Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ludwig pioneer virveli
1
Krille
13.06.2010 11:56:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yllätyin kovasti tänään,kun rupesin virittelemään vm.1965 14x5, 6 lugista Ludwig pioneer virveliäni.Laitoin uuden Remo coated emperor kalvon kiinni,sekä resokalvoksi ambassador snare side:n.Virvelimatto on pearl.Poistin orkkis maton,kun se oli jo tehnyt omansa..Kuvittelen että jos vielä laittaisi esim.puresoundin maton niin soundi paranisi vielä enemmän.Viritin molemmat kalvot melko tiukalle.Ja kyllä on hieno soundi:)Oikein kuivahko funk soundi.Herkyyttä löytyy,sekä kanttilyönnit ovat mahtavia.Tässä virvelissä on COB vanteet.Ja virekin pitää hyvin vaikka siinä on vaan kuusi lugia..Jos vielä laittaa dempparia ihan,ihan vähäsen päälle niin soundi on oikein kuiva..Mielestäni oikein hyvä sekä käyttökelpoinen virveli..
 
Jazz festivaalit:han ovat ihan samoja,paitsi että niissä on 8 lugia ja ovat enemmän arvostettuja ja kalliimpia..Pioneer mallia saa melko halvalla esim.ebay:stä
Kertokaa kokemuksenne..
 
Även på svenska..
moderndrummer88
13.06.2010 12:36:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Varoituksen sana noista kireistä vireistä: koska tossa on tosiaan vain se kuusi lugia per puoli, kohdistuu lugeihin aika kova veto, joten ne voi korkata kovin kireillä vireillä.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Krille
13.06.2010 16:09:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Varoituksen sana noista kireistä vireistä: koska tossa on tosiaan vain se kuusi lugia per puoli, kohdistuu lugeihin aika kova veto, joten ne voi korkata kovin kireillä vireillä.
 
Kyllä, se on totta.Olen kyllä tietoinen asiasta.Mutta Ludwig:eissa on kyllä tietääkseni lugit ja kierteet kestäneet hyvin.Korjatkoon joku jos olen väärässä?!
Mutta minulla on sellainen mielikuva,että halvimissa rummuissa tuo on enemmän ollut ongelma.Tottakai ne voi myös tuossa/laadukkaimissa rummuissa korkata jos ei tiedä mitä tekee,ja kiristää liian lujaa jne..
 
Även på svenska..
moderndrummer88
13.06.2010 16:22:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Krille: Kyllä, se on totta.Olen kyllä tietoinen asiasta.Mutta Ludwig:eissa on kyllä tietääkseni lugit ja kierteet kestäneet hyvin.Korjatkoon joku jos olen väärässä?!
Mutta minulla on sellainen mielikuva,että halvimissa rummuissa tuo on enemmän ollut ongelma.Tottakai ne voi myös tuossa/laadukkaimissa rummuissa korkata jos ei tiedä mitä tekee,ja kiristää liian lujaa jne..

 
Minusta kun juuri tämmöistä on kuulunu tosta Pioneer -sarjasta.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
markkuliini
13.06.2010 16:44:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Minusta kun juuri tämmöistä on kuulunu tosta Pioneer -sarjasta.
 
Pioneereissa oli ihan samat osat kuin esim. Jazz Festival-mallissa. Ainoa ero on virityspesien määrä.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
moderndrummer88
13.06.2010 17:17:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Pioneereissa oli ihan samat osat kuin esim. Jazz Festival-mallissa. Ainoa ero on virityspesien määrä.
 
Ja nimen omaan tästä johtuen virityspesiin kohdistuukin enemmän jännitettä. Douh!!
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
markkuliini
13.06.2010 17:37:16
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Ja nimen omaan tästä johtuen virityspesiin kohdistuukin enemmän jännitettä. Douh!!
 
Ok. Tulkitsin virheellisesti tuota Krilleltä lainatamaasi "halvemmat vs. laadukkaat"-juttua.
 
Itse en ole kuullut, että Pioneereissä olisi ollut lugi-ongelmia. Toisaalta en ole kysellytkään, eli en ole ekspertti.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
moderndrummer88
13.06.2010 17:49:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

markkuliini: Ok. Tulkitsin virheellisesti tuota Krilleltä lainatamaasi "halvemmat vs. laadukkaat"-juttua.
 
Itse en ole kuullut, että Pioneereissä olisi ollut lugi-ongelmia. Toisaalta en ole kysellytkään, eli en ole ekspertti.

 
Sulla on joku vaihde päällä, että koitat päästä jallittamaan mua :D Lue ne viestit ihan rauhassa ensin... En ole itsekkään mikään noiden virveleiden asiantuntija, tuo nyt on semmonen juttu mikä on muutaman kerran tullu täällä muistaakseni vastaan.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
markkuliini
13.06.2010 17:59:49 (muokattu 14.06.2010 15:49:29)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Sulla on joku vaihde päällä, että koitat päästä jallittamaan mua :D Lue ne viestit ihan rauhassa ensin....
 
Joo, kiitos neuvosta.
Ei mulla oo mitään vaihdetta. Sanoinkin tuossa jo, että tulkitsin virheellisesti. Sori.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
hollmi-5
14.06.2010 15:48:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lugien määrää lisättiin ihan syystä. Muovikalvot mahdollistivat tosi kireät vireet ja joskus lugien hajoamisia on tapahtunut, mutta en ole kuullut Ludwigeilla olleen tuota ongelmaa. Pioneerin lugit ovat paksua valua ja lug nuteissa on kierrettä aika pitkällä matkalla ottamaan vetoa vastaan. Kestää vetoa satoja kiloja/lug nut. Viritystappi kestää 8tonnia/mm2.
 
Toinen syy lugien vähäisyyteen oli hintakysymys. Raudasta säästettiin ja hintaa saatiin alemmas. Jos ei julmetun kireälle vedä, ei ongelmia ole. Kuusiluginen runko antaa enemmän runkoääntä, kuin kasiluginen taikka kymppi. Joku saattaa digata juurikin siitä ja siksi ostaa Pioneerin.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Tarmo74
14.06.2010 16:37:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hollmi-5: Kestää vetoa satoja kiloja/lug nut. Viritystappi kestää 8tonnia/mm2.
 
Tarkennatko tuota tapin kestokykyä?
Uskallan metallityöläisenä epäillä!
 
Siihen on aikaa mikä kiinnostaa
kincy
14.06.2010 17:49:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tarmo74: Tarkennatko tuota tapin kestokykyä?
Uskallan metallityöläisenä epäillä!

 
Samoin uskallan minäkin ihan maallikkona epäillä 8 tonnin kestokykyä.
 
hollmi-5
14.06.2010 20:59:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kincy: Samoin uskallan minäkin ihan maallikkona epäillä 8 tonnin kestokykyä.
 
Oikea arvo on 800 N/mm2
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Kailis
18.06.2010 04:13:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

moderndrummer88: Minusta kun juuri tämmöistä on kuulunu tosta Pioneer -sarjasta.
 
Pioneerit tulee!!!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «