Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Lapselle ekat rummut
1
kmp3
14.06.2010 13:33:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tyttäreni 9 v hinkuaa rumpuja ja paukuttelee pöytää, sohvaa, mun selkää jne innokkaasti. Itse en ymmärrä rummuista mitään. Naapurisovun takia sähkörummut lienevät ainoa vaihtoehto.
 
Rumpujen pitäisi olla kohtuu hintaiset ja mielellään käytetyt (jos vaikka innostus loppuu) ja sellasiet, että niiden kanssa voisi aloittaa rumputunnit.
 
PS. Löytyiskö netistä mistään valmiita videoita, josta neiti voisi opetella uusia kuvioita, kun toi peruskomppi (?) sujuu jo.
 
Antti1
14.06.2010 13:38:19 (muokattu 14.06.2010 13:39:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun nähdäkseni nämä voisivat olla erinomaisen hyvät soittoharrastuksen alkuun: http://www.thomann.de/fi/roland_hd1_practice_edrum_set.htm
 
Ne ovat pienet, eivät kolise kovin kovaäänisesti (varoituksena halpismerkit, joista ei voi usein sanoa samaa) ja kelvolliset harjoitusrummut. Ainoa ongelma voi olla käytettynä löytäminen, kun ovat vielä suhteellisen uusi juttu.
 
E: No siinä ne olis käytettynäkin heti: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=423562
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Timi
15.06.2010 19:05:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kmp3: Tyttäreni 9 v hinkuaa rumpuja ja paukuttelee pöytää, sohvaa, mun selkää jne innokkaasti. Itse en ymmärrä rummuista mitään. Naapurisovun takia sähkörummut lienevät ainoa vaihtoehto.
 
Rumpujen pitäisi olla kohtuu hintaiset ja mielellään käytetyt (jos vaikka innostus loppuu) ja sellasiet, että niiden kanssa voisi aloittaa rumputunnit.
 
PS. Löytyiskö netistä mistään valmiita videoita, josta neiti voisi opetella uusia kuvioita, kun toi peruskomppi (?) sujuu jo.

 
255 egee olis halvin thomannilla mut ehkä tuo torilla mainittu olisi kans varteenotettava alkukattaus.Tyvestä puuhun noustaan.Lapsilla tuo kiinnostus on aika häilyvää.Joten parin sadan vermeistä pääsee kuitenkin tarvittaessa eroon melko kivutttomasti.
 
Vaikea.Mutta varma!
Tom Miking
16.06.2010 08:24:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Timi: 255 egee olis halvin thomannilla mut ehkä tuo torilla mainittu olisi kans varteenotettava alkukattaus.Tyvestä puuhun noustaan.Lapsilla tuo kiinnostus on aika häilyvää.Joten parin sadan vermeistä pääsee kuitenkin tarvittaessa eroon melko kivutttomasti.
No ei nyt ihan noinkaan..."lapseni on kiinnostunut tenniksen pelaamisesta, ostanpa hänelle sulkapallomailan kun niitä saa halvalla huoltamolta...eipähän tule niin suurta vahinkoa jos tennis ei kiinnostakaan..." Sama suomeksi, ne halvimmat vehkeet voi tappaa sen innostuksen kipinän ja hieno harrastus/ammatti voi jäädä sen takia aloittamatta. Ja kyllä minusta hinnakkaammista ja laadukkaammista seteistä pääsee paremmin eroon, niitä on kuitenkin vähemmän tarjolla, toisin kun noita milleniumin settejä joita on ihan haitaksi asti kaupan.
 
Mr. Johnny
16.06.2010 13:06:20
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites noiden HD-1:n basari toimii? Se taitaa erota oikeasta aika paljon? Muuten uskon kyllä että oikein hyvä setti aloittelijalle mutta olen siinä uskossa että toi basarin poljin toimii tossa samaan tyyliin kuin haitsu poljinkin, eli sillä ei opi oikein oikealla tavalla soittamaan. Oikaiskaa jos olen väärässä. Mutta jos miettii suurimpia osia rumpaleita tossa iässä, niin aika harvalla niitä soittokamoja on ollut mahdollista ollenkaan saada. On soiteltu koulussa ja nuorisotaloilla sun muuta. Eli kyllä ton sen verran hyvä pitäis olla että innostaa soittelemaan kuitenkin...
 
Antti1
16.06.2010 14:15:58 (muokattu 16.06.2010 14:16:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Johnny: Mites noiden HD-1:n basari toimii?
 
No se onkin tuon setin kääntöpuoli, mutta varmasti alkuun pääsee ihan hyvin. Jos soittoinnostusta riittää, niin ton setin saa pistettyä eteenpäin varmaan melko helposti ja ostettua sitten jotain muuta tilalle aikanaan.
 
Toki ne kalliimmat setit ajaisivat asiansa alusta lähtien, mutta ne on sitten tosiaan kalliimpia.
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Timi
16.06.2010 21:30:46 (muokattu 16.06.2010 21:40:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tom Miking: No ei nyt ihan noinkaan..."lapseni on kiinnostunut tenniksen pelaamisesta, ostanpa hänelle sulkapallomailan kun niitä saa halvalla huoltamolta...eipähän tule niin suurta vahinkoa jos tennis ei kiinnostakaan..." Sama suomeksi, ne halvimmat vehkeet voi tappaa sen innostuksen kipinän ja hieno harrastus/ammatti voi jäädä sen takia aloittamatta. Ja kyllä minusta hinnakkaammista ja laadukkaammista seteistä pääsee paremmin eroon, niitä on kuitenkin vähemmän tarjolla, toisin kun noita milleniumin settejä joita on ihan haitaksi asti kaupan.
 
No.Jokusen vuotta noita lasten syttymisiä eri harrastuksiin saanut seurata ja mielen muuttumisia.Ei huono jos fyffee riittää aina hankkia amakamat jokaiseen kokeiluun.Minulla ei ole ollut mahdollisuuksia siihen.Soittokamoja joitakin on ollut tarjolla.Ei nyt ihan huonommasta päästä.Mikäli se kipinä roihahtaa ilmiliekkeihin!Silloin kandee miettiä satsauksia.Kun en ostanut kunnon futisboltsii.Pojasta ei tullut liigapelaajaa?Että niinkö?
Muokata hieman piti.Mä ny voisin hienosti lähteä keikalle toopermannien halpis sähösetillä keikalle.Kun mä luulisin tietäväni miten sillä toimitaan.
Kaikella ystävyydellä.
 
Vaikea.Mutta varma!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «