Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Aloittelijan kotistudio ?
1
Farkku
15.06.2010 19:17:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tässä on mulla omia sävellyksiä kertynyt aika lailla ja ajattelin että voisi hommata itselleen jonkun interfacen sekä ohjelmiston millä saisi suht hyvää äänenlaatua. Mitään high tech studio saundia en siis hae, mutta kyselisin tai voisiko jotkut suositella hyviä interfaceja ja ohjelmia tai niiden bundelja joilla saisi äänitettyä omassa työhuoneessaan kitarat ja laulun.
 
- Hintalaatusuhteeltaan hyviä ?
 
- Helppokäyttöisyys ?
 
- Onko mahdollista muokata midi saundeja kuinka, tai tehdä rummut koneella.
 
Tarkoitus siis kitarat ja laulu ääni tässä kotona, mahd. myös basso. Piano ja rummut tekisin koneella. Ja jotain vinkkejä kaipaisin myös, itse koneella äänittämiseen siis. Aikaisemmin yhden audio interfacen olen omistanut, mutta sen kanssa ei tullut soitettua kuin suoraan ilman nauhoituksia. pitääkö tässä tapauksessa uusia esim. äänikortti vai miten nämä jutut toimivat ?
 
:)
 
Vaikka tietäisit, älä päde, jos et osaa.
Kalmo
15.06.2010 20:39:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Interface on äänikortti.
Hanki niin hyvä äänikortti, kuin budjettiisi sopii, ja käytä sen mukana tulevaa softaa. Niin pääsee hyvin alkuun ja ohjelmaa voi päivitellä kun on rahaa tai aihetta.
 
Itse asiassa ihan hyviä vehkeitä löytyy jo satasen pintaan.
 
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Miikathebest
16.06.2010 15:34:59 (muokattu 16.06.2010 15:40:32)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EMU:lla on hyvä laite, jossa on dsp-piiri, jolla monitorointi onnistuu reaaliajassa efektien kera!!!
 
http://www.thomann.de/fi/emu_1212m_pci_express.htm
Itselläni oli tuo aiemmin.
Sen lisäksi tarvitset vielä mikkietuasteen ja mikrofonit. esim http://www.thomann.de/fi/the_tbone_sc450_bundle.htm
 
Tuo äänikortti mahdollistaa kanavien laajennuksen ADAT:n kautta esim. tällaisella vehkeellä: http://www.thomann.de/fi/behringer_ultragain_pro8_digital_ada8000.htm
 
Liikaa säröä!
Numb
16.06.2010 15:50:42
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yamahalla on muutaman satasen USB-mikseri + Cubase -settejä. Halvimmat alle kahteen sataan uutena. Cubase koneelle, mikseri kiini usb-väylään ja studio on valmis.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
Miikathebest
16.06.2010 15:58:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: Yamahalla on muutaman satasen USB-mikseri + Cubase -settejä. Halvimmat alle kahteen sataan uutena. Cubase koneelle, mikseri kiini usb-väylään ja studio on valmis.
 
Niissähän mainostetaan että ovat niin ja niin monikanavaisia, mutta taitavat kuitenkin äänittää ainoastaan kaksi kanavaa.
 
Liikaa säröä!
Numb
16.06.2010 16:09:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miikathebest: Niissähän mainostetaan että ovat niin ja niin monikanavaisia, mutta taitavat kuitenkin äänittää ainoastaan kaksi kanavaa.
 
Kyl ne äänittää niin montaa kanavaa kuin mikserissä on, mutta output on vissiin yksi stereoraita. Eli jos äänittää yhdellä kertaa kitaran ja laulun kahdella mikillä, niin niitten balanssia ei voi enää jälkikäteen muuttaa. Himaduunauksessa ei kuitenkaan yleensä valtavan montaa raitaa yhtäaikaa tarvitsekaan, jos tekee rummut koneella. Tollahan peruskuvio voisi olla, että klikin kanssa demoraita laululla ja kitaralla, sitten kerrostamaan varsinaisia ottoja ja instrumentteja yksi kerrallaan siihen päälle.
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «