Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Piuhat ja elinikäinen takuu?
1
tomaattiorava
15.06.2010 13:34:47 (muokattu 15.06.2010 13:35:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juums, en nyt tiedä olenko täysin väärässä kun muistelen että joissain kalliimmissa kitarapiuhoissa on pakkauksessa uhottu olevan elinikäinen takuu.
Mietiskelenpä vain kun tuossa parisen vuotta takaperin kun olin työharjoittelussa eräässä soitinliikkeessä, niin ostin tämmöisen n. 30e hintaisen piuhan joissa käsittääkseni oli jokin tällainen takuu.
LifeLines-piuha oli kyseessä ja itse piuhassa lukee - Pro Co DynaMike 2238
Viime aikoina on uskollisesti palvellut piuha alkanut näyttää lopun merkkejä, signaali rätisee ja suhisee jos ei plugi oo just oikeessa asennossa jne.
Mitäs veikkaatte käyvän jos marssinkin tästä ko. liikkeeseen ja vaadin uutta piuhaa takuuseen vedoten?
 
j4kk1
15.06.2010 13:40:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: Juums, en nyt tiedä olenko täysin väärässä kun muistelen että joissain kalliimmissa kitarapiuhoissa on pakkauksessa uhottu olevan elinikäinen takuu.
Mietiskelenpä vain kun tuossa parisen vuotta takaperin kun olin työharjoittelussa eräässä soitinliikkeessä, niin ostin tämmöisen n. 30e hintaisen piuhan joissa käsittääkseni oli jokin tällainen takuu.
LifeLines-piuha oli kyseessä ja itse piuhassa lukee - Pro Co DynaMike 2238
Viime aikoina on uskollisesti palvellut piuha alkanut näyttää lopun merkkejä, signaali rätisee ja suhisee jos ei plugi oo just oikeessa asennossa jne.
Mitäs veikkaatte käyvän jos marssinkin tästä ko. liikkeeseen ja vaadin uutta piuhaa takuuseen vedoten?

 

 
Mulla oli joskus tuommonen. Paska piuha, meni rikki vuodessa. Hyvällä tuurilla menee takuuvaihtoon jos kuitti löytyy ja mikäli et ole itse selkesti tuhonnut sitä.
 
Elinikäinen takuu taitaa toimia vain USA:ssa. Ja enpä suoraan sanottuna usko, että ikuista piuhaa olisi olemassakaan.
 
Underpowering is one of those myths that will not die. You cannot damage a speaker through putting too little power into it.
Sax-pappa
15.06.2010 13:43:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

j4kk1: Mulla oli joskus tuommonen. Paska piuha, meni rikki vuodessa. Hyvällä tuurilla menee takuuvaihtoon jos kuitti löytyy ja mikäli et ole itse selkesti tuhonnut sitä.
 
Elinikäinen takuu taitaa toimia vain USA:ssa. Ja enpä suoraan sanottuna usko, että ikuista piuhaa olisi olemassakaan.

 
Eikös se elinikänen takuu ole sitä, että takuu kestää yhtäkauan kuin tavara : )
 
Antti1
15.06.2010 13:43:47 (muokattu 15.06.2010 13:44:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

j4kk1: Elinikäinen takuu taitaa toimia vain USA:ssa.
 
Jep ja sielläkin se on lähes aina limited lifetime warranty. Tarkoittaen ettei se kata sitä, kun keikalla rumpali lyö peltiständinsä nurin ja crash leikka piuhan kahdeksi uudeksi piuhaksi. Valmistusviat on eri tarina, mutta niitä on vaikeampi osoittaa toteen.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Hi-Power
15.06.2010 13:44:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitäs hittoa sillä kuitilla tekee jos on elinikänen takuu??? eihän sillä oo merkitystä millo se on ostettu...
 
Antti1
15.06.2010 13:45:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hi-Power: Mitäs hittoa sillä kuitilla tekee jos on elinikänen takuu??? eihän sillä oo merkitystä millo se on ostettu...
 
Sillä lienee merkitystä, että mistä se on ostettu.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
tomaattiorava
15.06.2010 13:48:18 (muokattu 15.06.2010 13:49:25)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

j4kk1: Mulla oli joskus tuommonen. Paska piuha, meni rikki vuodessa. Hyvällä tuurilla menee takuuvaihtoon jos kuitti löytyy ja mikäli et ole itse selkesti tuhonnut sitä.
 
Elinikäinen takuu taitaa toimia vain USA:ssa. Ja enpä suoraan sanottuna usko, että ikuista piuhaa olisi olemassakaan.

 
Niinno, kuittia ei luonnolisesti enää ole (vaikka olisikin niin sehä ois tänäpä pelkkä valkonen pala paperia) mutta ne tuntee mut siellä ni kyllä sen uskoo että sieltä sen oon ostanu ja sillee...
Justiinsa samaa piuhaa tuskin on enää hyllyssäkään ni en sit tie...
 
E : Ja ei sitä piuhaa kyllä millään moukarilla oo piesty, kovassa käytössä vaa ollu...
 
Estranged
15.06.2010 13:51:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tomaattiorava: Niinno, kuittia ei luonnolisesti enää ole (vaikka olisikin niin sehä ois tänäpä pelkkä valkonen pala paperia)
 
Tämän takia kannattaa ottaa kopio tärkeistä kuiteista, ei haalistum roeloe.
 
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
Antti1
15.06.2010 13:52:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Estranged: Tämän takia kannattaa ottaa kopio tärkeistä kuiteista, ei haalistum roeloe.
 
Tärkeä kuitti, kuten parinkympin kitarapiuha. :)
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
tomaattiorava
15.06.2010 13:58:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Tärkeä kuitti, kuten parinkympin kitarapiuha. :)
 
Näinpä =)
Tämäkin kyllä on opittu kantapään kautta, kyllä esim. omasta jaskasta on tulostettu kuitti varmassa tallessa.
 
McNulty
15.06.2010 14:28:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistaakseni meillä täällä Härmässä on laissa määritelty, ettei tuotteille saa antaa elinikäistä takuuta. Voi antaa 4300 vuotta, mutta ei elinikäistä. Täten, tuontitavarat joissa on pakkaukseen painettu "Limited Lifetime Warranty" tai "Lifetime Warranty", eivät kosketa kotimaisia kauppiaita eikä sido millään tavalla. Se saattaa olla valmistajan myöntämä takuu, jolloin asiakas voi omaan vapaaseen tahtiin olla yhteydessä valmistajaan.
 
Yleensä nuo Limited Lifetime Warrantyt tosiaan pitävät sisällään useita pykäliä ja kohtia, joilla pestään kädet takuuasioista. Mainosscheissea, jonka herkkäuskoisimmat suomispedet ottavat 100-0 tosissaan.
 
end of this disease-ridden world
Numb
15.06.2010 14:42:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

McNulty: Yleensä nuo Limited Lifetime Warrantyt tosiaan pitävät sisällään useita pykäliä ja kohtia, joilla pestään kädet takuuasioista. Mainosscheissea, jonka herkkäuskoisimmat suomispedet ottavat 100-0 tosissaan.
 
"Elinikäinen takuu: kestää tuotteen koko eliniän"
 
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö
spp
15.06.2010 14:56:23
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Numb: "Elinikäinen takuu: kestää tuotteen koko eliniän"
 
Nerokasta. Eli kun tuote hajoaa, takuu umpeutuu!
 
Parempi pyy pivossa kuin kymmenen uutisissa
varakeef
15.06.2010 14:59:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Valmistusviat on eri tarina, mutta niitä on vaikeampi osoittaa toteen.
 
Takuun idea on siinä, että takuuaikana oleva vika oletetaan lähtökohtaisesti valmistusviaksi tai muuksi valmistajan vastuulla olevaksi seikaksi.
 
Takuun myöntävän tahon asiana on saattaa todennäköiseksi, että asiakas olisi viasta jollain tapaa vastuussa.
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
ReBeat
15.06.2010 16:02:56
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhoista kuiteista ei tarvitse näkyä enää mitään. Se ei ole ostajan vaan kaupan ongelma.
 
http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-F … euvonta/kuluttajan-oikeudet/kuitti/
 
penatuna
15.06.2010 16:05:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Customshopissa antoivat takuun jälkeen rikkimenneen piuhan tilalle uuden. Olin kyllä heiltä selvittänyt ennen ostoa firman oman logiikan, en tiedä onko nykyään muuttunut. Kyseessä Spectraflex -piuha. Sain kyllä odottaa aika kauan, kun ei ollut piuhaa liikkeessä suoraan silloin.
 
pekurides
15.06.2010 21:18:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

penatuna: Customshopissa antoivat takuun jälkeen rikkimenneen piuhan tilalle uuden. Olin kyllä heiltä selvittänyt ennen ostoa firman oman logiikan, en tiedä onko nykyään muuttunut. Kyseessä Spectraflex -piuha. Sain kyllä odottaa aika kauan, kun ei ollut piuhaa liikkeessä suoraan silloin.
 
Kaveri sai myös uuden piuhan hajonneen spectraflexin tilalle, olisko ollu myös custom shopista...
 
They see me rollin, they hatin.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «