Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ambassador ja Diplomat, kummin päin suosittelette?
1 2
tumahus
08.06.2010 15:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aika laittaa uuteen kuntoon vanha Pearlin virvelini. Tarkoitus saada hyväsaundinen ja herkästi toimiva virveli. Taivun Remon kalvoihin tässä asiassa. Nyt en vain tiedä kummin päin makeampi saundi saataisiin aikaiseksi.
 
Kertokaas kokemuksia ja saundikuvailuja yhdistelmistä Ambassador coated päällä ja Diplomat snare alla. Ja toinen vaihtoehto Diplomat coated päällä ja Ambassador snare alla. Eli samat kalvot, mutta eri päin. Kumpi yhdistelmä parempi?
 
Kiitos :)
 
markkuliini
08.06.2010 15:18:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumahus:
Kertokaas kokemuksia ja saundikuvailuja yhdistelmistä Ambassador coated päällä ja Diplomat snare alla. Ja toinen vaihtoehto Diplomat coated päällä ja Ambassador snare alla. Eli samat kalvot, mutta eri päin. Kumpi yhdistelmä parempi?
 
Kiitos :)

 
Ei nuo ole "samoja kalvoja, mutta eri päin".
Snare side-kalvot ovat todella paljon ohuempia kuin nuo lyöntikalvoiksi tarkoitetut coated-mallit. Esim. Ambassador coatedin paksuus on 10 mil, ja ambassador snare siden 3 mil.
 
Mutta itse kysymykseen, en ole kokeillut samassa rummussa tuollaisia vaihtoehtoja. Eli en osaa tehdä vertailevaa analyysia.
Coated diplomat +ambassador snare side 14" x 4" world max messinkisnaressa (single flanged hoopeilla) antoi (coated ambassadoriin verrattuna) sellaisen avoimen peltinen katurumpu/caixa-tyylisen efektin. Loistava soundi esim. orgaanisempaan hiphop/funk/etno-soittoon. Kestävyys voi toki olla koetuksella jos lyö vähänkin kovempaa/huonosti.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
tumahus
08.06.2010 18:42:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo-o, taas näköjään pitää pilkunviilaajalle korjata asia.
 
Kyllä nämä lyöntikalvon ja resonanssikalvon väliset paksuudet tiedetään. Jos olisit tarkasti lukenut niin olisit huomannut, että puhun lyöntikalvosta Diplomat/Ambassador coated -nimellä ja resonanssikalvosta Diplomat/Ambassador snare -nimellä.
 
Eli mitään kalvoja en ole vielä ostanut. Siispä kysyn, että laittaakko Diplomatin ohut alakalvo ja Ambassadorin lyöntikalvo vai Ambassadorin ohut alakalvo ja Diplomatin lyöntikalvo.
 
markkuliini
08.06.2010 18:47:59 (muokattu 08.06.2010 18:58:38)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumahus: Joo-o, taas näköjään pitää pilkunviilaajalle korjata asia.
 
Kyllä nämä lyöntikalvon ja resonanssikalvon väliset paksuudet tiedetään. Jos olisit tarkasti lukenut niin olisit huomannut, että puhun lyöntikalvosta Diplomat/Ambassador coated -nimellä ja resonanssikalvosta Diplomat/Ambassador snare -nimellä.

 
Luin tarkasti, mutta varmistin ettei sinulle tai jollekin lukijalle tule väärää käsitystä. "Samat kalvot, eri päin" antaa kuitenkin tosi helposti väärän kuvan,
Nimittäin yhtä usein, kuin tuo varmistaminen on "pilkunviilausta", törmään rumpalihin joille snarepuolen kalvojen paksuudesta puhuminen on kuin puhuisi sialle satelliitista.
 
Toivottavasti tuosta muusta osasta viestiä oli jotain apua. Sen tiedän, ettei hirveän moni diplomat coatedia ole täällä lyöntikalvona käyttänyt.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
tumahus
08.06.2010 18:55:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oolraits, saat anteeksi ja kiitos postauksesta. Siitä oli apua :)
 
Lopputulos on, että ostan Ambassadorin lyöntikalvoksi ja kokeilen miten toi Diplomatin resonanssikalvo toimisi, että toisiko herkkyyttä. Luulen että tuo. Muutenkin mielenkiintoista testata.
 
kincy
08.06.2010 19:10:00 (muokattu 08.06.2010 19:11:01)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tumahus: Oolraits, saat anteeksi ja kiitos postauksesta. Siitä oli apua :)
 
Lopputulos on, että ostan Ambassadorin lyöntikalvoksi ja kokeilen miten toi Diplomatin resonanssikalvo toimisi, että toisiko herkkyyttä. Luulen että tuo. Muutenkin mielenkiintoista testata.

 
Mulla on kokemuksia Sonor forcen 2001 virvelistä jossa oli Diplomat Coated päällä ja alla juurikin Ambassador snare. Soundi oli minun korvaan yllättävän paljonkin avonaisempi verrattuna Ambassador Coated lyöntikalvoon (samassa virvelissä siis).
Aika pop-soundi siinä oli. Ei ehkä kuitenkaan tuonne rock/metalli hommiin ihanteellisin, mutta erittäin herkkä ja "ohut" soundinen se yhdistelmä oli, viritettynä vielä löysään/matalaan vireeseen.
 
Vähän vaikeaa sitä soundia on sen tarkemmin kuvailla, etenkin kun tuo Sonor Forcen 2001 sarjan virveli oli yksiä paskimpia virveleitä joilla olen soittanut, niin eipä sitä kalvotuksillakaan kauheasti pelastettu. Sun pitää vaan kokeilla molempia, saat parhaiten sen käsityksen. Nämä kalvotushommat kun yleensä on niin makutottumuksista riippuvaisiakin. Toivottavasti saat mieleisen soundin!
 
Sen verran vielä, että jos vähänkin epäröit, niin ota Ambassador Coated ja alle Ambassador snare side. Tuolla yhdistelmällä et kyllä metsään voi mennä. Erittäin monipuolinen kalvoyhdistelmä minusta ainakin.
 
hollmi-5
08.06.2010 19:45:27 (muokattu 08.06.2010 22:41:07)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Diplomat on lyöntikalvona tosi ohut. Pitää olla tosi kevyt käsi, ettei sitä lommoille heti vedä. Diplomat snare side on ohut sekin ja omilla kireyksillä se venyy aika nopeasti vaihtokuntoon (tai uunikuntoon...).
 
Minulle Diplomat lyöntikalvona on antanut tummemman soundin kuin Ambassador. Itse tykkään eniten Remon kalvoista virpassa seuraavassa järjestyksessä (kaikki coated):
 
Ambassador CS
Ambassador
Emperor
Vintage A
Diplomat
 
Resopuolelle ostan nykyisin aina Ambassadorin. Diplomat ei käy, mutta mieluusti kuuntelen vinkkejä ja kokemuksia muiden valmistajien resokalvoista
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
damn u
08.06.2010 22:37:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos levitetään haarukkaa, niin mulla on hyviä kokemuksia Ambassador alla Diplomat päällä.
Tomeissa, clearasil. Soi lämpimästi, mutta mulla onkin hyvä tekniikka ja osaan lyödä hiljaa ja hyvin.
 
tito
08.06.2010 23:55:25
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käytin pitkään virvelissä coated ambassadoria lyöntipuolella ja diplomat snare side resona. Kun ote jotenkin vanhetessa muuttui raskaammaksi (tai jämäkämmäksi, toivottavasti) vaihtui lyöntikalvo emperoriin ja reso ambassador snare sideen, välillä evansin vastaavia. Nyt vasta vaihdoin kolmetoistatuumaiseen puuvirveliin ambassador X lyöntikalvoksi ja voilà, soundi aukeni, tuli takaisin ambassadorin herkkyyttä. Suosittelen testaamaan ton ambassador X:n, sehän on siis 12 mil paksuinen perus kymppipaksuiseen ambassadoriin verrattuna.
 
taas on tänään
tml
09.06.2010 00:13:45 (muokattu 09.06.2010 14:48:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

En ole ikinä nähnyt mitään syytä käyttää ambassadoria ohuempaa kalvoa lyöntipuolella ja soitan kuitenkin yleensä hyvinkin hiljaa. Diplomat snare sidea olen kokeillut enkä tykännyt ollenkaan: soundi liian paperinen ja kalvo alkoi venyä ennen kuin sain sen tarpeeksi korkeaan vireeseen.
 
hollmi-5
09.06.2010 06:15:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tml: En ole ikinä nähnyt mitään syytä käyttää ambassadoria ohuempaa kalvoa lyöntipuolella ja soitan kuitenkin yleensä hyvinkin hiljaa. Ambassador snare sidea olen kokeillut enkä tykännyt ollenkaan: soundi liian paperinen ja kalvo alkoi venyä ennen kuin sain sen tarpeeksi korkeaan vireeseen.
 
Tuo Ambassadorin viruminen on minullekin tuttu juttu. Haittaa siitä on supersensitive-tyyppisen nostajan kanssa. Mikä sinulla on resopuolella kalvona?
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
tml
09.06.2010 10:17:45 (muokattu 09.06.2010 10:21:54)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tml: Ambassador snare sidea olen kokeillut enkä tykännyt ollenkaan: soundi liian paperinen ja kalvo alkoi venyä ennen kuin sain sen tarpeeksi korkeaan vireeseen.
 
Sori, tarkoitin siis Diplomat snare sidea.
 
Ambassador snare side on vakkariresokalvoni. Sekin venyy pikkuhiljaa. Minulla on ollut Ambassador snare side pronssisuprassa muutaman vuoden ja vanteen "yläreuna" lähenee uhkaavasti rungon reunaa. Jotkut suosittelee Ludarin resokalvoja, koska niillä on matalampi profiili.
 
wardog
09.06.2010 13:42:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itselläni Suprassa tällä hetkellä lyöntipuolella Emperor ja alla Ambassador. Toimii!
 
Epämuusikko
09.06.2010 15:26:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

wardog: Itselläni Suprassa tällä hetkellä lyöntipuolella Emperor ja alla Ambassador. Toimii!
 
Ambassador vai ambassador snare?
 
I'm way deep into nothing special (SD: West of Hollywood).
moderndrummer88
09.06.2010 15:36:06 (muokattu 09.06.2010 15:37:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epämuusikko: Ambassador vai ambassador snare?
 
Muutenkin tähän ketjuun kirjoittajat voisivat vähän skarpata puhuessaan alakalvoista, että tarkoitetaanko tavallista ambassadoria, diplomatia vai ambassador snarea tai diplomat snarea.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
wardog
09.06.2010 15:57:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sori huolimattomuuteni. Siis perus Ambassador.
 
markkuliini
09.06.2010 16:07:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse kokeilin kerran coated diplomatia virvelin resopuolella yhdessä äänityssessiossa. Tarkoitus oli soittaa rumpua juurikin resopuolelle, jotta saadaan hieman marssirumpumainen mutta nopea ja kiinteä soundi jossa on paljon mattoa. Toimi kyllä siihen tarkoitukseen, mutta ei se toiminut sitten oikein päin soitettuna ollenkaan. Soundi on laatikkomainen ja herkkyys kärsi ihan liikaa.
Päällä taisi olla coated ambassador.
 
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Lucky 7
09.06.2010 17:06:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla olis kans yks ongelma. Lyönti puolella coated ambassador, alla ambassador snare, ja matto resonoi muista soittimista melkoisest. Melko kireillä vireillä mennään, joten mitä tehdä?
En löytäny haulla sopivaa vastaustta, tai en keksiny oikeeta sanaa hauksi.
 
TÄ?
moderndrummer88
09.06.2010 17:24:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lucky 7: Mulla olis kans yks ongelma. Lyönti puolella coated ambassador, alla ambassador snare, ja matto resonoi muista soittimista melkoisest. Melko kireillä vireillä mennään, joten mitä tehdä?
En löytäny haulla sopivaa vastaustta, tai en keksiny oikeeta sanaa hauksi.

 
Eipä tälle oikein voi mitään. Voit tietty löysätä mattoa vähän, mutta kyllä se matto aina resonoi jonkin verran. Onko muilta bändiläisiltä tullut kommenttia, että virveli pärisee ärsyttävästi? Toi pärinä ei nimittäin juuri erotu sieltä musan seasta.
 
"Well I like drummers baby you're not my bag..."
Lucky 7
09.06.2010 17:33:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ne mitään sanonu ole. Mutta varsinkin joissain kevyissä hituri aluissa se on melko voimakasta, kun passotaiteilia pääsee sopiville taajuuksille.
 
Mitenkäs sen matto syvennyksen kans pitäs toimia, kiristää rypyt pois vai normaalisti tasa vireeseen?
 
TÄ?
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «