Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tab Wsnake / Walking in the shadow of..
1
alexstone
14.02.2010 10:36:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro,
Sattuuko kenelläkään olemaan joko valmiina tai taitoa ja intoa tehdä Whitesnaken live-version (Live in Heart of the City) bassotabsit biisistä Walking in the Shadow of The Blues?
 
Minulla ei ole intoa lukuunottamatta kumpaakaan.
 
Netistä löysin vain studioversion, mutta sen bassokuviot ovat todella pliisut verrattuna live-versioon. Etusijalla guitarpro-muoto, mutta myös powertab- tai merkkimuoto menettelee.
 
Vinkit/ehdotukset tervetulleita joko keskustelupalstalle, yksityisviestinä tai sähköpostilla.
 
Kiitos jo etukäteen.
 
sirdickyj
14.02.2010 10:49:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

alexstone: Moro,
Sattuuko kenelläkään olemaan joko valmiina tai taitoa ja intoa tehdä Whitesnaken live-version (Live in Heart of the City) bassotabsit biisistä Walking in the Shadow of The Blues?
 
Minulla ei ole intoa lukuunottamatta kumpaakaan.
 
Netistä löysin vain studioversion, mutta sen bassokuviot ovat todella pliisut verrattuna live-versioon. Etusijalla guitarpro-muoto, mutta myös powertab- tai merkkimuoto menettelee.
 
Vinkit/ehdotukset tervetulleita joko keskustelupalstalle, yksityisviestinä tai sähköpostilla.
 
Kiitos jo etukäteen.

 
Opettavaisinta olis tsekata se versio, minkä löysit ja koittaa sit sen perusteella blokata itse kuuntelemalla loput.
 
Henk.koht. mun mielestä noi tabit ja nuotit on oikotie helvettiin.
 
Tiukempaa linjaa
Isotalo
14.02.2010 11:59:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: nuotit on oikotie helvettiin.
 
Helvetti on pullollaan klasarisoittajia?
 
hollstro
14.02.2010 12:14:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isotalo: Helvetti on pullollaan klasarisoittajia?
 
Aika moni soittaja joka on kouluttatutunut soittamaan nuoteista on heikoilla jäillä kun laput puuttuu. Lapuista vetäminen on ammattisoittajalle must, muttaa musikaalisuuden ja muusikkouden kanssa sillä ei välttämättä ole paljoa tekemistä. Meillä asuu kotona yksi esimerkki, ja monella kaverilla on sama keissi.
 
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
MPU
14.02.2010 19:25:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas tämä vääntö. Ei kai se nuotinlukutaito/nuoteista soittamisen taito mitään muuta tapaa soittaa tai opetella joku biisi sulje pois?
Toki ei se myöskään takaa soiton oikeellisuutta/sujuvuutta.
Niin ja ei mulla ole aikaa eikä taitoa tehdä tabeja tai nuotteja. Eikä kyllä taitoa soittaa niistä.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
okabass
14.02.2010 19:53:14 (muokattu 14.02.2010 19:59:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: Opettavaisinta olis tsekata se versio, minkä löysit ja koittaa sit sen perusteella blokata itse kuuntelemalla loput.
 
Henk.koht. mun mielestä noi tabit ja nuotit on oikotie helvettiin.

 
Samaa mieltä, että kannattaa tuollaiset piisit opetella korvalla. Tabulatuureista näkee kyllä hyvin sen, mistä asemasta joku riffi on soitettu (esim. käyttääkö vapaita kieliä), jos haluaa kopsata jutun ihan yksi yhteen. Mutta muuten en niistä välitä.
 
Nuottihommelia vertaisin luku- ja kirjoitustaitoon. Ei niiden osaaminen tai osaamattomuus juuri vaikuta verbaaliseen ulosantiin. Eli jos on lahjakas soittaja, niin periaatteessa yhtä hyvin hän sinänsä soittaa, osasi nuottilot tai ei.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
sirdickyj
14.02.2010 21:28:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Isotalo: Helvetti on pullollaan klasarisoittajia?
 
eipä tokikaan, mutta tossa ton biisin liveversiossa on kyse jostain ihan muusta kuin siitä, mitä nuoteissa/tabeissa lukee.
 
ei sitä Murrayn soittoa voi oikein nuotintaa, tai varmaan voi, mutta siinä on kyllä kyse todella paljon soittotavasta ja soundista.
 
ja joo, must nuotit tollasen musan yhteydessä on tie helvettiin, sano kuka mitä hyvänsä.
 
Tiukempaa linjaa
sirdickyj
14.02.2010 21:29:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

okabass: Samaa mieltä, että kannattaa tuollaiset piisit opetella korvalla. Tabulatuureista näkee kyllä hyvin sen, mistä asemasta joku riffi on soitettu (esim. käyttääkö vapaita kieliä), jos haluaa kopsata jutun ihan yksi yhteen. Mutta muuten en niistä välitä.
 
Nuottihommelia vertaisin luku- ja kirjoitustaitoon. Ei niiden osaaminen tai osaamattomuus juuri vaikuta verbaaliseen ulosantiin. Eli jos on lahjakas soittaja, niin periaatteessa yhtä hyvin hän sinänsä soittaa, osasi nuottilot tai ei.

 
niin no, riippuu vähän, että kuka ne tabulatuurit on tehny. nehän on kanssa vaan jonkun näkemys aiheesta.
 
Tiukempaa linjaa
okabass
14.02.2010 21:53:12 (muokattu 14.02.2010 21:53:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: niin no, riippuu vähän, että kuka ne tabulatuurit on tehny. nehän on kanssa vaan jonkun näkemys aiheesta.
 
Joo. Toi jäi sanomatta. Monastihan ne on sellaista yksinkertaistettua easy-to-play-bass-tyyppistä hudaa.
 
In porto perse vitulus est. Käännös: "Satamassa on vasikka".
J.Nikkanen
14.02.2010 22:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii et turha tänne o tulla kyselee mitää tabloi kö täällä heti alkaa proot vääntää et ne o turhii. Mutta itseasiassa ne onkin, biisin soinnut on kuitenkin varmasti selvillä, niin hittojako siitä mitä orkkislivessä vedetään. Tööttää sinne jotain mikä kuulostaa hyvältä. Ei aina tartte vetää yx-yhteen, mun mielestä.
 
sirdickyj
15.02.2010 09:07:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pahaeno: Nii et turha tänne o tulla kyselee mitää tabloi kö täällä heti alkaa proot vääntää et ne o turhii. Mutta itseasiassa ne onkin, biisin soinnut on kuitenkin varmasti selvillä, niin hittojako siitä mitä orkkislivessä vedetään. Tööttää sinne jotain mikä kuulostaa hyvältä. Ei aina tartte vetää yx-yhteen, mun mielestä.
 
no kuinka vaan.
 
tommosessa biisissä, joka perustuu esitystapaan hyvin pitkälti, ja soinnut on selvillä, ne onki must turhia.
 
Tiukempaa linjaa
J.Nikkanen
15.02.2010 09:16:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: no kuinka vaan.
 
tommosessa biisissä, joka perustuu esitystapaan hyvin pitkälti, ja soinnut on selvillä, ne onki must turhia.

 
Sitähän mä just sanoin, turhia. Vetää fiilispohjalta jotain omaa. Tää ei vaan ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta kun kaveri kysyy apua, ja hetken päästä täällä muut riehuu miten turhaa moiset tabulatuurit ja nuotit on, pahimmillaan piikitellään kaveria kun on puukorva eikä pysty blokkaamaan bassolinjaa itse. Enhän mä millään pahalla. ;-)
 
badcompany
15.02.2010 09:24:59 (muokattu 15.02.2010 09:30:24)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollstro: Aika moni soittaja joka on kouluttatutunut soittamaan nuoteista on heikoilla jäillä kun laput puuttuu. Lapuista vetäminen on ammattisoittajalle must, muttaa musikaalisuuden ja muusikkouden kanssa sillä ei välttämättä ole paljoa tekemistä. Meillä asuu kotona yksi esimerkki, ja monella kaverilla on sama keissi.
 

 
En kyllä tajua miksi rokkaripiireissä suhtaudutaan aina niin negatiivisesti opistomuusikoihin/musiikin teoriaan ja nuotteihin, ikään kuin se olisi joku uhka nahkatakkirokkareille
 
sirdickyj
15.02.2010 10:19:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

badcompany: En kyllä tajua miksi rokkaripiireissä suhtaudutaan aina niin negatiivisesti opistomuusikoihin/musiikin teoriaan ja nuotteihin, ikään kuin se olisi joku uhka nahkatakkirokkareille
 
kukas sillee suhtautuu?
 
Tiukempaa linjaa
MPU
15.02.2010 11:52:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sirdickyj: Henk.koht. mun mielestä noi tabit ja nuotit on oikotie helvettiin.
Tämä. Tai sit olen ymmärtänyt ihan väärin.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Johannes_t
14.06.2010 10:01:41
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onpa porukalla ehdottomat näkemykset. Mun mielestä nuotit ja tabit ovat erinomainen helpotus biisien opettelussa, varsinkin kiireessä on enemmän kuin mielissään jos koko biisiä ei tarvitse kuunnella ja/tai kirjoittaa ylös. Aloittelijalle tietysti helpotuksena, kyllä se korva siinä ehtii harjaantumaan.
 
Populaarimusiikin suhteen nuotti ja tabi ovat oikeastaan tasa-arvoisia, biisien opettelu kun pohjaa levytykseen, eikä nuotinnokseen. Vrt. klassinen tai muu orkesterimusiikki.
 
BassoSisko
15.06.2010 19:15:33 (muokattu 15.06.2010 19:16:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johannes_t: Onpa porukalla ehdottomat näkemykset. Mun mielestä nuotit ja tabit ovat erinomainen helpotus biisien opettelussa, varsinkin kiireessä on enemmän kuin mielissään jos koko biisiä ei tarvitse kuunnella ja/tai kirjoittaa ylös. Aloittelijalle tietysti helpotuksena, kyllä se korva siinä ehtii harjaantumaan.
 
Sen lisäksi että jos heti alkuun aloittelija törmää johonkin mahdottomalta tuntuvaan esteeseen, niin ei siitä kovin moni jaksa eteenpäin ponnistaa. Bassottelu on kuitenkin sen verta hauskaa ettei sitä tarvitsis täällä niin tylysti vastailla näihin avunpyyntöihin.
 
Vois olla hyödyllisempää listata helppoja biisejä mistä aloittaa se bassotelun kuuntelun opettelu ja antaa vinkkejä miten ne oikeat soinnut helpoiten löytyy. Itse en tähän osaa antaa kunnon neuvoja, kun enempi tai vähempi umpimähkään testaillen löydän asiat.
 
edit: jäi ajatus kesken..
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «