Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hyviä tilukeppejä?
1 2
Flibo
08.06.2010 17:55:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävin tuossa juuri Soundatassa testaamassa Schecterin Hellraiser ja Blackjack keppejä. Ihan hyviä olivat, mutta odotukset olivat kuitenkin korkeammat..
 
Onko ehdottaa jotain samantapaisia laadukkaita keppejä (joita mieluiten voi käydä koklaamassa jossain pk-seudulla)?
 
ÄrGee
08.06.2010 18:13:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=425916
 
Mulla olisi hyvä Ibanez RG myynnissä. Ja soveltuu oikein hyvin tilutteluhommiin.
 
RamoQ
08.06.2010 18:21:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mikä nyt on hyvä tilukeppi?
Kyllähän tuo "tilutus" on enemmän kitaristista kiinni.
 
Mutta kyllä ainakin nuo Ibanezit ja ESP:t kannattaa käydä tsekkaamassa (näin yleisellä tasolla)
 
"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
JeKo
08.06.2010 21:54:24 (muokattu 08.06.2010 21:55:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: No mikä nyt on hyvä tilukeppi?
Kyllähän tuo "tilutus" on enemmän kitaristista kiinni.

 
Näinpä. Mä oon aina ihmetellyt, kun jotkut käyttää termiä "nopea kaula". Viitataanko sillä kaulan ohuuteen vai liukkaantuntuiseen viimeistelyyn? Jälkimmäisen yhteydessä voisin jopa kys. olevan termin ymmärtää.
 
Ja vielä aloittajalle, neck-thrulla varustetut Jacksonit kannattaa tsekata.
 
Instrumentaalikitarointia Mikseri
Mr. Speed
08.06.2010 22:02:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa tsekata neck-thru Jaskat, ESP.t, Ibanezit, Musarit.. Onhan noita. Oikeastaan mikä tahansa, mikä mielyttää silmää. Missä kaula tuntuu omaan kouraan parhaalta, ja mielellään vielä esimerkiksi toimivalla tallaratkaisulla. Kyllä se tilutus on lähinnä tekijästä kiinni, vaikkakin esim. Lespan liimakaula vähäsen tuntuu tulevan tielle. Kovasti tosin jotkut vetää lessulla silti.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
Evergrey
09.06.2010 00:51:58 (muokattu 09.06.2010 00:58:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tän mukaan maailman paras hevikeppi lähtee alle tonnilla.
http://www.youtube.com/user/dmometalguitar#p/u/24/Xtn-Kbkknic
 
http://www.youtube.com/user/dmometalguitar#p/u/0/6liq9e0_eg4
 
Shredator
09.06.2010 10:08:28 (muokattu 09.06.2010 10:09:49)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä se neck through ei ole hyvän tilukepin merkki. Päinvastoin. Neck through-kitaroissa on poikkeuksetta paksumpi kaula kuin pulttikaulaisissa. Riippuu toki soittajan kämmenten koosta, mutta itselleni ainakin neck through -kitarat eivät toimi. Ne ovat enemmän komppikitaristien vempeleitä.
 
Jos haluat hyvää ja nopeaa tilukeppiä, osta 90-luvun Jacksoni. Kaula on ohut ja litteä, toisin sanoen äärimmäisen nopea. Tai sitten jokatiluttajan varma valinta; Ibanez rg-sarjalainen.
 
Nomen est omen.
Antti1
09.06.2010 10:26:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Neck through-kitaroissa on poikkeuksetta paksumpi kaula kuin pulttikaulaisissa.
 
Öh... mitä hemmettiä?
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
Mandarax
09.06.2010 10:32:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Mun mielestä se neck through ei ole hyvän tilukepin merkki. Päinvastoin. Neck through-kitaroissa on poikkeuksetta paksumpi kaula kuin pulttikaulaisissa.
 
Jaa miks niin..? Mulla on neck-through Amfisoundissa vähintään yhtä kaponen kaula kun mun tuossa Ibanezin RG:ssä - ja se on OHUT.
 
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Mr. Speed
09.06.2010 10:34:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Mun mielestä se neck through ei ole hyvän tilukepin merkki. Päinvastoin. Neck through-kitaroissa on poikkeuksetta paksumpi kaula kuin pulttikaulaisissa. Riippuu toki soittajan kämmenten koosta, mutta itselleni ainakin neck through -kitarat eivät toimi. Ne ovat enemmän komppikitaristien vempeleitä.
 
Jos haluat hyvää ja nopeaa tilukeppiä, osta 90-luvun Jacksoni. Kaula on ohut ja litteä, toisin sanoen äärimmäisen nopea. Tai sitten jokatiluttajan varma valinta; Ibanez rg-sarjalainen.

 
Höhö, höhö... Kokemus puhuu. :D Miksi muuten paksu kaula on komppaajien valinta? Koska soundissa on enemmän lihaa? Musta ainakin SL2H:n paksumpi kaula oli 666 kertaa parsampi myös tilujuttuihin kuin RG2570. Lisäksi nyt löytyy myös Jaskan AT Soloist, missä on tosi ohut kaula, vaikka onkin necktruu.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
Shredator
09.06.2010 12:32:04 (muokattu 09.06.2010 12:33:00)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Höhö, höhö... Kokemus puhuu. :D Miksi muuten paksu kaula on komppaajien valinta? Koska soundissa on enemmän lihaa? Musta ainakin SL2H:n paksumpi kaula oli 666 kertaa parsampi myös tilujuttuihin kuin RG2570. Lisäksi nyt löytyy myös Jaskan AT Soloist, missä on tosi ohut kaula, vaikka onkin necktruu.
 
Kuten sanoin, se on täysin subjektiivinen kokemus. Neck through -keppien kaulat ovat paksumpia, koska ne vaativat hiukan enemmän tukirakennetta. Näin olen asian kokenut ja asiasta lukenut. Myönnettäköön, etten ole päässyt testaamaan vielä Amfeja tai tuota uutta AT Soloistia.
 
Nomen est omen.
Mr. Speed
09.06.2010 12:42:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Kuten sanoin, se on täysin subjektiivinen kokemus. Neck through -keppien kaulat ovat paksumpia, koska ne vaativat hiukan enemmän tukirakennetta. Näin olen asian kokenut ja asiasta lukenut. Myönnettäköön, etten ole päässyt testaamaan vielä Amfeja tai tuota uutta AT Soloistia.
 
Älä nyt sekoita tota mun AT:ta uusiin. Vm. 89 ;) Ennemmin taitaa vain olla kyse eri valmistajista. Itse en vain ymmärrä tuota kantaa. On meinaan todella ohkasilla kauloilla neck-thruta, ja se neck-jointtikin on smoothimpi. Mitä kaikkia läpikaulasia oot kokeillut?
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
Shredator
09.06.2010 12:57:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mr. Speed: Älä nyt sekoita tota mun AT:ta uusiin. Vm. 89 ;) Ennemmin taitaa vain olla kyse eri valmistajista. Itse en vain ymmärrä tuota kantaa. On meinaan todella ohkasilla kauloilla neck-thruta, ja se neck-jointtikin on smoothimpi. Mitä kaikkia läpikaulasia oot kokeillut?
 
Kokeillut olen ESP:n malleja, Jackson (USA, SL3), Ibanezit ja Schecterit. Mun mielestä tuntumat on olleet niissä kaikissa paksummat. En luonnollisestikaan ole mitannut niitä viivottimen kanssa. Tykkää ken tykkää.
 
Nomen est omen.
Mr. Speed
09.06.2010 13:02:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Shredator: Kokeillut olen ESP:n malleja, Jackson (USA, SL3), Ibanezit ja Schecterit. Mun mielestä tuntumat on olleet niissä kaikissa paksummat. En luonnollisestikaan ole mitannut niitä viivottimen kanssa. Tykkää ken tykkää.
 
ESP:n kaulaprofiiili on pyöreämpi, joka tekee varmasti osansa paksumpaan fiilikseen. USA Jaskoissa taas on usein maalattu kaula joka joitain häiritsee, ja kaulaprofiilit kyllä vaihtelevat. Oma vanha SL2H oli yllättävänki paksu alimmilta nauhoilta, mutta tosi ohut ja flatti ylhäältä. Yleensä kyllä profiili vaikuttaa enemmän siihen kuinka paksulta kaula tuntuu, kuin paksuus itsessään. Pulttikaulaisissa yleensä profiili on paljon littanampi. Kannattaa kokeilla Jacksonin speed-neckiä. Ovat ohuita ja littanoita.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
jniska
09.06.2010 14:39:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oletko Mr. Speed koskaan kokeillut Ibanez JS:ää.
kaulaprofiili poikkeaa muusta Iba linjasta
 
Laiha Lissu oli paras.
Mr. Speed
09.06.2010 14:54:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jniska: Oletko Mr. Speed koskaan kokeillut Ibanez JS:ää.
kaulaprofiili poikkeaa muusta Iba linjasta

 
Enpä ole. Täytyy joskus katsastaa, vaikka ikinä en oo Zipantsista innostunut.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
aalataur
13.06.2010 10:00:50 (muokattu 13.06.2010 10:02:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tilukepissä on 24+ (no 22 riittää kyllä) nauhaa ja humppari. Yleensä tietty suht moderni ulkonäkö. Muu on makuasiaa, kyllä se ohut kaula on kiva minusta soittaa, mutta tiluttaahan Ynkkäkin Stratolla, en tosin tiedä onko siinä sen mallissa ohutkin kaula? Kaulojen mallissakin on eroa, Jackson TH1:n ohut kaula on erilainen kuin RG 1527:n ohut kaula.
 
Tietysti floikka luo paljon mahdollisuuksia, myöskin kyllä vitutusta kun haluat vaihtaa virettä tai kielisettiä. Paul Gilbert ei (enää) käytä floikkaa, sillä on muutenkin sitä sanavarastoa.
 
Mutta tilu lähtee sormista (treenimääristä), ei kitarasta. Ohuilla kielillä pääsee alkuun melkein millä tahansa kepukalla. IMO. Älälälälä kädet on jo korvissa, en kuule mitään paksuista kielistä mitä huudatte!
trih
13.06.2010 11:07:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika turha aihe kun kaikki ollaan fyysisesti erilaisia. Henkisesti sitten ihan samanlaisia. Jos jollain on 20cm pitkät nakit ja toisella 10cm ja suositellaan toisillensa tilukeppejä ja kaulan ohuuksia... Ostaa kosketinsoittimen ku siinä on niin ohut kaula ettei ole kaulaa ollenkaan. Sillä irtoaa ;)
 
Mites ESP KH-2? Neckthru ja ei voi olla paksu kaula koska Kirk.
 
Rhythm In Jump, Dancing Close To You.
slapvete
13.06.2010 12:17:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Alexi Laiho Custom Shop ESP:t on yksiä parhaista tilu/rokkikeihäistä, joihin olen törmännyt.
 
"There's something both hysterically funny and totally great about SUCKING at something and REFUSING TO GIVE UP... It really irritates the fuck outta some people." - Slipperman
joomake
13.06.2010 12:45:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kitara ei voi olla hyvä, jos se ei ole Mnet approved.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «