2010 23:04:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ukkovaari: TC-Electronic Nova Drive http://www.tcelectronic.com/novadrive.asp
 
Tuo ei ole halpa mutta on monipuolinen ja säädöt eivät lopu heti kesken.
On hyvä soundinen (tosin makuasioita nämä soundit).
Samassa pedaalissa on Overdrive ja Distortion, jotka ovat omilla säädöillään kumpikin. Noita voi käyttää yhtä aikaa, eri aikaa, yksittäin ja ketjun järjestystä voi vaihtaa, ne voi olla rinnakkain tai sarjassa niin ja tietysti yksittäinkin, nämä kaikki vaikuttaa soundiin hyvin eritavalla. On analoginen ja silti siinä saa muistiin kaikki säädöt 18 muistipaikkaan.
Erittäin monipuolinen vehje siis mutta hinta ei ole halpa.
 
Käy lukasemassa tuosta ja jos pääset testaamaan jossain niin aina parempi, jotta tietää onko tuo mahdollisesti semmoinen mitä haluat tai et.

 
Tossa saattaa olla jo liiankin paljon säädettävää. Distortion puoli jäisi varmaan käyttämättömäksi.
 
FreshPots
26.06.2010 12:15:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäpä lovepedal-säröt? Onko kokemuksia?
 
SirElwood
26.06.2010 17:02:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuka kissan häntää nostaa, ellei kissa itse: http://tg-music.com/Tweed_Drive.html
 
monotone
26.06.2010 17:31:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96:
 
Ehkä hieman Marshall-henkinen, mutta kuitenkin hyvä olis jos sais esim. Fendersaundeja myös
 
.....
 
Vahvistin fender deluxe reverb.

 
Tän luulis olevan helppoa.
Stone
26.06.2010 18:14:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

krk: Mad Professor Little Green Wonder
 
http://www.youtube.com/watch?v=ym1qr5InwKI
 
Yksinkertainen, yhteensopiva, monipuolinen. Saattaisi toimia sullakin.

 
... lisäksi itse ainakin saan tuosta tarvitsemani "marshall" säröt. Ei kokemuksia tuosta fuzzin kanssa.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
FreshPots
26.06.2010 19:50:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

monotone: Tän luulis olevan helppoa.
 
Syitä on monia miksi mun pitäis saada fendersäröä fenderin vahvistimeen.
 
1. Deluxe reverb kyllä säröytyy mutta sen pitää olla kovalla. Korvat säästyvät.
2. Jos soittelen muilla vahvistimilla, saundimaailma olisi hieman tutumpi.
3. Enempi tollasta tweed-saundia haen.
 
Väsykäsi
26.06.2010 19:56:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96: Syitä on monia miksi mun pitäis saada fendersäröä fenderin vahvistimeen.
 
1. Deluxe reverb kyllä säröytyy mutta sen pitää olla kovalla. Korvat säästyvät.
2. Jos soittelen muilla vahvistimilla, saundimaailma olisi hieman tutumpi.
3. Enempi tollasta tweed-saundia haen.

 
Sittenhän homma on sillä sipuli ja hankit SirElwoodilta Tweed driven. Mursumpiin maisemiin Z.Vexin Distortron vois olla kova. =)
 
Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä
Tami
26.06.2010 20:34:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96: Crunch box on ehdottomasti liian heavy. Hotcakekin oli ehkä myös liian säröinen.
 
Mulla on 2 kpl noita crunch boxeja. Toinen on asennossa hevi ja toinen melko miedolla säröllä. Mun korvaan tuo toimii miedommillakin asennoilla vaikkei mikään autuaaksi tekevä vekotin olekkaan...
 
Deluxe reverbiinhän saisi myös sen VVR:n puuhasteltua....
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
FreshPots
27.06.2010 12:21:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi: Sittenhän homma on sillä sipuli ja hankit SirElwoodilta Tweed driven. Mursumpiin maisemiin Z.Vexin Distortron vois olla kova. =)
 
Ei ole homma sipuli vielä. Kun tosta tweed drivestä ei saa marshall saundeja.
Mutta ilmoitelkaa kaikennäköisia purkkeja jos joku vaikka mielyttäisi korvaa.
 
Numb
27.06.2010 12:28:10
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Crossfire96: Ei ole homma sipuli vielä. Kun tosta tweed drivestä ei saa marshall saundeja.
 
En tiä saako mistään yksittäisestä purnukasta sekä Marshall että Tweed -soundia, ne ovat sen verran eri tyyppisiä. Lisäksi kaikki purkit ja vahvistimet eivät tykkää toisistaan, eli purkki joka jonkin vahvistimen edessä kuulostaa loistavalta on toisen edessä kuraa.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
harryk
27.06.2010 12:35:08
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: Mulla on 2 kpl noita crunch boxeja. Toinen on asennossa hevi ja toinen melko miedolla säröllä. Mun korvaan tuo toimii miedommillakin asennoilla vaikkei mikään autuaaksi tekevä vekotin olekkaan...
 
Deluxe reverbiinhän saisi myös sen VVR:n puuhasteltua....

Laitoin VVR:n yhteen Bluetone Deluxe Reverb Comboon, jossa skaalattiin vain pääteaste. Kokeilin ensin myös koko vahvistimen skaalausta. En itse innostunut kummastakaan lopputuloksesta tuollaisessa vahvistimessa. Fender-tyyppisissä vahvareissa on aika paljon alapäätä saundissa mukana ja jos se menee särölle, ei lopputulos ole kovin mukavankuuloista minun mielestäni. VVR sopii parhaiten high gain-tyyppisiin vahvistimiin, joissa alapäätä leikataan aika paljon, jotta säräösaundit toimivat hyvin.
 
Itsellä on Lovepedalin modattu Purple Plexi klooni overdrivena ja olen tyytyväinen siihen. Harry
 
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia vaativille soittajille www.bluetone.fi
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «