Aihe: Hughes & Kettner (yleistä keskustelua)
1 2 3 4 5 610 11 12 13 14
CanYouStayStill
10.06.2010 00:00:50

Joo tuota eettisyyttä nyt voi aina pohtia vaikka kuinka paljon. Itse lähinnä laatua tarkoitin.

Joo olisihan se hyvä mainita mitä soittelee. Eli rässiä jne, eli metalliin kallistuvaa.
Pitääpäs joskus kokeilla v30:llä varustettua lootaa miltä kuulostaa. Tänks tästä!
novo
10.06.2010 00:18:28
Itellähän on kans Switchblade jota en oo ees jaksanu pahemmin säätää, ainoostaan ekasta pankista reverbit ja delayt poistanu. Soittohommatkin on ollut lähinnä punkkitouhua jota oon harrastanu säätämättömän kliinisoundin päälle tempasemalla OCD:sta säröt ja SG faded toimina keppinä. Mulle käypi, paras Marshall-soundi millä oon ite soittana, mutta vertailukohdat on hyvin vähissä. Vaan eipä silti, ei tossa mitään tartteis muuttaakaan tähän hätään.
voip se olla sekkii, voip se olla olemattakii...
polojjo
10.06.2010 07:53:44
Itselläni on ollut puoli vuotta käytettynä ostettu Switchbladen 100W nuppi, joka on työntänyt pihalle kutakuinkin sitä äänimaisemaa mitä olen hakenutkin. Taipuu monenmoiseen möykkäämiseen ja säätöjä laitteesta löytyy enemmän kuin laiska mies jaksaa hakea.
Mikäli olen viestittelyä midilaudasta oikein tulkinnut, niin HK on jossain vaiheessa muuttanut tuon midijohdon liitosta lautaan ? Onko laudassa päälle päin näkyvää tuntomerkkiä, josta näkisi, onko ko lauta jo "parempaa" mallia ? Lisäsivätkö liittimen johtoon elikkä olisi ainakin sisuskaluihin kurkistamalla selvitettävissä ?
vänkylä
10.06.2010 08:18:27
Grugi: Eipä sekään enää nykyään ole laadun tae vaikka tehtäisiinkin euroopassa, ihan kelpo laatua Koreastakin tulee.

Niin,eipä siitä kestävyydestä/laadusta pysty tietämään kuin vasta about 10 vuoden päästä mikä kestää ja mikä ei,mutta minun villi veikkaukseni on että Saksan poikien vehkeet pelittää silloinkin moitteettomasti.
aristoteles666
10.06.2010 10:40:09

vänkylä: Niin,eipä siitä kestävyydestä/laadusta pysty tietämään kuin vasta about 10 vuoden päästä mikä kestää ja mikä ei,mutta minun villi veikkaukseni on että Saksan poikien vehkeet pelittää silloinkin moitteettomasti.

triamp tehnyt niin jo kolmetoista vuotta, etuasteputketkin alkuperäiset.
vänkylä
10.06.2010 14:19:50
aristoteles666: triamp tehnyt niin jo kolmetoista vuotta, etuasteputketkin alkuperäiset.

Mahtaako löytyä 13 vuoden päästä montaa kinkki ihmettä soitto kuntoisena..?
Grugi
10.06.2010 14:49:46
vänkylä: Mahtaako löytyä 13 vuoden päästä montaa kinkki ihmettä soitto kuntoisena..?

Uskoisin että niitä tulee löytymään.
SDMF
McNulty
10.06.2010 16:38:32
Grugi: Uskoisin että niitä tulee löytymään.

Varmasti on. Tämä on nyt tätä samaa kehää, notta kuka ajaa Mersulla ja kuka Toyotalla. Kummallakin pärjää ja pääsee, mutta jossain vaiheessa se kalliimman auton "kolinaton ja narinaton sisätila" vaan miellyttää enempi, tai se jämäkämpi alusta isolla tiellä. Nää on näitä... hyviä koneita kun ompi maailma pullollaan.

Myös kovasti tärkeässä roolissa on itse soittajan tarve. Eli mikä riittää kellekin?
end of this disease-ridden world
kossuossi
11.06.2010 14:41:06
Mulla on vanha Edition Tube. Mullakin löytyi se sirkkelin ääni tai repivä diskantii kun vaihdoin stratooni hiukan yli ylikäämityt mikit. Makuuhuonevolumeissa =klo9 toimii todella hyvin puhtaissa, mutta kun kääntää volumen klo 12 iltapäiväpuolelle, niin
se sirkkeli pärähtää käyntiin. onkohan mitään keinoa eliminoida tuota ominaisuutta? En aio vaihtaa kuitenkaan mikkejä koska humpparikitara toimii moittetta.
aristoteles666
11.06.2010 15:20:23 (muokattu 11.06.2010 15:21:00)

kossuossi: Mulla on vanha Edition Tube. Mullakin löytyi se sirkkelin ääni tai repivä diskantii kun vaihdoin stratooni hiukan yli ylikäämityt mikit. Makuuhuonevolumeissa =klo9 toimii todella hyvin puhtaissa, mutta kun kääntää volumen klo 12 iltapäiväpuolelle, niin
se sirkkeli pärähtää käyntiin. onkohan mitään keinoa eliminoida tuota ominaisuutta? En aio vaihtaa kuitenkaan mikkejä koska humpparikitara toimii moittetta.

kokeile vaan treble ja mid potikoilla, ne vaikuttaa toisiinsa eli lisäämällä midleä vähennät samalla trebleä vice versa, niillä saa kuitenkin hyvin voimakkaasti erilaisia soundeja, ne ei ole marsun sävynsäädöt jotka ei paljoa vaikuta.
kokeile vaikka treble kokonaan pois ja midle täysille ja lähdet siitä säätämään,
kossuossi
11.06.2010 20:26:45
kokeile vaan treble ja mid potikoilla, ne vaikuttaa toisiinsa eli lisäämällä midleä vähennät samalla trebleä vice versa, niillä saa kuitenkin hyvin voimakkaasti erilaisia soundeja, ne ei ole marsun sävynsäädöt jotka ei paljoa vaikuta.
kokeile vaikka treble kokonaan pois ja midle täysille ja lähdet siitä säätämään,

Täytyy kai alkaa ruuvaileen. Ongelma vaan ehkä on se, että humpparilespan täytyy soida myös. Eli säädöt olisi kompromissi kahden kepin välillä, kirkas strato ja tummahko lepso. Keikalla en lähde ETtä ruuvaileen, kun vaihdan kitaraa. Ei siitä mitään tuu. Tulee mieleen joku laaja EQ muttakun ei haluais lisätä härpäkkeitä vaan pitää homma simppelinä. Tällä hetkellä mid ja bass on tapissa ja treble klo 2. Ilmeisesti täytyy vaan raahata kamat kämpälle ja alkaa taas säätöhommiin.
vänkylä
14.06.2010 11:34:19
kossuossi: Täytyy kai alkaa ruuvaileen. Ongelma vaan ehkä on se, että humpparilespan täytyy soida myös. Eli säädöt olisi kompromissi kahden kepin välillä, kirkas strato ja tummahko lepso. Keikalla en lähde ETtä ruuvaileen, kun vaihdan kitaraa. Ei siitä mitään tuu. Tulee mieleen joku laaja EQ muttakun ei haluais lisätä härpäkkeitä vaan pitää homma simppelinä. Tällä hetkellä mid ja bass on tapissa ja treble klo 2. Ilmeisesti täytyy vaan raahata kamat kämpälle ja alkaa taas säätöhommiin.

Laita toi ET myyntiin ja osta Statesman niin pääset sirkkeli yläpäästä eroon ja toimii kummallakin kitaralla.
-Cale
14.06.2010 12:55:20
kossuossi: Mulla on vanha Edition Tube. Mullakin löytyi se sirkkelin ääni tai repivä diskantii kun vaihdoin stratooni hiukan yli ylikäämityt mikit. Makuuhuonevolumeissa =klo9 toimii todella hyvin puhtaissa, mutta kun kääntää volumen klo 12 iltapäiväpuolelle, niin

Mitkä putket on kiinni?
aristoteles666
14.06.2010 13:11:32 (muokattu 14.06.2010 13:11:42)

muuten,piti kanssa ehdottaa kokeilemista mikkien korkeussäädöillä.
kossuossi
15.06.2010 06:10:06
Kiitokset vastauksista !

Laita toi ET myyntiin ja osta Statesman niin pääset sirkkeli yläpäästä eroon ja toimii kummallakin kitaralla.

No tää tuli mieleen kun luin kehujanne valtiomiehistä, en ole itse vielä testaillut kun tiedän, että iskee himo päälle.

Mitkä putket on kiinni?

Kaikki JJ:n putkia, n 1,5 v vanhoja.

muuten,piti kanssa ehdottaa kokeilemista mikkien korkeussäädöillä.

Jees, tätä täytyy tsekata, mikit on leosoundsin 62 Overwoundit. Oon säätänyt ne valmistajan ohjekorkeuteen. ET saattaa olla tässä oikukas.
-Cale
15.06.2010 11:24:34 (muokattu 15.06.2010 11:25:58)
kossuossi: Kaikki JJ:n putkia, n 1,5 v vanhoja.

Ok, JJ:llä noiden kyllä pitäisi toimia aika hyvin, että ei siinäkään pitäisi olla vikaa. Paljonko yleensä käytät säröä laitteesta itsestään? ET:ssähän saundi alkaa kärsimään mitä enemmän on säröä, ja juuri tuo kirskuva yläpää tulee enemmän esille. Itse käytän aika vähän vahvarin omaa säröä (n.klo 9), ja sitten siinä päällä säröpedaalia boostaamaan, oletko kokeillut? Toimii aika hienosti.

Ennenkuin lähdet vaihtamaan statesmaniin, suosittelen kokeilemaan kaikkea mitä mieleen tulee, sillä ei tuo statesman loppupeleissä niin merkittävästi ole parempi kuin ET, kunhan on löytänyt siitä sen oman jutun. Omasta mielestä esim. ET syö melkeinpä paremmin säröspeduja. Taisit itsekin jo puhua erillisen eq:n hommaamisesta, mikä voisi myös toimia tuohon strato-ongelmaan. Onko tuo muuten sitä uudempaa vai vanhempaa ET -sarjaa, tummalla vai vaalealla etuverkolla?

Edit: Tai tarkemmin ottaen, celestionilla vai eminencellä?
aristoteles666
15.06.2010 20:50:37 (muokattu 15.06.2010 20:51:32)

kossuossi: En käytä ollenkaan sen omaa säröä kun joskun kotona herkistellen. Muuten buustaan apinalla ja sen hyviä säätöjä oon käyttänyt. Soolot oon polkassu diyTSllä menemään tai lisänny kitaran volumesta kympille.

Tässä on punaruskea etuverkko, sarjanumero 20001729. Olisko toi 2000 vuosiluku?
en tiedä näistä. Celestioni sielä pöntössä pönöttää. Voisko joku löysempi etuputki
pehmentää piikkiä. Se juuri nimittäin on häiritsevä se eka piikki kun räppää äänen.

Tää ET ei ole mitään juhlamalleja vaan niitä ilmeisesti vanhoja.

tekniikaltaan samoja täysin, kuoret muuttunut väriltään, ja kaiutin kerran mutta sama laite.

niin ja mä käytän ihan vaan sen omaa säröä, se on kiva.
-Cale
15.06.2010 21:03:45 (muokattu 15.06.2010 21:05:11)
kossuossi: En käytä ollenkaan sen omaa säröä kun joskun kotona herkistellen. Muuten buustaan apinalla ja sen hyviä säätöjä oon käyttänyt. Soolot oon polkassu diyTSllä menemään tai lisänny kitaran volumesta kympille.

Tässä on punaruskea etuverkko, sarjanumero 20001729. Olisko toi 2000 vuosiluku?
en tiedä näistä. Celestioni sielä pöntössä pönöttää. Voisko joku löysempi etuputki
pehmentää piikkiä. Se juuri nimittäin on häiritsevä se eka piikki kun räppää äänen.

Tää ET ei ole mitään juhlamalleja vaan niitä ilmeisesti vanhoja.

Sama malli itselläni. Etusputken vaihtoa voi kokeilla, tosin itse en ole huomannut kovin merkittävää eroa, kokeiltu on JJ:tä, Rubyä, Tadia, Mesaa, Sovtekia (liekö osa samoja eri leimoilla)... Ts. vahvarin perusluonne pysyy aikalailla samana. Elementin vaihto voisi olla myös yksi ratkaisu ongelmaan.

Edit: Tai sitten se Statesm... ;)
aristoteles666
15.06.2010 21:07:53 (muokattu 15.06.2010 21:08:13)

-Cale: Sama malli itselläni. Etusputken vaihtoa voi kokeilla, tosin itse en ole huomannut kovin merkittävää eroa, kokeiltu on JJ:tä, Rubyä, Tadia, Mesaa, Sovtekia (liekö osa samoja eri leimoilla)... Ts. vahvarin perusluonne pysyy aikalailla samana. Elementin vaihto voisi olla myös yksi ratkaisu ongelmaan.

Edit: Tai sitten se Statesm... ;)

ei putken vaihto muuta oleellisesti soundia jollei jompi kumpi, vaihdettava tai se uusi, ole rikki.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)