Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Studiotyöskentely »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikä ohjelma olis hyvä mulle?
1 2
vattukissa
18.06.2010 10:54:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli oon ostamas sellasta Asiksen Multimix 4USB mikseriä, ja sen kautta aijon nauhottaa syntikan ja laulun koneellee. Mutta en tiiä millä ohjelmalla se onnistuu..
Kun sillä ohjelmalla pitäs nauhottaa syntikka ja mikki, ja sit miksata ja lisätä vähä efektii..
 
Kaakatus
18.06.2010 11:51:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Reaper on hyvä ja 30pv ilmainen, jonka jälkeenkin käyttö onnistuu.
 
Soitetaan nopeammin kuin osataan.
kiiski
20.06.2010 07:27:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Myös Kristal on todella simppeli ohjelma aloittelijalle. Sitä itse suosittelisin.
 
Antti1
20.06.2010 13:28:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiiski: Myös Kristal on todella simppeli ohjelma aloittelijalle. Sitä itse suosittelisin.
 
Simppeli ehkä tietyssä mielessä, mutta kääntöpuolena sit myös todella rajoittunut ja on aina vaikuttanut merkillisen raskaalta. Mä sanoisin, että jopa kohtuullisen huono softa ja ei missään nimessä kilpaile Reaperin kanssa. Sama pätee Audacityyn.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Mikael
20.06.2010 15:12:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mäkin sanoisin että Reaper.
 
Ennen ei ollut mitään - nyt on.
Kalmo
21.06.2010 19:23:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko tietoinen, että ko. mikserissä ei ole midikytkentöjä? Se tekee kyllä syntikkatyöskentelyn aika rajoitetuksi. Itse suosittelisin ihan tavallista ulkoista äänikorttia. Mihin tarvitset mikseriä? Äänitätkö useita soittajia yhtäaikaa?
 
Sinuna ostaisin parhaan äänikortin, mihin rahani riittävät, ja käyttäisin sen mukana tulevaa softaa, joka on todennäk, Cubase tai Sonar LE.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
vattukissa
22.06.2010 13:37:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Oletko tietoinen, että ko. mikserissä ei ole midikytkentöjä? Se tekee kyllä syntikkatyöskentelyn aika rajoitetuksi. Itse suosittelisin ihan tavallista ulkoista äänikorttia. Mihin tarvitset mikseriä? Äänitätkö useita soittajia yhtäaikaa?
 
Sinuna ostaisin parhaan äänikortin, mihin rahani riittävät, ja käyttäisin sen mukana tulevaa softaa, joka on todennäk, Cubase tai Sonar LE.

 
Selvä. En aijo nauhottaa monta soitinta päällekkäin, joten ostan sen äänikortin. Kiitos avusta!
 
JPQ
22.06.2010 19:29:17
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainakin EMu 0404 PCi kortin mukana tulee molemmat ja voi katsoa kumpi sopii paremmin itselle itselle Pceellä sopi SOnar nykyään siis Mäkillä Logicia käytän.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
vattukissa
22.06.2010 21:47:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löysin tälläsen. Kertokaa mielipiteenne. Behringer podcaststudio usb. Paketissa mukana äänikortti, mikseri, kuulokkeet, ja jonkinlainen mikki. Thomannin hinta oli 85€. Ja luulempa että hinta-laatu suhde on mitä mainion. Kertokaa mielipiteenne, ja kertokaa omia ehdotuksia! Kertokaa myös, että mitä tuohon tarvii (mahdollisesti) lisäksi!
 
Kalmo
22.06.2010 23:11:55 (muokattu 22.06.2010 23:15:03)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suosittelen edelleen kunnon äänikorttia homman perustaksi.
Tulitkos huomanneeksi, ettei tuonkaan laitteen specseissä mainita MIDI-kytkentää?
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
washburn
22.06.2010 23:57:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Suosittelen edelleen kunnon äänikorttia homman perustaksi.
Tulitkos huomanneeksi, ettei tuonkaan laitteen specseissä mainita MIDI-kytkentää?

 
komppaan edellistä tuon äänikorttivalinnan suhteen. mut tuosta midi asiasta sen verran, että vaikkei äänikortissa oiskaan midi in/out liitäntöjä niin tuohon tarkoitukseen tehtyjä midi - usb adaptereita on olemassa. itse käytän m-audio midisport usb:tä ja toimii ainakin rolandin kiipparin kans hyvin.
 
Live long and prosper.
vattukissa
23.06.2010 07:40:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

washburn: komppaan edellistä tuon äänikorttivalinnan suhteen. mut tuosta midi asiasta sen verran, että vaikkei äänikortissa oiskaan midi in/out liitäntöjä niin tuohon tarkoitukseen tehtyjä midi - usb adaptereita on olemassa. itse käytän m-audio midisport usb:tä ja toimii ainakin rolandin kiipparin kans hyvin.
 
Mulla on ennestään jo kyseinen laite, mutta en millään saa sitä toimimaan... Kerrotko miten toimii, ja millä ohjelmalla?
 
vattukissa
23.06.2010 07:41:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kalmo: Suosittelen edelleen kunnon äänikorttia homman perustaksi.
Tulitkos huomanneeksi, ettei tuonkaan laitteen specseissä mainita MIDI-kytkentää?

 
Anna esimerkki. Mikä on kunnon äänikortti?
 
M.i.k.key
23.06.2010 09:26:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vattukissa: Anna esimerkki. Mikä on kunnon äänikortti?
 
Vaikka tuommoinen
http://www.thomann.de/fi/maudio_fast_track_pro.htm
 
möllisty
vattukissa
23.06.2010 09:59:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.i.k.key: Vaikka tuommoinen
http://www.thomann.de/fi/maudio_fast_track_pro.htm

 
Vaikutti muuten ihan hyvältä, mut miks noi mikrofoni liittimet on noin oudot???
 
M.i.k.key
23.06.2010 10:03:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vattukissa: Vaikutti muuten ihan hyvältä, mut miks noi mikrofoni liittimet on noin oudot???
 
Noi liittimet on sellaiset että niihin pystyy kytkemään joko mikrofoni eli xlr-johdon tai tavallisen plugin.
 
möllisty
vattukissa
23.06.2010 10:21:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

M.i.k.key: Noi liittimet on sellaiset että niihin pystyy kytkemään joko mikrofoni eli xlr-johdon tai tavallisen plugin.
 
Ok, luultavasti tua olis sitte hyvä! Mutta millä ohjelmalla toi toimii?
 
HTMono
23.06.2010 10:23:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vattukissa: Ok, luultavasti tua olis sitte hyvä! Mutta millä ohjelmalla toi toimii?
 
Niillä kaikilla. Suosittelen Reaperia, sitä saat 30 päivää testata maksutta ja senkin jälkeen se on hemmetin halpa.
 
Ja sillä tekee kaiken mitä kalliimmillakin.
 
http://www.reaper.fm
 
Fake Noir --- If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
kiiski
23.06.2010 10:23:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

vattukissa,
Kaikkein eniten saattaisit hyötyä jostain hyvästä aloittelijoille sopivasta kirjasta. Myös selailemalla runsaasti tätä palstaa saat haalittua hyvää tietoa.
 
vattukissa
23.06.2010 10:49:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HTMono: Niillä kaikilla. Suosittelen Reaperia, sitä saat 30 päivää testata maksutta ja senkin jälkeen se on hemmetin halpa.
 
Ja sillä tekee kaiken mitä kalliimmillakin.
 
http://www.reaper.fm

 
Selvä, mut toimiiko audacitys? Jos ei, niin reaper on hyvä.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «