Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Deluxe Reverbiin Marshallia
1 2 3
von spets
20.06.2010 22:06:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SF DR:ään pitäis saada Marshall-särömeininkiä pedaalilla. Kajarina DR:ssä on Tone Tubby. Oma OCD ei kuulosta hyvältä, liian keskialuevoittoinen soundi ja ekvalisaattorillakin jotenkin eloton. Puhtaat soundit vahvarissa on taas erinomaiset.
 
Mitäs pedaalia kannattaisi katsella jotta tuollainen hieman skuupattu särö löytyisi?
 
Kiitos etukäteen!
 
LaMotta
20.06.2010 22:15:00
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toimisiko Marshall Bluesbreaker?
 
http://www.blamepro.com/marblues.htm
 
VOX - That's it.
McNulty
20.06.2010 22:16:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä tarkoitat Marshall-säröllä?
Onko se enempi JTM-45, JCM800 vaiko JCM900/2000?
 
Z.Vex Distortron ja MI Audio Crunch Box kannattaa ainakin tsekata. Itselläni tuo Crunch Box toimii ihan hyvin "Instant JCM800"-pedaalina :)
 
end of this disease-ridden world
von spets
20.06.2010 22:20:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JCM 800 ehkä olisi sitä minä haen, mutta niitäkin yleensä buustaillaan jollakin... Sellaista kasari hard rock soolosoundia....
 
B-tone-flat
20.06.2010 22:26:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Marsun omat spedut bb-2, gv-2 tai jh-1 kannattaa tsekata. Suosittelen gv-2:sta
 
Marshall Amp makes Amazing Noise
Broadcaster
20.06.2010 22:26:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Et maininnut hintaluokkaa, mutta toi vois olla sun vehjes: http://www.catalinbread.com/DLS.html
 
baba o riley
20.06.2010 22:31:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

z-vexin box of rock antaa kunnon super lead/jmp meininkiä. Ja viel buusti mukana samassa paketissa
 
kimurantti1
20.06.2010 22:40:32 (muokattu 20.06.2010 22:50:02)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: z-vexin box of rock antaa kunnon super lead/jmp meininkiä.
 
IMHO ei todellakaan toimi musta- tai hopeanaamaisen Fenkun edessä, kokeiltu on. Sama homma OCD:lla ja muilla Marshall-in-a-box -tyyppisillä pedaaleilla. Ongelmana on että ne on melkein kaikki säädetty toimivaksi Marshallin kanssa, mm. Z.Vexin sivuilla taidettiin moinen sanoa ihan suoraan. Kun tollasen Fenkun eteen, jossa siis on muutenkin aika alapäävoittoinen skuupattu soundi ja kirkas yläpää tietyssä kohtaa, lyödään OCD:n tai Box Of Rockin tapainen vähän skuupattu pedaali, niin se vaan korostaa aivan vääriä taajuuksia. Tulee muhjuista pörinää ja pistäävää yläkeskiääntä.
 
Toistaiseksi ainoa tapa miten oon saanut Black/Silverface Fenkun kanssa järkevää isompaa särösoundia pedaaleilla, on lyödä kaksi purkkia peräkkäin. Tube Screamerilla keskiäänille kunnolla boostia ja se muhjuinen turha alapää veks, siihen perään sitten OCD tms.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
Tami
21.06.2010 00:59:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: IMHO ei todellakaan toimi musta- tai hopeanaamaisen Fenkun edessä, kokeiltu on. Sama homma OCD:lla ja muilla Marshall-in-a-box -tyyppisillä pedaaleilla. Ongelmana on että ne on melkein kaikki säädetty toimivaksi Marshallin kanssa, mm. Z.Vexin sivuilla taidettiin moinen sanoa ihan suoraan......
 
Toistaiseksi ainoa tapa miten oon saanut Black/Silverface Fenkun kanssa järkevää isompaa särösoundia pedaaleilla, on lyödä kaksi purkkia peräkkäin...

 
No toi kyllä riippuu aikaslailla siitä muustakin kalustosta.. Onko särön perässä delay, volapoljiin tai jotain muita muljuttimia...
 
Mulla on crunch Box säädetty toimimaan putkivahvistimen edessä ;D.. Perus marsujutut tulee siitä itsessään ja sitten ihan muhjuksi mennään boostaamalla CB:tä bossin sd-1:llä. Eli komppaan tuota kahden polkimen jutskaa.
 
Mulla on ketjuksi vakiintunut tuo sd-1 - crunch box - delay - volapoljin ja se toimii siedettävästi vahvarista riippumatta. Mun kokemuksen mukaan tuo OCD on muutenkin turhaan hypetetty vekotin. 3/4 versiot olivat ainakin itselle pettymys ainakin tuohon "Ykkössärön" tehtävään...
 
Kysymykseen: Kokeile crunch boxia yhdessä tai ilman OCD:tä tai sitten kokeile boostata sitä ocd:tä jollakin toisella polkimella.
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Stone
21.06.2010 10:19:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksi varteenotettava vaihtoehto voisi olla Barber direct drive. Itselläni oli joskus kokeilussa blues juniorin kaveriksi ja "marshall" tyyppistä tonea tuli bj:sta ulos.
 
"Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua. -Keith Richards"
JuSu
21.06.2010 10:53:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

B-tone-flat: Marsun omat spedut bb-2, gv-2 tai jh-1 kannattaa tsekata. Suosittelen gv-2:sta
 
Melkein komppaisin näitä, ainakin kantsii kokeilla. Noita saapi aika edukkaasti käytettynä (kolmen, neljän kympin haarukkaan helposti), voi vaikka haalia koko kolmen suoran ja kokeilla sitten yhdistelmiäkin. Omasta mielestäni noi on hintaisikseen varsin mainioita päristimiä.
 
Ja jos ei noilla irtoa, niin mainittu MI Audio Crunch Box on kyllä myös loistovehjes, mutta kustantaa sitten yksinään saman rahan kuin nuo Marsun lootat yhteensä.
 
JuSu
 
'aristoteles666: soundi joko paranee tai ei.'
Da Make
21.06.2010 12:30:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Modaa BOSS DS-1 Marshall modilla:
http://www.premierguitar.com/Magazi … /Issue/2008/Feb/Boss_DS_1_Mods.aspx
 
Katso omat plussasi täältä! "Vedetään sisään tai ulos muttei REAMPATA !"
Andy J.
21.06.2010 13:22:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: IMHO (BoR) ei todellakaan toimi musta- tai hopeanaamaisen Fenkun edessä, kokeiltu on. Sama homma OCD:lla ja muilla Marshall-in-a-box -tyyppisillä pedaaleilla. Ongelmana on että ne on melkein kaikki säädetty toimivaksi Marshallin kanssa, mm. Z.Vexin sivuilla taidettiin moinen sanoa ihan suoraan. Kun tollasen Fenkun eteen, jossa siis on muutenkin aika alapäävoittoinen skuupattu soundi ja kirkas yläpää tietyssä kohtaa, lyödään OCD:n tai Box Of Rockin tapainen vähän skuupattu pedaali, niin se vaan korostaa aivan vääriä taajuuksia. Tulee muhjuista pörinää ja pistäävää yläkeskiääntä.
 
Tälle komppia Box of Rockin ja silverface deluxen osalta, vaikka kovasti tykkäänkin BoRistani, niin tämän vahvistimen kanssa se todellakaan ei kuulostanut hyvältä.
 
Imper
21.06.2010 13:27:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla toimii hiton hyvin toi Z Vexin Distotron Bad Cat Classic Catin edessä, joka on siis Deluxe-klooni. Ei tosin ihan yks yhteen soundin puolesta... Distotron on kyllä paljon parempi ku Box of Rockin säröpuoli. Saa leikattua turhat bassot pois ja High Gain -moodi tuo mukavan presencen soundiin, kunhan gain-potikan pitää suht pienellä ettei mee överiks.
 
Everyone is a per-son
kimurantti1
21.06.2010 14:13:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tami: No toi kyllä riippuu aikaslailla siitä muustakin kalustosta.. Onko särön perässä delay, volapoljiin tai jotain muita muljuttimia...
 
Mulla on crunch Box säädetty toimimaan putkivahvistimen edessä ;D.. Perus marsujutut tulee siitä itsessään ja sitten ihan muhjuksi mennään boostaamalla CB:tä bossin sd-1:llä. Eli komppaan tuota kahden polkimen jutskaa.

 
Mä olen testaillut laitteita ensin ihan yksikseen. Tosiaan, Z.Vexin sivuillahan sanotaan mm. näin: "--to get the sound I heard when I designed it, try it through a Marshall at least once." Toi on musta silleensä hauskaa, että tottahan noi Marshall-in-a-box -purkit kuulostaa siltä miltä pitää _Marshallin_ edessä. Mä itse tarvisin purkin, joka ei ole ihan niin nirso siitä, että minkä vahvistimen eteen sen törkkää, koska käytän säröpedaaleita vain silloin, kun en jostain syystä pysty omaa vahvistinta tuomaan ja lainavahvistimesta itsestään ei lähde minkäänlaista säröä. Musta OCD on kyllä oikein hyvä purkki, mutta ei todellakaan mikään autuaaksi tekevä "stand alone" -särötin, joka toimii vahvistimen kuin vahvistimen kanssa.
 
http://www.piecemakerband.com
"Practice cures most tone issues." -John Suhr
JuSu
21.06.2010 14:33:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kimurantti1: Mä itse tarvisin purkin, joka ei ole ihan niin nirso siitä, että minkä vahvistimen eteen sen törkkää.... ...mutta ei todellakaan mikään autuaaksi tekevä "stand alone" -särötin, joka toimii vahvistimen kuin vahvistimen kanssa.
 
Mahtaako tuollaista kaiken kanssa toimivaa purnukkaa ollakaan...? Eri jutut toimii erilailla yhteen.
 
Ainakin olisi syytä olla melko kattava eq-osasto tuollaisessa pedaalissa... Tai hetkinen. Oiskohan mahdollinen ratkaisu sellainen, että olisi se yksi säröpurkki, jossa on terve sointi, ja sitten sen perään eq-pedaali, jolla muokataan säröpedaalin sointia tilanteen mukaan? Tosin sitten pitää polkea (ainakin) kahta poljinta kerralla, tai sitten laittaa nuo jonkin loopperin taakse.
 
JuSu
 
'aristoteles666: soundi joko paranee tai ei.'
jukej
21.06.2010 14:45:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Butterscotch: Et maininnut hintaluokkaa, mutta toi vois olla sun vehjes: http://www.catalinbread.com/DLS.html
 
Komppia.
 
Itselläni on SF Vibrolux ja otan "marsut" ko. purnukasta. DLS:n soundi paranee, jos syöttää 12V.
 
Z.Vexin Distortron oli musta myöskin hyvä, mutta DLS on vähän parempi. ( + DLS mahtuu paremmin pedaalilautaan)
 
How many kilometers to the nearest disco?
Terry Pantheras
21.06.2010 14:57:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MI Audion Crunch Box Distortion on jo aiheestakin mainittu monasti... :)
 
MASTEROID ~~ HC-doomin Westlife ~~
von spets
21.06.2010 18:04:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terry Pantheras: MI Audion Crunch Box Distortion on jo aiheestakin mainittu monasti... :)
 
Kiitos kaikille ehdotuksista!
 
Zekkasin tuon Crunch Boxin demoa Youtubesta:
http://www.youtube.com/watch?v=zTdoq7FmLhQ
 
Helskutin hienolta vaikuttaa. Sitten vaan metsästämään halvinta hintaa. Samalla voin kyl kokeilla Guvnoria joka näyttää lähtevän jopa alle 50€.
 
Wespa
21.06.2010 19:08:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

von spets: Zekkasin tuon Crunch Boxin demoa Youtubesta:
http://www.youtube.com/watch?v=zTdoq7FmLhQ
 
Helskutin hienolta vaikuttaa.

 
On muuten yks parhaita esittelyvideoiden aloituksia, soundi on aika lailla mannaa juuri tuolle riffille vaikka säröä on aika lailla enemmän kuin orkkiksessa. =)
 
"Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!" - Joe Lynn Turner
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «