Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Fender The Twin "Red Knob" -kokemuksia?
1 2
AngryMouth
18.06.2010 23:30:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Kaipaisin pientä infoa Red Knobin käyttäjiltä/asioista tietäviltä.
 
- Missä hinnoissa vahvistin liikkuu Suomessa nykyään?
- Mitä putkia olette käyttäneet mihinkin tyyliin?
- Onko jotain hyviä modauksia tiedossa?
- Tyyppivikoja tms?
- muita kokemuksia
 
Kyseessä on siis 1987-1994 Fenderin valmistama 100w putkivahvistin, tsekkaa esim. täältä http://www.ampwares.com/amp.asp?id=116. Mm. Albert Järvisellä oli näitä pari kappaletta keikkakäytössä.
 
SirElwood
18.06.2010 23:34:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngryMouth: Mm. Albert Järvisellä oli näitä pari kappaletta keikkakäytössä.
 
Sen siis täytyy olla hyvä.
 
sepisti
18.06.2010 23:39:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SirElwood: Sen siis täytyy olla hyvä.
 
80-luvulla monet vaihtoi nykyisin erittäin arvostettuja putkivahvareita naurettaviin trankkuihin. Toiset maksoivat vielä väliä:)
 
Sori OT.
 
Eivät ole käsittääkseni punanupit oikein arvossaan näinä aikoina...
 
AngryMouth
19.06.2010 01:19:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

SirElwood: Sen siis täytyy olla hyvä.
 
Näin juuri, samoin esim. nykyisin tweed drive alkaa jo vetämään vertoja mille tahansa behringerin särölle...
 
SirElwood
19.06.2010 06:29:15 (muokattu 19.06.2010 06:33:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngryMouth: Näin juuri, samoin esim. nykyisin tweed drive alkaa jo vetämään vertoja mille tahansa behringerin särölle...
 
Toivottavasti. Behkuja kun on myyty aikas saatanan paljon.
 
E: Miten tää muuten liittyi tähän?
 
PJS
19.06.2010 11:37:39
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngryMouth: Näin juuri, samoin esim. nykyisin tweed drive alkaa jo vetämään vertoja mille tahansa behringerin särölle...
 
Erinäköisiä vermeitä testailleena olen vilpittömästi samaa mieltä sun kanssa kyl tässä.
 
Peace!
jussi1976
19.06.2010 12:35:24 (muokattu 19.06.2010 12:42:35)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollut tuollainen. Ei jäänyt varsinaisesti mieleen, mutta ihan hyvää keskitasoa mun mielestä. Painaa ja meteliä kyllä lähtee. Puhdas kanava oli hyvä, särö vähän hengetön (En muista, mitkä on alkuperäiset etuasteputket, mutta ainakin Tungsol 12AX7:oilla pitäis saada lisää) Hinnat jossain 600-800 euron tietämillä? Twin oli muistaakseni kymppitonnin laites markoissa silloin kun se ilmestyi? Suuritehoisena peruskombona toimii jos nyt Fenkun haluaa, monipuoliset liitännät.
 
Mä vähän luulen, että Twin on vain jäänyt yleisen luonteensa ja olemuksensa takia taka-alalle, vaikka siinä hyvät liitännät ja muut onkin. Ehkä ihmiset ajattelevat, ettei Twinissä ole "koukkua". Mä en ole saanut Fenkuista pedaaleilla mieleistäni saundia ulos, mutta tämä on makuasia, voit itse hyvin saadakin.
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Rokkariarvid
19.06.2010 13:18:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen omistanut red knobin nyt noin 9 kuukautta ja keikkoja tullut soitettua joku 20-30. Tykkään kovasti puhtaan kanavan saundista ja käytänkin vain ja ainoastaan sitä. Soitan 2/4 pääteputkella ja siltikin on äärimmäisen ärhäkkä. Voisi olla jopa vähemmän paukkuja, mutta pääasia ettei jää varmasti jalkoihin missään tilanteessa.
 
Lyhyesti:
 
+Erinomainen puhdas kanava
+Ei varmasti jää jalkoihin (toisaalta 100w ehkä jopa ylimitoitettu)
+(itselläni) Nova systemin kanssa loistava OD - saundi (myös muiden purkkien kanssa hyvä OD )
+Edullinen putkicombo (600-800 euroa )
 
-Paino 35-40 kg
-Särökanavan käyttö marginaalinen, sopii vain tiettyyn juttuun
 
Heheh, Pitt The Elder... Lord Palmerstone! #DISH#
jussi1976
19.06.2010 14:56:08 (muokattu 19.06.2010 15:03:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No tossa ne tuli miten mäkin olin asian mieltänyt. Jotenkin näkisin, että Twin voi olla erittäin osuva valinta mm. isommalla kevyemmän musiikin orkesterin kitaristilla. Oikealla putkituksella siihen voi saada lisäpotkua paremmilla ja ärhäkkäämmillä etuasteputkilla, mutta puhdas kanava on tässä "se" juttu. Samoin kaiku on muuten hyvä. Twinistä voi varmaan - jos itse pitää pohjasaundista - oikeilla palikoilla ja putkituksella saada oikeinkin monikäyttöisen vahvarin, jos vain jaksaa säätää tarpeeksi. Et maininnut mitään, millaista musiikkia soitat, mutta huomauttaisin, että raskaampaan menoon Twinissä mm. EQ ei riitä. Melkein tästä syystä ehdottaisin, että laita tohon tarvitsemasi määrä säröpurkkeja eteen, ja vaikka Rocktron XPression luuppiin. Tällä kombolla saat pedaaleista säröt ja Rocktron syö pois kohinat ja antaa kaikki efektit EQ:ita myöten. Tässä tapauksessa pitäisi riittää mahdollisuudet aika moneen. Jos maksat vahvarista esim. 650 euroa, niin XPression on 200, ja sitten vaikka 2-3 erilaista säröä on sitten parisataa? Olis. tonnin setti, ja varmasti helppokäyttöinen.
 
Säröistä sen verran, että jos käytät Fenkun omaa särökanavaa (joka siis buustattu vaikka noilla Tungsoleilla) niin laita sille Proco-Rat sen päälle, koska se paksuntaa ja syventää saundia jonkun verran. Jos haluat boostata puhtaan kanavan kovempaan tykitykseen, niin sitten MXR:llä on se snadi metallinvärinen särkijä, jossa noisegate sisällä. En muista mallia, mutta testasin just ja aika saakelinmoinen laites oli kyllä. Jos sen päälle laittaa Rocktronin efektit, niin pitäisi irrota...
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
trih
19.06.2010 16:04:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngryMouth: Näin juuri, samoin esim. nykyisin tweed drive alkaa jo vetämään vertoja mille tahansa behringerin särölle...
 
Behkun säristimet ja vahvarit on mainioita. Tweed drive on ilmeisesti huippupeli jos behkulle meinaa pärjätä.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
BigPapa
19.06.2010 16:46:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: No tossa ne tuli miten mäkin olin asian mieltänyt. Jotenkin näkisin, että Twin voi olla erittäin osuva valinta mm. isommalla kevyemmän musiikin orkesterin kitaristilla. Oikealla putkituksella siihen voi saada lisäpotkua paremmilla ja ärhäkkäämmillä etuasteputkilla, mutta puhdas kanava on tässä "se" juttu. Samoin kaiku on muuten hyvä. Twinistä voi varmaan - jos itse pitää pohjasaundista - oikeilla palikoilla ja putkituksella saada oikeinkin monikäyttöisen vahvarin, jos vain jaksaa säätää tarpeeksi. Et maininnut mitään, millaista musiikkia soitat, mutta huomauttaisin, että raskaampaan menoon Twinissä mm. EQ ei riitä. Melkein tästä syystä ehdottaisin, että laita tohon tarvitsemasi määrä säröpurkkeja eteen, ja vaikka Rocktron XPression luuppiin. Tällä kombolla saat pedaaleista säröt ja Rocktron syö pois kohinat ja antaa kaikki efektit EQ:ita myöten. Tässä tapauksessa pitäisi riittää mahdollisuudet aika moneen. Jos maksat vahvarista esim. 650 euroa, niin XPression on 200, ja sitten vaikka 2-3 erilaista säröä on sitten parisataa? Olis. tonnin setti, ja varmasti helppokäyttöinen.
 
Säröistä sen verran, että jos käytät Fenkun omaa särökanavaa (joka siis buustattu vaikka noilla Tungsoleilla) niin laita sille Proco-Rat sen päälle, koska se paksuntaa ja syventää saundia jonkun verran. Jos haluat boostata puhtaan kanavan kovempaan tykitykseen, niin sitten MXR:llä on se snadi metallinvärinen särkijä, jossa noisegate sisällä. En muista mallia, mutta testasin just ja aika saakelinmoinen laites oli kyllä. Jos sen päälle laittaa Rocktronin efektit, niin pitäisi irrota...

 
Tästähän tässä puhuttiin. Kyllä riittää EQ:t ja muut härpäkkeet vaikka mihin, jos ei riitä niin sitten on käskijässä vika:
 
http://www.crafted.dk/ampheaven/pics/fender%20the%20twin.jpg
 
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
aristoteles666
19.06.2010 17:42:14
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

juu, ei se jäänyt tolla säädöistä kiinni.
 
weetube
19.06.2010 20:06:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AngryMouth: Hei,
 
Kaipaisin pientä infoa Red Knobin käyttäjiltä/asioista tietäviltä.
 
- Missä hinnoissa vahvistin liikkuu Suomessa nykyään?
- Mitä putkia olette käyttäneet mihinkin tyyliin?
- Onko jotain hyviä modauksia tiedossa?
- Tyyppivikoja tms?
- muita kokemuksia
 
Kyseessä on siis 1987-1994 Fenderin valmistama 100w putkivahvistin, tsekkaa esim. täältä http://www.ampwares.com/amp.asp?id=116. Mm. Albert Järvisellä oli näitä pari kappaletta keikkakäytössä.

 
- 600-800e Mielestäni hinta/ laatu enemmän kuin kohdallaan.
- Itsellä ollut perus JJ huttua,toimii hyvin.
- Otin keskimmäiset päättärit irti, mielestäni parani entisestään. Netistä löytyy tarkemmat ohjeet putkien vähennykseen. (ohmit jne.)
- Tyyppivikoja...?
- Hyvä vahvistin joka taipuu pedaaleista riippuen moneen menoon. Fenkun omaa säröä ei saa mihinkään metalliin riittämään.
Painoa on sen verran, ettei ainakaan tuuli vie...Siis, hyvä case ja homma toimii.
 
T:W
 
aristoteles666
20.06.2010 10:09:05 (muokattu 20.06.2010 13:34:35)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

weetube: - 600-800e Mielestäni hinta/ laatu enemmän kuin kohdallaan.
- Itsellä ollut perus JJ huttua,toimii hyvin.
- Otin keskimmäiset päättärit irti, mielestäni parani entisestään. Netistä löytyy tarkemmat ohjeet putkien vähennykseen. (ohmit jne.)
- Tyyppivikoja...?
- Hyvä vahvistin joka taipuu pedaaleista riippuen moneen menoon. Fenkun omaa säröä ei saa mihinkään metalliin riittämään.
Painoa on sen verran, ettei ainakaan tuuli vie...Siis, hyvä case ja homma toimii.
 
T:W

 
kyllä greg howe veteli speed metallia tolla 80 luvulla, tai siis nuppiversiolla.
 
edit. olin kirjoittanut väärän nimen.
 
BigPapa
20.06.2010 12:47:30 (muokattu 20.06.2010 12:53:28)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

aristoteles666: kyllä stexe howe veteli speed metallia tolla 80 luvulla, tai siis nuppiversiolla.
 
Juu kyl mää ihmettelen kauhiast, et mimmottis kuraa sen metallisärön sit pitäis olla kun tarvii 15,5 säröpedaalia jonoon.
 
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
trih
20.06.2010 14:07:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

BigPapa: Juu kyl mää ihmettelen kauhiast, et mimmottis kuraa sen metallisärön sit pitäis olla kun tarvii 15,5 säröpedaalia jonoon.
 
Kukas niitä tarvii?
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
BigPapa
20.06.2010 14:16:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Kukas niitä tarvii?
 
Ketjua selaamallahan se selvii.
 
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton
antnis
20.06.2010 15:44:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanokaas muuten pojjaat, että millä pikkutehoisella Fenderillä tai vastaavalla lähtee hienoimmat helinäcleanit straton kanssa. Myin just pois Marshall Class5:n kun sitä ei voi täällä oikeen luukuttaa ja jos jonkun ostan tilalle niin preferenssinä olis nyt mahdollisimman kaunis puhdas ääni, eikä millään Hot Rod Deluxe-voimakkuuksilla. 57 Champpi? Joku ihan muu?
 
baba o riley
20.06.2010 22:24:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

antnis: Sanokaas muuten pojjaat, että millä pikkutehoisella Fenderillä tai vastaavalla lähtee hienoimmat helinäcleanit straton kanssa. Myin just pois Marshall Class5:n kun sitä ei voi täällä oikeen luukuttaa ja jos jonkun ostan tilalle niin preferenssinä olis nyt mahdollisimman kaunis puhdas ääni, eikä millään Hot Rod Deluxe-voimakkuuksilla. 57 Champpi? Joku ihan muu?
 
Jos pääset kiinni johonkin vanhaan princeton ampiin, black tai silver face champiin tai vaikka bassmaniin. Vaikka watteja on se 40 sen kliinit on tosi hienot ihan kerrostalovolumella. Muistan itse miten soitin blues devillellä kerrostalossa ja todella hienoja heliseviä kliinejä pysty iltamyöhäänkin soittaa. Sellasella akustisen äänenvoimakkuudella.
 
baba o riley
20.06.2010 22:26:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

trih: Kukas niitä tarvii?
 
No ei kukaan, pääte auki vaan, eiks tos red knobissa viel ollut joku puolitus???
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «