HXY 09.06.2010 22:12:28 | |
---|
Oli aika tylsä mun mielestä. Näin asian vierestä sanottakoon, että The Reincarnation of Benjamin Breeg on jotain niin timanttia että huhhuh. |
kupteri 10.06.2010 00:02:07 | |
---|
santeriha: Nyt on uutta biisiä kuunneltu sen verran, että voi jo tehdä hieman syvällisempääkin analyysia uutukaisesta. Hyvä analyysi. Oon hyvin pitkälti samaa mieltä. Laulu on oudon laiska säkeistössä ja kertsissä kun pääsee revittelemään, niin se tuntuu ihan eri sessioissa vedetyltä. Kitaraharmonioita ei häävisti hyödynnetä, pari kertaa käy lyhyt filli esillä, mutta siinäpä ne sitten onkin. Kyllä tosta ois voinu hyvinkin napsaista säkeistöjä vähemmäksi ja hyvä havainto tuo soolojen jälkeen "kuin ois kelannu takaisin alkuun" -meininki. Siihen ois saanu tulla jotain ihan muuta ja sitten vielä kertsi ja fine. Sillä ois voinu päästä vähän ytimekkäämpään ilmaisuun. Ei huono mutta eipä kyllä niin hyväkään. Jännityksellä odotellaan koko levyä että miten tuo biisi siihen sopii. Voihan olla että levyllä nämä ratkaisut puolustavat paikkaansa jotenkin. |
Krice 10.06.2010 09:18:41 | |
---|
Disposable: AMOLAD oli suuri pettymys aikoinaan, pitkiä keskipaksuisia jyystöjä jokainen biisi. Minusta taas se oli hyvä, ellei peräti erinomainen. Poislukien kitarasoolot, mutta se alkaa olemaan jo tavaramerkki Maidenilla, että soolot vedetään hatusta yhdellä otolla. Murray muistaakseni kertoi asiasta jossakin, että vetelee soolot narulle 100% improna ja siltä ne kyllä kuulostaakin. |
StJerky 10.06.2010 09:25:35 (muokattu 10.06.2010 09:25:50) | |
---|
santeriha: Nyt on uutta biisiä kuunneltu sen verran, että voi jo tehdä hieman syvällisempääkin analyysia uutukaisesta. Erittäin hyvä analyysi. Allekirjoitan ihan kaiken tuosta. Tuo olisi ollut hieno piisi jos se olisi lyhennetty 4 minuuttiin, vedetty ehkä piirun nopeammin ja laitettu jotain tuplakitaraharmonioita sekaan. |
Räkkipeli 10.06.2010 09:49:41 | |
---|
Krice: Murray muistaakseni kertoi asiasta jossakin, että vetelee soolot narulle 100% improna ja siltä ne kyllä kuulostaakin. Eli vitun hyvältä kun mies osaa soittaa. Saman tasoisia kepittäjiä, mitä bändissä on, saa hakea tän päivän osastoista. If you want to know what other people hear when they listen to music, listen to music you don't understand. -Guthrie Govan |
Musta Arkipyhä 10.06.2010 10:25:35 | |
---|
Krice: Minusta taas se oli hyvä, ellei peräti erinomainen. Poislukien kitarasoolot, mutta se alkaa olemaan jo tavaramerkki Maidenilla, että soolot vedetään hatusta yhdellä otolla. Murray muistaakseni kertoi asiasta jossakin, että vetelee soolot narulle 100% improna ja siltä ne kyllä kuulostaakin. Edustan sitä koulukuntaa jonka mielestä soolot pitää olla improvisoituja.Poikkeuksia löytyy (esim.Purplen Highway Star tai Burn) paljonkin ,mutta improvisointi on tärkeä ja ikävä kyllä nykyään paljolti unohdettu osa heviä. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
StJerky 10.06.2010 11:25:22 (muokattu 10.06.2010 11:25:36) | |
---|
PsychedelicWarlord: Edustan sitä koulukuntaa jonka mielestä soolot olla improvisoituja.Poikkeuksia löytyy (esim.Purplen Highway Star tai Burn) paljonkin ,mutta improvisointi on tärkeä ja ikävä kyllä nykyään paljolti unohdettu osa heviä. No kaikkea pitää olla. Smithin, Murrayn ja Gersin tyylit kyllä täydentää hyvin toisiaan. Smithillä loppuun asti mietittyjä, Murraylla improvisoituja ja Gersillä hieman Blackmore-henkisiä klassisesta musiikista muistuttavia (joskin tosiaan joskus hieman häröilyä). |
MegaMan 10.06.2010 11:44:44 | |
---|
Minusta taas se oli hyvä, ellei peräti erinomainen. Poislukien kitarasoolot, mutta se alkaa olemaan jo tavaramerkki Maidenilla, että soolot vedetään hatusta yhdellä otolla. Murray muistaakseni kertoi asiasta jossakin, että vetelee soolot narulle 100% improna ja siltä ne kyllä kuulostaakin. Niimpä. Improsoolo on aina improsoolo ja sen kuulee jos se on vedetty hatusta. Se voi kuulostaa menettelevältä tai ihan ookoolta jos se onnistuu hyvin, mutta hyvin suunniteltua sooloa se ei ikinä hakkaa! Näin on marjat juu. Minä juon kossua!!! |
Musta Arkipyhä 10.06.2010 12:06:48 | |
---|
MegaMan: Niimpä. Improsoolo on aina improsoolo ja sen kuulee jos se on vedetty hatusta. Se voi kuulostaa menettelevältä tai ihan ookoolta jos se onnistuu hyvin, mutta hyvin suunniteltua sooloa se ei ikinä hakkaa! Näin on marjat juu. Se pitääkin kuulua.Improvisoinnissa täytyy olla tietoa siitä mitä skaalaa mihinkin sointupohjaan voidaan käyttää eli vaatii mielestäni jonkin verran teoriaosaamista.Jos ei tätä ole niin sitten kuulostaa pahalta :-) "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
meitu 10.06.2010 13:08:12 | |
---|
"There are no good guns. There are no bad guns. Any gun in the hands of a bad man is a bad thing. Any gun in the hands of a decent person is no threat to anybody -- except bad people..." -Charlton Heston |
MegaMan 10.06.2010 15:21:52 (muokattu 10.06.2010 15:35:57) | |
---|
Se pitääkin kuulua.Improvisoinnissa täytyy olla tietoa siitä mitä skaalaa mihinkin sointupohjaan voidaan käyttää eli vaatii mielestäni jonkin verran teoriaosaamista.Jos ei tätä ole niin sitten kuulostaa pahalta :-) Ei vittu?! Älä hemmetissä! Mä luulin et hyvä improsoolo vedetää sillee, että kelataa sinne päin sattuman varasesti jotain säveliä ja jos niistä kaikki osuu komppikitaran kaa samaan sävellajiin, ni sit se on hyvä improsoolo. Minä juon kossua!!! |
MegaMan: Ei vittu?! Älä hemmetissä! Mä luulin et hyvä improsoolo vedetää sillee, että kelataa sinne päin sattuman varasesti jotain säveliä ja jos niistä kaikki osuu komppikitaran kaa samaan sävellajiin, ni sit se on hyvä improsoolo. Kommenteistasi sai sen vaikutelman ,että oli syytä kerrata ihan perusasioita.Hyvä kuitenkin jos ne ovat hanskassa. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Marshallga 10.06.2010 16:07:31 | |
---|
Setti näyttäisi koostuvan BNW-DOD-AMOLAD aikakauden matskusta. Ihan hyvä, ettei kiertueet ole vuosi vuodelta sitä Best of kierrätystä. Loppuun tietysti ne pakolliset hitit, jotta uneliammatkin herää. Iron Maidenin mukana oloa en ole koskaan tajunnut, henk' kohtaisesti tuo biisi ei anna minkäänlaisia tuntemuksia. "Support music, not rumors." |
Peoplez 10.06.2010 16:21:17 | |
---|
Iron Maidenin mukana oloa en ole koskaan tajunnut, henk' kohtaisesti tuo biisi ei anna minkäänlaisia tuntemuksia. Oiskoha seki semmone biisi niin kuin Hallowed, että se on aina soitettu livenä niin se myös aina pitää soittaa? Uudessa biisissä tykkäsin pääriffistä ja soundeista. Myös tuo prechorus on hyvää kamaa. Kappaleen rakenne on 7-minuuttiseksi biisiksi hemmetin tylsä :( Todella harmittava juttu. Ja sitten nuo kitarasoolot... Noh niiltä en paljon odottanutkaan kun tietää mitä ne Maidenilla nykyään on. Smith sais mun puolesta vetää vaikka kaikki soolot tässä bändissä kun ne on ainoita mistä löytää jotain musiikillisia ideoita. Nuo kahden muun jampan soolot vois vaan ottaa jostain hatusta ja arpoa eri biiseihin niin ei kukaan huomais mitään eroa. Fanipojat älkää suuttuko :) Odotan silti levyä innolla. Biisien nimet ja kestot lupaavat kuitenkin hyvää, olettaen että kappalerakenteet ovat mielenkiintoisempia kuin tässä El Doradossa. |
Rhapa 10.06.2010 16:47:27 | |
---|
gigity gigity |
Meadow 10.06.2010 16:52:44 (muokattu 10.06.2010 16:55:52) | |
---|
Kitarasooloista puheenollen, Murray vetää aika hienoa settiä The Longest Dayssa. EDIT: Settilista, huhhuh. Ei Trooperia tai Run to the Hillsia. Ei ole Iron Maidenkaan niin kaavoihinsa kangistunut kuin väitetään. Tottakai Wildest Dreamsit ja No More Liesit voisi jättää pois, mutta Ghost of the Navigator, Brighter Than a Thousand Suns, mahtavaa. |
Jokapaikanapina 10.06.2010 17:16:06 | |
---|
Jännä settilista! AMOLAD mulla on ja Brave New Worldia joskus oon kuunnellu kans vähän enemmän. Pitänee kuitenkin tutustua muihin biiseihin kunnolla. Maidenin näin sillo toissakesänä Ratinassa, et ei sinänsä mitään pakottavaa tarvetta kuulla Truuppereita sun muita. |
Daelos 10.06.2010 17:40:25 | |
---|
Ei vittu miten mahtava settilista! Ghost of the Navigator, Brave New World, Reincarnation, These Colours Don't Run.. Yllätti kyllä positiivisesti, kiitos Maiden! http://www.last.fm/user/Daelos |
Pedroz 10.06.2010 17:56:06 | |
---|
Meinaa vähän harmittaa tuota settiä katsoessa, ettei ole rahaa/aikaa lähteä Poriin. "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
ekikoo 10.06.2010 17:59:57 | |
---|
Iron Maiden-biisiä oon vihannut aina, mutta ei oo pitkä aika kun Soundhouse tapesin versio alkoi potkia. http://www.youtube.com/watch?v=Wb2vy9KCk8A Kyllä tuo tempo taitaa olla aika iso tekijä fiiliksessä, levyversio kun on sellaista tohkaamista. All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH! |