Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Livetoiminta »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia QSC K-sarjan kaiuttimista kaivataan
1 2
OhYeah
20.06.2010 23:03:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli nyt kaivattaisiin kokemuksia otsikon mukaisista kaiuttimista, ehkä lähinnä K12-mallista ja sen soveltuvuutta bändin äänentoistoon olettaen että k-sarjalaiset toimivat yläpäinä 2 kpl ja niiden alla 2 kpl jykeviä 18" subeja (esim EV tour x tx1181). Äänentoistoon kuuluisi mikitetyt rummut, pari kitaraa, 3 laulua ja basso. Musiikkityylinä tanakka rock/hard rock. K-sarjan oma Ksub ei kaiketi ole oikein toimiva jykevän basarisoundin toistoon, vai onko joku muuta mieltä? Lähinnä normi baarikeikoille ja vastaaviin tulis käyttöön. Jos samassa hintaluokassa on mielestänne toimivampia yläpäitä niin saa toki ehdottaa.
 
Henri93
21.06.2010 01:49:07
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yhesti oon tota k-sarjaa kuunellu ihan kaupassa joten en kommentoi sitä. Hauku toiminnolla löytyy keskustelua aiheesta m-netistä muistaakseni.
 
Tota alapää toistoa kannattaa tosiaan miettiä, että riittääkö varmasti noi subbarit teijän käyttöön. Ku valitettavan usein tulee todistettua sitä, että ei tommosilla vielä kovin kummosia jytkeitä saaha ulos ennenku alkaa laitteet olemaan jo ääritehoilla. Mutta ite sitä jokainen tietää tarpeensa. Tämä oli vaan tämmönen väliheitto kantapään kautta itse opistusta ja huomatusta asiasta :).
 
-Hensu
 
www.valoakansalle.webs.com
Sami_T
21.06.2010 09:39:58
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo vähän samoilla linjoilla.
 
Jos rockia pitäis vetää ja samassa lauseessa käytetään sanoja "jykevä" ja "tanakka" niin mä siirtyisin suosiolla kertaluokkaa järeämpään kalustoon.
 
samitorvinen.blogspot.com
Fed
21.06.2010 10:44:43 (muokattu 21.06.2010 10:48:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Komppia edellisille. Ei oo rokkikaiutin tuo K-sarja, varsinkaan subi. Oon käyttäny sekä rokkihommissa että kevyemmässä menossa ja kyllä se sinne jazz/humppa- osastolle kuuluu. Mutta toisaalta toimii sitte siellä mahottoman hyvin.
 
Masa
 
edit: QSC:ltä vois paremmin toimia sulle HPR-sarja. Vähän enemmän hintaa mutta myös vastaavasti mökää.
 
Metal_Griffin
21.06.2010 12:20:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olin kiinnostunut itsekin,
kunnes testasin K12 kaappeja Ksubin kanssa.
Vähän tumpo ja pehmeä oli toisto.
Kiinalaiset kaiutinelementit on vähän kysymys, olikohan ne
2.5" kelalla...
USA markkinoille suunnattu vehje, jossa esim. RCFn myyntiosuus ei ole yhtä vahva.
Päätteet niissä on varmaan OK.
 
Sami_T
21.06.2010 15:44:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Metal_Griffin: Olin kiinnostunut itsekin,
kunnes testasin K12 kaappeja Ksubin kanssa.
Vähän tumpo ja pehmeä oli toisto.
Kiinalaiset kaiutinelementit on vähän kysymys, olikohan ne
2.5" kelalla...
USA markkinoille suunnattu vehje, jossa esim. RCFn myyntiosuus ei ole yhtä vahva.
Päätteet niissä on varmaan OK.

 
Nii just. Jos on pakottava tarve kirjoittaa tällä meiningillä niin voisko sen tehdä edes niin että siinä ois jotenkin eroteltuna fakta- ja musta tuntuu-osuus.
 
samitorvinen.blogspot.com
Sami_T
21.06.2010 16:04:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fed: Komppia edellisille. Ei oo rokkikaiutin tuo K-sarja, varsinkaan subi. Oon käyttäny sekä rokkihommissa että kevyemmässä menossa ja kyllä se sinne jazz/humppa- osastolle kuuluu. Mutta toisaalta toimii sitte siellä mahottoman hyvin.
 
Juu. Mä kyllä diggasin vehkeestä ja myös se subbari kuulosti hintaisekseen erittäin hyvältä. Jos mulla olis kevyen osaston pumppu joka keikkailee pienehköissä paikoissa niin kyllä toi K olis siellä ostoslistan kärkisijoilla.
 
QSC:ltä vois paremmin toimia sulle HPR-sarja. Vähän enemmän hintaa mutta myös vastaavasti mökää.
 
No joo mutta toi ero ei oo niin suuri että siitä olisi mitään ratkaisevaa hyötyä. Valmistajasta riippumatta (poislukien _huomattavasti_ kalliimmat vekottimet) 1x18" basso per puoli-kattauksen rajat tulee vastaan rokkihommissa hyvin nopeasti.
 
samitorvinen.blogspot.com
miffe
22.06.2010 09:58:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: No joo mutta toi ero ei oo niin suuri että siitä olisi mitään ratkaisevaa hyötyä. Valmistajasta riippumatta (poislukien _huomattavasti_ kalliimmat vekottimet) 1x18" basso per puoli-kattauksen rajat tulee vastaan rokkihommissa hyvin nopeasti.
 
*vaimeata naurua*
 
Noin sanoo mies, jolle raahasin kuus sinkku 18" bottnea keikalle, vaikka yks olis riittänyt. Toisaalta toimivat yläpäiden jalustoina samalla.
 
Oikeesti siihen kartion nimelliseen kokoon tuijottaminen ja sen perusteella johtopäätösten tekeminen on vähän sama kuin ampuis itteensä tarkotuksella. Se millanen rakenne (miten elementtiä kuormitetaan) ratkaisee hyvin paljon. Torvella refleksikotelon muutaman prosentin terminen hyötysuhde voidaan nostaa kymmeniin prosentteihin, jolloin tarvittava elementtien määrä voi tippua murto-osaan.
 
turkulainen
Sami_T
22.06.2010 10:53:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oikeesti siihen kartion nimelliseen kokoon tuijottaminen ja sen perusteella johtopäätösten tekeminen on vähän sama kuin ampuis itteensä tarkotuksella. Se millanen rakenne (miten elementtiä kuormitetaan) ratkaisee hyvin paljon. Torvella refleksikotelon muutaman prosentin terminen hyötysuhde voidaan nostaa kymmeniin prosentteihin, jolloin tarvittava elementtien määrä voi tippua murto-osaan.
 
Niin niin.
 
Tää threadi (ja mun kirjoitus) käsitteli QSC K-sarjaa, EV TourX:aa ja saman hintaluokan muita vastaavia systeemejä . Niin kyllä niissä voi mun mielestä perustellusti vetää tiettyjä johtopäätöksiä ihan vaan tuijottamalla vaikka sitä kartioiden kokoa ja määrää. Tietenkin olettaen että vahvistimet+muu järjestelmä on sitä mitä pitää.
 
Muut järjestelmät sitten erikseen.
 
samitorvinen.blogspot.com
OhYeah
22.06.2010 15:28:47 (muokattu 22.06.2010 15:31:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eräässä toisessa threadissa kehuttiin EV:n TourX sarjaa hyväksi bändikäyttöön varsinkin hinta/laatu-suhteeltaan. Tässä päästään taas tähän ongelmaan että Pro-muusikoille tuo on ihan susi sarja (vähintäänkin ammattiylpeyden takia) kun taas tällainen amatööri olisi entisiin Behringereihin verrattuna aivan haltioissaan. Eikä tässä nyt ole varaa sijoittaa 10k euroa johonkin RCF:n pro-vehkeisiin. Mutta onko nyt ihan totta että tuollainen EV:n 18" subi ajettuna hyvällä QSC:n päätteellä (erillisellä siis, ei liity K-sarjaan mitenkään) ei riitä potkimaan hyvää ääntä 200 hengen baarissa? Kuulostaa vähän erikoiselta.
 
aimotuska
22.06.2010 16:36:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OhYeah: Eräässä toisessa threadissa kehuttiin EV:n TourX sarjaa hyväksi bändikäyttöön varsinkin hinta/laatu-suhteeltaan. Tässä päästään taas tähän ongelmaan että Pro-muusikoille tuo on ihan susi sarja (vähintäänkin ammattiylpeyden takia) kun taas tällainen amatööri olisi entisiin Behringereihin verrattuna aivan haltioissaan. Eikä tässä nyt ole varaa sijoittaa 10k euroa johonkin RCF:n pro-vehkeisiin. Mutta onko nyt ihan totta että tuollainen EV:n 18" subi ajettuna hyvällä QSC:n päätteellä (erillisellä siis, ei liity K-sarjaan mitenkään) ei riitä potkimaan hyvää ääntä 200 hengen baarissa? Kuulostaa vähän erikoiselta.
 
No itseasiassa kun subeista puhutaan niin tuolla My first speakersissa mun hehkuttamat T.box pro:t ajelee Tour-X:n yli mennen tullen ja palatessa.
 
Se on pojat sillälailla, että me on hävitty tää peli.
miffe
22.06.2010 17:02:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T: Tää threadi (ja mun kirjoitus) käsitteli QSC K-sarjaa, EV TourX:aa ja saman hintaluokan muita vastaavia systeemejä . Niin kyllä niissä voi mun mielestä perustellusti vetää tiettyjä johtopäätöksiä ihan vaan tuijottamalla vaikka sitä kartioiden kokoa ja määrää. Tietenkin olettaen että vahvistimet+muu järjestelmä on sitä mitä pitää.
 
Nojoo, en ihan tarkkaan tiedä Livenationin hinnoittelua, mutta veikkaisin, että aikalailla samassa hintahaarukassa pyöritään niiden mun toimittamien kanssa. Ehkä snadisti kalliimmat.
 
Niitä muuten näyttäis tulevan sulle lauantaiks arvatenkin 8kpl ja sen lisäks vähän protolootaa kauhomaan vielä alempaa.
 
turkulainen
Sami_T
22.06.2010 17:02:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

OhYeah: Eräässä toisessa threadissa kehuttiin EV:n TourX sarjaa hyväksi bändikäyttöön varsinkin hinta/laatu-suhteeltaan.
 
Juu ja katsos kuka sen on kirjoittanu.
 
Tässä päästään taas tähän ongelmaan että Pro-muusikoille tuo on ihan susi sarja (vähintäänkin ammattiylpeyden takia) kun taas tällainen amatööri olisi entisiin Behringereihin verrattuna aivan haltioissaan.
 
Luepas nyt vähän tarkemmin. Ei tässä oo kukaan sanonu että se on susi. Se mitä tässä kirjoitettiin on se että yksi TX1181 per puoli voi olla tohon sun hommaan vähän siinä ja rajoilla että riittääkö se vai ei. Laita kaksi TX1181:aa per puoli (tai TX2181) niin ei oo enää mitään hätää.
 
Eikä tässä nyt ole varaa sijoittaa 10k euroa johonkin RCF:n pro-vehkeisiin. Mutta onko nyt ihan totta että tuollainen EV:n 18" subi ajettuna hyvällä QSC:n päätteellä (erillisellä siis, ei liity K-sarjaan mitenkään) ei riitä potkimaan hyvää ääntä 200 hengen baarissa? Kuulostaa vähän erikoiselta.
 
Mä vedän vähintään kaks keikkaa viikossa milloin milläkin PA:lla vaihtelevia bändejä ja musatyylejä ja omistan itse tota TourX:aa. Oon käyttäny sitä asennuksissa ja keikoilla. Keikkakokoonpano on ollu TX1181+TX1122 ja vahvistimina 2 kpl QSC PLX3602 tai 2 kpl Crown XTi 4000. Toi TourX-setti oli tossa kymmenkunta keikkaa yhden humppabändin mukana. En ollu itse etupäässä, kaveri hoiti homman, sen mielestä se toimi hyvin. Itse oon tehny sillä muutamia kertoja matalan budjetin bile- tai rokkibändejä pienissä tai pienehköissä paikoissa. Ne bilebändihommat meni ihan ok, kevyet (suomi)rokkihommat myös ihan ok, yhden vähän vauhdikkaamaan rokkikeikan muistan missä oli tupa täynnä (joku 150-200 henkeä) ja siinä sitten tulikin jo äitiä ikävä. Sittemmin myin tän saman läjän yhdelle paikalliselle orkesterille (mistä kirjoittelinkin jo eri threadissa) ja ne on ollu siihen oikein tyytyväisiä. Pääasiassa hääkeikkaa tekevät.
 
Luulen että joudun hankkimaan toisen samanlaisen TourX-läjän koska se oli tietynlaisiin ja tietyn hintatason hommiin erittäin toimiva kattaus.
 
Mutta ei sillä yhdellä subbarilla per puoli oikeesti kuuhun mennä.
 
Mutta jälleen kerran: nää on makuasioita. Mikä on kullekin "hyvä" tai "riittävästi". Täälläkin aina välillä kirjoitellaan että nyt on bändi ostanu _yhden_ 15 tuuman aktiivisen kurkkupurkin (mitä valmistaja kutsuu subbariksi) ja kyllä nyt jytisee. Mulla on asiasta oma näkemykseni. Sitten joku toinen haluis siitä vielä kaks kertaa enemmän. Niin kuka siinä nyt sitten on oikeassa.
 
samitorvinen.blogspot.com
OhYeah
22.06.2010 17:40:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, asia selvä. Eiköhän tässä käy niin että TourX lähtee hankintaan ja sitten tosiaan jos tulee äitiä ikävä 2 subin kanssa niin hommataan niitä lisää. Tottahan se on että makuasia tuo on aika pitkälle. Toi pro-homma nyt tuli kirjotettua vähän silleen kieli poskessa, mutta kyllä täällä muusikoiden.netissä välillä on ollut sitä havaittavissa että prot dissaa kaikki vähänkin halvemmat laitteet aivan suohon vaikka laite olisikin ominaisuuksiltaan sekä hinnaltaan juuri passeli jollekkin kokoonpanolle. Enkä tässä tarkoita nyt ketään teistä jotka tähän threadiin kirjoititte. Kiitos mielipiteistä!
 
rintapek
23.06.2010 12:02:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sami_T:
Mutta jälleen kerran: nää on makuasioita. Mikä on kullekin "hyvä" tai "riittävästi". Täälläkin aina välillä kirjoitellaan että nyt on bändi ostanu _yhden_ 15 tuuman aktiivisen kurkkupurkin (mitä valmistaja kutsuu subbariksi) ja kyllä nyt jytisee. Mulla on asiasta oma näkemykseni. Sitten joku toinen haluis siitä vielä kaks kertaa enemmän. Niin kuka siinä nyt sitten on oikeassa.

 
Makuasioitapa hyvinkin. Mun stressiklubilla on subeina kaksi 12" lelua, joilla ny tuskin ammattikäytössä tai tuplabassarimättökäytössä tekee yhtikäs mitään. Mut just tommoista hää/priva/bilekeikkaa kun tehdään, niin on vallan passelit. Ne "jytisee" just sevverran ko on tarvis. Siis jos vaikkapa laittaapi taukolevyn soimaan ja ykskaks yllättäen vetäis subbariliu`un alas, niin humalaisinkin häävieras huomaisi, et musiikilta vedettiin just matto alta.
 
Akustisilla runmuilla noilla keikoilla vois miettiä et olisko subit ylipäänsä edes tarpeen, ilmankin pärjäis vallan mainiosti. Mut meikäläisen taidot ei riitä siihen, et saisin sähkörumpsuttimet ilman subia kuulostamaan casiourkua kummemmalta. Taas ne pienetkin subit "jytisee" just sevverran kun on tarvis.
 
Sit jos on realisti ja muistelee noit häähumupaikkojen sähköjä, niin melko monessa paikassa on töpseli lähinnä imurointia varten. Siinä ei kovin montaa kilovattiluokan vahvaria viritellä. Pääkeskuksesta ehkä sais enempi elektrisiteettiä, jos se ei olis lukossa.
 
Mut jos ny tosiaankin sattuis tarttemaan semmoista aikuisten oikeeta jytinäpeliä, ni sit vaik vuokraa semmoiset firmasta paikalle toimitettuna. Mä olen niin laiska, et en mä itte viittis lähteä portaissa kantamaan. Olen jo osani tän maan pianoista kantanu.
 
Mitä tohon oikeassa olemiseen tulee, niin aina enempi tietty oikeassa ovat ne, joilla on mahdollisuudet käyttää useampia kamoja ja vielä vertailla niit keskenään. Se on harrastehumppaajalle kumminkin melko harvinaista herkkua. Itte itteään lauteilta miksaaville se ongelma välttämäti ei o edes niis kamoissa.
 
Mitä tulee jykevään ja tanakkaan, ni kaikkihan soittaa jykevää ja tanakkaa. Ei kukaan tunnusta soittavansa rimpularokkia. Paitti mä.
 
One kind of music only - the good kind
oulukyllosa
06.10.2010 20:22:05
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No joo,minäpä vastailen ihan otsikon kysymykseen;
 
Kuuntelin tänään rinnakkain paikallisen musaliikkeen PA osastolla QSC K10 ja Mackien450 ja jotain saman luokan Yamahaa.QSC oli selkeästi paras soundinen,Mackie tuhnuin.QSC:tä menee kuulemma kovasti kaupaksi ja kommentit ovat olleet ylistäviä.Kun hintakin on ihan kohdallaan,niin taidanpa sijoittaa veronpalautusrahat QSC10 kaiuttimiin.
 
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
oulukyllosa
12.10.2010 20:47:38
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kilpailevassa liikkeessä,joka ei tietenkään myy QSC:tä,tiedettiin että QSC "kyykkää" tietyssä vaiheessa kun oikein kunnolla luukutetaan. Tai itseasiassa myyjä soitti jollekin Live Nationin tyypille joka näin kertoi.Hmm....
 
Gov`t Mulea ja Allman Brothers Bandiä oululaisittain coveroituna www.myspace.com/allmancousins
jamram
12.10.2010 21:41:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oulukyllosa: No kilpailevassa liikkeessä,joka ei tietenkään myy QSC:tä,tiedettiin että QSC "kyykkää" tietyssä vaiheessa kun oikein kunnolla luukutetaan. Tai itseasiassa myyjä soitti jollekin Live Nationin tyypille joka näin kertoi.Hmm....
 
No kuule laitappa ne kaksi kaappia vierekkäin ja koita.. Sillä selviää. Voip olla aika mielenkiintoinen lopputulos... Qsc kaapit todella laadukkaita ja hyvä soundisia, mutta tuo turha hype sen 1000w ympärillä kyl syö miestä. Ei ne ny taas niin paljon muita kaappeja parempia oo ku monet hehkuttavat. Otat liikkeestä kaapit testiin ja luukutat niitä kunnolla.. Siinä selviää.
 
LLLoyd
12.10.2010 21:45:15 (muokattu 12.10.2010 21:54:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oulukyllosa: No kilpailevassa liikkeessä,joka ei tietenkään myy QSC:tä,tiedettiin että QSC "kyykkää" tietyssä vaiheessa kun oikein kunnolla luukutetaan. Tai itseasiassa myyjä soitti jollekin Live Nationin tyypille joka näin kertoi.Hmm....
 
niin. jokainen aktiivikaappi/vahvistin kyykkää jossain vaiheessa..
toiset mykistyy, toiset kuullostaa vaan paskalta..
 
hösösö !
eetuss
12.10.2010 21:47:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oulukyllosa: No kilpailevassa liikkeessä,joka ei tietenkään myy QSC:tä,tiedettiin että QSC "kyykkää" tietyssä vaiheessa kun oikein kunnolla luukutetaan. Tai itseasiassa myyjä soitti jollekin Live Nationin tyypille joka näin kertoi.Hmm....
 
No Live Nationilla varmasti sanotaankin noin kun QSC:tä tuo maahan EM Nordic.
 
Ei se tästä..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «