Muusikoiden.net
17.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Combo
1
Szinuhe
12.06.2010 11:18:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pojalle pitäisi laittaa putkicombo. Onkohan jollakin kokemusta Marshallin MA 100C vermeestä? Palautetta oetetaan kiitollisena vastaan.
 
Väsykäsi
12.06.2010 11:33:29 (muokattu 12.06.2010 14:03:33)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Szinuhe: Pojalle pitäisi laittaa putkicombo. Onkohan jollakin kokemusta Marshallin MA 100C vermeestä? Palautetta oetetaan kiitollisena vastaan.
 
Soittelin tolla vahvarilla kun olin tetissä Dlx:ssä ja sanoisin että älä hanki. Särösoundit olivat täyttä kuraa; ei tuntunut saavan minkäänoloista tyydyttävää soundia haki sitten heviä tai tai bluesia. Mihinkäs musaan vahvari tulis, niin olisi helpompi kaikkien kertoilla vaihtoehtoja? Mutta ei MA:ta missään tapaukessa samalla rahalla saa jo oikeasti hyvän vahvarinkin. Käytettynä kannattaa ostaa saa rahoilleen enemmän vastinetta.
 
*törkeää mainostusta*Jos hakusessa on peli perinnehenkisempään menoon, niin tästä lähtis törkeän hyvää classic rock-soundia =)
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=426355
 
Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä
Grugi
12.06.2010 11:42:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas kerran paukutan Blackstarin nimeen.
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/585200
 
Tai jos tuntuu että tuo 40W ei piisaa niin.
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/585600
 
SDMF
Szinuhe
12.06.2010 18:27:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Taas kerran paukutan Blackstarin nimeen.
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/585200
 
Tai jos tuntuu että tuo 40W ei piisaa niin.
 
http://www.musamaailma.fi/epages/mu … ectPath=/Shops/musa/Products/585600

 
Molemmille kommentoinneille. Toinen, eli fenkku on jo ollut perheessä. Tuo toinen on vieras peli. Soundimaailma pitäisi olla aika rankka, joten fenkku ainakin tippuu pois pelistä. Isälle, eli minulle se on okei. Pojalle vielä ainakin koittelen tuon marsun. Kiitos teille.
 
baba o riley
12.06.2010 20:43:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä toi blues deville 212 on huomattavasti enempi valuuttaa. Helvetin hyvä vahvistin josta irtoo oikeilla pedaaleilla törkeen hienot soundit. Iso hieno kliini. Jos on kondiksessa toi 600 on ihan ok hinta tosta.
 
Väsykäsi
12.06.2010 20:52:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: Kyllä toi blues deville 212 on huomattavasti enempi valuuttaa. Helvetin hyvä vahvistin josta irtoo oikeilla pedaaleilla törkeen hienot soundit. Iso hieno kliini. Jos on kondiksessa toi 600 on ihan ok hinta tosta.
 
Jep sen kliinin päälle kun iskee jonkun kunnon säröspedun, niin kelpaa soitella muutakin kun pelkkää heviä.
 
http://www.thomann.de/fi/mxr_fullbone_metal_distortion_m116.htm
 
Niin ja ihan aikuisten oikeasti MA-Marsut on täyttä shaibaa. Niiden säröt ei ole mistään kotoisin ja puhtaatkin on vähän semmoset, että niiden takia ei vahvaria kannata ostaa. Fenkussa on tosiaan hyvät kliinit joiden päälle toimii mikä vain säröpedaali.
 
Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä
duc
12.06.2010 21:12:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jees, Marshall-tyylistä raskaampaa säröä löytää paremmin tehtynä noista ylempänä mainituista HT-sarjan Blackstareista.
poppamies
12.06.2010 21:21:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuudellasadalle ilman muuta tuo Fender Blues DeVille torilta. Törkeän hyväsoundinen peli. Tuskin tarvitsee koskaan vaihtaa jos ei ihan jotain mörköheviä soita.
 
Lord Of The Strings
jalaluus
12.06.2010 22:15:34
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Kuudellasadalle ilman muuta tuo Fender Blues DeVille torilta. Törkeän hyväsoundinen peli. Tuskin tarvitsee koskaan vaihtaa jos ei ihan jotain mörköheviä soita.
 
eikun kaikki sitten vaan ostamaan ! ;)
 
viny
12.06.2010 23:38:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aloittaja sanoi että fenderiä on ollut ja pitäisi saada rankempaa. Siihen ehdottaisin, että se blackstar vois olla hjuva.
 
baba o riley
12.06.2010 23:41:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

poppamies: Kuudellasadalle ilman muuta tuo Fender Blues DeVille torilta. Törkeän hyväsoundinen peli. Tuskin tarvitsee koskaan vaihtaa jos ei ihan jotain mörköheviä soita.
 
no helvetti, menin oman myymään pois joitain vuosia sitten.... Mut tilalle tulikin -69 Hiwatt DR103 :D ja sille piti tehä lompakossa tilaa :(
 
Mut kyllä se aina välillä harmittaa että myin alta pois, koska ihan törkeen hieno soundi siinäkin oli.
 
poppamies
12.06.2010 23:45:55 (muokattu 12.06.2010 23:52:11)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: no helvetti, menin oman myymään pois joitain vuosia sitten.... Mut tilalle tulikin -69 Hiwatt DR103 :D ja sille piti tehä lompakossa tilaa :(
 
Mut kyllä se aina välillä harmittaa että myin alta pois, koska ihan törkeen hieno soundi siinäkin oli.

 
Minä tiedän hyvin mistä puhut. Mulla on itsellä bassonuppina Hiwatt DR 103 ja meidän kitaristilla Blues DeVille. Soivat jatkuvasti korvissa. Riippuu tietenkin mitä soittaa mutta 355 ja DeVille on kyllä lyömätön yhtälö jos kun soittaa bluespitoisempaa.
 
Lord Of The Strings
Väsykäsi
12.06.2010 23:49:18 (muokattu 12.06.2010 23:49:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: no helvetti, menin oman myymään pois joitain vuosia sitten.... Mut tilalle tulikin -69 Hiwatt DR103 :D ja sille piti tehä lompakossa tilaa :(
 
Mut kyllä se aina välillä harmittaa että myin alta pois, koska ihan törkeen hieno soundi siinäkin oli.

 
Hoho, mää oon ihan samanlaisessa tilanteessa. =D
 
Mää oon ostamassa '72 Vox AC30:stä ja tarviin ton vahvarin verran rahaa. Harmittaa jo valmiiksi. Siinä on kuten sanoit törkeen upee soundi ei taida tässä hintaluokassa löytyä parempaa vahvaria. =(
 
Miten käy Oivan lihapiirakoiden jos karhu piripäissään nakkelee vaseliinia pitkin gröööööölantia jaettikyrpae heiluem? -Räbbänä
baba o riley
13.06.2010 13:11:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Väsykäsi: Hoho, mää oon ihan samanlaisessa tilanteessa. =D
 
Mää oon ostamassa '72 Vox AC30:stä ja tarviin ton vahvarin verran rahaa. Harmittaa jo valmiiksi. Siinä on kuten sanoit törkeen upee soundi ei taida tässä hintaluokassa löytyä parempaa vahvaria. =(

 
Ei varmasti löydy. Se on hassua että ne on tossa hintaluokassa. Ne on jo aikamme klassikoita. Siihen ku laittaa lisäkaapin, suljetun 212 tai 412 että saa kunnolla bottnet mukaan niin se pääsee ihan oikeuksiinsa. 60wattiseksi ihan tajuton headroomi.
 
-Cale
13.06.2010 15:00:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko se nyt niin vaikea ymmärtää että vieläkin pitää huudella, kun aloittaja sanoi haluavansa jotain muuta kuin tuon fenderin?
 
Szinuhe
15.06.2010 13:48:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo... Olen itse ollut tekemisissä näiden putkikamojen kanssa jo kohta 33 vuotta. Joten kaikki vanhat ovat tuttuja. Itse pidin parhaanan Tele American standardia ja siinä Fenderin piuhaa, jonka kytkin Blues Deluxeen. Eipä muuta tarvinnut! Mutta nyt olen laittanut muutamia (hah) tuttuja kitaristeja kokeilemaan tuota murmelia, ei kun marsua, ja kyllä se pojan Muse ja System Of A Down hommaan todennäköisesti käynee. Tärkeintä on hyvät ja tehokkaat pääteputket, kaksi kanavaa ja boost kytkimessä. Sekä efektilooppi. Pedaaleja on ja niitä saa lisää, mutta tehoa on aika hyvä olla. Suljetulla alakaapilla saa myös tarvittaessa ihmeitä aikaan. Muuten, aikanaan oli minulla semmoinen vahvistin kitrahommissa kuin 4 x 10 `` Fenderin Bassman ten (http://www.ampwares.com/images/Bassman_10.jpg). Suljetun tyyppinsä vuoksi oli kyllä hyvä. Mutta kyllä silloin kun todella jyrätään, on JMC 800 paikallaan. VAlitettavasti nyt talous ei riitä. Kiitos keskustelusta. Siihen osallistuikin paljon Fender-miehiä :) Ja kaikki olivat MA 100 C:n kokeilleet...
 
s8na
15.06.2010 14:58:31 (muokattu 15.06.2010 15:00:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Szinuhe: Joo... Olen itse ollut tekemisissä näiden putkikamojen kanssa jo kohta 33 vuotta. Joten kaikki vanhat ovat tuttuja. Itse pidin parhaanan Tele American standardia ja siinä Fenderin piuhaa, jonka kytkin Blues Deluxeen. Eipä muuta tarvinnut! Mutta nyt olen laittanut muutamia (hah) tuttuja kitaristeja kokeilemaan tuota murmelia, ei kun marsua, ja kyllä se pojan Muse ja System Of A Down hommaan todennäköisesti käynee. Tärkeintä on hyvät ja tehokkaat pääteputket, kaksi kanavaa ja boost kytkimessä. Sekä efektilooppi. Pedaaleja on ja niitä saa lisää, mutta tehoa on aika hyvä olla. Suljetulla alakaapilla saa myös tarvittaessa ihmeitä aikaan. Muuten, aikanaan oli minulla semmoinen vahvistin kitrahommissa kuin 4 x 10 `` Fenderin Bassman ten (http://www.ampwares.com/images/Bassman_10.jpg). Suljetun tyyppinsä vuoksi oli kyllä hyvä. Mutta kyllä silloin kun todella jyrätään, on JMC 800 paikallaan. VAlitettavasti nyt talous ei riitä. Kiitos keskustelusta. Siihen osallistuikin paljon Fender-miehiä :) Ja kaikki olivat MA 100 C:n kokeilleet...
 
Jos ton MA:n thomanhinnan oisit päässy lyömään käteen mulle, niin sulla ois kaks kanavainen JCM-800 combo takapaksis. Kuusamoon on kyl vähän turhan pitkä matka.
 
4211 JCM:iä on näkyny 600-700 euroon myynnissä. Pieksee MA:t taatusti. JVM205C vois kans alkaa tohon hintaan irtoomaan käytettynä.
 
All the stuff I need is here, I just have to invent how to use them -MacGyver
Tami
15.06.2010 16:15:13
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

baba o riley: Ei varmasti löydy. Se on hassua että ne on tossa hintaluokassa. Ne on jo aikamme klassikoita. Siihen ku laittaa lisäkaapin, suljetun 212 tai 412 että saa kunnolla bottnet mukaan niin se pääsee ihan oikeuksiinsa. 60wattiseksi ihan tajuton headroomi.
 
No kyl tuo on minun makuun semmoinen perusvahvistin. Mulla on noita devillejä ollut kaksi eri yksilöä, eikä nuo mun korvaan tarjoa mitään ihmeellistä verratuna peaveyn classikkiin tai hrdeluxeen tai vaikkapa kinukkiVoxeihin. Ennemminkin noi devillet on kauheita kannettavia näin laiskalle roudaajalle.
 
Eli jos on hakusessa perushyvä clean johon saapi purkeillä sitten lisukkeita, on tuo deville ihan ok, mutta ei tarjoa mitään semmoista että vaihtaisin tuommoiseen takaisin...
 
Mielipideasioita eikä niistä sen enempiä => makunsa kullakin...
 
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «