Aihe: Marsu JVM410H nuppi
1 2 3
tommilep
04.08.2009 16:58:34
Kävisköhän toi vahvari Marsu JVM410H keinokuormalla kotisoittoon jottei naapurit hermostu.. ?
Räkkipeli
04.08.2009 17:15:47 (muokattu 04.08.2009 17:17:40)
tommilep: Kävisköhän toi vahvari Marsu JVM410H keinokuormalla kotisoittoon jottei naapurit hermostu.. ?

Kyllä varmaan mutta saanko kysyä että mikset sijoita JVM205H -malliin jos on aikeissa tuo hankkia ja pitäs pystyy kotonaki soittelemaan?
Tosta 50 wattisella versiolla volyymit saa todella näppärästi kotisoitteluunkin, kuin myös helvetin kovallekkin joka taatusti ylittää bändisoiton volyymit, keikkavolista puhumattakaan.
Jos himoitset sitä neljättä särökanavaa jonka tuo 410 sisältää, niin samalla hinnalla, mikä on tuo erotus noissa peleissä, saat vaikka hyvän EQ:n, jolla voit boostata sen 205 säröisimmän kanavan huomattavasti paremman kuuloiseksi kun se 410 särökanava.
Kontiak: "Riffikunkkuskaban voittohan meni kerran jakoon minun ja jucciczen kanssa. Silloin jucciz käyttäytyi ihan siedettävästi."
Räkkipeli
04.08.2009 17:15:48 (muokattu 04.08.2009 17:16:11)
E: Oho, elämäni ensimmäinen tubla!
Kontiak: "Riffikunkkuskaban voittohan meni kerran jakoon minun ja jucciczen kanssa. Silloin jucciz käyttäytyi ihan siedettävästi."
P-man
04.08.2009 19:10:29
Kävisköhän toi vahvari Marsu JVM410H keinokuormalla kotisoittoon jottei naapurit hermostu.. ?

Toimii ilman keinokuormaakin todella hyvin.
Minushuman
08.08.2009 20:00:10
Tälleen entisenä solidstate tyyppinä niin kyselen tyhmiä putkarista. Oon tottunut siihen, että tuun töistä himaan ja laitan styrkkaren päälle. Soitan jos soitan, mutta onpahan valmiina. Mites noi putkivehkeet? Jos toi on JVM on tulilla koko illan niin standbylla vai päällä? Kun kuitenkin se saundi kuulostaa hyvältä vasta noin tunnin lämmittelyn jälkeen. Ja kannattaako noita putkivehkeitä yleensäkään putkien kannalta pitää päällä tuntitolkulla jos "herra artisti" ottaisi kitaran käteensä ja jopa "soittaisi" jotain. Hyvällä säkällä.
"I have come here to chew bubblegum and kick ass... and I'm all out of bubblegum..." - "Man's gotta his limitations."
Minushuman
08.08.2009 20:03:57
Olipas visku eiku viksu allekirjotus. Nyt korjattu. Stna... "I am so smart, I am so smart! S-M-R-T! I mean S-M-A-R-T!"
"I have come here to chew bubblegum and kick ass... and I'm all out of bubblegum..." - "Man's got to know his limitations."
s8na
09.08.2009 23:08:28 (muokattu 09.08.2009 23:09:30)

Minushuman: Tälleen entisenä solidstate tyyppinä niin kyselen tyhmiä putkarista. Oon tottunut siihen, että tuun töistä himaan ja laitan styrkkaren päälle. Soitan jos soitan, mutta onpahan valmiina. Mites noi putkivehkeet? Jos toi on JVM on tulilla koko illan niin standbylla vai päällä? Kun kuitenkin se saundi kuulostaa hyvältä vasta noin tunnin lämmittelyn jälkeen. Ja kannattaako noita putkivehkeitä yleensäkään putkien kannalta pitää päällä tuntitolkulla jos "herra artisti" ottaisi kitaran käteensä ja jopa "soittaisi" jotain. Hyvällä säkällä.

Jaa onko sitä nyt järkee paistaa päällä jatkuvasti. Ite heitän virrat päälle, kaivelen kepit esiin ja plekut ja parin minkan jälkee lyön tulille. Jos lähen tupakille / kaljakatkoille ni jätän ständbylle, jos mennää pitsalle keske reenien ni sammutan.

Jostain olen lukenu että ei se standbyllä pitkään päälläpitokaan hyvää tee vahvarille.
ReBeat
10.08.2009 00:28:40

Minushuman: Oon tottunut siihen, että tuun töistä himaan ja laitan... koko illan... vasta noin tunnin lämmittelyn jälkeen... tuntitolkulla. Hyvällä säkällä.

Standby:llä ei kannata pitää tuntikausia. Kohta 2, katodin myrkytys: http://apaja.dyndns.org/vintage/viat.htm

Masteri nollissa, standby soittoasennossa on ihan toimiva ratkaisu pitempiäkin aikoja. Vielä jos vahvistimen tuuletus on kunnossa eikä se kuumene paljoa, niin putkien kuluminen lienee hyvin vähäistä.
Tonzzza
08.06.2010 18:22:36
nuppi on ihan syvältä, hyviä soundeja ei saa. korkeintaan jos vetää hevi metallia josta ei ole tarkoitus muutenkaan saada mitään selvää
Mr. Speed
08.06.2010 19:01:39
Tonzzza: nuppi on ihan syvältä, hyviä soundeja ei saa. korkeintaan jos vetää hevi metallia josta ei ole tarkoitus muutenkaan saada mitään selvää

Oli muuten tosi heikko provo, vaikka osittain samaa mieltä olenkin.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
jussi1976
08.06.2010 19:11:03
tommilep: Kävisköhän toi vahvari Marsu JVM410H keinokuormalla kotisoittoon jottei naapurit hermostu.. ?

Ota päätteestä 2 putkea pois, niin puolittuu 50 wattiin. Kyllä se toimii.
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Metalrock
08.06.2010 19:17:14
Ja ohm taitaa muuttua?
Terry Pantheras
08.06.2010 19:21:17
Veijo Budda: Ja ohm taitaa muuttua?

Puolittuu...
MASTEROID ~~ HC-doomin Westlife ~~
baba o riley
08.06.2010 20:50:40
tremble: Tuollaista kapistusta ajattelin ja kävin sitä katsomassa, mutta tuote-esittely meni kyllä täysin ohi sillä myyjä tiesi vain nupin olevan laatuluokkaa ja siitä saat kyllä kaikki saundit mitä haluan.. Joten menin itse tutkimaan nuppia. Tämä sattuu olemaan myös ensimmäinen nuppi jonka aijon ostaa ja oli niin monta nuppia, että hieman oli vaikeata saada tiettyjä soundeja tulemaan, mutta siinä kyllä onnistuttiin, mutta mieleeni jäi kysymyksiä:

1). onko todellakin laadukas?
2). Irtoaako soundia joka lähtöön?
3). Parempia vaihtoehtoja?
4). Henkilökohtaisia kokemuksia?

http://www.marshallamps.com/product.asp?productCode=JVM410H
http://www.thomann.de/fi/marshall_jvm410h.htm

Soitan hyvin laajasti musiikkia mutta rock ja hevi (metallicaa) ja sitä raskaampi ovat yleisin, onko Marsusta niihin?

1) fyysinen rakennustaso on tossa pelkkää sontaa. Eli laadukkaaksi sitä ei voi minään päivänä kutsua.
2) ei
3) mikä tahansa kunnon nuppiputki joka tuottaa hyvän sinulle sopivan perussoundin. Jos sun soundiskaala on erittäin laaja tai vaihteleva niin sit rakennat sen oman soundin vaikka eri pedaalisetupeilla. Toi jvm on vähän niinku multipaavo putkilla.
4) rouheeton ja aika puuroinen. super leadin ja jmp:n puhtaat on ollut ihan mukiin meneviä vaikka vähän mojottomia minun makuun marsun olemattoman alapään takia mutta jvm:än kliini on vain tylsä.
baba o riley
08.06.2010 20:53:34
Insane Kane: Tippuu 3dB, naapuri ei sitä huomaa.

Totta, se ei ole juurikaan korvin huomattava ero. Se mihin se lähinnä vaikuttaa on säröytyminen ja soundi muuttuu jonkin verran. En tosin tiedä ostaako päätesäröllä soittava jiiveeämmän...
Icy-Sun
08.06.2010 20:56:25 (muokattu 08.06.2010 20:57:55)
tremble:1). onko todellakin laadukas?

Tässä kannattaa aina muistaa, että jos on samanhintainen vahvistin, jossa on kaikki JVM:n miljoonat ominaisuudet ja toinen, jossa vain välttämättömyydet, on ihan selvää, että samaan hintaan on JVM:ssä jouduttu jossakin tinkimään. En tarkoita tällä, että laite ei olisi laadukas, mutta yksinkertaisessa saman hintaisessa ei ole niin paljon mistä tinkiä kuin vastaavanhintaisessa, joka on varustettu lukemattomilla ominaisuuksilla.

2). Irtoaako soundia joka lähtöön?

Oma mielipide on, että JVM:llä onnistuu kaikki jotenkin, muttei mikään huippuhyvin.

3). Parempia vaihtoehtoja?

Jos et tarvitse oikeasti kaikkia noita ominaisuuksia, voisi löytyä mieluisampi. Eräs tuttu osti JVM:n ja käyttää siitä vain yksiä asetuksia, joten hukkaan se minusta sellaisessa käytössä menee.

4). Henkilökohtaisia kokemuksia?

Aikalailla vastaavat edellä kirjoittamaani. En ole mitenkään JVM:ää vastaan, mutta nykyään kaikki haluavat vahvistimeltaan kaikkea, vaikkeivat välttämättä tarvisikaan.
Beyond here lies nothing...
Icy-Sun
08.06.2010 21:04:24 (muokattu 08.06.2010 21:04:53)

Varmaan toimii pienellä kaapilla ilmankin.
Beyond here lies nothing...
Jazkaa
08.06.2010 21:50:56
Käytän nupista vaan kahta moodia, plus reverbiä. Meneekö nuppi hukkaan?

No ei mene, sillä se kuulostaa aivan vitun hyvältä. :)
Useimmilta naisilta saa kaksi kertaa. Ensin saa vongata ja sitten saa jäädä ilman.
Mr. Speed
08.06.2010 21:52:04
Jazkaa: Käytän nupista vaan kahta moodia, plus reverbiä. Meneekö nuppi hukkaan?

No ei mene, sillä se kuulostaa aivan vitun hyvältä. :)

Ei tietenkään, jos mielyttävä soundi löytyy. Itse en oo kahdella testikerralla onnistunu löytää tosta ainoatakaan huippuhyvää soundia. Lähinnä tuli joku Randallin trankku mieleen.
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)