Aihe: Frank Marino..Siinä vasta kitaristi !
1 2 3 4 5 6 7 8
Borlag
25.07.2008 19:54:35

Toi pitää suurinpiirtein paikkaansa - eka levyjen osalta.Ja vain minun mielestä.Toi Power of rock'n'roll on tosiaankin suoraviivainen rock-levy aivan saatanan hienolla alan kitaroinnilla höystettynä ,mutta tohon "kasari-hard-rock" - juttuun suhtaudun hieman epäillen..ainakin oman maun mukaan :-)

Juggernaut menee kyllä mielestäni siihen hard rock osastoon, osittain myös What's Next.

Uusin studiolevy "Eye of the storm" sisältää pitkiä -ja tosiaan- jamitteluhenkisiä biisejä ,mutta "roots-pohjaisuudesta" olisin hieman erimieltä.Etenkin jos sillä ymmärretään hyvinkin "blues-country" -pohjaista musisointia.Enemminkin viitekehyksenä mielestäni toimii mm.Cream ja toki Hendrix.Ja tietenkin yleisimmin 60 -luvun lopun psykedeelinen jammittelu a la Grateful Dead.

Eye Of The Stormista on jo sen verran paljon aikaa etten sitä edes uutena ajattele. Katsastapa Real Live 2CD paketti, siinä täydellinen kuvaus nyky-Marinosta. Sen verta paljon pitkiä blues/jazz pohjaisia jameja että voisi kuvitella platan olevan 60-70 lukujen vaihteesta.

Silti Mr.Marino on mulle SE kitaristi nyt ja aina.

Blackmoren ja Vaughanin voi lisätä samaan joukkoon, muita ei tarvitakaan kuin nuo kolme.
Musta Arkipyhä
25.07.2008 20:44:05 (muokattu 25.07.2008 20:45:08)
Juggernaut menee kyllä mielestäni siihen hard rock osastoon, osittain myös What's Next.

Aha.Ollaan sitten eri mieltä.Ainakin ton Juggernautin suhteen.What's next miulta uupuu.No jos ajattelee Strange dreamsin synasoundeja "kasari"-juttuina niin ehkä noinkin.Itse en noin ajattele kuitenkaan.

Eye Of The Stormista on jo sen verran paljon aikaa etten sitä edes uutena ajattele. Katsastapa Real Live 2CD paketti, siinä täydellinen kuvaus nyky-Marinosta. Sen verta paljon pitkiä blues/jazz pohjaisia jameja että voisi kuvitella platan olevan 60-70 lukujen vaihteesta.

Itse ajattelen tuota juurikin 60-70 -lukujen taitteen "psykedeelisen" jamittelun jatkeena..tiedä sitten.Cream,Hendrix ja vastaavat mulle tulee mieleen

Blackmoren ja Vaughanin voi lisätä samaan joukkoon, muita ei tarvitakaan kuin nuo kolme.

No..Itse lisäisin Pagen ja Iommin..ainakin.

Mutta Frank on kyllä ÄÄRETTÖMÄN kova kitaristi :-)
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Borlag
25.07.2008 21:00:29 (muokattu 25.07.2008 21:00:35)

Aha.Ollaan sitten eri mieltä.Ainakin ton Juggernautin suhteen.What's next miulta uupuu.No jos ajattelee Strange dreamsin synasoundeja "kasari"-juttuina niin ehkä noinkin.Itse en noin ajattele kuitenkaan.

Semmoinen 80-luvun Van Halen meininki siinä mun mielestä on, paremmin tehtynä vaan. Hemmetin kova platta se on jokatapauksessa, ja yksi pääsyistä miksi itse aloin kitaraa soittamaan.

Itse ajattelen tuota juurikin 60-70 -lukujen taitteen "psykedeelisen" jamittelun jatkeena..tiedä sitten.Cream,Hendrix ja vastaavat mulle tulee mieleen

No, oli miten oli...

Mutta Frank on kyllä ÄÄRETTÖMÄN kova kitaristi :-)

... Tätä ei voi liikaa painottaa :D
Musta Arkipyhä
26.07.2008 20:57:42 (muokattu 27.07.2008 11:11:21)
Kyllä Frank jyrää.
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Capman
21.08.2008 12:54:56
Herranjestas mikä soolo biisissä Had Enough... V**tujako minä kitarani kanssa enää rävellän...? :P

Tuosta Marinon "Had Enough" -biisistä on juuri julkaistu cover-versiokin tanskalaisen Blindstone -nimisen orkesterin toimesta. Sämpleklippi löytyy täältä:

http://www.grooveyardrecords.com/blindstonefreedomscalling.html

Sain kyseisen levyn juuri eilen käsiini. Siinä Blindstonen Martin ja Texasin blues-rock-hirmu Lance Lopez niputtavat kyseisen biisin aikamoisella draivilla. Sinänsä biisi on kyllä aika pitkälti originaalia mukaileva. Voin suositella.
http://www.myspace.com/blindstonedenmark
Regalis Apertura
21.08.2008 23:13:16
Pitääkös muuten paikkaansa se kuuluisa(?) legenda että kun Frank oli nuorempana sairaalassa päihdeongelmansa takia ja koomassa/unessa (en muista kummassa) hänelle ilmestyi Hendrixin henki joka sanoi "jatka siitä mihin minä jäin". Kun äijä heräsi niin löysi akustisen skeban sairaalasta ja alkoi treenata?
Borlag
21.08.2008 23:16:23

Pitääkös muuten paikkaansa se kuuluisa(?) legenda että kun Frank oli nuorempana sairaalassa päihdeongelmansa takia ja koomassa/unessa (en muista kummassa) hänelle ilmestyi Hendrixin henki joka sanoi "jatka siitä mihin minä jäin". Kun äijä heräsi niin löysi akustisen skeban sairaalasta ja alkoi treenata?

Marinon omien puheiden mukaan tuo on täyttä roskaa, eli joku journalisti oli keksinyt tuon omasta päästään.
sirdickyj
21.08.2008 23:18:22
Marinon omien puheiden mukaan tuo on täyttä roskaa, eli joku journalisti oli keksinyt tuon omasta päästään.

Marino kyllä itse sanoi noin mun mielestä Soundin haastattelussa -83.

Löytyisköhän jostain? Vois tarkistaa.
Ei kerta homoa tee!
Borlag
21.08.2008 23:20:03

Tosta en tiedä mutta mm. Classic Rock Suomen sivut sisältävät tämän todellisen version, tai ainakin sen mitä Frank itse nykyään asiasta vastaa kysyttäessä.

http://www.classicrocksuomi.com/crs … p;task=view&id=47&Itemid=33
Lonesome
22.08.2008 23:14:09

Muistan sen kun muistelen, ...huonosti, eikä sitä lehteäkään taida löytyä. Vaan kyllä FM luultavasti Soundin jutussa (tai siten se oli saman vuoden Guitar Player) totesi, että oli aivan pihalla huumeista ja sairaalassa nyt vaan rupesi kitaraa soittamaan. Ja että tuo Hendrix-reinkarnaatio on täyttä valetta. Siinä Guitar Playerissa mies muuten ihmetteli miten Suomen Oulussa keskellä metsää tuli jengiä hänen keikalleen. Oli tehnyt mieheemme vaikutuksen, vaan kyllä mies olikin täällä silloin 80-luvun alussa suosittu...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through"
StJerky
28.08.2008 11:06:39
Tuossa mielenkiintoinen haastattelu ja videokin lopussa:

http://www.vguitar.com/features/artists/details.asp?AID=3145
blaekie
16.06.2010 14:11:23 (muokattu 16.06.2010 14:11:54)

... I've been playing around with the blues stuff, yes, but I kind of felt like doing some more Mahogany Rush music, so I'm working on that as well... it's very much like the mid-to-late 70's Mahogany Rush records. Don't ask me when it'll be done,

Yes, tämä kun toteutuis ja tulis vielä Suomeen keikoille uudestaan pitkän tauon jälkeen. 8). Minä olen ainakin kärppänä paikalla !
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
Artturi
16.06.2010 20:56:17
Marino on loistava kitaristi ja laulaja! Tämä ideahan on toki aika vanha, lempiyhtyeeni Marillion (aika monta samaa kirjainta, heh!) on toiminut jo vuosia suoraan nettisivujensa www.marillion.com kautta ja on kaiketi selviytynyt suht ok... Ilman kovin monia välikäsiä!
rheinone
16.06.2010 21:08:40
Artturi: Marino on loistava kitaristi ja laulaja! Tämä ideahan on toki aika vanha, lempiyhtyeeni Marillion (aika monta samaa kirjainta, heh!) on toiminut jo vuosia suoraan nettisivujensa www.marillion.com kautta ja on kaiketi selviytynyt suht ok... Ilman kovin monia välikäsiä!

Onhan Frank mainio kitaristi ja cool muutenkin ku vetää/veti SG:llä, mutta tosi tylsä laulaja on.
Concrete shoes, Cyanide, T.N.T. DONE DIRT CHEAP. Neckties, Contracts, High Voltage. DONE DIRT CHEAP.
sirdickyj
16.06.2010 21:14:48
rheinone: Onhan Frank mainio kitaristi ja cool muutenkin ku vetää/veti SG:llä, mutta tosi tylsä laulaja on.

turpa kii risto

paa power of rock'n roll soimaan ja ota kalja
Tiukempaa linjaa
blaekie
16.06.2010 21:49:05

sirdickyj: ...paa power of rock'n roll soimaan ja ota kalja

Komppaan ! Ei ole laulupuolella tylsyydestä puhettakaan. Se on se miten asiat kukin ottaa
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ...
rheinone
16.06.2010 21:58:46 (muokattu 16.06.2010 22:01:44)
sirdickyj: turpa kii risto

Todella tylsää, unisoonoon kulminoituvaa mouruamista noi Fränkin lauluhommat. Miks pitää väenväkisin laulaa ja/tai tehdä ontuvia laulumelodioita jos kompetenssit on ihan muualla.

E: Ainoo Fränkin vinyyli mikä multa löyty hyllystä, meni Torilla vaihtoon U.F.O:n loistavaan ysärilättyyn!
Concrete shoes, Cyanide, T.N.T. DONE DIRT CHEAP. Neckties, Contracts, High Voltage. DONE DIRT CHEAP.
Jii-Gee
16.06.2010 22:28:17

sirdickyj: turpa kii risto

Se vanha live kans wörkkii !!

http://www.youtube.com/watch?v=-nzna-QPmqM
" You Are The Chief..You Are The King Of The Circus Clowns "
rheinone
16.06.2010 22:41:36
Jii-Gee: Se vanha live kans wörkkii !!

http://www.youtube.com/watch?v=-nzna-QPmqM

Emmä diggaa tommosta puolivillaista jimi-apinointia laulussa, en sitte yhtään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)