Aihe: Kuvaajat keikoilla - häiritseekö sinua?
1 2
Simo78
15.02.2010 13:00:33
Eipä häiritse. Mua häiritsee ne, etenkin hevikeikoilla mihin bogoominen ja muu riehuminen liittyy ollennaisesti, jotka tuppaavat sinne eteen ja siellä pitäis sitten saada töröttää rauhassa kuin tikku paskassa. Takarivissä on tilaa, jos ei huvita tulla tönityksi...
Twinkle
16.02.2010 07:30:31
En tiedä tarkoitetaanko tässä niitä kuvaajia, jotka kuvaa yleisöstä vai niitä jotka kuvaa siitä kuvaajien alueelta lavan ja yleisön välistä. Ainakin tämän jälkimmäisen ei luulisi häiritsevän ketään, etenkin kun nykykäytäntö on se että vain 3 biisiä saa kuvata ja sitten loppuu. Eipä ne siellä pitkään häiritse kenenkään keikkakokemusta.

Valokuvaajakin on vain ihminen ja sillä on oikeus tehdä mitä lystää järjestävän tahon määrittämissä rajoissa. Ajatus on siis se, että ollaan kaikki sovussa ja annetaan ihmisten tehdä työnsä rauhassa niin se häiriötekijä häipyy siitä vähän nopeammin. Kukaan siellä kiusallaan ole tiellä.
Deep Shadow
16.02.2010 11:34:20 (muokattu 16.02.2010 11:41:40)
Parasta on toki keikat, joissa on tuo aita. Siinä ei ainakaan yleisöä kauheasti häiritse ja on enemmän tilaa toimiakin. Väistelee vaan sujuvasti muita kuvaajia :) Sitten voi sen kolmen biisin jälkeen vielä taaempaa ottaa yleisön seasta kuvia, mikäli sallittua, mutta eipä tarvitse olla siinä eturiviryysiksessä kameroineen.

Mutta jos tilanne on se, että aitaa ei ole, ja olen niinkin ajoissa paikalle mennyt, että eturiviin olen päässyt, niin kyllä mä kuvailen siinä just sen aikaa kun itsestä hyvältä tuntuu. En jotenkin koe, että jollain yksittäisellä katsojalla olisi minkään valtakunnan oikeutta mua siitä mihinkään häätää... Ja sama myös toisinpäin, en oleta kameran verukkeella saavani mitään etuoikeuksia muiden puolelta. Eikä siinä sen kameran kanssa nyt oikeastaan sen enempää näkökenttää peitä kuin ilman kameraakaan.

e: Ei mua siis tosin kyllä koskaan ole taidettu yritettääkään yleisön toimesta mihinkään häätää, mutta edellisellä sivulla taisi Carlos todeta joskus sanoneensa eturivin kuvaajalle, että otatko kuvasi ja menet siitä häiritsemästä.

e: Ja tuon aidan eduksi on kyllä luettava vielä sekin, että siellä kamera yksinkertaisesti on paremmin turvassa. Yleisön seassa kuvatessa saa olla koko ajan tarkkana että mistä se kaljamuki kaatuu päälle tai muuta.

Pistetään nyt vielä linkkiä musiikkikuviin: http://www.flickr.com/photos/ajastaika/collections/72157622182651618/
"Piristypä nyt, pahin on vielä tulossa." - Philander Case Johnson
Kooma
12.06.2010 16:40:23 (muokattu 12.06.2010 16:40:41)
Bändin kans oltiin soittamassa "satuhäät" ohjelmassa viikko sit.

Iha Rennosti meni, mut paineita toi kyl noi kamerajannut. Välil tuli nii lähelle et hyvä et ei astunu efektilaudan päälle...
R.I.P. Randall William Rhoads
Karipiirto
12.06.2010 18:47:37

Aloittelevan bändin kanssa soitellessa voi olla vain kiitollinen kuvaajista. Varsinkin kohtalaisella äänenlaadulla siunattua videokuvaa, jos joku onnistuu nappaamaan omilta keikoiltani, olen valmis vaikka maksamaan matskusta. Eikä mua varmaan kamerakännykätkään haittaisi vaikkahan Iron Maidenissa soittelisin. :)
"Sä osaat purra ja raapia mutta tapella et kyllä osaa." - 7 vuotias serkuntyttö pikkusiskolleen mummoni 91 päivillä.
Jokapaikanapina
12.06.2010 22:12:40
Mua kyllä ärsytti tuolla torstain Kissin keikalla kuvaajat. Kännyköitä oli niin paljon naaman edessä, et melkein muodostu koko lavan kuva niihin kuvaajien ruutuihin. Eikä siinä kyllä oikeestaan mitään et pakko ottaa kuvia, ottaisin varmaa itekki jos ois kamerakännykkä ja hyvälaatunen kamera, mut se et niitä pitää ihan koko ajan ottaa niitä kuvia. Tuollaki pari tyyppii videokuvas koko shoun!
Icy-Sun
13.06.2010 13:32:25
Eipä nuo haittaa. Räpsikööt vaan. Ja kun omaa bändiäni kuvaavat, niin kovempi show vaan päälle.
Beyond here lies nothing...
Terry Pantheras
16.06.2010 16:17:19
Eipä mua ikinä nuo kuvaajat ole keikoilla häirinneet; kuuluvat ihan kupletin juoneen. Häiritsee oikeastaan ainoastaan kun itse olen lavalla; ei tätä pärstää mielellään julkisesti näyttele... Mieluummin se kuvaaja siinä edessä säätämässä, kuin ilman paitaa hilluva hikinen ukonköriläs moshaamassa, mutta siinä tapauksessa siirryn itse suosiolla takavasemmalle.
MASTEROID ~~ HC-doomin Westlife ~~
Kosminen
17.06.2010 09:00:40

No tämmösillä "oikeilla" kameroilla kuvaajia ei oo oikeastaan tullu ees huomattua keikoilla, ilmeisesti ne kaverit jotka kuvia osaa ottaa osaa myös hoitaa hommansa varsin fiksusti.

Näitä kännykänheiluttelijoita sen sijaan halveksun suht syvästi: ostetaan kallis lippu stadionkeikalle, ja sitten koko keikan ajan vaan tuijotetaan sitä omaa kamerakännykkää, keikasta viis.

tse saatan ihan mieluusti ottaa keikalla kuvan tai pari (se tuskin ehtii ketään häiritä), mutta varsinkin tuo videokuvaaminen lienee jo lopputuloksenkin kannalta yhtä tyhjän kanssa.
"Pöntöllä istuessa, kahden paskan erotessa, ystäväni ainoan viemäriin hukutan." - Ahtopaine: Kolo
Kalamies #16 >-)))>
Desmond Jones
22.06.2010 13:00:27
sub zero: minua vähän on ainakin ärsyttänyt, että heti siinä nenän edessä on aina joku hyppimässä sen kameran kanssa (edit: siis kun itse olen yleisössä ja joku tulee eteen siihen heilumaan käsineen)

Vituttaahan se, jos kuvaaja peittää näkyvyyttä ja pilaa keikkafiilistä. Aika harvinaista onneksi.
Maybe I'll become a playboy, hang around in gay bars And move to the west side of town
inkognito
23.06.2010 14:26:47 (muokattu 23.06.2010 14:28:25)
Näkyvyyden yms suhteen kuvaajat ovat varmastikin vähiten häiritsevintä porukkaa keikoilla, sillä tarpeeksi hyvillä keikoillahan on joka puolella porukka kädet ilmassa, pomppivat tai muuten vain peittävät näkyvyyttä.

Itse en vain ymmärrä keikkakuvaamisen pointtia, ellei sitten ota kunnon järjestelmäkameralla oikeasti laadukkaita kuvia. Mutta siis jollain paskalla kännykkäkameralla videopätkien kuvaaminen on kyllä melko turhaa enkä ainakaan itse pysty nauttimaan keikasta samalla tavalla jos sitä pitää seurata jonkun kameran kautta.
Twinkle
23.06.2010 15:44:39
inkognito: Mutta siis jollain paskalla kännykkäkameralla videopätkien kuvaaminen on kyllä melko turhaa

onhan se, mutta jotkut tallentaa itselleen muistoja. Samalla tavalla kun juhannuksena ryömitään pienen pokkarin kanssa pimeässä, niin se kuvan sisältö ja ottamisen hetki merkkaa enemmän kuin se, että miten se kuva on teknisesti onnistunut.

ainakaan itse pysty nauttimaan keikasta samalla tavalla jos sitä pitää seurata jonkun kameran kautta.

eri, minen ole moneen toviin ollut missään keikalla ilman että kamera olisi ollut messissä, pelkän musiikin katseleminen vaatii artistilta aika paljon enemmän. Mutta tässä on taas se, että kukin tavallaan. Tärkeintä on että keikalle menee.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)