Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Musiikkibisnes »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Levyttäminen ja Tuottaminen
1
Hip-Hop K
29.04.2010 23:13:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkas haluisin tietää miten voi ruvet tekee musiikki ja mitä pitää olla tiedossa kun menee studiolle/levyyhtiöön kuin sanat? Olen ihan alkuviivalla joten moni pitää minua varmaan ihan hölmönä mutta jos joku voisi hiukan valaista asiaa.
 
loosah
29.04.2010 23:58:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onks sul lävistyksii tai tatuointeja? Suosittelen, jos menet levy-yhtiöön tai studioon.
 
Sanat, lävistykset ja tatskat. Niillä luulis pärjäävän jo aika hyvin?
 
GIGO
kivi
30.04.2010 02:21:45 (muokattu 30.04.2010 02:24:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

loosah:
Sanat, lävistykset ja tatskat. Niillä luulis pärjäävän jo aika hyvin?

 
Myös suvereeni taito kokata hyvää safkaa saattaa auttaa, sillä oon saanut ainakin yhden levytyssopparin. Tais olla tonnikalavuoka silloin kyseessä.
 
Helsingissä "levyttäminen" tarkoittaa sitä kun maataan selällään ja katsellaan kattoon. "Tuottaminen" on samaa kuin "toimittaminen", eli harhailua ilman päämäärää. Kaikki isot levy-yhtiöt sijaitsee stadissa (kun Pokokin on EMIllä), joten stadin slangi pitää ottaa haltuun, kaikki vasta maalta muuttaneet levy-yhtiöhenkilöt ovat hetkessä tulleet stadinkielen eksperteiksi eivätkä osaa enää yleiskieltä ollenkaan.
 
Jos vakavasti puhutaan, niin kannattaa tulla ensin maailmanluokan kuuluisaksi jollain muulla alalla, vaikkapa mäkihypyssä tai showpainissa, niin noilla sun nykyisillä eväilläkin pääsee ihan kivasti levytysuran alkuun. Mut tarrat (tatska on jotain junddien landekieltä) ja lävärit auttaa tietysti silloinkin.
 
Ja ainahan voi mennä kansanedustajaksi jos musahommat ei sitten nappaakaan, eli kiinnosta.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Jabe
30.04.2010 09:38:59
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ennen vanhaan myös hyvä shampoo ja hoitoaine olivat tärkeitä. Näiden merkitys on tosin vähentynyt. Käytän silti edelleen merkkituotteita, enkä mitään geneeristä pirkkatavaraa.
 
Hargon
30.04.2010 11:48:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jabe: Ennen vanhaan myös hyvä shampoo ja hoitoaine olivat tärkeitä. Näiden merkitys on tosin vähentynyt. Käytän silti edelleen merkkituotteita, enkä mitään geneeristä pirkkatavaraa.
 
Itselleni tulee aika helposti hilsettä, jos en käytä Head and Shouldersia. Sellaisenaan ei maistu kovin hyvältä, mutta kun laittaa vähän absinttia sekaan, niin johan uppoaa.
 
Minä vahingossa koko allekirjoituksen. Onko hauskaa?
strophe
09.05.2010 23:20:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olipa kerran off-topic.
 
~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~ http://www.youtube.com/vonpalmhoff
pimp
10.05.2010 00:32:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ettei menis ihan off topiciksi, niin ohjeena aloittajalle kannattaa ainakin lukea klf:n manual:
 
http://www.kirps.com/web/main/resources/music/themanual/
 
Helposti päivitettävissä 2010-luvulle.
 
My awesome aura of ample cool. I radiate cool at a rate of 1,000 charlie watts. Coolness fan... a FLAIR conditioner, if you will
Nick Leeson
13.06.2010 23:16:35 (muokattu 13.06.2010 23:17:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Farkut ja nahkatakki auttaa hyvin usein.
Älä mene ensin studioon.
Mene ensin levy-yhtiöön, neuvotut kuteet päällä - huolettomasti hyräillen.
Älä jännitä tai peittele se ainakin ja sano : "mullon hyveibiisei..."
Katsos kun levy-yhtiö maksaa sen studion sitten.
Ei mene omat rahat hukkaan. Onnea.
 
kartes
18.06.2010 21:01:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Just joo. Tässä se taas nähdään kun kaikki alan ammattilaiset ovat kerääntyneet saman puun oksille heittelemään mätiä omenoita aloittelijan niskaan. Toivottavasti pääset jantteri pitkälle niin voit laittaa näille supersankareille jauhot suuhun.
 
lämminjekkureisilahtinen.
kivi
19.06.2010 13:51:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kartes: Just joo. Tässä se taas nähdään kun kaikki alan ammattilaiset ovat kerääntyneet saman puun oksille heittelemään mätiä omenoita aloittelijan niskaan. Toivottavasti pääset jantteri pitkälle niin voit laittaa näille supersankareille jauhot suuhun.
 
Älä haaskaa sympatiaa. Jos kaverilla on sisua, auttaa luulojen ottaminen kaksin verroin. Jos ei tämän tason tyhmiä vastauksia typerään kysymykseen sallita, ollaan kyllä väärässä paikassa. Ketään ei haeta kotoa keikalle.
 
Shampoona käytän muuten Garnieria, mutta hoitoaineena L'Orealia. Myös Axe Anti-Hangover -suihkusaippua on kova juttu. Shampoo ja hoitoaine on olennainen valinta musiikin ammattilaiselle kun noita hiuksiakin on vanhalla hipillä osapuilleen perseeseen asti.
 
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Jabe
21.06.2010 12:25:02
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kartes: Just joo. Tässä se taas nähdään kun kaikki alan ammattilaiset ovat kerääntyneet saman puun oksille heittelemään mätiä omenoita aloittelijan niskaan. Toivottavasti pääset jantteri pitkälle niin voit laittaa näille supersankareille jauhot suuhun.
 
Älä nyt oo tommonen Drama Queen :) Eiköhän ketjun aloittaja itsekin jo huomannut, että kysymys oli ihan mahdoton oikeesti vastattavaksi.
 
Jos haluu alkaa tekeen musaa, nin pitää alkaa tekeen musaa. Kyllä ne levytys- ja tuottamishommat sitte selviää kun siellä asti ollaan. Biitti jytisemään, riimit rullaamaan ja tukka hyvin. Siitä se lähtee.
 
strophe
24.06.2010 08:55:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kivi: Shampoona käytän muuten Garnieria, mutta hoitoaineena L'Orealia. Myös Axe Anti-Hangover -suihkusaippua on kova juttu. Shampoo ja hoitoaine on olennainen valinta musiikin ammattilaiselle kun noita hiuksiakin on vanhalla hipillä osapuilleen perseeseen asti.
 
Mä menin kerran Sokoksen kemppariosastolle ostamaan jotain halpaa hoitoainetta, mutta se myyjätyttö oli niin käsittämättömän tulikuuma, että kävelin ulos 35 euron Paul Mitchell-hoitoaineen kanssa aivan typertyneenä. Vasta kotona ymmärsin, että mua oli paskottu simmuun. Tosin on kestänyt puoli vuotta tuo pönikkä ja puolimetrinen tukka kiittää ja pysyy paksuna.
 
Että se oli nätti, se tyttö. Mums.
 
~Volyymi korvaa puuttuvan taidon~ http://www.youtube.com/vonpalmhoff
Muovinen
24.06.2010 10:14:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

strophe: Että se oli nätti, se tyttö. Mums.
 
Loppuu se mehustelu siellä! Alkaa jo avioituneen rokkarin mielikuvitus laukkaamaan liian kovaa! ;D
Hargon
29.06.2010 07:40:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

strophe: Mä menin kerran Sokoksen kemppariosastolle ostamaan jotain halpaa hoitoainetta, mutta se myyjätyttö oli niin käsittämättömän tulikuuma, että kävelin ulos 35 euron Paul Mitchell-hoitoaineen kanssa aivan typertyneenä. Vasta kotona ymmärsin, että mua oli paskottu simmuun. Tosin on kestänyt puoli vuotta tuo pönikkä ja puolimetrinen tukka kiittää ja pysyy paksuna.
 
Että se oli nätti, se tyttö. Mums.

 
Itsehän seisoin tuolloin aivan takanasi kassajonossa. Muistan nimittäin erään pitkätukkaisen miehen tuijottaneen typertynyt ilme kasvoillaan myyjätytön tissejä hipelöiden samalla Paul Mitchell -pulloa. Kun tuli minun vuoroni, niin kassakone meni jumiin ja tyttö pyysi minua takahuoneeseen "höyläämään korttia". Tiesin heti mitä hän tarkoitti, joten avasin Armanin vyöni ja laskin Hugo Bossin housuni jo matkalla takahuoneeseen. Astuin huoneeseen kalu täydessä juhlakunnossa ja myyjätytön ilme oli melkoisen yllättynyt. Hän kiljaisi innostuksissaan kutsuvansa vartijat. Ymmärsin heti, että myyjätyttö olikin kimppakivan ystävä (olin jo aikaisemminkin katsellut, että kaupassa oli pari kuumaa naisvartijaa). Päättäväisin ottein riisuin myyjätytön ja survoin kaluni sisään. Myyjätyttö huuteli kaikenlaisia rivouksia, kuten "saatanan raiskaaja" ja "auttakaa". Vartijoiden saapuessa paikalle meno yltyi todella kovaksi. He laittoivat minulle käsiraudat ja kurittivat teleskooppipampulla.
 
Minä vahingossa koko allekirjoituksen. Onko hauskaa?
Vessajono
29.06.2010 17:45:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hargon: Itsehän seisoin tuolloin aivan takanasi kassajonossa. Muistan nimittäin erään pitkätukkaisen miehen tuijottaneen typertynyt ilme kasvoillaan myyjätytön tissejä hipelöiden samalla Paul Mitchell -pulloa. Kun tuli minun vuoroni, niin kassakone meni jumiin ja tyttö pyysi minua takahuoneeseen "höyläämään korttia". Tiesin heti mitä hän tarkoitti, joten avasin Armanin vyöni ja laskin Hugo Bossin housuni jo matkalla takahuoneeseen. Astuin huoneeseen kalu täydessä juhlakunnossa ja myyjätytön ilme oli melkoisen yllättynyt. Hän kiljaisi innostuksissaan kutsuvansa vartijat. Ymmärsin heti, että myyjätyttö olikin kimppakivan ystävä (olin jo aikaisemminkin katsellut, että kaupassa oli pari kuumaa naisvartijaa). Päättäväisin ottein riisuin myyjätytön ja survoin kaluni sisään. Myyjätyttö huuteli kaikenlaisia rivouksia, kuten "saatanan raiskaaja" ja "auttakaa". Vartijoiden saapuessa paikalle meno yltyi todella kovaksi. He laittoivat minulle käsiraudat ja kurittivat teleskooppipampulla.
 
:---D
 
Plussa.
 
"On tietysti monta tapaa huvitella mutta eihän vanhaa kunnon känniä voita mikään muu kuin krapula." - Petri Walli || http://felisdomesticus.org
strophe
16.08.2010 09:33:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hargon: Itsehän seisoin tuolloin aivan takanasi kassajonossa. Muistan nimittäin erään pitkätukkaisen miehen tuijottaneen typertynyt ilme kasvoillaan myyjätytön tissejä hipelöiden samalla Paul Mitchell -pulloa. Kun tuli minun vuoroni, niin kassakone meni jumiin ja tyttö pyysi minua takahuoneeseen "höyläämään korttia". Tiesin heti mitä hän tarkoitti, joten avasin Armanin vyöni ja laskin Hugo Bossin housuni jo matkalla takahuoneeseen. Astuin huoneeseen kalu täydessä juhlakunnossa ja myyjätytön ilme oli melkoisen yllättynyt. Hän kiljaisi innostuksissaan kutsuvansa vartijat. Ymmärsin heti, että myyjätyttö olikin kimppakivan ystävä (olin jo aikaisemminkin katsellut, että kaupassa oli pari kuumaa naisvartijaa). Päättäväisin ottein riisuin myyjätytön ja survoin kaluni sisään. Myyjätyttö huuteli kaikenlaisia rivouksia, kuten "saatanan raiskaaja" ja "auttakaa". Vartijoiden saapuessa paikalle meno yltyi todella kovaksi. He laittoivat minulle käsiraudat ja kurittivat teleskooppipampulla.
 
Ei hitto. Nyt mä meen ostaa lisää.
 
~Vittu mikä jätkä~
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «