Capman 16.06.2010 23:21:20 (muokattu 16.06.2010 23:25:53) | |
---|
rheinone: Emmä diggaa tommosta puolivillaista jimi-apinointia laulussa, en sitte yhtään. Kummasti jotkut jaksaa jostain jimi-apinoinnista jauhaa. Molempia artisteja diggaavana en koe Fränkkiä minkään sortin Jimi-apinoitsijana. Marino tekee kyllä ihan täysin omaa juttuaan. Jo vuonna '75 on Marinon psykedelia kulkenut jo ihan omilla urillaan. Noissa jamijumituksissa on jopa pienoisia kraut-sävyjä. Frank Marino - Strange Universe (live 1975) http://www.youtube.com/watch?v=5kH04wQo2es |
Musta Arkipyhä 17.06.2010 09:02:52 | |
---|
rheinone: Todella tylsää, unisoonoon kulminoituvaa mouruamista noi Fränkin lauluhommat. Miks pitää väenväkisin laulaa ja/tai tehdä ontuvia laulumelodioita jos kompetenssit on ihan muualla. E: Ainoo Fränkin vinyyli mikä multa löyty hyllystä, meni Torilla vaihtoon U.F.O:n loistavaan ysärilättyyn! Stories of a hero ontuva laulumelodia? Äläs ny! "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Musta Arkipyhä 17.06.2010 09:03:14 | |
---|
sirdickyj: turpa kii risto paa power of rock'n roll soimaan ja ota kalja That's it but not shit! "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Jii-Gee 17.06.2010 09:12:30 | |
---|
rheinone: Emmä diggaa tommosta puolivillaista jimi-apinointia laulussa, en sitte yhtään. No äläs ny... Ja enempi Frankin laulussa on 'Äijää' ku Jimin joskus jopa vähän hennossakin laulutatsissa,eli mää tykkään kovasti !! " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
StJerky 17.06.2010 09:12:58 | |
---|
Heh, hakekaapa Spotifysta Frank Marinoa... Pitänee kaivaa kasetit esille. |
Marinon omilta sivuilta löytyy koko tuotanto, ei tuohon mitään Spotifyitä tarvita. Sitäpaitsi, nuo pitää löytyä hyllystä ;) |
StJerky 17.06.2010 09:16:44 (muokattu 17.06.2010 09:17:04) | |
---|
Borlag: Marinon omilta sivuilta löytyy koko tuotanto, ei tuohon mitään Spotifyitä tarvita. Sitäpaitsi, nuo pitää löytyä hyllystä ;) En osta enää levyjä. Huomasin jossakin välissä että en voi kuitenkaan saada kaikkea itselleni. Ja jos jotain kerää pitää olla tavoitteena saada kaikki. Menenpä etsimään sieltä Frankin sivuilta. |
Borlag 17.06.2010 09:19:04 | |
---|
StJerky: En osta enää levyjä. Huomasin jossakin välissä että en voi kuitenkaan saada kaikkea itselleni. Ja jos jotain kerää pitää olla tavoitteena saada kaikki. Menenpä etsimään sieltä Frankin sivuilta. Siellä on sellainen web playeri jonka kautta voi kuunnella koko tuotannon |
Jii-Gee 17.06.2010 09:37:29 | |
---|
Borlag: Sitäpaitsi, nuo pitää löytyä hyllystä ;) Oikea vastaus..Ten Points !! Tosin..eii oo itelläkään kaikkia vielä,pitää terästäytyä levyhankinnoissa. Ja nyt ku Marino diggarit tässä koolla,niin laittakaas vinkaten dvd -osastoa ?? Onko esim noista wanhoista 70/80s vedoista mtn asiallista tallennusta valmiina saatavissa dvd'nä ?? " You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
sirdickyj 17.06.2010 10:37:10 | |
---|
Borlag: Siellä on sellainen web playeri jonka kautta voi kuunnella koko tuotannon mitenkään väheksymättä tommosen hienoutta, on unohtunu semmonen asia näiden Spotifyiden ja muiden paskojen kanssa, että onhan CD tai vinyyli kuitenkin äänenlaadullisesti ihan eri formaatti kun hyväkään ämpee3 tai joku streamattu ääni. niinpä Marinoiakin pitää kuunnella levyltä. Mars hakemaan, tuolta Spotifystä tai mikä lie kuuntelette, että mitä ostatte, ja sit ostamaan. Miinuksena levyjen heikohko saatavuus, mä olen löytäny ton Power of r&r ja Juggernaut, sekä jonkun haikeen Real liven. Löytyyhän muitakin, mut mulle i napise yhtään se hippipaska. Toi -79 live kyl ois kovaa kamaa, ja CDON näyttää myyvän settiä, missä on What's next ja toi live. Tiukempaa linjaa |
sirdickyj 17.06.2010 10:39:14 | |
---|
Ja kyl mä sillee Ristoa komppaan, että eihän Marino mikään hirveen kova laulaja ole, mut ei myöskään ahdistavan heikko. Jotenki mä en osaa kaivata noihin muuta laulua. Esim. Strange dreams on ihan asiansa ajava laulusuorite. Pitäiskin ottaa coversettiin toi. Tiukempaa linjaa |
Jii-Gee 17.06.2010 10:59:56 | |
---|
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns " |
Borlag 17.06.2010 11:12:07 (muokattu 17.06.2010 11:12:38) | |
---|
sirdickyj: mitenkään väheksymättä tommosen hienoutta, on unohtunu semmonen asia näiden Spotifyiden ja muiden paskojen kanssa, että onhan CD tai vinyyli kuitenkin äänenlaadullisesti ihan eri formaatti kun hyväkään ämpee3 tai joku streamattu ääni. Täysin samaa mielipuolta, tosin tuo webplayer on vallan mainio apuväline kyseisen artistin tutustumiseen, varsinkin näille hepuille jotka väittävät Marinoa vain Hendrix kopioksi. Alkupään tuotanto saattaa muistuttaa Hendrixiä, mutta jo 70-luvun puolivälissä siirryttiin enemmän rock puolelle, 80-luvun puolella taas hard rock jonka jälkeen tullut jopa proge vivahteita mukaan. niinpä Marinoiakin pitää kuunnella levyltä. Mars hakemaan, tuolta Spotifystä tai mikä lie kuuntelette, että mitä ostatte, ja sit ostamaan. Miinuksena levyjen heikohko saatavuus, mä olen löytäny ton Power of r&r ja Juggernaut, sekä jonkun haikeen Real liven. Löytyyhän muitakin, mut mulle i napise yhtään se hippipaska. Toi -79 live kyl ois kovaa kamaa, ja CDON näyttää myyvän settiä, missä on What's next ja toi live. Helsingin Kaisaniemen Music Hunterista itse löytänyt lähes koko tuotannon, ne mitä en sitä kautta hankkinut, tilasin suoraan Marinolta itseltään. |
Capman 17.06.2010 11:49:11 | |
---|
Marinon levyistä on tullut myös remastereita viime vuosina. Mun mielestä sen weppisivujen kautta on pystynyt ostamaan ainakin näitä myöhempien aikojen levyjä, joihin sillä on itsellä oikeudet. Columbia/Sony -levyt on menetettyä riistaa ja niistä on jos minkälaisia versioita liikenteessä, eikä Fränk ole saanut niistä koskaan rojaltteja. Strange Universe on kyllä yksi 70-luvun parhaita levyjä. |
blaekie 17.06.2010 17:38:55 (muokattu 17.06.2010 18:22:51) | |
---|
No vittu pitihän se panna vanha vinyyli "The Power of Rock and Roll" soimaan, ja kyllä täytyy sanoa esim: biisissä "Play My Music" toimii kaikki, laulua myöten aivan kybällä, saa hakea nykypäivänä samaa fiilinkiä aikaansaavaa Rock and Rollia. En jymmärrä näitä laulupuheita kyllä alkuunkaan, kun vertaa näihin, ehkä teknisesti osaavimpiin, mutta tylsiin nykypiipittäjiin. Kokonaisuus ratkaisee tässäkin. EDIT: On näköjään maksanut tämä 43.50. Markoissa -81 . Taisin ostaa tän makkaratalon lp-pisteestä tuolloin. Vidu onks siitäkin jo 30 vuotta kohta. Ihan tuoreeltahan toi kuulostaa. EDIT2: Samoin jos toi jimihomma tehdään tyylillä, kuten esim tällä levyllä biisissä "Young Man" , ei siinä ole kyllä mitään moitittavaa. Kyllä tää aina voittaa nailonkielisellä akkarilla soitetut semihyvät little wingit. EDIT3: sirdickyj: ...Esim. Strange dreams on ihan asiansa ajava laulusuorite. Pitäiskin ottaa coversettiin toi. Ja samalla Juggernaut levyllä löytyy Southern henkinen biisi "Stories Of A Hero" , joka aivan mahtava. Pistäkää sekin settiin ! Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
jannis 01.01.2011 18:42:44 | |
---|
Olen ollut Frank Marino diggari niin kauan kuin muistan. Kävin katsomassa hänen esiintymisiään stadissa pariin kertaan ja kerran provinssirockissa. Mulle Marino kolahtaa aina. Ja täysillä. Se joka ei tykkää niin thats it. Kaikki tuntemani muusikot tietää Marinon, muut tavalliset musiikinkuuntelijat ei niinkään. Tusinaa tilulilu-ukkoa voi kuunnella ilmeenkään värähtämättä, muutta Marino tuo tyytyväisyyden hymyn kasvoille. (kirjoitin tämän kännissä, mutta lasten ja humalaisten suusta tulee totuus). |
BigPapa 01.01.2011 18:53:02 | |
---|
For me, it's about the music. I'm just the messenger, and I hope to do it as long as I live. - Eric Clapton |
akuankkakomppi 01.01.2011 19:45:51 | |
---|
jannis: Olen ollut Frank Marino diggari niin kauan kuin muistan. Kävin katsomassa hänen esiintymisiään stadissa pariin kertaan... Sama täällä. "Kerettiläisten" käännyttämisen aloitan yleensä Tales of the unexpected -levyllä, hyvin on toiminut. sum ergo cogito |
bluesy 01.01.2011 20:38:37 (muokattu 01.01.2011 20:56:52) | |
---|
jannis: Olen ollut Frank Marino diggari niin kauan kuin muistan. Kävin katsomassa hänen esiintymisiään stadissa pariin kertaan ja kerran provinssirockissa. Mulle Marino kolahtaa aina. Ja täysillä. Se joka ei tykkää niin thats it. Kaikki tuntemani muusikot tietää Marinon, muut tavalliset musiikinkuuntelijat ei niinkään. Tusinaa tilulilu-ukkoa voi kuunnella ilmeenkään värähtämättä, muutta Marino tuo tyytyväisyyden hymyn kasvoille. (kirjoitin tämän kännissä, mutta lasten ja humalaisten suusta tulee totuus). ...olen myös diggareita joka oon nähnyt eka kerran Marinon livenä -84 hesassa, oli jotain monttu auki juttuja kaikkineen rumpusooloineen (ei ollu muuten mitään perinteistä vaan naputteli pitkin lavasteita ja lopuks pisti kunnon triolit Frankin laulumikkiin!!!)ja joku on sitämielt ett tyhjänpäiväst vingutusta...joku tykkää ja toinen taas ei!!!...kieltämättä Provinssissa yheskytluvul olis saanut olla paremmat saundit mutta odotellaan seuraavaa keikkaa suomessa!!! |
Regalis Apertura 01.01.2011 22:54:08 (muokattu 03.01.2011 21:18:15) | |
---|
Olenko muuten ainoa täällä jonka mielestä Moonwalk (IV-levyltä) on hauska biisi;)... Aina jaksaa hymyilyttää kun kuulee sen. On muuten varmaankin aikaansa edellä studioefektien vuoksi;). Juvela riffikin mukana! Toinen ovela on Jive Baby;). Kiintoisat tahtilajit eikö olekin? |