Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Aloittelijat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Esp-Ltd EX-401. Onko järkevää ostaa
1
Painbox
11.06.2010 23:12:14 (muokattu 11.06.2010 23:36:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ensimmäistä sähkökitaraa hommaassa ja tämä osui silmään. Ystävä joka soittaa kitaraa sanoi, että olisi ihan kelpo soitin. Haluaisin kuitenkin hieman lisää mielipiteitä. Ääninäytteet youtubesta kuulosti ainakin hyvältä.
 
Myös jotain muuta kitaraa saa ehdottaa hintaluokka n.500e ja kiinteällä tallalla.
 
Linkki tuohon espiin: http://www.thomann.de/fi/espltd_ex400bk.htm
 
ja jos oikein ystävällisiä olette niin jotain kohtuu halpaa putkikomboa voisi kanssa laittaa tähän ehdotukseksi :) Voi olla myös käytetty. Niinkuin kitarakin.
 
RamoQ
12.06.2010 16:55:09 (muokattu 12.06.2010 18:23:55)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No heitämpä taas jälleen kerran että: Mitä sä haluat kitaralta?
Tai mitä musiikkia sä haluat sillä soittaa?
 
Ja tuohon kitaraan liittyen: En kyllä ehkä omaan ensimmäiseen kitaraani aktiivimikkejä hankkisi...
 
Harmin paikka että monet muut noista ESP LTD malleista on pilattu sillä agathiksella...
 
"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
Painbox
12.06.2010 19:37:22 (muokattu 12.06.2010 19:41:45)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hevi/rock musiikkia soittaisin. En niinkään soolokitaraa välttämättä kaipaa. Mikä aktiivimikeistä tekee huonon ensimmäisessä kitarassa? Pattereiden vaihto? Ja onko kallis homma vaihdattaa passiivit jossain soitinliikkeessä?
 
RamoQ
12.06.2010 21:26:25 (muokattu 12.06.2010 21:33:26)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painbox: Hevi/rock musiikkia soittaisin. En niinkään soolokitaraa välttämättä kaipaa. Mikä aktiivimikeistä tekee huonon ensimmäisessä kitarassa? Pattereiden vaihto? Ja onko kallis homma vaihdattaa passiivit jossain soitinliikkeessä?
 
Mikseipä aktiivit voisi aloittelijallekkin sopia mutta niissä voi olla liikaa säätämistä.. Just patterit jne. En tiä tuosta vaihtoruljanssista kun oon aina ite himassa vaihellut omani...
 
Kannattaa ensimmäiseks suunnata sinne omaan paikalliseen muusiikkiliikkeeseen ja kysellä sieltä. Jos sieltä löytyy sopivaa niin tänne voit laittaa kyselyä niistä kitaroista sitten. Paikallisesta liikkeestä ostamisessa on se hyvä puoli että näihin "paikallisiin ostoihin" saat usein tingittyä soittimen säädön kaupan päälle.
 
Toki mnetin toriakin kannattaa pitää silmällä.
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=426998
 
"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
ravensoul
13.06.2010 05:46:01 (muokattu 13.06.2010 05:48:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei varmasti kovin huti mene tuolla kepillä jos raskaampaa on tarkoitus louhia. En ymmärrä kritisointia aktiiveista eka kitara eli ei, paristojen vaihto kyllä onnistuu jos osaa kaukosäätimeensäki sellaiset vaihtaa.
 
E: Pieni korjaus, ei ole espi kuitenkaan tuo, vaan LTD. :)
 
"Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein
Painbox
13.06.2010 12:35:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ravensoul: Ei varmasti kovin huti mene tuolla kepillä jos raskaampaa on tarkoitus louhia. En ymmärrä kritisointia aktiiveista eka kitara eli ei, paristojen vaihto kyllä onnistuu jos osaa kaukosäätimeensäki sellaiset vaihtaa.
 
E: Pieni korjaus, ei ole espi kuitenkaan tuo, vaan LTD. :)

 
Joo, raskaampaa soitan ja tuo on todella vahva vaihtoehto tällä hetkellä. Ja juttelin tuossa yhden tuttavan kanssa niin sanoi samaa, että ei se patterin vaihtaminen niin vaikeaa ole.
 
Simo78
13.06.2010 13:25:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painbox: Joo, raskaampaa soitan ja tuo on todella vahva vaihtoehto tällä hetkellä. Ja juttelin tuossa yhden tuttavan kanssa niin sanoi samaa, että ei se patterin vaihtaminen niin vaikeaa ole.
 
niinku ylempänä sanottiin, että jos osaa vaihtaa kaukosäätimeen, niin varmasti osaa myös kitaraan:-D. Parit ruuvit kyll pitää osata ruuvata auki... Vaikka mä nyt ite en aktiiveista perusta, niin aika moni oikea soittaja noita tuntuu käyttävän.
 
defunct
15.06.2010 14:36:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

RamoQ: Mikseipä aktiivit voisi aloittelijallekkin sopia mutta niissä voi olla liikaa säätämistä.. Just patterit jne.
Öööäää mitäh? Mä aloitin oman soitteluni kitaralla jossa on aktiivimikit, ja en nyt sanois että tuo säätämiseksi koskaan on mennyt. Kerran vaihdoin paristot kun en tiennyt yhtään paljonko virtaa oli tehdaspattereissa jäljellä (oli ollut testailtavana musaliikkeen ständissä). Ruuvasin takapleksin irti, vaihdoin paristot kuin kaukosäätimeen ikään, ja sit ruuvasin takapleksin takas. Ja kyllä nuo kunnolliset, ärrältä ostetut paristot ovat kestäneet jo aika pirun pitkään...
 
Itse kitarasta sitten, niin kyllä tuolla irtoo raskaat ja vähän kevyemmätkin soundit. EMG:n 81 & 60 mikityksellä ei hevihommissa paljoa voi pieleen mennä.
 
"Routa ei lopu milloinkaan."
Mublub
15.07.2010 18:54:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painbox: Olen ensimmäistä sähkökitaraa hommaassa ja tämä osui silmään. Ystävä joka soittaa kitaraa sanoi, että olisi ihan kelpo soitin. Haluaisin kuitenkin hieman lisää mielipiteitä. Ääninäytteet youtubesta kuulosti ainakin hyvältä.
 
Myös jotain muuta kitaraa saa ehdottaa hintaluokka n.500e ja kiinteällä tallalla.
 
Linkki tuohon espiin: http://www.thomann.de/fi/espltd_ex400bk.htm
 
ja jos oikein ystävällisiä olette niin jotain kohtuu halpaa putkikomboa voisi kanssa laittaa tähän ehdotukseksi :) Voi olla myös käytetty. Niinkuin kitarakin.

 
Sama tilanne itselläni. Tuon hintaluokan kitaraa olen katsellut hevi/rock-käyttöön.
 
Joko olet päättänyt minkä ostat? Jos ostit tuon ex-401:n niin kerrohan tuntumat!
 
Rimpitzki
18.07.2010 20:37:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No meitsi pisti tuon just tilauksee.
 
-Rock On!!-
Mublub
23.07.2010 05:52:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Painbox: ja jos oikein ystävällisiä olette niin jotain kohtuu halpaa putkikomboa voisi kanssa laittaa tähän ehdotukseksi :) Voi olla myös käytetty. Niinkuin kitarakin.
 
Itse olen kanssa katellut nuita putkicomboja.
 
Tuossa olisi kunnon hevimättöön Peavey:
http://www.thomann.de/fi/peavey_valve_king_212.htm
 
Ja sitten marsu - vähän rokimpaan menoon:
http://www.thomann.de/fi/marshall_dsl401.htm
 
Kuulostelin tässä ja kuukletellu muutaman päivän; Marshalli sopii ehkä paremmin minun tilanteeseeni koska soitan niin paljon erilaista musiikkia.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «