Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Laulaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänenkäytön opaskirja?
1
Senna
28.12.2009 18:42:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi!
 
Sijaisena toiminut lauluope kehui jotain opaskirjasta äänenkäyttöön ja -avaamiseen, mutta mä en saa millään päähäni ko. kirjan nimeä. Koitin "kuuleloidakin", mutta ei tullu edes tutunoloista nimeä vastaan.
Tuntuu olevan samoja ongelmia muillakin, käheys, kyhmyt, etc.. Siksi aattelin josko jotain apua löytyis kirjasta.
 
Etukäteen avusta kiittäen ja kaikille hyvää uutta lauluvuotta toivottaen.
-Senna-
 
Santerus
28.12.2009 19:29:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kokonaisvaltaisen äänenkäytön tekniikka? (Complete Vocal Technique)
 
Senna
29.12.2009 07:52:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vastauksestas, mut tää oli ihan härmänkielinen...
Jonkun sortin adhd:sta kärsivänä keskittyminen ei oikein riitä lontoonkieliseen tekstiin.
 
Vilhelmus
29.12.2009 12:29:52
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Senna: Kiitos vastauksestas, mut tää oli ihan härmänkielinen...
Jonkun sortin adhd:sta kärsivänä keskittyminen ei oikein riitä lontoonkieliseen tekstiin.

 
Jutta Annalan Pop-laulajan arkipäivä - solistin opas?
 
Jäätävä mänkkinen.
Senna
29.12.2009 14:06:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänks...pistetään hakuun ;)
 
wewwie
30.12.2009 17:20:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mari Koistisen Äänitimpurin käsikirja on kans ihan pätevä laulujuttujen perusopas.
 
It is difficult to trust anyone whose instrument changes shape as he plays it!
Senna
30.12.2009 22:08:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi se oli! Toi "timpuri"-sana sytytti lampun. Kiitos sulle!
 
Tommi S.
04.01.2010 10:57:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Santerus: Kokonaisvaltaisen äänenkäytön tekniikka? (Complete Vocal Technique)
 
Senna: Kiitos vastauksestas, mut tää oli ihan härmänkielinen...
Jonkun sortin adhd:sta kärsivänä keskittyminen ei oikein riitä lontoonkieliseen tekstiin.

 
Tuo Complete Vocal Technique on muuten ilmestynyt suomenkielisenä käännöksenä ihan muutama viikko takaperin, eli enää ei tarvitse lontoonkielisenä lukea, jos muuten tuo kirja kiinnostaa.
 
Esim. F-musiikki 75€: http://www.f-musiikki.fi/nuotit/lau … _/_tekniikka_catherine_sadolin.html
pietari-poika
23.06.2010 18:01:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huom! Olet kirjoittamassa yli 170 päivää vanhaan ketjuun!
 
Jees. Asiaan. Olen laulanut nyt pari kuukautta, ottanut muutamia tunteja. Olen löytänyt päärekisterin, mutten esimerkiksi osaa laittaa sanoja siihen, ja rinnan ja pään välinen silta on erittäin epähioutunut. Onko tosta CVT:stä hyötyä tässä vaiheessa? Aika kallishan toi on (75€) mutta jos siitä on hyötyä niin...
 
Forell
24.06.2010 01:37:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pietari-poika: Jees. Asiaan. Olen laulanut nyt pari kuukautta, ottanut muutamia tunteja. Olen löytänyt päärekisterin, mutten esimerkiksi osaa laittaa sanoja siihen, ja rinnan ja pään välinen silta on erittäin epähioutunut. Onko tosta CVT:stä hyötyä tässä vaiheessa? Aika kallishan toi on (75€) mutta jos siitä on hyötyä niin...
 
Itselläni on tällä hetkellä tuo kirja tuossa pöydällä. Otin noin vuoden verran laulutunteja. Puoli vuotta oli kurkku kipeä kun laulutunneille menin. Jos laulat kevyttä musaa, suosittelen CVT:tä. Mielestäni tämä kirja (minun tapauksessa) harjoituksineen on auttanut enemmän lyhyemmässä aikaa kuin mitä laulutunneilla käynnit. Kirja on noin 2-3 laulutunnin hintainen, ja siitä on hyötyä vielä pitkäksi aikaa jatkossakin.
Ainahan voi koittaa kirjaston kautta lainata / kaukolainata. Jos kirjan opetus tepsii, sen voi sitten hankkia itselle tai lainata uudelleen niin kauan että CVT:n perusasiat oppii. Laulamista...laulamista ja laulamista se vaatii CVT- oppikirjan pohjaltakin laulamaan opetteleminen. Mielestäni hyvä teos. Olis vain ilmestynyt aikaisemmin.
 
pietari-poika
24.06.2010 14:56:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Forell: Itselläni on tällä hetkellä tuo kirja tuossa pöydällä. Otin noin vuoden verran laulutunteja. Puoli vuotta oli kurkku kipeä kun laulutunneille menin. Jos laulat kevyttä musaa, suosittelen CVT:tä.
 
Laulan kaikenlaista musaa ("humpasta heviin"), ja tuli tuo nyt sitten hankittua. Suomenkielinen versio äffästä 75€. Syksyllä alan saamaan koulun järjestämiä (ilmaisia!) laulutunteja, mutta ajattelin että tässä olisi hieman kesälukemista. Jeps. Raportoin myöhemmin vaikutelmia kirjasta kunhan pääsen tutustumaan siihen + oheismateriaaliin paremmin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «