Olisi jännää, jos jokaisen säkeistön laulaisi eri henkilö. Nimi tähän Se ei tiennyt mihin ryhtyi, kun lähti mua tappamaan Olin näet saanut vinkin ja osasin sitä odottaa Kun koputuksen kuulin, suoraan oven läpi lasautin Mutta olin liian hidas: osuman sain itsekin En tiennyt mihin ryhdyin, kun sitä äijää lähdin lahtaamaan Se oli joltain saanut vinkin ja osasi mua odottaa Perille kun saavuin, minut oven läpi ammuttiin Mutta sentään ehdin laukaisemaan itsekin Mulla oli suunnitelma: usutin ne toisensa tappamaan ”Näin”, tuumin mielessäni ”koko saaliin itse saan” Mutta joku oli ovelampi: kun kuljin kotiin päin Pimeällä sivukujalla tunsin piston selässäin Se oli tehnyt suunnitelman ja luuli koko saaliin saavansa Mutta minä tuumin toisin ja odotin sitä sivukujalla Ja kun sen taakse pääsin puukon selkään tuikkasin Rahasalkun poimin maasta ja pika pikaa pakenin Se oli silkkaa sattumaa, mistään mitään minä tiennyt en Hoipuin kotiin kapakasta ja yhtäkkiä näin sen Joku häiskä tietä pinkoi ja sen huvikseni kampitin Se löi kai päänsä ja pyörtyi ja minä salkun nappasin edit: huomasin ryssineeni, korjasin asian Don´t you know there ain´t no Devil
That´s just God when he´s drunk
- Tom Waits |