Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vanhat japsi ibanezit
1
nahkahuppu
19.06.2010 22:45:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Termos.
Jo pidempään olen etsinyt 80-90 luvun Japanissa valmistettua lespaa tai exploreria. Pääsääntöisesti Iban PF300/PF400 kiinostaa. Olen vaan ikäväkseni huomannut että niitä on todella vähän tarjolla. Kysymykseni onkin että onko nuo 80 luvun ibat niin laadukkaita ettei niistä kukaan luovu? Vai oliko ne silkkaa aasinpaskaa ja niitä ei enää vaan ole?? Varsin tämänkin foorumin käyttäjistä joku on omistanut moisen tai omistaa vieläkin. Toinen asia johon tormäsin iban vanhoja katalogeja plärätessäni oli Cimar?? niitä ei tunnu olevan tarjolla lainkaan. Taisi jossain lukea "Cimar by Ibanez" Kannattaako iskeä kiinni ja ostaa jos sattuu vastaan tulemaan? Vain onko hevonpaskaa? Ja jos joku haluaa oman ko.kitaroista minulle myydä tai tuntee jonkun joka voisi myydä niin osto ilmoitus on torilla.
 
Osteri
20.06.2010 00:22:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No ainakin vanhoista Cimar kitaroista on tämä keskustelu käyty
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=190688&o=0&#p9307046
..jos tällä pääsis alkuun.
 
"She didn't allow me to sign....damn...."
nahkahuppu
20.06.2010 00:42:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osteri: No ainakin vanhoista Cimar kitaroista on tämä keskustelu käyty
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=190688&o=0&#p9307046
..jos tällä pääsis alkuun.

 
kiitos, ei cimaria minulle.
 
SAL
20.06.2010 09:13:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kumpikaan etsimistäsi malleista ei liene kovin yleinen Suomessa. Kannattaa seurata vaikkapa EBaytä, jossa niitä jonkin verran liikkuu.
 
Performer sarja ei ole halutuimpien ibanezien joukossa. Kitarana se kuitenkin on kelpo värkki (itsellä PF150).
 
Yleensäkin tuntuu siltä, että 70- ja 80-luvun Iboja on tosi vähän liikkeellä. IMHO se johtuu siitä, että väki ei halua niistä luopua.
 
nahkahuppu
20.06.2010 10:36:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SAL: Kumpikaan etsimistäsi malleista ei liene kovin yleinen Suomessa. Kannattaa seurata vaikkapa EBaytä, jossa niitä jonkin verran liikkuu.
 
Ebay:tä olen plärännyt ja pari kohdetta siellä olisi ollut/on mutta myyjillä on toisinaan ongelmia postituksen kanssa. (eivät halua postittaa kotimaan ulkopuolelle)
 
SAL
20.06.2010 10:56:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa myös seurata blocket.se , joka on ruotsalainen kauppapaikka (=paikallinen tori). Siellä on kitaroita yleisesti hyvin tarjolla ja satunnaisesti myös kaipaamiasi malleja.
 
fox
20.06.2010 21:16:35
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nahkahuppu: Termos.
Jo pidempään olen etsinyt 80-90 luvun Japanissa valmistettua lespaa tai exploreria. Pääsääntöisesti Iban PF300/PF400 kiinostaa. Olen vaan ikäväkseni huomannut että niitä on todella vähän tarjolla. Kysymykseni onkin että onko nuo 80 luvun ibat niin laadukkaita ettei niistä kukaan luovu? Vai oliko ne silkkaa aasinpaskaa ja niitä ei enää vaan ole??

 
No, ensittäinkin täytyy todeta, että ajanjaksolla 77-86 valmistetut japsikitarat on maailmalla verraten haluttuja, koska ko. ajanjakson soittimia pidetään niin sanotun "kultakauden" tuotteina, meinaa että tuohon aikaan satsasivat todella voimakkaasti laatuun.. Mitä tulee noihin Performer-sarjan Ibanezeihin, niin niitä tehtiin 76-80 ja nuo PF 300- 350 -400 kyseisen sarjan yläpään malleina ovat nykyään melko hinnakkaita, syystä että valmistusmäärät ei todellakaan olleet mitään kovin suuria.. Tuostakin syystä niitä liikkuu vähälukuisesti, jos liikkuu. Ja monesti sitten tuo niukka tarjonta ja kova kysyntä heijastuvat luonnollisesti hintoihin..vaikka Performerit eivät ihan johonkin Musician-Studio -Artist -tasolle ihan yllä hinnoissa.
Cimar taas oli Hoshinon "halvempi Ibanez", niissäkin tosin on ihan hyviä soittimia etenkin mallisarjan yläpäässä, mutta yleensä ne on "halvemmalla tehty" mikä heijastuu raaka-aineisiin ja osiin.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
McNulty
20.06.2010 21:51:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aihetta sivuten, miulle kelpais esim. 2386, 2650 tai 2651. Miksei myös 2387DX.
 
end of this disease-ridden world
fox
20.06.2010 22:39:03
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Aihetta sivuten, miulle kelpais esim. 2386, 2650 tai 2651. Miksei myös 2387DX.
 
Ei sitte 2351 Fancy tms. wanhempi?
http://www.chucke.com/pics/2351av-small.jpg
 
(ei takeita pelaako Chuck E:n sivut..)
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Les Fender
20.06.2010 22:59:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tuohon aikaan satsasivat todella voimakkaasti laatuun..
 
Niinpä;)
 
http://i173.photobucket.com/albums/ … 2617/20070719_0135.jpg?t=1184924161
 
"Living is easy with eyes closed!"
McNulty
20.06.2010 23:43:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

fox: Ei sitte 2351 Fancy tms. wanhempi?
http://www.chucke.com/pics/2351av-small.jpg
 
(ei takeita pelaako Chuck E:n sivut..)

 
Ehei... tuo "detachable" neck ei vaan ole G-pajan kopioiden juttu :)
 
end of this disease-ridden world
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «