Numb 08.06.2010 16:43:53 | |
---|
Kun minä kuolen, vaadin, että kuolinilmoitus laitetaan Myydään: Veneet ja Moottorikelkat -osastolle. -Sir Härö |
jussi1976 08.06.2010 16:47:36 | |
---|
sikki-six: Muistutetaan vielä, että mikkien vaihto on vain hienosäätöä. Vahvari vaikuttaa paljon enemmän soundin laatuun. Ilman muuta näin on. Sitten kun on löytynyt hyvä ja miellyttävä perusvahvistin, niin voi tsekkailla niitä mikkejä. Erityisesti jos vahvari sattuu olemaan hi-gain laites, niin mikkien erottelukyvyn merkitys nousee. (Ja jos haluaa vielä tuunata edelleen mikkien löytymisen jälkeen, niin sitten vaihdella putkia vahvarista. Kaverit vaihtoi Marsunsa ensimmäisen EEC83:n Tungsolin 12AX7:aan, ja kyllä muuten dynamiikka parani kivasti, eli hankintaan menee. Olisi hauska laittaa tohon Marsuun vielä KT88:t ja kokeilla, miltä kuulostaa...) Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
-Rake- 08.06.2010 18:45:24 | |
---|
Kuullostaa siltä että tarvisit seymour duncanin custom5. Tutustu duncanin sivulla. Tuommonen saattas löytyä vink vink. |
jussi1976 08.06.2010 18:58:57 | |
---|
Joo, gu, tohon sun tarkoitukseen toi Custom 5 sopii varmaan ehdottomasti parhaiten! Siitä irtoaa just sen tyyppinen saundi, mitä esitit hakevasi. Rakella on ainakin yksi... :o) Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
Tommittaja 08.06.2010 20:03:41 | |
---|
Jaa Invader diskanttipainotteinen? No ihan kaikkea muuta. Se on varmaan siellä top kolmosessa markkinoiden bassopitoisimmista mikeistä ja tosi tumma soundi muutenkin. Vaatii kirkassoundisen kitaran, ettei mene tukkoon, tai vaihtoehtoisesti sen puutteessa oudon soundimaun käyttäjältään. :) se todella on diskanttipainotteinen, vaikka kaikki sanoo "mutaiseksi" yms. niin SE ON DISKANTTINEN JA KAIKKEA MUUTA KUIN EPÄSELVÄ! :D ei ole bassopainotteinen millään ilveellä. kai nyt itse tiedän kun omistan sellaisen. http://muusikoiden.net/jasenet/plussat.php |
Mr. Speed 08.06.2010 20:09:14 | |
---|
Tommittaja: se todella on diskanttipainotteinen, vaikka kaikki sanoo "mutaiseksi" yms. niin SE ON DISKANTTINEN JA KAIKKEA MUUTA KUIN EPÄSELVÄ! :D ei ole bassopainotteinen millään ilveellä. kai nyt itse tiedän kun omistan sellaisen. Oot varmaan onnistunut asentaa sen jotenkin väärin. Tuskin tuo Simo Anterokaan ihan mututuntumalla tota heittää. Varsinkin kun samanlaiseen mielipiteeseen on kyllä aika usein törmätty. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. |
Antti1 08.06.2010 20:20:02 | |
---|
Mr. Speed: Oot varmaan onnistunut asentaa sen jotenkin väärin. Tuskin tuo Simo Anterokaan ihan mututuntumalla tota heittää. Varsinkin kun samanlaiseen mielipiteeseen on kyllä aika usein törmätty. Jepu. Yhteen Korina Exploreriin tuollaisen Jazzin kanssa asensin. Ihan hyvä setti, muttei olisi toiminut yhtään tummasoundisemmalla kitaralla tallassakaan. "Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel |
pekurides 08.06.2010 20:22:43 | |
---|
They see me rollin, they hatin. |
Mr. Speed 08.06.2010 20:26:18 | |
---|
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. |
Icy-Sun 08.06.2010 22:54:18 | |
---|
Varmasti nuo BKP:n tuotteet on huippulaadukkaita ja käytettynä etenkin hyvän hintaisia. Jos on pakko uusi olla, niin tuli mieleen Dimarzion super distortion, jos suuritehoinen miellyttää. Mun mielestä kattaa hyvin aloittajan tarpeet. Beyond here lies nothing... |
Mr. Speed 08.06.2010 23:17:55 | |
---|
Icy-Sun: Varmasti nuo BKP:n tuotteet on huippulaadukkaita ja käytettynä etenkin hyvän hintaisia. Jos on pakko uusi olla, niin tuli mieleen Dimarzion super distortion, jos suuritehoinen miellyttää. Mun mielestä kattaa hyvin aloittajan tarpeet. En tiedä sitten, mutta itse en koe sitä kahta kymppiä perus Ducanin ja perus BKP:n välillä ratkaisevaksi, kun miettii sitä mitä sillä kahdella kympillä saa lisää. Itse kyllä olen tosin tässä vaiheessa vähän enempi vakuuttunut Lundgrenin tuotteista. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. |
Kun nyt tässä asiaa sivutaan väärin asentamisesta, niin kumminpäin TZ muuten kuuluu olla; Ruuvit kohti kaulaa vai tallaa? NB kuuluu olla ruuvit tallaa päin, mut miten tää TZ vai onko väliä? Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
Metalrock 09.06.2010 08:42:23 (muokattu 09.06.2010 08:54:17) | |
---|
jussi1976: Kun nyt tässä asiaa sivutaan väärin asentamisesta, niin kumminpäin TZ muuten kuuluu olla; Ruuvit kohti kaulaa vai tallaa? NB kuuluu olla ruuvit tallaa päin, mut miten tää TZ vai onko väliä? Eiköhän se tule niin että se johto on alapuolella,muuten ei taida riittä!Asensin yhteen dean kitaran etumikiksi niin ei olis johto riittänyt toisinpäin! |
jussi1976 09.06.2010 10:06:24 | |
---|
Juu, tuon otin tietysti huomioon ja tässä riittää piuha. Noissa muissa DiMarzion mikeissä kunon ne kuusjakoloruuvit, tässä on toisessa kelassa noi tavalliset. Pitää kokeilla kai vain, kummin päin saundaa paremmalta? Käsittääkseni jotkut kitaristithanon käyttänyt mikkejään väärinpäin, mm. muistaakseni Gary Mooren kaulamikki on toisinpäin kuin sen pitäisi olla? Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
fox 09.06.2010 10:36:05 | |
---|
jussi1976: Käsittääkseni jotkut kitaristithanon käyttänyt mikkejään väärinpäin, mm. muistaakseni Gary Mooren kaulamikki on toisinpäin kuin sen pitäisi olla? Juu, se Peter Greenin etumikki on paitsi "väärin päin", niin tärkeintä siinä on se, että se on myös sähköisesti vastavaiheessa (out of phase) - kyseisellä _sähköisellä_ kytkennällä saadaan sellainen ohut, nasaali ääni kun molemmat mikit ovat "päällä", koska sieltä kumoutuu tiettyjä bassotaajuuksia, ja keskialueellakin tapahtuu kivoja. Wanha blues-kikka tuo. Sen sijaan, jos sä vaan käännät mikin esmerkiks siten, että kaulamikistä on south coil (90-95 -prosenttisesti se kela jossa on säädettävät naparuuvit, ellei sitten ole molemmissa keloissa, jolloin tarviit kompassia selvittääksesi) tallaan päin, ei tapahdu muuta kuin että magneettinen polariteetti (napaisuus) muuttuu kahden humpparin kitarassa S-N + N-S -järjestyksestä sitten S-N + S-N muotoon, eikä sillä ole soundillisesti merkitystä. Lähinnä merkitystä on vaan siinä, kummin päin laittaa DiMarzion X2N -mikin, koska siinä on magneetit "hieman erilaiset" |
Mandarax 09.06.2010 14:44:58 | |
---|
fox: ..... Lähinnä merkitystä on vaan siinä, kummin päin laittaa DiMarzion X2N -mikin, koska siinä on magneetit "hieman erilaiset" Ihan mielenkiinnosta - mikä siitä X2N:stä tekee erilaisen ja miten sen kääntäminen vaikuttaa..? Tulipas nimittäin mieleen kun tuossa vuosi, pari sitten kaveri laitatti kyseisen mikin kepukkaansa ja soundi oli sen verran eloton ja tuhnu, että mikit lähti heti vaihtoon. Eipä tullut mieleenkään, että mikkihän saattoi olla väärinpäinkin asennettuna. Voisiko kenties tuollaista oireilua ja "potkuttomuutta" väärinpäin asentaminen aiheuttaa..? I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
Icy-Sun 09.06.2010 14:56:18 | |
---|
Mr. Speed: En tiedä sitten, mutta itse en koe sitä kahta kymppiä perus Ducanin ja perus BKP:n välillä ratkaisevaksi, kun miettii sitä mitä sillä kahdella kympillä saa lisää. Itse kyllä olen tosin tässä vaiheessa vähän enempi vakuuttunut Lundgrenin tuotteista. Kuin myös. Beyond here lies nothing... |
fox 09.06.2010 16:36:46 | |
---|
Mandarax: Ihan mielenkiinnosta - mikä siitä X2N:stä tekee erilaisen ja miten sen kääntäminen vaikuttaa..? Tulipas nimittäin mieleen kun tuossa vuosi, pari sitten kaveri laitatti kyseisen mikin kepukkaansa ja soundi oli sen verran eloton ja tuhnu, että mikit lähti heti vaihtoon. Eipä tullut mieleenkään, että mikkihän saattoi olla väärinpäinkin asennettuna. Voisiko kenties tuollaista oireilua ja "potkuttomuutta" väärinpäin asentaminen aiheuttaa..? X2N "potkuton"?? Kyllä siinä on sitten ollut muutakin ehkä "pielessä" siinä sähköpuolessa.. ?? Juu, siinä on "lovetut" keraamiset magneetit, 3 kpl, ja syystä siitä, että jos sen mikin laittaa "väärinpäin" tulee tuon "ongelmakielen" eli G-kielen kanssa balanssiongelmaa tiämmä, eli se on sitten "turhan kovalla".. sekä se, että voi tulla sustainin vähentymistä, koska magneettikenttä demppaa G-kielen värähtelyt erityisesti. Josta sitten tulee kyllä mieleen, että jos tuolla sun kaverilla oli koko mikki turhan lähellä kieliä, ja se koko sointi tuosta nimenomaisesta magneettikentän voimakkuudesta johtuen "kuoli" ennenaikasesti.. Muita syitä tuohon ponnettomuuteen toki voi, kuten ensin tuolla arvelin, siinä sähköpuolessa. Vastavaihe, rinnankytkentä sarjaankytkennän asemesta tms. Kyllähän tuo X2N on sellanen mikki, ettei se kaikkien mieleen ole, myönnettäköön, mutta taitaa ulostuloteholtaan olla edelleen niitä tehokkaimpia passiivimikkejä, ja juurikin sen vuoksi kovin kiitollinen kaikkinaiselle modailulle. Esimerkiks juuri sarjaan-rinnankytkennässä ei kovin suuria tehonpudotuksia tule, soundit toki muuttuu. |
jussi1976 09.06.2010 17:42:05 (muokattu 09.06.2010 17:45:36) | |
---|
Menee nyt vähän offiin, mutta miten Lundgren on BK:ta parempi? Mä en ole Lundgrenia kokeillut koskaan. Ja juu, kyllä tossa foxin mainitsemassa X2N:ssä potkua on aika rutosti... "Kyllähän tuo X2N on sellanen mikki, ettei se kaikkien mieleen ole, myönnettäköön, mutta taitaa ulostuloteholtaan olla edelleen niitä tehokkaimpia passiivimikkejä, ja juurikin sen vuoksi kovin kiitollinen kaikkinaiselle modailulle." Just samasta syystä mä pidän JVM 410:stä. Sekin on modailulle hyvin antoisa laites ja vielä monipuolinen... Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt. |
Mr. Speed 09.06.2010 17:59:03 | |
---|
jussi1976: Menee nyt vähän offiin, mutta miten Lundgren on BK:ta parempi? Mä en ole Lundgrenia kokeillut koskaan. Ja juu, kyllä tossa foxin mainitsemassa X2N:ssä potkua on aika rutosti... "Kyllähän tuo X2N on sellanen mikki, ettei se kaikkien mieleen ole, myönnettäköön, mutta taitaa ulostuloteholtaan olla edelleen niitä tehokkaimpia passiivimikkejä, ja juurikin sen vuoksi kovin kiitollinen kaikkinaiselle modailulle." Just samasta syystä mä pidän JVM 410:stä. Sekin on modailulle hyvin antoisa laites ja vielä monipuolinen... Ei välttämättä mikään. Muu kuin mielipide. Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen. |