Aihe: Zappa.. en tajuu??
1 2 3 4 5
rautakiisu
12.03.2004 09:08:40
Ostin eilen Zappalta kokeeks sellasen levyn ku Lumby Gravy. Oli vähän perkeleen kummalista, ku ei siin ollu juuri edes musiikkii vaan jotain puhetta..

Toisaalta esim. mutsi kehu Zappaa helvetisti, et mitäs vittuu? Onks sil jotain musiikkilevyjäkin?
Hasta la victoria siempre!
hörhö
12.03.2004 10:35:52 (muokattu 12.03.2004 10:36:37)

Onks sil jotain musiikkilevyjäkin?

On. En tunne tuota mainitsemaasi, mutta tuotantoa löytyy ihan joka lähtöön. Siis rokkia, jazzia, progea, nykymusiikkia ja aivan varmasti jotain mainitsemasi kaltaista. Hanki vaikka Hot Rats tai Joe's Garage. Nuo ovat melko progehenkisiä. Kokoelmiakin häneltä löytyy.
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
aikavaikea
12.03.2004 11:19:55
Onks sil jotain musiikkilevyjäkin?

Pintapuolinen tutustuminen siihen helpompaan Zappaan sujuu mainiosti kokoelmalla "Strictly Commercial". "Have I Offended Someone?" on toinen hauska kooste. "Sheik Yerbouti" on myös levy jolla voi aloitella iisisti.
Tahattomasti aiheen vierestä keskustelija sekä vahingossa tosikko.
hörhö
12.03.2004 11:29:12

"Have I Offended Someone?" on toinen hauska kooste.

Tuo on aikalailla hänen tunnetuimman huumoriosaston kooste. Kokeilkaapa joskus treffien jälkeen pyytää tyttöä käymään asunnollanne. Keittelet vaikka kahvia ja kun alkaa mennä herkkiin hetkiin, niin pistätte tuon kiekon pyörimään. Ei ehkä tuota alkuperäisen tarkoituksen tulosta, mutta ehkä hauskoja reaktioita...
"Tritonus on harmonian ketsuppi" -E-J Rautavaara
Fortune
12.03.2004 14:01:19
Uusimmassa Soundissa oli "Zappa aloittelijoille" -tyylinen levyluokittelu.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
doolittle
12.03.2004 14:13:35

...joka oli aika mainio.Joku oli tajunnut unohtaa ahtaan lokeroinnin ja pistänyt vähän väljempiä määrityksiä Zapan levyjen tyyleille ja laaduille. Itse taisin kylläkin omistaa vain jatsi-Zapan albumeja sen oppaan mukaan.
"It´s a mad world, but I´m proud to be a part of it" -Bill Hicks-
Huevos
12.03.2004 14:54:02

jos enkun taito riittää joe's garagella on myös helvetin hauskat lyriikat.
Epämuusikko
12.03.2004 16:18:37
70-luvun Zapat. Ei voi erehtyä. Suosittelen. Plus livelevyt (eritoten Broadway the hard way ja The best band you never heard in your life), melkein kaikki on laatua.
Jotkut niistä häröboxeista, sekä you can't do that on stage anymoreista saattaa olla oudompaa matskua, sekä orkesterille/samplerille tehdyt pläjäykset saattavat vieraannuttaa noviisin Zapan kuuntelijan
Älä pelkää: Kovan ulkokuoreni alla piilee kivisydän
paranoid android
12.03.2004 18:16:56
Lumpy Gravy on aika outo. Kannattaa ostaa ainakin One size fits all, Hot Rats, Roxy & Elsewehere, Zoot Allures... Kaikki livelevyt on myös aika mahtavia.
1960-1980
12.03.2004 20:54:30
Weasels Ripped My Flesh on helvetin hyvä.
lxi
12.03.2004 21:06:27
Weasels Ripped My Flesh on helvetin hyvä.

On, kaikessa kummallisuudessaan kovin mainio.
"I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it." -- Voltaire
KTR
12.03.2004 23:07:27
Minusta Roxy and Elsewheressä tiivistyy monet Zappan parhaat puolet samaan pakettiin.
vantage
13.03.2004 15:05:33

En ole vieläkään kerennyt lukea tuota.
Koko lehti on oikeastaan jäänyt väliin, se on parempi lukea ennen kuin tulee uusi.
"Kaikki on allright ainakin minulla. En tiedä, onko muilla." -M Nykänen IHKK #5
PoLFus
13.03.2004 20:37:23

Mun yksi lemppareista on You are what you is - levy. Steve Vai soittaa siinä muuten :)

Todella hyviä biisejä ja monipuolista!!!

Oon kuullut paaljon Zapan biisejä eri aikakausilta ja kyllä se Zappa on meikäpojan mieleen.

Mun suurin idoli!
~ 7ender $tratocaster ~
superfly
13.03.2004 20:49:40
Mun yksi lemppareista on You are what you is - levy. Steve Vai soittaa siinä muuten :)

Todella hyviä biisejä ja monipuolista!!!

Oon kuullut paaljon Zapan biisejä eri aikakausilta ja kyllä se Zappa on meikäpojan mieleen.

Mun suurin idoli!

Se on hienoa, että nuoremmatkin löytävät tämän neron. Thumbs up!
Harppu on alaston piano
PoLFus
13.03.2004 20:52:22

Se on hienoa, että nuoremmatkin löytävät tämän neron. Thumbs up!

On juu. Tutustuin tarkemmin Z:aan meidän musamaikan kautta, joka on ihan Zappa-hullu :D
~ 7ender $tratocaster ~
leather rebel
13.03.2004 21:15:37
Over-nite sensation on aika helppo levy. Strictly commercial-kokoelma ja Sheik Yerbouti sopivat myös aloittelijoille.
Myös Zoot Alluresia ja A Ship Arriving Too Late To Save A Drowning Witchiä suosittelen.
"If rocks's dead, then bury me with it." -Blackie Lawless
Bilharzia
14.03.2004 05:24:45
Lumpy Gravy on hyvä levy.. oikeesti.. Se avautuu sitten vähän ajan päästä. Se on sitä "taidetta"

Jotkut kohdat pisti repeileen
www.LifeofDebauchery.Com
Zulfikar
14.03.2004 23:12:24

Lumpy Gravy on mestariteos. Yeah!
MOMMY MOMMY MOMMY MOMMY MOMMY
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)