Onko kellään ollut vastaavaa huonoa tuuria? Tilasin kitaran pari viikkoa sitten. Paketti oli perillä viime viikolla. Tänään kun käväsin Thomannin sivuilla, saman kitaran (Ibanez TM81) hinta oli laskenut 100 euroa. Melkein meinaa tulla kiusaus palauttaa kitara ja tilata sama uudestaan, niin järjettömältä kuin se kuulostaakin. |
SURf 15.03.2004 13:56:11 | |
---|
Onko kellään ollut vastaavaa huonoa tuuria? Kävi toisinpäin: katsoin hinnan ja siitä viikon päästä tilasin hintaa tarkistamatta. Oli noussut pari kymppiä, eli ei paljoa mutta kyllähän se hieman hatutti. Kerroppa käyttökokemuksia tuosta teeämkasiykkösestä!! Olen sitä hieman kuolaillut... ...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
wizard86 15.03.2004 14:07:32 | |
---|
no ei samanlaista mutta kun kaveri katsoo kotona omalta koneelta ja mä omalta noita thomanin hintoja samaan aikaan, niin sillä on aina vähintään 1€ halvempi!? Eikä se jätkä kuseta mua, sen tiedän. mikä siinä voi olla?? Albert järvinen on jumala...8} |
Mase 15.03.2004 14:16:45 | |
---|
no ei samanlaista mutta kun kaveri katsoo kotona omalta koneelta ja mä omalta noita thomanin hintoja samaan aikaan, niin sillä on aina vähintään 1€ halvempi!? Eikä se jätkä kuseta mua, sen tiedän. mikä siinä voi olla?? Katsookohan molemmat "suomen" sivuja Thomannilta? Alv. systeemit tekee hintaan muutoksia... |
ReBeat 15.03.2004 14:17:47 | |
---|
Toinen katsoo hintoja joilla myydään saksalaisille ja toinen katsoo hintoja joilla myydään suomalaisille. Eri sivuilla on eri hinnat. Tekemällä ei synny musiikkia. |
wizard86 15.03.2004 14:20:53 | |
---|
Katsookohan molemmat "suomen" sivuja Thomannilta? Alv. systeemit tekee hintaan muutoksia... Meinasin kirjoittaa tostakin, Eli molemmat katsovat "suomen" sivuja. Ei saksalaisia, eikä muitakaan.. Albert järvinen on jumala...8} |
Jäsen X 15.03.2004 14:31:40 | |
---|
Josko windows asetuksissa olis valuutan kohdalla että ne pyöristetään lähimpään tasaeuroon? "Working on a sex farm,
Trying to raise some hard love,
Getting out my pitch fork,
Poking your hay" |
lexa53 15.03.2004 14:37:57 | |
---|
Tilasin Thomannilta Peaveyn Classicin ja parin viikon päästä, vahvistimen jo saatuani, selailin Thomannin sivuja ja huomasin Classicin hinnan nousseen melkein sata euroa, olin hyvin tyytyväinen, että ehdin tilaamaan laitteen juuri ennen hinnan nousua. |
2N3904 15.03.2004 14:42:46 (muokattu 15.03.2004 14:46:16) | |
---|
Kerroppa käyttökokemuksia tuosta teeämkasiykkösestä!! Olen sitä hieman kuolaillut... Vähäistä on kokemus vielä, mutta ainakin ensivaikutelma on muodostunut ja se on hyvä. Kitara on luonnossakin todella tyylikkään näköinen ja viimeistely on kohdallaan. Kansi (ja sivut ja takaosa) loimuaa todella tyylikkäästi. Halpikseksi sen toki tunnistaa muutamista kosmeettisista yksityiskohdista. Esim. satula on muovia, samoin kaularaudan säätömutterin peiteläpyskä. Lisäksi tallan metalliosat ovat ehkä jotenkin halvan näköisiä, samoin humppareiden kuoret ja niiden kiinnitys on mielestäni jotenkin epämääräisesti "halpa". Noista metalliosista, tuo "halpuus" mitä tarkoitan on samanlaista, kuin jos ostaa jostain tarvikemarketista halvimpia mahdollisia jakoavaimia/hylsysarjoja yms. Niitä kun vertaa oikeasti laadukkaisiin vastaaviin, näkee jo paljaalla silmällä eron. Ei tuo "kosmeettinen halpuus" tuossa nyt kuitenkaan mitenkään häiritsevän keskeistä ole, vaikka siitä näin paljon tekstiä tulikin. Kaula on yhdestä palasta tehty (paitsi lapa ei ole samaa palaa). Toivottavasti kestää ajan hammasta. Uusimmissa Artcore-malleisssa näyttää olevan kolmesta suikaleesta tehty kaula. Kaulaa olin kuullut haukuttavan ohueksi, mutta ainakaan minun kouraani se ei ollut sen ohuempi kuin muiden kitaroideni; tämä on tietysti viimeisen päälle mielipidekysymys. Kaula tuntuu myös tosi jäykältä, ainakin verrattuna Ibanez Studiooni, jossa kylläkin on hillittömän pitkä kaula. Vaihdoin TM:ään 0.11-kielisetin, ja sen jälkeen kaula tuntuisi olevan aavistuksen liian kuopalla (en kyllä tullut tarkastaneeksi, mikä tilanne oli ensiasennuskielillä). Viikonlopun aikana kiristin kaularautaa lähes 1/2 kierrosta, eikä kaula näytä vielä oienneen juuri lainkaan. Juurikin tuossa Studiossa palaute kaularaudan veivaukseen on lähes välitön, ehkä olen vain tottunut liian hyvälle. Nauhat ovat pienet ja tuntuvat vähän heppoisilta. Soundista en osaa paljoakaan sanoa, kun ei ole juurikaan vertailupohjaa eikä toistaiseksi kokemusta kuin makuuhuonevoluumeista. Äkkiseltään kuitenkin paljon jazzimmat ja pehmeämmät soundit kuin muissa kitaroissani. Lisäksi kitara on kevyt kuin mikä, tietysti kun on ontto. Kaiken kaikkiaan voin kyllä suositella lämpimästi, varsinkin kun sen saa nyt 100e halvemmalla. Hinta-laatusuhde alkaa olla entistäkin parempi. Ibanezin 2004 mallistossa tätä kitaraa ei enää ole ja parista liikkeestä kun Suomessa kysyin, sitä ei enää saanut maahantuojalta. Saksasta näyttää ainakin vielä saavan, mutta tuo laskenut hinta saattaa enteillä sitä, että kyseessä on lopun alku (rinnakkaisten mallien hinnat eivät laskeneet). |
Player 15.03.2004 15:07:25 | |
---|
Tänään kun käväsin Thomannin sivuilla, saman kitaran (Ibanez TM81) hinta oli laskenut 100 euroa. Mulla kävi sama juttu jenkki stratoa tilatessa, hinta laski 100€, sinne kannattaa soittaa ni sitte ne korjaa vääryyden (Edellyttää tietenkin sitä ettet ole vielä "lunastanut" kitaraa itsellesi) Todellinen optimisti ei huomaa edes lusikkaa takapuolessaan! V.Valo |
Skebaristi 15.03.2004 15:36:46 | |
---|
Kun ostin tuon GNX3:sen, hinta oli n.170€ kalliimpi, kuin nykyään! Ostin joskus kesällä... "Älä koskaan soita niin nopeasti kuin pystyt, opettele soittamaan niin nopeasti ettei tarvitse soittaa niin nopeasti kuin pystyy" |
Svensson 15.03.2004 19:34:29 | |
---|
Rgeeni hinta nousi kanssa jotain parikymppiä noin viikon tilauksen jälkeen. Myydään Squier stratocaster. Katso tori. |
paleliu 15.03.2004 20:21:33 | |
---|
Mä ostin thomanilta 100 ? kitaran ja ne lähetti mulle väärän kitaran sellasen joka maksoi 179 ?. buaaaa |
Jackson Dinky 15.03.2004 20:28:16 | |
---|
Melkein meinaa tulla kiusaus palauttaa kitara ja tilata sama uudestaan, niin järjettömältä kuin se kuulostaakin. No tee nyt helevetissä niin! Francesco Fareri on tyylitajuisin. |
Spiridon 15.03.2004 20:45:04 | |
---|
No tee nyt helevetissä niin! No enpä tiedä paljonko siinä kuitenkaan säästäisi. 50e menee kuitenkin vielä postimaksuihin. nojoo, 50e siitä varmaan jäisi käteen, mutta jos kitara on hyvä, niin ei sitä kuitenkaan kannata ehkä vaihta.. Noo, tiedä häntä. Jos täytyy nimetä yksi hyvä urheilulaji, niin kyllä se on tämä koripulloilu. |