Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Trace pätkii
1
MPU
13.06.2010 08:47:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huomenia kaikille,
ongelma on seuraava: Trace Elliott AH100 nuppi meni hiljaiseksi keväällä treeneissä. Sain viimein aikaiseksi ja avasin kapineen. En löytänyt yhtäkään palanutta osaa tai huonolta näyttävää juotosta. Laitoin kapineen kasaan ja kas, vehje toimii jälleen. Puolentoista tunnin päälläolon aikana vehje ei pätkinyt lainkaan. Olisi kuitenkin kiva saada selville mikä vehjettä tuolloin keväällä vaivasi. En usko että mikään vika korjaantuu sillä että piirilevyt otetaan irti ja laitetaan paikalleen ilman mitään muuta toimenpidettä. Vinkkejä, oi elektroniikan nerot?
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Teijo K.
13.06.2010 10:50:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Huomenia kaikille,
ongelma on seuraava: Trace Elliott AH100 nuppi meni hiljaiseksi keväällä treeneissä. Sain viimein aikaiseksi ja avasin kapineen. En löytänyt yhtäkään palanutta osaa tai huonolta näyttävää juotosta. Laitoin kapineen kasaan ja kas, vehje toimii jälleen. Puolentoista tunnin päälläolon aikana vehje ei pätkinyt lainkaan. Olisi kuitenkin kiva saada selville mikä vehjettä tuolloin keväällä vaivasi. En usko että mikään vika korjaantuu sillä että piirilevyt otetaan irti ja laitetaan paikalleen ilman mitään muuta toimenpidettä. Vinkkejä, oi elektroniikan nerot?
Marko

 
Kylmäjuotokselta haisee. Nehän ei läheskään aina näytä yhtään miltään.
pekezu
13.06.2010 11:12:19
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun Trace teki moista, että rupesi suhisemaan aina tietyn aikaa päällä oltuaan oikein kovaäänisesti. Noh, laite oli huollossa useamman päivän ja vikaa ei meinannut löytyä sitten millään. Turusen Jaska huolti kuopiossa ja joutui tiputtamaan hintaa rutosti, koska ei ollut varma löytyikö vika. Eniveis hän vaihtoi kolme oparia sisuksista ja nyt ongelmaa ei ole ollut.
 
Pointti tälle vuodatukselle oli, että Jaska otti vahvistimen tuosta kombosta erilleen, jonka jälkeen suhinaa ei esiintynyt kertaakaan. Eli vanhoissa kamoissa on saattaa käydä niin, että vika katoaa joksikin aikaa, kun laitteen aukaisee. Mistä tämä johtuu, sitä en tiedä. Mutta tod. näk. vika ei ole täysin korjautunut tuolla avaamisella. Mun mielestä tuo pätkiminen kuulostaa kylmäjuotokselta myös. Tai esim. siltä, että vahvistin on soitettu kuumaksi ja sitten se on ottanut isomman iskun, jonka takia jokin juotoksista on murtunut sisältä tms. Arvailua, eniveis.
 
"Kiireessä ei tule kuin kusipäisiä lapsia. Ja paskaa housuun."
pehko
13.06.2010 11:39:03 (muokattu 13.06.2010 11:39:15)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

then you must be on a wrong Trace....ahhhahahah
 
sori, heräsin just =(
 
"It's always funny until someone get's hurt and then it's just hilarious."
MPU
13.06.2010 13:14:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Kylmäjuotokselta haisee. Nehän ei läheskään aina näytä yhtään miltään.
 
Kikkoja moisen paljastamiseen? Vai käynkö kaikki juotokset läpi?
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
MPU
13.06.2010 13:17:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekezu: Mun Trace teki moista, että rupesi suhisemaan aina tietyn aikaa päällä oltuaan oikein kovaäänisesti. Noh, laite oli huollossa useamman päivän ja vikaa ei meinannut löytyä sitten millään. Turusen Jaska huolti kuopiossa ja joutui tiputtamaan hintaa rutosti, koska ei ollut varma löytyikö vika. Eniveis hän vaihtoi kolme oparia sisuksista ja nyt ongelmaa ei ole ollut.
Tuossa mun kappaleessa näyttää vahvasti siltä että yksi opari on joskus vaihdettu, sillä vain yhdessä on kanta, muut kaksi ovat suoraan levyllä. Tuossa voisi tehdä niin että vaihtaisi ne kannat niihin kahteen kans.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Teijo K.
13.06.2010 13:21:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Kikkoja moisen paljastamiseen? Vai käynkö kaikki juotokset läpi?
Marko

 
Mie oon tehnyt silleen, että laitan vahvarin/mikserin whatever läpi kuulumaan musaa, ja haen kylmäspreillä (ei sähköä johtavaa), tai jollain sähköä johtamattomalla tikulla vaan tökin niitä osia kunnes vika löytyy. Sen sitten kuulee siinä musassa. Aika usein tuo menetelmä on toiminut. Ei varmaan kovin pr00, mutta pari mikseriä jotka oli ensin useamman kuukauden ammattikorjaamoissa eikä vikoja saatu korjattua olen sillä menestyksellä korjannut.
MPU
14.06.2010 10:08:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Teijo K.: Mie oon tehnyt silleen, että laitan vahvarin/mikserin whatever läpi kuulumaan musaa, ja haen kylmäspreillä (ei sähköä johtavaa), tai jollain sähköä johtamattomalla tikulla vaan tökin niitä osia kunnes vika löytyy. Sen sitten kuulee siinä musassa. Aika usein tuo menetelmä on toiminut. Ei varmaan kovin pr00, mutta pari mikseriä jotka oli ensin useamman kuukauden ammattikorjaamoissa eikä vikoja saatu korjattua olen sillä menestyksellä korjannut.
 
Ei kai siinä sit muuta kuin muovipuikkoa hakemaan ja tökkimään. Jos vaikka tuurilla löytyisi jotain.
Marko
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «