Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: soittaminen »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Soittamisen aloittaminen uudestaan tauon jälkeen
1
ShadowWalker
15.06.2010 17:27:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos porukalla kokemuksia, millaista on aloittaa kitaran soitto uudestaan muutaman vuoden tauon jälkeen?
 
Itse möin kitarat pois pari vuotta sitten, kun soittamista oli takana joku 7 - 8 vuotta. Tuli totaalinen tympääntyminen koko lajiin, kun bändihommat rupesi tökkimään jne. No nyt kuitenkin muutama kuukausi sitten iski vahva tunne, että pakko saada kitara takaisin, soittamisen takia sekä laulun treenaamisen tueksi. Ylihuomenna sitten olen menossa hakemaan kitaraa, että pääsee lievittämään tätä tuskaa :) Saa sitten nähdä miten se soittaminen rupeaa sujumaan, sormenpäät saattaa ainakin olla aluksi melkoisen tiukilla.
 
Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa. Romantikkoitkijät #29
Decadetroll
15.06.2010 17:36:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Veikkaanpa että tulee ihan hyvää vauhtia taidot takaisin, tuskin nuo nyt aivan totaalisesti on selkäytimestä poistunu nuo soittomeiningit. Jotkuthan sanoo että se ois vähä niinku pyörällä ajaminen; kerran ku oppii nii ossaa aina vaikka pitäs taukoaki. Sormet toki voi huutaa hoosiannaa aluksi niinku yleensäkki kun alottaa soittelun. Onnea vaan uudelle alulle! :)
 
I'll be back again next week. Bring your friends, we'll have an ice cream treat Mom don't like it, but he don't give a fuck Kids come running for satan's ice cream truck.
hevikukko
15.06.2010 19:41:39 (muokattu 15.06.2010 19:46:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse soittelin noin 10 vuotta perushimatreenillä. Kyllästyin jossain vaiheessa ollessani 23v ja meni sitten jostain kumman syystä myyntiin romppeet.
Näin unia joissa soitan kitaraa ja kaikenmaailman painajaisia sen 7 vuoden tauon aikana jota pidin. Näin 3 painajaista viikon sisään kamojen myymisen jälkeen "7 vuotta taukoa", että soittelin ja oli kivaa kokea styrkkarin botne. Kaikesta tästä päätin sitten hommata uusiksi kitarakamat ja nauttia soittamisesta!
 
Soittelo vainosi mun sielua ja oli ihan pakko vaan ostaa uudet ja hyvät romppeet. :D
 
Kaiken tämän jälkeen homma lähti liikkeelle automaattisesti ja olen ollut aktiivinen soiton suhteen aina kun mahdollista. Aina kun nupin saa päälle ja kiillotetun kitaran kouraan, olen musikaalisessa taivaassa.
 
Kysele, kokeile ja opi!
ShadowWalker
16.06.2010 20:35:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tässä siis odotettavissa miljoonia mikro-orgasmeja ;) Ei paha.
 
Mutta nyt on taas ainakin intoa.
 
Ikinä ei oo asiat niin huonosti, etteikö niitä voisi viinalla pahentaa. Romantikkoitkijät #29
hallu
17.06.2010 11:10:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No se on varmaan samanlaista kuin tulisi kotiin pitkältä matkalta. Muutaman hetken päästä tuntuu kuin ei olisi poissa ollutkaan. Hyvässä tapauksessa voi olla käynyt niin, että ne asiat jotka turhauttivat ja tympivät, ovat ratkenneet matkan varrella ihan huomaamatta.
 
antnis
17.06.2010 12:59:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hallu: No se on varmaan samanlaista kuin tulisi kotiin pitkältä matkalta. Muutaman hetken päästä tuntuu kuin ei olisi poissa ollutkaan. Hyvässä tapauksessa voi olla käynyt niin, että ne asiat jotka turhauttivat ja tympivät, ovat ratkenneet matkan varrella ihan huomaamatta.
 
Tai sitten ne asiat, joiden takia aikoinaan lopetti, nousevat pintaan edelleen ratkaisemattomina.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «