Aihe: Sepultura..
1 2 3 4 516 17 18 19 2028 29 30 31 32
Deathrace King
16.06.2010 20:00:54 (muokattu 16.06.2010 20:01:30)

"Don't stress with it, THRASH WITH IT!!!" www.myspace.com/thrashcreation
sarkain
17.06.2010 00:27:52

Deathrace King: Maxin mietteitä hommasta:
http://www.youtube.com/watch?v=upXH … yDMM4&feature=player_embedded#!

Melkosia riitoja ja sekasotkuja on näköjään kavereilla aikoinaan ollut. Aika paljon pitäisi sopia ja jättää taakse että re-union nähtäisi mutta Maxhan tässä videolla kyllä kertoo että hyvinkin olisi mahdollista jos vain Kisser hommaan rupeaisi mukaan.
MegaMan
17.06.2010 07:43:13

Mun sympatiat on kyllä Maxin puolella! Luulis Kisserinkin kaipailevan niitä vanhoja hyviä aikoja kun Sepultura oli helvetin arvostettu hevibändi, joka veti stadioneilla isoille yleisölle. Nyt se on lähinnä kuihtunu muinaisjäänne siitä mitä se joskus oli ja livenä kuulostaa lähinnä Sepultura-coverbändiltä. Olin kulttuuritalolla 2006 (kun ilmasiksi sain lipun) kattomassa kun mm. Sepultura lämppäsi Inflamesia. Siitä kyllä tuli sellai olo, että ei vittu!

Noh anyway, näin yli kymmenen vuoden jälkeen ois varmaan aika jokaisen unohtaa menneet ja yrittää korjata virheitään
Minä juon kossua!!!
teukka
17.06.2010 08:14:16
Kyllä mä näkisin että Re-union olis kova juttu. Niinhän nuo veljetkin palasivat kimppaan. Oli siinäkin ilmeisesti aikamoiset riidat pohjalla.
EXREMAINS "Choices"-EP @Myspace. Muista tsekata!!
KillingMachine
21.06.2010 14:26:01
Sepultura uppoo nykykokoonpanollaankin meikäläiselle täysillä vaikka meni aikaa hyväksyä Green. Jos reunion tulee niin mieluummin joku one-off keikka kuin uusi albumi, haluan nähdä mihin nää leirit etenee omilla tahoillaan. Sepulturan kaks uusinta on ollu tosi kovia tekeleitä eikä Soulflyn uusin retrorässimeininkineen ole lainkaan paha.
Jokku
21.06.2010 14:49:33

KillingMachine: Sepultura uppoo nykykokoonpanollaankin meikäläiselle täysillä vaikka meni aikaa hyväksyä Green. Jos reunion tulee niin mieluummin joku one-off keikka kuin uusi albumi, haluan nähdä mihin nää leirit etenee omilla tahoillaan. Sepulturan kaks uusinta on ollu tosi kovia tekeleitä eikä Soulflyn uusin retrorässimeininkineen ole lainkaan paha.

En ymmärrä mikä siinä Greenissä mättää. Ihan taidokkaasti musta vetää osansa. Biisimateriaali ei yhtä hyvää ole, mutta esim Dante XXI on aika pirun hyvä levy. Mutta tää sepultura-aihe nyt on taas yksi niistä, missä vaan "pitää" vihata kaikkea Maxin lähdön jälkeen tullutta kamaa.
Väinämöinen
21.06.2010 15:24:04
Jokku: En ymmärrä mikä siinä Greenissä mättää. Ihan taidokkaasti musta vetää osansa. Biisimateriaali ei yhtä hyvää ole, mutta esim Dante XXI on aika pirun hyvä levy. Mutta tää sepultura-aihe nyt on taas yksi niistä, missä vaan "pitää" vihata kaikkea Maxin lähdön jälkeen tullutta kamaa.

No eikä pidä, hyvä biisi on hyvä biisi ihan riippumatta siitä, kuka sen on tehnyt. Mun mielestä kuitenkin Sepulturan paras anti nimenomaan biiseissä ja niiden asianmukaisessa tulkinnassa on tehty ennen Chaos AD:ta, tai on sielläkin pari timangista vetoa. Sen jälkeisiä en oo juurikaan kuunnellut, joitakin biisejä sieltä täältä tai sitten sattumalta kuullut. Mitä intter Netistä ja jostain muualta olen Greenin aikaisia livevetoja nähnyt, mulle ongelmana on juurikin ollut Derrick Greenin tulkinta vanhoissa biiseissä. En mä sanoisi, että se mitenkään huonosti vetää, vaan enemmänkin semmoinen Maxin tyylinen singer/songwriter-meininki loistaa poissaolollaan. Mä rohkenen arvella myös, että Rootsin jälkeen olisi tullut Maxin lähdöstä riippumatta samanlaista kamaa kuin tuli, tai sitten jotain Soulflyn tyylistä.

Tuosta vaikka Territory Maxin aikana:
http://www.youtube.com/watch?v=VkQ2Dbt0HfQ

Ja tuosta Derrick Greenin:
http://www.youtube.com/watch?v=HlrGDQVT0G8

Just nyt odottelen suurella mielenkiinnolla juurikin Sepulturan Nummirockin keikkaa, kun en näitä oo aiemmin millään kokoonpanolla nähnyt. Ilmeisesti vanhaakin kamaa on setissä, ja sehän on tunnetusti OEKEEN.
MegaMan
21.06.2010 16:07:12 (muokattu 21.06.2010 16:10:07)

No hyvänen aika, kyllähän toi Donningtonin pätkä pesee nyky Sepulturat ihan 6-0. Näkeehän sen nyt sokeekin ku oikee tarkkaa kattoo. Sanokoo kuka mitä tahansa, Sepultura on yhtä kuin Max - Igor - Kisser - Paolo, piste.
Minä juon kossua!!!
Jokku
21.06.2010 16:08:35 (muokattu 21.06.2010 16:11:53)

Väinämöinen: No eikä , hyvä biisi on hyvä biisi ihan riippumatta siitä, kuka sen on tehnyt. Mun mielestä kuitenkin Sepulturan paras anti nimenomaan biiseissä ja niiden asianmukaisessa tulkinnassa on tehty ennen Chaos AD:ta, tai on sielläkin pari timangista vetoa. Sen jälkeisiä en oo juurikaan kuunnellut, joitakin biisejä sieltä täältä tai sitten sattumalta kuullut. Mitä intter Netistä ja jostain muualta olen Greenin aikaisia livevetoja nähnyt, mulle ongelmana on juurikin ollut Derrick Greenin tulkinta vanhoissa biiseissä. En mä sanoisi, että se mitenkään huonosti vetää, vaan enemmänkin semmoinen Maxin tyylinen singer/songwriter-meininki loistaa poissaolollaan. Mä rohkenen arvella myös, että Rootsin jälkeen olisi tullut Maxin lähdöstä riippumatta samanlaista kamaa kuin tuli, tai sitten jotain Soulflyn tyylistä.

Just nyt odottelen suurella mielenkiinnolla juurikin Sepulturan Nummirockin keikkaa, kun en näitä oo aiemmin millään kokoonpanolla nähnyt. Ilmeisesti vanhaakin kamaa on setissä, ja sehän on tunnetusti OEKEEN.

Joo, tietty, hyvä biisi on hyvä ja huono huono, mutta moni ei tunnu antavan edes mahdollisuutta uudemmalle kamalle. Leimataan samantien paskaksi, kuuntelematta. Itseasiassa huvittavaa, että sä myönnät, ettet ole kuunnellut ollenkaan uudempaa kamaa. Mistä sä sitten tiedät, onko se hyvää? On siellä kyllä paljon paskaakin, mutta juuri esim Dante XXI on jees. Kuuntele joskus ja unohda koko Max Cavalera. Saatat tykätä. Jos ei silti iske, niin eipä tuo mitään, oot ainakin koittanu.

E: Hoho, hyvät erot kyllä livevedoissa. Ei tosin vaan Greenistä johdu, jotenkin aneeminen koko bändi uudemmassa vedossa. Tiedä sitten, vaikuttiko keikkapaikka ja yleisö kuinka.
Ziggy Bubba
21.06.2010 16:54:59

MegaMan: No hyvänen aika, kyllähän toi Donningtonin pätkä pesee nyky Sepulturat ihan 6-0. Näkeehän sen nyt sokeekin ku oikee tarkkaa kattoo. Sanokoo kuka mitä tahansa, Sepultura on yhtä kuin Max - Igor - Kisser - Paolo, piste.

Isoin ero taitaa olla Igorin puute. Just ton Territoryn kova groove on pitkälti miehen ansiota. Enpä ole yhtään oikeasti hyvin vedettyä koveria tosta kuullut, vaikka niitä on kuin paljon - groove puuttuu.

Oli muuten todella virkamiesmäistä esiintymistä tuo "Sepulturan" esiintyminen (lainausmerkit ihan syystä). Musta bändi ei ole Sepultura, jos ei siinä kumpaakaan Cavaleraa ole mukana. Igorin loistava rytmi ja Maxin simppelit, mutta mainiot riffit on se Sepulturan juttu.. Toki Kisserin liidityöskentelläkin on osansa, mutta noista veljeksistä se bändin soundi vaan tulee.

Kuten täällä taidettiin todeta, Cavalera Conspiracy on paljon enemmän Sepultura kuin tämä kyseistä nimeä kantava kokoonpano.

Voi se Dante-mikäikuna olla silti ihan hyvä levy, ei siinä mitään.
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
silleber
21.06.2010 19:09:05
sikki-six: Musta bändi ei ole Sepultura, jos ei siinä kumpaakaan Cavaleraa ole mukana. Igorin loistava rytmi ja Maxin simppelit, mutta mainiot riffit on se Sepulturan juttu.. Toki Kisserin liidityöskentelläkin on osansa, mutta noista veljeksistä se bändin soundi vaan tulee.

Juurinäin, olen samaa mieltä.

Tosin oma kiinnostukseni bändiä kohtaan loppuu Ariseen vaikka sen jälkeen vielä Cavalerat mukana olivatkin. Myöhempien levyjen tyyli ei ole iskenyt vaikkakin Igorin groove kyllä on tallella ainakin ne Maxin aikaiset levyt. Greenin aikaisia levyjä en ole kovinkaan paljoa kuunnellut sillä pienellä kuuntelulla ne eivät ole herättänyt oikeastaan minkäänlaista kiinnostusta joten vähän on sitten kuuntelu vähälle jäänyt.

Neljä ensinmäistä on kyllä kovaa kamaa erityisesti Beneath ja Arise jotka kuuluvat ihan kovinpien rässilevyjen joukkoon.
Väinämöinen
21.06.2010 23:17:12
Jokku: Itseasiassa huvittavaa, että sä myönnät, ettet ole kuunnellut ollenkaan uudempaa kamaa. Mistä sä sitten tiedät, onko se hyvää?

Ilmaisin itseäni ehkä epäselvästi. Oon mä uutta Sepulturaa jonkin verran kuullut, mutta en kaikkia levyjä. Sen verran voin kuulemastani mielestäni sanoa, ettei tempaise mukaansa. Tämähän tosiaan ei tarkoita, etteikö kuulematon musa voisi. Esim. just tuota Dante-levyä vois vaikka kokeillakin.
Jokku
22.06.2010 09:24:23

Väinämöinen: Ilmaisin itseäni ehkä epäselvästi. Oon mä uutta Sepulturaa jonkin verran kuullut, mutta en kaikkia levyjä. Sen verran voin kuulemastani mielestäni sanoa, ettei tempaise mukaansa. Tämähän tosiaan ei tarkoita, etteikö kuulematon musa voisi. Esim. just tuota Dante-levyä vois vaikka kokeillakin.

Kokeile ihmeessä. En mäkään suurinpaan osaan Greeni-erasta ole tutustunut, en mä Sepulturaa kauhean kauan ole luukuttanutkaan. Ja kyllä munkin mielestä sieltä vanhasta tuotannosta ne parhaat löytyy, esim Beneath The Remains.
sarkain
22.06.2010 09:42:00

Jokku: Kokeile ihmeessä. En mäkään suurinpaan osaan Greeni-erasta ole tutustunut, en mä Sepulturaa kauhean kauan ole luukuttanutkaan. Ja kyllä munkin mielestä sieltä vanhasta tuotannosta ne parhaat löytyy, esim Beneath The Remains.

Jep, kyllähän noilta uudemmiltakin levyiltä loppupeleissä ihan kuuntelemisen arvosta tavaraa löytyy. Uusimmalla lätyllä A-Lexillä on joitakin varsin meneviä thrash-rykäisyjäkin sen muun 0-1-0-0 pomppumetallin mukana. Dantella on jopa yks Sepulturan lempibiiseistäni, Convicted In Life, vaikka olenkin henkeen ja vereen vanhojen rässiaikoijen miehiä Sepulturasta puhuttaessa.
rapture
22.06.2010 10:53:11
Deathrace King: Maxin mietteitä hommasta:

Paolo mukaan vaikka väkisin ja sitten Jairo Guedz takaisin bändihommiin niin sitten onkin Morbid Visions kokoonpano pystyssä ja Kisserislle voidaan näyttää äässiä 8)
Deathrace King
30.06.2010 21:45:49 (muokattu 30.06.2010 21:46:24)

Perkeleen kova keikka Nummirockissa! Nykykokoonpanon livemeiningissä mitään valittamista. Ja vanhaa kamaa kuultiin mukavasti: Troops of Doom, Arise, Innerself, Refuse/Resist, Territory.. Festareiden kovin keikka! Kevyesti.
"Don't stress with it, THRASH WITH IT!!!" www.myspace.com/thrashcreation
Väinämöinen
30.06.2010 23:35:13
Deathrace King: Perkeleen kova keikka Nummirockissa! Nykykokoonpanon livemeiningissä mitään valittamista. Ja vanhaa kamaa kuultiin mukavasti: Troops of Doom, Arise, Innerself, Refuse/Resist, Territory.. Festareiden kovin keikka! Kevyesti.

Pitistä käsin "tarkasteltuna", oli kyllä helvetin kova! Ja settihän oli tosiaan suureksi osaksi sitä Maxin aikaista.

Joskin, Venom oli Nummen kovin! ;)
epeli
01.07.2010 09:29:25

Deathrace King: Perkeleen kova keikka Nummirockissa! Nykykokoonpanon livemeiningissä mitään valittamista. Ja vanhaa kamaa kuultiin mukavasti: Troops of Doom, Arise, Innerself, Refuse/Resist, Territory.. Festareiden kovin keikka! Kevyesti.

Oli kovaa settiä. 5kk tyttäreni oli mukana ja nukku koko keikan, ja heräs vasta viimeiseen biisiin ja sillonki hymyili koko ajan :)
"Squint your eyes to see clearly. Blur reality to make it real"
Ben_D
01.07.2010 10:32:00 (muokattu 01.07.2010 10:32:45)

En mene pilaamaan mun Sepultura illuusioo katsomalla nyky Sepulturaa....ellei nyt sattumalta ole jollain festareilla ollessani paikalla.
Fleshred New EP Streaming@http://www.myspace.com/fleshred
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)