Aihe: Jalkapallon MM-kisat 2010, Etelä-Afrikka
1 2 3 4 553 54 55 56 5777 78 79 80 81
Dunga
23.06.2010 19:00:24
Noniin nyt oli jo vähän eri ääni kellossa. Syötöt meni perille ja kivasti paikkojakin. Rooneylle olisi sen maalin toivonut, ettei olisi tarvinnut kiukutella. Myös muilta olisi toivonut vähän ratkaisuvoimaa, liikaa turhaa neppailua ratkaisuhetkillä.
War... war never changes.
Simo78
23.06.2010 20:22:29 (muokattu 23.06.2010 20:23:57)
Rooney on ollut aika kakka. Defoe kentälle ja Rooney penkiltä hakee motivaatiota, siis jos oisin enkkufani. Mulle sopii ihan hyvin, että on aika varmasti neppailemassa ens pelissä avauksessa:-D

E: oli Sloveniakin aika perseestä, kun tuntui että oli toivotaan toivotaan asenne josko 1-0 tappio riittäisi. Ihmetyttää tollainen asenne. Usalta löytyy tahtoa ja he voivat tolla mennä pitkälle.
TheBlackestEye
23.06.2010 21:00:11 (muokattu 23.06.2010 21:06:28)
D-lohkossa mielenkiintoa loppuun asti. Hirveästi ei ole joukkueilla pelivaraa taktikoida, mutta eiköhän jokainen salaa toivo sijoittuvansa lohkon kakkoseksi saaden siten todennäköisesti helpoimman reitin vaikka sitten finaaliin asti.

Kaikki kunnia jenkeille. Lohkovoitto kahdesta tylystä tuomarivirheestä huolimatta.
carlos
23.06.2010 21:11:31
TheBlackestEye: Kaikki kunnia jenkeille. Lohkovoitto kahdesta tylystä tuomarivirheestä huolimatta.

Todellakin, hyvää taistelua ja siitä palkintona lohkovoitto! Serbiaa vastaan sitten seuraavalla kierroksella.. :)
by the grace of God
HaloOfFlies
23.06.2010 21:17:50

Onneksi Donovan iski USA:n jatkoon viime minuuteilla!

Tuossa joukkueessa on kova potentiaali mennä vaikka kuinka pitkälle näissä kisoissa.
Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5
carlos
23.06.2010 23:19:48 (muokattu 23.06.2010 23:23:48)
Jatkoon siis Saksa ja Ghana. Kiitos ausseille, notta jysivät serbian maalieroa inan verran alaspäin mutta eivät kuitenkaan tehneet riittävästi häkkejä noustakseen lohkon kakkoseksi.

Saksa - Englanti, legendaarista!

EDIT: Serbian voi lisätä myös yhdeksi todelliseksi pettymykseksi. Loistavat karsinnat takana ja itse odotin heiltä vähän muuta kuin kahta kusista maalia ja yhtä nihkeää voittoa...
by the grace of God
Sergei Fallinen
23.06.2010 23:41:36 (muokattu 23.06.2010 23:41:57)
jotenkin vähän hassuakin toi ylen "ei saa spoilata mitään" -politiikka. Toista ottelua kukaan ei varmaan voinut päätellä Ghanan laiskasta pelaamisesta, puhumattakaan taktisesta vaihdosta lisäajalla?
Chieftain
23.06.2010 23:57:13

Saksa on paska maa ja mersu on paska auto. Vittu sentään mikä peli taas.
"Paperissa komeili täysikasvuinen sarvikuono jonka pään tilalle oli leikattu ja liimattu Pamela Anderssonin pää ja jalkoväliin valtava musta penis. Tämän maagisen papyruksen kruunasi ruskeat haiskahtavat tahrat sekä muut eritteet." -wrshredder
TheBlackestEye
24.06.2010 11:42:52
Jos nyt en ihan pihalla ole kaavioista niin välierissä nähdään yksi maa joukosta Uruguay, Etelä-Korea, USA ja Ghana. Se ois yllätyksen paikka. :p
dipshit
24.06.2010 12:13:06
TheBlackestEye: Jos nyt en ihan pihalla ole kaavioista niin välierissä nähdään yksi maa joukosta Uruguay, Etelä-Korea, USA ja Ghana. Se ois yllätyksen paikka. :p

Olet vähän pihalla. Elikäs puolivälierissä nähdään varmasti joku noista maista. ;)
Roger
24.06.2010 12:23:51

Dipsetcityboy: Olet vähän pihalla. Elikäs puolivälierissä nähdään varmasti joku noista maista. ;)

Ainakin tämän kaavion mukaan yksi noista joukkueista pelaa välierissä

http://www.fifa.com/worldcup/matches/kostage.html
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon
Niskamies
24.06.2010 12:33:04 (muokattu 24.06.2010 12:33:23)
Roger: Ainakin tämän kaavion mukaan yksi noista joukkueista pelaa välierissä

EDIT: oot ihan oikeessa.
Stradlin
24.06.2010 12:33:56
Roger: http://www.fifa.com/worldcup/matches/kostage.html

Tuon Saksa-Englanti matsin jälkeen olisi kyllä aika nannaa nähdä heti perään toinen klassikko, Englanti-Argentiina.
This guy could fuck up a cup of coffee
Dunga
24.06.2010 12:35:14 (muokattu 24.06.2010 12:35:55)
Dipsetcityboy: Olet vähän pihalla. Elikäs puolivälierissä nähdään varmasti joku noista maista. ;)

Haha, pätemis-fail...

Ite oon tyytyväinen, että Saksa tulee jo neljännesvälierissä vastaan. Täysin voitettavissa mikäli Slovenia-pelin tyyli säilytetään ja Rooney vähän heräilee. Siihen perään kun tosiaan tulisi Argentiina vastaan, ai että...
War... war never changes.
dipshit
24.06.2010 13:18:19
Roger: Ainakin tämän kaavion mukaan yksi noista joukkueista pelaa välierissä

Hoho! Fail.. oishan tuota voinu tuonkin tarkistaa, mä kun luulin vaan että tossa oli menny puoliväli -ja välierät jollakin sekasin, ja että pääseen ahnaasti rakastelemaan pilkun kanssa.

I'll get me coat.
Van Hannes
24.06.2010 13:34:01
TheBlackestEye: Jos nyt en ihan pihalla ole kaavioista niin välierissä nähdään yksi maa joukosta Uruguay, Etelä-Korea, USA ja Ghana. Se ois yllätyksen paikka. :p

Näistä toivoisin USA:n menevän pisimmälle. Jos vaikka asukkaat siellä innostuisivat oikeasta jalkapallosta. Ja miksei myös niitä MM-kisoja vois järkätä siellä.
Soitan melodista rytmimusiikkia.
dipshit
24.06.2010 13:40:10
Van Hannes: Näistä toivoisin USA:n menevän pisimmälle. Jos vaikka asukkaat siellä innostuisivat oikeasta jalkapallosta. Ja miksei myös niitä MM-kisoja vois järkätä siellä.

Kyllä. Täysin samaa mieltä, paitsi että noista kyllä ehkä piirun verran mielummin näkisin Ghanan pärjäävän.

Saksan tilanne näyttää nyt hyvältä, Englanti murskaantunee leikiten, sen verran heikkoa on sen näyttö ollut. Jatko ehkä sitten vähän hankalampi, mutta olen silti vakuuttunut että Saksa voittaa mestaruuden.
Ziggy Bubba
24.06.2010 14:04:59

Van Hannes: Näistä toivoisin USA:n menevän pisimmälle. Jos vaikka asukkaat siellä innostuisivat oikeasta jalkapallosta. Ja miksei myös niitä MM-kisoja vois järkätä siellä.

Just oli 1994 kisat siellä, ei varmaan ihan heti tuu uudestaan. Ennen matsin alkua en ollut jenkkien puolella, mutta jo TOINEN hylätty voittomaali ois ollut suoranainen oikeusmurha - hienoa nähdä että hoitivat homman vaikeuksista huolimatta.

Saksan ja Englannin matsi ei musta mitenkään selvä ole etukäteen. Engelsmannit pelas jopa aika pirteästi eilisessä matsissa ajoittain. Ei se Saksan peli tohon verrattuna mitenkään ylivertaista ole, vaikkakin sakut suosikkina matsiin lähteekin.

Tällä hetkellä Brasilia näyttää selkeesti vahvimmalta mestarisuosikilta - hyökkäyspeli pyörii nätisti ja puolustus on betonia. Ei ole kyllä mun suosikki, mutta pahaa pelkään että mestaruuden vievät. Saksalla on tuo keskikentän keskusta vielä pikkunen arvoitus. Argoilla taas puolustus ja Diegon arvaamattomuus...

Uruguay on selkeesti mun veikkaus kisojen yllättäjäksi. Vahvaa peruspeliä ja kovat kärkimiehet.. Noilla eväillä voi monesti mennä pitkälle.
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
DJKaaos
24.06.2010 14:51:29
Toista ottelua kukaan ei varmaan voinut päätellä Ghanan laiskasta pelaamisesta

En ainakaan minä voinut päätellä yhtikäs mitään, sillä Ghanan peli oli tasan sitä samaa laiskaa ja tehotonta pallonkierrätystä kuin jo niiden aikaisemmissa peleissä oltiin nähty. Dynamiikka ja kyky ratkaista puuttuvat täysin. Joukkue on kykenemätön tekemään pelitilannemaalia, joten on irvokasta, että juuri Ghana on se Afrikan maa, joka jatkaa ainoana pudotuspeleihin. Mutta pakko Ghanalle on nostaa hattua, kun tiensä jatkoo raivasivat. Afrikan kisat, joissa jokainen afrikkalainen joukkue olisi jäänyt lohkovaiheeseen, olisi ollut häpeällistä.

Saksan ja Englannin välinen ottelupari on toki klassikko, mutta nyt tuntuu siltä, että molemmat joukkueet ovat sen verran jumissa, että tuosta parista menee jatkoon "vähemmän huono". Uskon, että Saksa on kuitenkin lähempänä saada oman pelinsä toimimaan paremmin kuin Englanti omansa. Englannin esitys tuossa ratkaisevassa Slovenia-pelissä oli jo selvästi parempi kuin ne kaksi ekaa ottelua, mutta vieläkään ei voida puhua, että peli toimisi. Englanti lähtenee kotiin, ennen kuin saavat pelinsä kunnolla kuntoon.
Minä olen minä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)