tommiot 08.06.2010 16:15:28 | |
---|
Aki: ... Suoraan kytkettynä mihin? Sori, 12 voltilla. Siis joku tietokonepoweri tai vastaava kai, max 5A. En tiedä paljonko siellä sit oikeesti kulkee virtaa, voihan tuon mitata kun saan käsiini ne. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
s151669 08.06.2010 17:10:35 | |
---|
Moridin: Sori, 12 voltilla. Siis joku tietokonepoweri tai vastaava kai, max 5A. En tiedä paljonko siellä sit oikeesti kulkee virtaa, voihan tuon mitata kun saan käsiini ne. Kikkakolmosista varmaan joku auton ajovalopolttimo voisi toimia siedettävästi, ainakin jos vaatimukset eivät ole liian kovat. Jos tuon taas haluaa tehdä ns. oikein, niin pulssinleveysmodulaatiota kehiin. Varmaan 555 säädettävällä taajuudella luokkaa > 10Hz ja joku tehodarlington / fetti on ihan riittävä. Antikitarasankari |
päänahka 08.06.2010 20:46:11 | |
---|
s151669: Kikkakolmosista varmaan joku auton ajovalopolttimo voisi toimia siedettävästi, ainakin jos vaatimukset eivät ole liian kovat. Jos tuon taas haluaa tehdä ns. oikein, niin pulssinleveysmodulaatiota kehiin. Varmaan 555 säädettävällä taajuudella luokkaa > 10Hz ja joku tehodarlington / fetti on ihan riittävä. http://www.dprg.org/tutorials/2005-11a/index.html Tossa on valmis kytkentä. Moottorin tilalle se lämmitin tietysti. Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa. |
Shredator 08.06.2010 21:47:34 | |
---|
Tuli vähän sohaistua kolvilla väärään kohtaan ja kävi niin, että fuzzin piirilevystä irtosi sellainen alumiini(?)rinkula, johon komponentit tulevat kiinni. Kannattaako tai pystyykö tällaista enää korjaamaan, vai meneekö uuden ostamiseksi? Siis tällainen: http://diy.musikding.de/content/view/82/8/Nomen est omen. |
tommiot 08.06.2010 21:54:35 | |
---|
How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
halind 08.06.2010 23:30:12 | |
---|
Kysymys putkista. Elikkäs sain haltuuni erän vanhoja Telefunken putkia tyyppiä EF800. Koko näyttäs olevan suht sama kuin etuasteputkilla 12AX7. Onko näillä mitään käyttöä kitaravahvistimeen?? |
päänahka 09.06.2010 01:08:19 | |
---|
Shredator: Tuli vähän sohaistua kolvilla väärään kohtaan ja kävi niin, että fuzzin piirilevystä irtosi sellainen alumiini(?)rinkula, johon komponentit tulevat kiinni. Kannattaako tai pystyykö tällaista enää korjaamaan, vai meneekö uuden ostamiseksi? Siis tällainen: http://diy.musikding.de/content/view/82/8/ Kyllä sen pystyy korjaamaan. Hiomapaperilla sutaset rinkulan vierestä kuparin paljaaksi, ja juotat komponentin jalan siihen kiinni. Jos rinkula oli kuparinauhan keskellä eikä päässä, niin siihen päälle poikittain joku komponentista pätkäisty jalka kiinni. Itse ainakin pidän semmosia pussissa esim. tommosia juttuja varten. Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa. |
Shredator 09.06.2010 09:09:49 | |
---|
päänahka: Kyllä sen pystyy korjaamaan. Hiomapaperilla sutaset rinkulan vierestä kuparin paljaaksi, ja juotat komponentin jalan siihen kiinni. Jos rinkula oli kuparinauhan keskellä eikä päässä, niin siihen päälle poikittain joku komponentista pätkäisty jalka kiinni. Itse ainakin pidän semmosia pussissa esim. tommosia juttuja varten. Jees, kiitos tiedosta! Tilasin kuitenkin varmuuden vuoksi uuden piirilevyn, kun ne ovat vain 7 e postitettuna. Nomen est omen. |
tommiot 09.06.2010 11:37:52 | |
---|
How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
päänahka 09.06.2010 11:55:36 | |
---|
Moridin: Partcolta löytyy näköjään tota kittinäkin. Mut siinä lukee että max 1,5A. Noiden lämmittimien resistanssi on kuitenkin 3,5 ohmia. Täytyy varmaan mitata paljonko sen powerin sisäinen resistanssi pudottaa virtaa, mut mikä kytkinfetti tohon sit sopis, joka kestäis tarpeeksi virtaa? http://www.partco.fi/raksarjat/futurekits/FK804_OHJEET.PDF Tossa mun linkittämässä kytkiksessä oleva tehofetti kestää virtaa 50 A. Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa. |
tommiot 09.06.2010 12:08:07 | |
---|
päänahka: Tossa mun linkittämässä kytkiksessä oleva tehofetti kestää virtaa 50 A. Okei. Voiks sen heittää tohon Partcon kittiin vaan, vaikka se näyttikin olevan vähän eri kytkentä, vaikka samalla piirillä? Pitäis viikonlopuks saada rakennettua, ja toi olis niin nopeesti kasattu tosta kitistä. How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
päänahka 09.06.2010 12:42:26 | |
---|
Moridin: Okei. Voiks sen heittää tohon Partcon kittiin vaan, vaikka se näyttikin olevan vähän eri kytkentä, vaikka samalla piirillä? Pitäis viikonlopuks saada rakennettua, ja toi olis niin nopeesti kasattu tosta kitistä. Ei voi. Partcon kitissä on BPT eikä fetti, ja ajastinpiirin ulostuloa on käytetty vähän eri tavalla. Siinä ohjataan trankkua virralla ja tossa toisessa jännitteellä. Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa. |
tommiot 09.06.2010 13:05:56 (muokattu 09.06.2010 13:07:36) | |
---|
päänahka: Ei voi. Partcon kitissä on BPT eikä fetti, ja ajastinpiirin ulostuloa on käytetty vähän eri tavalla. Siinä ohjataan trankkua virralla ja tossa toisessa jännitteellä. Aijaa... Mä viel soitin sinne ja ne sano mulle että juu laittaa vaan vaan isommat kytkinfetin... Sopisko siihen joku muu fetti sit, joka kestäis sen 5 ampeeria? How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
päänahka 09.06.2010 13:53:51 | |
---|
Moridin: Aijaa... Mä viel soitin sinne ja ne sano mulle että juu laittaa vaan vaan isommat kytkinfetin... Sopisko siihen joku muu fetti sit, joka kestäis sen 5 ampeeria? Ei tainnut olla heppu ihan hereillä. Toi ei siis tosiaan ole fetti tuossa Partcon kitissä. Jonkin isomman bipolaaritrankun siihen voi kyllä laittaa, mutta noi ei ole mulle niin tuttuja että tästä voisi heti heittää mitään ehdokasta. Voihan se olla että toi toimis fetilläkin, mutta siihen tota ei ole suunniteltu. Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa. |
Zeeboo 09.06.2010 16:19:24 | |
---|
päänahka: ...Voihan se olla että toi toimis fetilläkin, mutta siihen tota ei ole suunniteltu. Mulla on DC-moottorin nopeuden säädössä samanlainen kytky parilla erolla: Trankun paikalla on BUZ11 D3:n tilalla MBR1645 (schottky). R1 on 1kOhm R2 ja R3 puuttuu R4 on 47Ohm Potikka on 50k C1 on 100n Säätöpiiri pelaa 12V:lla, mutta moottorin jännitesyöttö on 30V. Siis ötökällä on oma syöttö ja moottorilla omansa. En muista enää, missä haarukassa pulssisuhde muuttuu, mutta pelittää ihan täyttäpäätä pesukoneesta teurastetun moottorin RPM säädössä. "Kaikki äänet, jotka saat soitettua, syntyvät tekniikasta. Ne äänet, jotka jätät soittamatta syntyvät hyvästä mausta." |
Olisiko halvempaa (ja toimivaa) versiota Gallien-Krueger RF-I pedaalille? Ei raaskisi 60 euroa maksaa tuosta GK:n omasta |
tommiot 09.06.2010 23:09:14 (muokattu 09.06.2010 23:10:07) | |
---|
päänahka: Ei tainnut olla heppu ihan hereillä. Toi ei siis tosiaan ole fetti tuossa Partcon kitissä. Jonkin isomman bipolaaritrankun siihen voi kyllä laittaa, mutta noi ei ole mulle niin tuttuja että tästä voisi heti heittää mitään ehdokasta. Voihan se olla että toi toimis fetilläkin, mutta siihen tota ei ole suunniteltu. Jonkun fetin ne sieltä oli faijalle laittanu messiin kun lähetin sen käymään Partcossa duunin jälkeen, kun omassa autossa on kone hajalla =) 2,8A irtos tolla piirillä täysillä, kun suoraan virtalähteeseen kytkettynä näytti 3,5 ampeeria. Jostain syystä virtalähde pitää surinaa kun käyttää tota säädintä välissä. Mutta oli tilaajalle mieleinen laite, säästi 30 euroa verrattuna kaupassa myytävään, tosin siinä olis ollu lämpömittarit ja muut =) How do mix ?! ¯(°_o)/¯ |
Aki 10.06.2010 11:28:26 (muokattu 10.06.2010 11:30:18) | |
---|
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella."
-Jucciz, 2008 |
päänahka 10.06.2010 11:56:55 | |
---|
Moridin: Jostain syystä virtalähde pitää surinaa kun käyttää tota säädintä välissä. Tuo säädinhän pilkkoo virran lyhyisiin pulsseihin, joiden pituus määrää virran tehollisarvon. Tuo pilkkomistaajuus aiheuttaa sen surinan. Työ norjat, Zorron yöstä nouskaa. |
Gib_ber 10.06.2010 23:09:30 | |
---|
Elikäs tämmönen olisi onglema tällä hetkellä. Oon tässä nyt yrittäny kolvailla muutaman päivän Teslan Ah-1 settiä kuntoon, mutta jostain syystä ainut soundi on mitä saan kitasta ulos on hyvin vaimea kliini soundi ja tämäkin ainoastaan silloin kun molemmat mikit on päällä. http://www.teslapickups.com/wp-cont … mbuckers-2-Volumes-2-Tone-3-Way.pdf linkissä olevan kytkennän mukaan oon kolvaillu piuhoja kiinni jne. Vielä semmonen pieni pointti, että eilen kun sain piuhat kolvailtua kiinni, niin kummatki mikit toimivat moitteettomasti, mutta sitten kun tänään aloin kokeileen, että vieläkö mikit varmasti pelittää, niin törmäsin edellä mainittuun tilanteeseen. Eli onko mulla sitten joku liitos menny kylmäjuokseksi. Virta kyllä kulkee joka paikkaan mitä oon tuossa yleismittarilla mittaillu ja kokeillu. :/ Paskaa musiikkia, alusta loppun. |