Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: sopiva kitaraefekti metallimusiikkiin ?
1 2
NailHead_
23.06.2010 19:17:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elikkä rahaa on ja tarkoituksena olisi ostaa kitaraefekti mutta ku itse en tiedä näistä efekteistä paljoa niin haluaisin joitakin hyviä esimerkkejä joista lähteä liikkeele. Vahvistimena peavey 112
 
päämäärä olisi deathchain/dismember tapainen soundi
hintaluokka olisi 100e alaspäin mutta jos sattuu löytymään 10-30 euroa kalliimpi efekti joka vastaa hakemaani soundia niin ehdottakaa vain.
 
tender.insanity
23.06.2010 19:20:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ring modulator toimii heviin hyvin.
 
JuSu
23.06.2010 20:07:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NailHead_: elikkä rahaa on ja tarkoituksena olisi ostaa kitaraefekti mutta ku itse en tiedä näistä efekteistä paljoa niin haluaisin joitakin hyviä esimerkkejä joista lähteä liikkeele.
 
Tutustu ihan ekaksi tuohon efekti-FAQiin:
 
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=11&t=21846
 
Eli efektejä on kovasti monenlaisia, ja ne vaikuttavat soundiin varsin eri tavoin. Sun pitää hieman tehdä itse duunia ja miettiä, minkälaista maustetta siihen soundiisi haluat. Laita vaikka YouTube -linkkejä mieluisiin soundeihin, niin tiedetään, mitä haluat.
 
Mun oma rajoittunut mielipiteeni metallisoundeista on, että sitä peruskomppijunttaa ei kannata kauheasti maustaa millään. Kuivana ja raakana. Sitten leadeissa voi pistää sekaan maun mukaista tilaefektiä, lähinnä delayta eli viivettä. Oma kokemukseni on, että reverb (kaiku) ei ole särösoundin ystävä useinkaan.
 
Mieti, rajaa ja kysele. Mutta jos et oikein saa otetta hommasta, niin sokkona noilla lähtötiedoilla suosittelen sulle Ibanez ToneLok -sarjan DE7 Delay/Echo -pedaalia. Halpa ja hyvä perusviive. Tuon kanssa ei todennäköisesti mene rahat hukkaan, vaikka vähän randomilla ostaisitkin, delay on kuitenkin monille sellainen peruspalikka, joka vaan pitää olla. Mutta poikkeuksiakin tietty on.
 
Reippaasti alle satkun uutenakin, käytettynä viiden, kuudenkympin luokkaa.
 
http://www.musiikkiliike.fi/index.php?target=products&product_id=29864
 
JuSu
 
'aristoteles666: soundi joko paranee tai ei.'
Hi-Power
23.06.2010 20:14:51 (muokattu 23.06.2010 20:15:21)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossa neljäkin käytettyä...
http://www.keminmusiikki.fi/cat/product_catalog.php?c=42
 
tommiot
23.06.2010 20:26:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osta HM-2. Eiks Dismemberilläkin oo?
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Simo78
23.06.2010 20:29:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika mielenkiintoine kysymys:-)
 
Siis joku yksi efekti ei säröä? Osta sitten wahwah, se toimii aina. Tai delay. Tai phaser. Tai chorus. Tai tremolo. Kyllähän noita kaikki voi käyttää metallissa. Riippuu sitten aika paljon mitä siltä efektiltä hakee, soolosoundia vai komppia. JuSua komppaan, että raskampaa komppisoundia ei munkaan mielestä kannatta muljuuttaa millään efektillä. Cleanin päällä efektit toimii mun makuun paremmin komppisoundissakin...
 
jussi1976
23.06.2010 21:20:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tjaah. Sama musta hevonen: Rocktron XPression. Siitä käytät sitten EQ:ta, (hyvin vähän) Flangeria, HUSH-noisegatea ja niitä muita säätöjä, hivenen Delaytä megeen. Tällä saa aika mukavasti, halvalla, erottelevan saundin tyyliin Steve Vai "Bad Horsie" Säröön sitten löytyy vaikka millaista purkkia...
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
tomaattiorava
23.06.2010 21:29:35 (muokattu 23.06.2010 21:29:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

NailHead_: elikkä rahaa on ja tarkoituksena olisi ostaa kitaraefekti mutta ku itse en tiedä näistä efekteistä paljoa niin haluaisin joitakin hyviä esimerkkejä joista lähteä liikkeele. Vahvistimena peavey 112
 
päämäärä olisi deathchain/dismember tapainen soundi
hintaluokka olisi 100e alaspäin mutta jos sattuu löytymään 10-30 euroa kalliimpi efekti joka vastaa hakemaani soundia niin ehdottakaa vain.

 
Kyllä aika nihkee kysymys, voisit kyllä aikalailla tarkentaa notta mitä oikeen etit.
Olettaisin että nyt puhutaan ihan nimenomaan siitä riffittely/comppaus jynkkysaundista johon siis ei tietenkää mitään varsinaisia efektejä parane laittaa, paitti ehkä jotain compressoria tai limitteriä jos moisia nyt edes efekteiksi mieltää.
Tolla budjetilla ite ostaisin bossin metalcoren, irtoo imo paljon muhkeammat junttasaundit kuin serkustaan metal zonesta joka mun mielestä toimist ehkä paremmin jossain bläkkis-sirkkelöinnissä.
Mutta sun tilanne on sikäli otollinen, että toi kyseinen vahvari on varsin yleinen ja luultavasti kuuluu lähes kaikkien peavey jälleenmyyjien perus hyllykalustoon, joten ei muuta ko oma keppi mukaan ja liikkeeseen testaamaan speduja oikein ajan kanssa.
 
jussimus
23.06.2010 21:30:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Särö pedalli keltainen.
 
Räbbänä
23.06.2010 21:34:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussimus: Särö pedalli keltainen Bläck Sabbath äni.
 
"50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin."
nakedzen
23.06.2010 22:38:12 (muokattu 23.06.2010 22:38:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Osta HM-2. Eiks Dismemberilläkin oo?
 
Komppaan. Tuolla se Dismember/Entombed lähtee helposti kun miehet itsekin ottaa soundinsa noilla.
tommiot
23.06.2010 23:17:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nakedzen: Komppaan. Tuolla se Dismember/Entombed lähtee helposti kun miehet itsekin ottaa soundinsa noilla.
 
Ja eiks vaan Entombedilla vielä ollu se vanha USA Peavey Bandit siin HM-2:n perässä.
 
How do mix ?! ¯(°_o)/¯
Johann Onn
24.06.2010 00:19:44 (muokattu 24.06.2010 00:23:01)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Super Oktaver.
 
http://www.youtube.com/watch?v=51B8bAXGY4s&fmt=18
 
Itselle olisi aikoinaan ollut tämä tarpeellinen, harmonioita oli suht v-mäistä soittaa yhdellä kitaralla:
 
http://www.youtube.com/watch?v=7J-AZ9C4l5A&fmt=18
 
Unohtamatta viritysmittaria. Tarpeellinen vehje, gernestä riippumatta.
 
JuSu
24.06.2010 10:50:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Tjaah. Sama musta hevonen: Rocktron XPression. Siitä käytät sitten EQ:ta, (hyvin vähän) Flangeria, HUSH-noisegatea ja niitä muita säätöjä, hivenen Delaytä megeen. Tällä saa aika mukavasti, halvalla, erottelevan saundin tyyliin Steve Vai "Bad Horsie" Säröön sitten löytyy vaikka millaista purkkia...
 
Kerro vielä, että mistä saa satasella?
 
'aristoteles666: soundi joko paranee tai ei.'
jussi1976
24.06.2010 11:59:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

150 on mahdollista saada (yleensä noi on luokkaa 200) ehdotin, koska ero oli suht pieni ja hyödyt tosiaan aika suuret.
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Väinämöinen
24.06.2010 13:21:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moridin: Ja eiks vaan Entombedilla vielä ollu se vanha USA Peavey Bandit siin HM-2:n perässä.
 
Näin kertoo legenda, ja tuo Bandit oli jommallakummalla, joko Left Hand Pathilla tai Clandestinella.
 
Eli siis Boss HM-2 Heavy Metal.
Mandarax
24.06.2010 14:25:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väinämöinen: Näin kertoo legenda, ja tuo Bandit oli jommallakummalla, joko Left Hand Pathilla tai Clandestinella.
 
Eli siis Boss HM-2 Heavy Metal.

 
Clandestinella.
LHP oli HM-2 + joku pikkuMarsu.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Vicious
25.06.2010 10:57:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hm-2:lla on kohta museoarvoa. Se kannattaa kyllä ostaa jos löytää ;)
 
I Will kick your ass 'til your dick shoots shit
trih
25.06.2010 12:40:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Behringer HM300 = Boss HM-2 joten ei "siihen" soundiin tarvi vanhoja HM-2 etsiä.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
trih
25.06.2010 12:51:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mandarax: Clandestinella.
LHP oli HM-2 + joku pikkuMarsu.

 
Clandestine-soundi ei ihan pelkällä hm-2:lla tule. Siinä on jotain muuta mukana. Ainakin se soundi on skuupattu ja särökin jotenkin erityylinen, lieneekö sitten banditista väännetty perinteinen b10 m0 t10 säätö. Vanha dismember kuulostaa just hm-2:lta.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «