Aihe: Viimeisin ostos
1 2 3 4 567 68 69 70 71122 123 124 125 126
mattjuha
20.06.2010 22:29:06
Ostin tänään Ebaystä Englannista Premierin runkoja kasan. Onko jollain tietoa, mikä olisi halvin mahdollinen rahti? Myyjä pakkaa ne sisäkkäin isomman bassarin sisään. Myyjä sanoi, että joku 5 päivän rahti maksaa 70 puntaa.
passe
20.06.2010 22:33:06
luolamies5: Ostin tänään Ebaystä Englannista Premierin runkoja kasan. Onko jollain tietoa, mikä olisi halvin mahdollinen rahti? Myyjä pakkaa ne sisäkkäin isomman bassarin sisään. Myyjä sanoi, että joku 5 päivän rahti maksaa 70 puntaa.

Mitäs runkoja ostit, utelias..
Joskus virta katkeaa tai sitä on liikaa - mut voi tahto nuorallatanssijan nostaa ilmaan.
hollmi-5
20.06.2010 22:44:12
luolamies5: Ostin tänään Ebaystä Englannista Premierin runkoja kasan. Onko jollain tietoa, mikä olisi halvin mahdollinen rahti? Myyjä pakkaa ne sisäkkäin isomman bassarin sisään. Myyjä sanoi, että joku 5 päivän rahti maksaa 70 puntaa.

Englannista on aika arvokkaat rahdit. Sinun pitäisi itse ottaa selvää englantilaisista firmoista ja neuvoa lähettäjää. Hänelle rahdin hinnalla ei ole väliä, koska sinähän sen olet jo luvannut maksaa, kun ebaysta olet ostanut.
Soundit, piuhat ja kajarit.
mattjuha
20.06.2010 22:57:00 (muokattu 21.06.2010 22:45:55)
passe: Mitäs runkoja ostit, utelias..

Premieriltä vintagerunkoja kaksi setillistä. Toinen on 60-luvun lopusta 10", 14" ja 20"
alkuperäisellä pinnoitteella. Ajattelin tehdä tästä jazz-setin Toinen on 12", 13", 16" ja 22" pinnoite poistettu. Tästä saa hyvän rock-setin. Kaikki rungot on koivua. Nyt vielä raudat ja kalvot noihin jostain. Taitaa olla ikuisuusprojekti...
Nolte
21.06.2010 10:46:16
hollmi-5: Englannista on aika arvokkaat rahdit. Sinun pitäisi itse ottaa selvää englantilaisista firmoista ja neuvoa lähettäjää. Hänelle rahdin hinnalla ei ole väliä, koska sinähän sen olet jo luvannut maksaa, kun ebaysta olet ostanut.

Onneksi on muunkinlaisia kokemuksia. Itse kun hommasin nykyiset Premmuni ebay.co.uk:sta, niin myyjä oli todella ystävällinen ja avulias. Teki ihan vapaaehtoisesti aika paljon töitä, kun etsi minulle edullisimman rahdin setille. Ja hommasta oli todella myös hyötyä, hinta putosi ekoista arvioista useita kymmeniä puntia. Tiedotti aina välillä, että "no nyt on löytynyt tämmöinen systeemi ja maksaa sen ja sen verran, mutta annas olla, tutkin vielä lisää...". :) Ihan parasta a-ryhmää myyjänä kyllä.
Tätä en allekirjoita!
hollmi-5
21.06.2010 10:57:54
Nolte: Onneksi on muunkinlaisia kokemuksia. Itse kun hommasin nykyiset Premmuni ebay.co.uk:sta, niin myyjä oli todella ystävällinen ja avulias. Teki ihan vapaaehtoisesti aika paljon töitä, kun etsi minulle edullisimman rahdin setille. Ja hommasta oli todella myös hyötyä, hinta putosi ekoista arvioista useita kymmeniä puntia. Tiedotti aina välillä, että "no nyt on löytynyt tämmöinen systeemi ja maksaa sen ja sen verran, mutta annas olla, tutkin vielä lisää...". :) Ihan parasta a-ryhmää myyjänä kyllä.

Noista eBay-myyjistä on monenlaisia kokemuksia. Maasta riippumatta. Huonoin oli myyjä, joka ei osannut pakata rumpuja tai etsiä kuljetusfirmaa. Ja vaikka etsin hänelle edullisen vaihtoehdon kotinsa läheltä (5 km), lähetti hän oman tahtonsa mukaan setin. Maksoin rahdista 120 euroa.

Toinen myyjä etsi saman painoiselle -yhden laatikon enemmän sisältävälle- kuljetukselle rahdin kauempaa kotiovelleni (85 kg ja isot laatikot) hintaan 30 euroa.
toni.turpeinen
21.06.2010 17:04:42
Bobana: Kuvia sättänä. Ei paukutella henksuleita muuten...

Edit. Aijaa, lupasitkin jo. Mutta silti saatana.... Miks ei mulla oo tollasia...?

Nyt on lisätty Ludarit omaan kuvaan.
hollmi-5
21.06.2010 17:08:16
toni.turpeinen: Nyt on lisätty Ludarit omaan kuvaan.

Veri nais :-)
Velli
22.06.2010 01:41:26
Ostin tuossa pari viikkoa sitten keikkareissulta Yamaha Maple Custom rumpusetin (turquoise-väri)! Ostin setin lähinnä basarin vuoksi, jotta voin kasata tuplasetin jo omistamastani setistä. Lisäksi setin mukana tuli muutakin mielenkiintoista (ja hyvää) roinaa. Tällainen paketti oli siis kyseessä:

Basari 22"
Tomit 10", 12", 14"
Virveli MCA 14"x5,5"

Symbaalit:

Hihat Paiste Sound Creations Dark 14"
Crash Zildjian A Custom 18"
Ride Sabian AAX 20"
+kova Sabian symbaalikeissi

Ständejä, Pearlin tamburiini ja tukeva Yamahan tuplarautajalallinen penkki.

Eikös tuo haitsu ole melko arvokas? Se on kyllä melko paksu ja aika kolkon kuuloinen. Ei yhtään samanlainen kuin Formula 602 vaikka ilmeisesti siitä johdettu lätyskä on kuitenkin kyseessä.
eino mutku
22.06.2010 09:19:40
Reebokin lätkäkassi standeille. Edellinen käytössä ollut vastaavanlainen merkitön kassi palveli varmaan kymmenen vuotta ja näytti jo ihan hirveältä vaikka olikin melkein ehjä. Uudessa on pyörät ja vetokahva. Pedaalin saa toiseen päätyyn omaan pussiin. Mahtuu 40" pituisena täydellisesti Avensiksen takakonttiin basarin viereen. 49,90 Stadiumista. Aika näyttää kuinka kauan tämä kestää. Kokemus on kuitenkin opettanut että pehmeä kassi toimii standien kanssa hyvin ainakin meikäläisen keikka- ja roudausmäärillä.

Niin ja tulihan sitä ostettua myös Gatorin kova bassokeissi. Yhden viritystapin onnistuinkin jo rikkomaan pehmeän pussin kanssa.

Nyt onkin tullut ostettua kaikenlaista pientä, mutta ostoslista ei ole varsinaisesti lyhentynyt yhtään. Valettavat kuulonsuojaimet ovat varmaan seuraava vähän kalliimpi hankinta.
jazzmies
22.06.2010 10:28:37
Velli: Eikös tuo haitsu ole melko arvokas? Se on kyllä melko paksu ja aika kolkon kuuloinen. Ei yhtään samanlainen kuin Formula 602 vaikka ilmeisesti siitä johdettu lätyskä on kuitenkin kyseessä.

Yeah, työpaikallani on tuollaiset SC-haitsut sekä plainina että Sound Edgenä. Kolkko sana on kyllä tosi osuva kuvaamaan ylipäätään noita Sound Creation peltejä, jonka lisäksi ne ovat todella äänekkäitä. Tosin myös ikuisia. Etenkin eurooppalaisilla free jazz rumpaleilla noita SC-peltejä oli kosolti, mutta ne hautautuivat viimeistään Traditional-setin myötä historiaan. Formula 602 on ihan toista maata, valitettavasti myös kestävyydeltään. Palat lentelevät wuhanmaisesti, mutta soundi on erittäin miellyttävä, jopa ylineutraali minun makuuni. Mielestäni vasta Dark Energy sarjan myötä Paiste on onnistunut tekemään särmikkäitä, mutta samalla kaunissointisia symbaajelja, joiden soitettavuus on huippuluokkaa.
Pottery Is Gay!
Ruutikallo
22.06.2010 10:51:23
Valettavat kuulonsuojaimet ovat varmaan seuraava vähän kalliimpi hankinta.

Suosittelen lämpimästi.
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
eino mutku
22.06.2010 12:35:48
Niiden tarpeellisuus on ollut ilmeistä jo monta vuotta, mutta niin sitä on vaan menty ilman, kuusitulppia epäsäännöllisesti käyttäen. Toki voluumitasot on yleensä ihan oikeasti erittäin maltilliset, mutta kyllähän sitä välillä mennään tietysti kovaakin. Pahin on aina se, jos ei soiteta niin lujaa että viitsisi pilata äänenlaatua tulpilla, mutta kuitenkin niin lujaa että tiedostaa niiden hyödyllisyyden. Meinaan kyllä ottaa ne sillä 9db vaimennuksella.
Ruutikallo
22.06.2010 16:42:25
eino mutku: Niiden tarpeellisuus on ollut ilmeistä jo monta vuotta, mutta niin sitä on vaan menty ilman, kuusitulppia epäsäännöllisesti käyttäen. Toki voluumitasot on yleensä ihan oikeasti erittäin maltilliset, mutta kyllähän sitä välillä mennään tietysti kovaakin. Pahin on aina se, jos ei soiteta niin lujaa että viitsisi pilata äänenlaatua tulpilla, mutta kuitenkin niin lujaa että tiedostaa niiden hyödyllisyyden. Meinaan kyllä ottaa ne sillä 9db vaimennuksella.

Emme mekään lujaa soita, mutta niiden käyttö on vaan niin luonnollinen automaatio ettn osaa ilmankaan olla. Olkoot volumet millaiset tahansa. Mula on 9db ja 15 db filtterit, pääasiassa 9 käytän ja harvoin 15 tarvetta.

Mulla ei onnekseni ole kuulovauriota soittamisesta koska olen aina suojannut korvani. Peltoreilla, eareilla, kuusitulpilla, valetuilla.
Muusta syystä tosin toisessa korvassa on selvä alenema tietyllä taajuudella, muttei häiritsevissä määrin.
[Stubb ilmoitti myös että hänellä on kiistattomia todisteita ja hän näytti minulle räjäytyskuvan peräsuolesta.] -Sir Härö- www.tukalaband.com http://s1012.photobucket.com/albums/af242/henydrum/
jazzmies
22.06.2010 17:27:58
henydrum: Mula on 9db ja 15 db filtterit, pääasiassa 9 käytän ja harvoin 15 tarvetta.

Itselläni on 15 ja 25 db:n suotimet. Käytän nykyisin pelkästään 25:sia tai sitten en käytä suojaimia lainkaan. Akustisessa jazztekemisessä soitan ilman, koska tulee helposti sitten möykättyä turhaan eikä joskus vahvistamattomasta kontrabassosta kuulisi säveltäkään. Sama koskee vanhan tanssimusiikin keikkaa, tai häävalssisettiä. Opetushommissa 15 db:n suojaimet eivät riittäneet alkuunkaan, koska perinteisesti rumpuopetustilojen akustiikat ovat olleet mölyäviä ja nuoremmat opiskelijat harvoin hallitsevat raajojaan alkuunkaan. Hyvin on toiminut 0/25 db:n siirtymä.
Pottery Is Gay!
Ruutikallo
22.06.2010 17:51:22
jazzmies: Hyvin on toiminut 0/25 db:n siirtymä.

No pitihän tämä tietää =D
moderndrummer88
24.06.2010 14:16:11
JGroover:

Sabian 17" AAX Xplosion Fast Crash

Vastahan sinä kirosit nuo pienet crashit alimpaan helvettiin ;)
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
hollmi-5
24.06.2010 14:24:28
moderndrummer88: Vastahan sinä kirosit nuo pienet crashit alimpaan helvettiin ;)

Taitaa raja mennä tuumaa pienemmissä?
moderndrummer88
24.06.2010 14:43:32
hollmi-5: Taitaa raja mennä tuumaa pienemmissä?

Mulle se pikkucrashin raja taas menee tuumaa isommassa, kaikki alle 18" on pikkucrasheja...
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)