Aihe: Yamaha S70XS vs Nord Stage EX?
1 2
tarmo
04.06.2010 13:42:44 (muokattu 04.06.2010 13:53:57)
Tounimaan:
Nyt on sitten tullut sellaisiakin aspekteja esiin tuosta painotetusta koskettimistosta, että kun olen noilla lerpuilla soitellut, niin saattaa tulla ranteet kipeeks kun pari tuntia veivaa?! tottumis kysymyksiä varmaan...

ps. olen todellakin vasta puoltoista vuotta soitellut pianoa joten täs on ihan aito amatööri kysessä :)

Kyllä sun ranteet kestää, älä siitä huoli. Lerppukiippareilla saa lähinnä ranteensa sijoiltaan :) Joku oikea pianisti (=klasari) sanois varmaan, että soita sormilla, älä ranteilla. Ja niinhän se menee.

E: tosta stagesta tulee mieleen lähinnä se, että siitä saa helposti irti tosi siistejä juttuja pianosoundilla, jos käyttää vähän laitteen efektejä. Lisäksi CP80 + delay (CP80 on siis Yamahan sähköflyygelisoundi, joka löytyy Stagesta, toki myös yamahan laitteista) on yhdistelmä, jolla voi tehdä tosi simppelillä soitolla älyttömän hienoja juttuja popmusaan. Laite mahdollistaa kivasti erilaisia lähestymistapoja instrumenttiin, vaikka ei vielä mikään virtuoosi olisikaan. Peruspianona toi yamaha on erittäin hyvä, mutta jostain syystä moni päätyy Stageen. Jos mulla olisi tilaa kämpässä, hakisin stagen kaupasta per heti.

Toki Yamahaankin saa säädettyä vaikka ja mitä, mutta mä kyllähän toi stage on ihan ässä vehje. Covermusiikkiin kun tuuppaa vähän muhevaa urkua sekaan, niin kyllä lähtee. Mulla on itselläni nordin urku, mutta kun jouduin tekemään keikan Motif XS:n uruilla, niin kyllähän siinä vähän alaston olo tuli. Makuasioitahan nää on kuitenkin, joten ei muuta kun testaamaan.
"kentillä tavataan, veljet". Hihhii...
lukethesis
10.06.2010 12:19:56
Kun näistä Nordeista nyt oli puhetta, niin tulin vaan toteamaan, että (pianistina, minun mielestäni) EHDOTTOMASTI by far kaikista stage-pianoista, sähköpianoista yms. Nordin Stagen ja Pianon koskettimet ja touch ovat ylivoimaisesti parhaat. Menisin jopa niin pitkälle, että väittäisin niitä tällä hetkellä täydellisiksi.

Olen soittanut Yamahan Motif XS8:ää, MO8:aa, KX8-kontrolleria sekä S70/90-sarjoja;, Rolandin Ivory-jäljitelmiä eli Fantom-G8:aa ja RD700GX:ää, sekä kehuttua Kawai MP8:aa - ja voin rehellisesti sanoa, että mikään noista (vieläpä aika kehutuista) ei pääse soittamisen mielekkyydellä Nordia lähelle!
Tounimaan
10.06.2010 12:29:06 (muokattu 10.06.2010 12:29:28)
En tiedä miten tämä nyt tällälailla meni , iskikö piheys vai mikä, mutta tutustuin vähän syvällisemmin tuohon Rolandin Juno Stageen, ja perkele tilasin semmosen:)

saa nähä minkälainen on, mutta eipä nyt ole ainakaan mikään maaliman kallis kokeilu...
Exhausted
10.06.2010 13:04:42

lukethesis: . Nordin Stage on selkeästi "vintagemman" soundin eli Rhodes-sähköpianojen, Hammond-urun, Clavinetin jne mallaamiseen erikoistunut.

Pakko oikaista vielä, että tämä laitteen kuvaus osuu enemmän Nord Electroon. Nord Stage on ensisijaisesti keikkapiano, jossa on myös sähköpianot, Hammond ja synaosio.
JPQ
10.06.2010 15:11:32

Tounimaan: En tiedä miten tämä nyt tällälailla meni , iskikö piheys vai mikä, mutta tutustuin vähän syvällisemmin tuohon Rolandin Juno Stageen, ja perkele tilasin semmosen:)

saa nähä minkälainen on, mutta eipä nyt ole ainakaan mikään maaliman kallis kokeilu...

Kerrohan mitä pidät...
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
hahuusko
11.06.2010 02:39:07
Tounimaan: En tiedä miten tämä nyt tällälailla meni , iskikö piheys vai mikä, mutta tutustuin vähän syvällisemmin tuohon Rolandin Juno Stageen, ja perkele tilasin semmosen:)

Hyvä valinta. Omistin tuollaisen ennen ja omistaisin muuten vieläkin, mutta vaihdoin käytännön syistä vähän pienempään soittimeen. Koskettimiston tatsi on erittäin hyvä, mukavan napakka. Käyttöliittymä on todella selkeä ja helppokäyttöinen ja sounditkin ovat pääasiallisesti varsin hyvät. Urut eivät tosin oikein iskeneet (taitaa tosin olla makuasia, eriäviäkin mielipiteitä olen kuullut) ja kuorosoundit ovat melko ankeat, mutta mm. pianot, rhodesit, padit ja synaleadit toimivat hyvin.

Spämmäänpä vielä tähän, että jos muuten kaipaat vielä lisäsoundejakin soittimeesi, niin minulla on tuolla Torilla myynnissä siihen sopiva SRX-07 "Ultimate Keys" -laajennuskortti. :) Totta puhuen tosin ilmankin pärjää varsin pitkälle.
Tounimaan
11.06.2010 21:36:17
Nysse sitten rantautui himaan, ihan hyvältä vaikuttaa, kokettimiston tuntuma on heittämällä parempi kun tuossa jammussa, siis näin ensi tuntumalta.

Soundi puoleen on vielä vaikea ottaa kantaa, mutta ainahan uudet jutut kuulostaa hienolta :)

Menee vaan hetki kun pääseen jyvälle tuon sielunelämästä, mutta vaikuttaa simppeliltä....
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)