Muave 16.06.2010 12:36:06 | |
---|
Nojoo.. On toi Espanja vaan niin jäätävän kova kun kattoo noita nimiä. 4-0 jää Sveitsi jalkoihin. Ja eikös toi nyt ole aivan sama joukkue kuin silloin EM-kisoissa. Siltä ainakin näyttäisi. Chile - Hondurasist paha lähtee sanomaan, mutta kaipa se Chile ton vie. Ja illalla loppuu lällymatsit, kun Etelä-Afrikka kohtaa Uruguayn ja on pakko voittaa ja alkaa kerämään niitä pisteitä. |
TheBlackestEye 16.06.2010 12:57:08 | |
---|
Muave: Nojoo.. On toi Espanja vaan niin jäätävän kova kun kattoo noita nimiä. 4-0 jää Sveitsi jalkoihin. Ja eikös toi nyt ole aivan sama joukkue kuin silloin EM-kisoissa. Siltä ainakin näyttäisi. Lähinnä suurin muutos on, että EM-kisoissa huippuvireessä ollut Senna on vaihtunut tuohon kuvottavaan Busquetsiin. |
DJKaaos 16.06.2010 13:04:51 | |
---|
Minä olen minä. |
Sergei Fallinen 16.06.2010 13:26:07 | |
---|
Absoluto: Ja jos puhutaan jalkapallosta, niin on mielestäni ollut vielä aika ankeat kisat. Ei vielä yhtäkään viihdyttävää ottelua, pelkkää peruuttelua. Toki vielä pelit ehtivät parantua reilustikin. joo, paitsi et tuntuu joka peli alkavan asiantuntijoiden kommentilla "uskon kyllä että tänään nähdään vähän viihdyttävämpää peliä kuin aiemmin, syystä että..." ja joka kerta ihan eri, väkisin keksitty syy. Ensin on ekoissa peleissä liikaa panosta, sit tokissa, lopulta viimesissä alkulohkon peleissä. Ja pudotuspeleissä vasta panosta onkin. |
DJKaaos 16.06.2010 13:42:33 | |
---|
Sergei Fallinen: joo, paitsi et tuntuu joka peli alkavan asiantuntijoiden kommentilla "uskon kyllä että tänään nähdään vähän viihdyttävämpää peliä kuin aiemmin, syystä että..." ja joka kerta ihan eri, väkisin keksitty syy. Tuo on sitä selostajien tyypillistä jonninjoutavaa jorinaa. Puhellaan lämpimikseen ja halutaan uskoa jotain tiettyä tapahtuvan. Ihan yhtä urpoa ja turhaa on joka vitun kerta arvuutella sitä lisäajan pituutta ajassa 44:30. Miksi sitä pitää arvailla joka kerta, kun se kerrotaan kuitenkin n. puolen minuutin kuluttua ihan virallisesti? Oikeastaan näillä Ylen selostajilla ei ole kellään yhtään mitään sanottavaa. Ennekarin selostukset koostuvat pääasiassa näistä Wikipediajutuista ja jostain tilastotiedoista, kuten että Brasilia on tehnyt aina Aasialaisia vastaan neljä maalia. Ihan totta? Tai, että brittilehdistö on tunnetusti aika armoton? Älä helvetissä!? Väisänen yrittää parhaansa, mutta aika ohutta se pelin selostaminen hänelläkin on. Juusela näistä on kaikista parhain, mutta joitain käsittämättömiä faktavirheitä häneltä tulee jatkuvasti. Minä olen minä. |
ewq 16.06.2010 14:50:44 | |
---|
Kun Mertsi lopettaa lätkän MM selostukset ni se vois siirtyy fudiksen pariin. Ehkä Suomiki sen tuoman tsempin avulla pääsis joskus arvokisoihin! |
touhis 16.06.2010 14:58:09 | |
---|
ewq: Kun Mertsi lopettaa lätkän MM selostukset ni se vois siirtyy fudiksen pariin. Ehkä Suomiki sen tuoman tsempin avulla pääsis joskus arvokisoihin! Sie olet vissiin niin nuori ettet muista kun mertaranta selosti jukka röngän kanssa englannin liigaa vuosia sitten. |
carlos 16.06.2010 15:08:14 | |
---|
Ai että Chile! Kerrankin jonkun hyökkäyspelissä on meininkiä! Siellä ei turhaan varmistella tai pelätä pallonmenetyksiä - ja se varmaan vielä koituu kohtaloksi. Mutta paskat sillä väliä, tätä on hauska kattella! Nyt vielä muutama häkki lisää ni aijai. by the grace of God |
DJKaaos 16.06.2010 15:13:11 | |
---|
ewq: Kun Mertsi lopettaa lätkän MM selostukset ni se vois siirtyy fudiksen pariin. Ehkä Suomiki sen tuoman tsempin avulla pääsis joskus arvokisoihin! Noh, jatkokarsintaan Suomi melkein pääsi Mertarannan selostuksella ;) Mutta kuten tuossa jo todettiin, niin moni nuorempi kaveri ei edes tiedä, että Mertaranta oli Ylen ykkösfutisselostaja 90-luvulla. Valioliigan lisäksi oli pääselostaja parissa mm-turnauksessa (Ranska 98 oli viimeinen turnaus) ja em-turnauksessa. Viimeeksi Mertsi on tainnut jalkapalloa selostaa freelancerina Neloselle muutamissa CL-peleissä tuossa reilu kymmenen vuotta sitten. Minä olen minä. |
touhis 16.06.2010 15:52:28 | |
---|
Olihan seivi! |
carlos 16.06.2010 15:59:48 | |
---|
touhis: Olihan seivi! Olihan viimeistely... Oli ilmeisesti päättänyt puskea heti syötön hänelle lähdettyään, sillä olishan tuon korkuisen pallon paljon helpommin hoitanut jalalla sisään. by the grace of God |
touhis 16.06.2010 16:03:45 | |
---|
Joo, hidastusta katsoessa mietin samaa. Siitä vaan olisi vetänyt maalin kattoon niin sitä ei olisi torjunut kukaan. Varmaan se olisi saanut senkin vedettyä yli maalin.. ;) |
Sir Henri 16.06.2010 16:10:34 | |
---|
Chile on tästä lähin mun suosikkijoukkue. Mahtavaa menoa, vaikka paikkoja ei niin paljoa olekaan ollut. Sanchez ihan loistava. Chile! |
HaloOfFlies 16.06.2010 16:25:45 (muokattu 16.06.2010 19:06:51) | |
---|
Voi perkele. Missasin sitten nähtävästi koko turnauksen tähän asti parhaan pelin. Suomalainen sössii aina S.M.A.K.-jäsen #5 |
Sergei Fallinen 16.06.2010 16:32:58 | |
---|
Pari minuuttia peliä jäljel, oma joukkue johtaa ja Chilen hyökkääjä suunnilleen juoksee pallon vastustajalle et saatais peli rajaheitosta taas käyntiin. Wtf? Oli kyl hienoa peliä! Ainut voi tosin voi olla et parempaa joukkuetta (esim sveitsin tapasta vastahyökkäysjengiä) vastaan noi kamikaze-elementit näkyy selkeämmin. |
Muave 16.06.2010 16:43:45 | |
---|
Hyökätään 5-6 pelaajalla, menetetään pallo ja rikotaan. Loistavaa. Olipas näyttävää peliä Chileltä. Taisi vielä pari kovaa kärkeä puuttua niiltä. |
touhis 16.06.2010 16:56:28 (muokattu 16.06.2010 16:59:41) | |
---|
Virkkusta siteeraan: "On maailmassa monia vakioita: On painovoima ja on valon nopeus... ja sitten on Puyolin pelko!" Katsotaan miten Carles tänään häärää ja hallitsee. Edit: Tuskin ainakaan tuomaripeliin kaatuu peli. Siellä on viheltämässä Howard Webb, joka teki valjuliigassa hienon kauden. |
Saksa on kyllä ollut ainut näistä suurista maista, joka on tähän mennessä vakuuttanut. Eipä tosin ole enää kuin Espanja jäljellä, ja matsikin taitaa alkaa juuri nyt -> Mutta kyllähän Saksa tämän turnauksen vie. |
Jormaz 16.06.2010 17:14:59 | |
---|
touhis: Virkkusta siteeraan: "On maailmassa monia vakioita: On painovoima ja on valon nopeus... ja sitten on Puyolin pelko!" Katsotaan miten Carles tänään häärää ja hallitsee. Hah, kynäniska Puyol näkee Gattusosta painajaisia. No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
TheBlackestEye 16.06.2010 18:07:28 | |
---|
djKaaos: Eiks Sennalla ollut jotain vammaa tässä keväällä? Taisi kuitenni olla tossa alustavassa ryhmässä mukana, jollen väärin muista. Joh, koko kausi oli loukkaantumisten takia aika rikkonainen, joten ei sinäänsä yllätys, että jäi kisojoukkueen ulkopuolelle. EM-kisoissa Espanjalla oli aivan huikea keskikenttä, ja mielestäni tuolloin Senna oli lähes yhtä hyvä/tärkeä palanen kuin olivat Xavi ja Iniestakin. Ahhah, Sveitsi iskee :D |