Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Oletteko kehittäneet uusia särkijämodeja?
1
jussi1976
07.06.2010 18:48:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lärve!
Hei, mulla on tossa just Rat 2, ja teen siitä normaalin käytännön mukaan Ruetz-Ratin, joka on etenkin tohon mun aika hi-gainiseen JVM:ään sopiva vempele, etenkin kun mikit kitarassakin sattuu olemaan aika korkeaoutputtiset.
 
Oletteko kehitelleet uusia modeja Rat-säröön tai muihin säröihin? Tai onko ideoita? Jos on, niin pistäkää nyt tähän samaan..? Ideana on siis vahvarin oman särön buustaus niin, että se vahvistaa vahvarin oman särön ominaissävyä, ja mielestäni Rat on Marsuun aika sopiva juuri Ruetzina.
 
Mun päämääränäni oli boostata ihan vähän tota Marsun omaa säröä siten, että se saundin väri vielä vähän rapeutuisi ja boostautuisi - mutta vain vähän. Tota Rat 2 - pedaalia ei nimittäin mitenkään voi käyttää normaalisti esim OD2 tai OD1 kanavan päällä, koska saundi muusaantuu ihan älyttömästi.
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
koponen
07.06.2010 22:51:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Lärve!
Hei, mulla on tossa just Rat 2, ja teen siitä normaalin käytännön mukaan Ruetz-Ratin, joka on etenkin tohon mun aika hi-gainiseen JVM:ään sopiva vempele, etenkin kun mikit kitarassakin sattuu olemaan aika korkeaoutputtiset.
 
Oletteko kehitelleet uusia modeja Rat-säröön tai muihin säröihin? Tai onko ideoita? Jos on, niin pistäkää nyt tähän samaan..? Ideana on siis vahvarin oman särön buustaus niin, että se vahvistaa vahvarin oman särön ominaissävyä, ja mielestäni Rat on Marsuun aika sopiva juuri Ruetzina.
 
Mun päämääränäni oli boostata ihan vähän tota Marsun omaa säröä siten, että se saundin väri vielä vähän rapeutuisi ja boostautuisi - mutta vain vähän. Tota Rat 2 - pedaalia ei nimittäin mitenkään voi käyttää normaalisti esim OD2 tai OD1 kanavan päällä, koska saundi muusaantuu ihan älyttömästi.

 
http://freestompboxes.org/
 
I'm endorsed by Marshall
jniska
08.06.2010 08:30:29 (muokattu 08.06.2010 08:32:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Tota Rat 2 - pedaalia ei nimittäin mitenkään voi käyttää normaalisti esim OD2 tai OD1 kanavan päällä, koska saundi muusaantuu ihan älyttömästi.
 
JVM ominaisuus, ei Rotan vika. Millasessa tilanteessa OD2.sta loppuu särö kesken, varsinkin korkeaoutputtisilla mikeillä, etenkin jos namikat on kaakossa ?
http://lovepedal.com/pedals/amp_50.html tämä oli oikeastaan ainoa, jolla JVM:ää pysty boostaamaan mössöytymättä.
 
Laiha Lissu oli paras.
jussi1976
08.06.2010 12:17:07 (muokattu 08.06.2010 12:23:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mähän mainitsin, että haluan siihen boostin, en säröä lisää. Särö muusaa saundin, buusti lisää mm. sustainia ja rapeutta.
Ei ainakaan mulla tunnu edes potikat kympillä saundi JVM:ssä muusautuvan, jos mikitys on vakio luokkaa 59´kaulassa ja 500L tallassa, tai Air Norton & TZ tallassa, kun kitarassakin on hyvin erotteleva saundi. Ei mitään ongelmaa. Mutta TZ & NB - yhdistelmällä alkaa olla jo niin paljon outputtia, että sitä nupin tasoa voi jo vähän laskea ja keskittyä buustaamaan itse saundia hieman toiseen suuntaan.
 
Kiitos linkistä!
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
jniska
08.06.2010 13:12:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

offia:
Kokeiles Jussi joskus Dimarzio Breed-settiä. Voin taata että yllätyt. Nimittäin on NIIN iso ero esim Evoon tai Evo 2:seen.
 
Laiha Lissu oli paras.
jussi1976
08.06.2010 13:22:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli mulla Jem 7DBK:ssa vakiona. Ei kiitos. Olen kutakuinkin tullut siihen johtopäätökseen, ettei kaula ja takamikki saisi olla etenkään samaa sarjaa, sama merkki mutta eri malli voi tulla kyseeseen, mm. Air Norton jaTone Zone toimii.
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
jniska
08.06.2010 14:33:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Oli mulla Jem 7DBK:ssa vakiona. Ei kiitos. Olen kutakuinkin tullut siihen johtopäätökseen, ettei kaula ja takamikki saisi olla etenkään samaa sarjaa, sama merkki mutta eri malli voi tulla kyseeseen, mm. Air Norton jaTone Zone toimii.
 
Asiassa voi olla perää, PGM:ssä mulla on Breed / Paf Pro -setti, JS:ssä Evo 2 / Fred setti. Tosin 90 % soitosta tulee vedettyä tallamikillä.
 
Laiha Lissu oli paras.
jussi1976
08.06.2010 17:02:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, toimivia settejä noi ihan varmaan on. Siinä tulee vastaan kanssa se rungon soinnin ominaisuudet ja mitä hakee. Itse asiassa mm. jos käyttää kahta Evoa tms. niin mm. se saundin EQ-käyrähän on samanlainen. Eli jos haluaa saada monipuolisuutta kitaraan, niin välttämättä se kaksi samaa merkkiä ja mallia olevaa mikkiä ei ole se paras vaihtoehto. Esimerkiksi mulla oli kaulassa yhdessä vaiheessa Duncanilta 59´ ja tallassa se PAF+steroidit, eli muistaakseni SH-14. Anyway se EQ-käyrä oli Duncanin kaavion mukaan molemmissa just sama, ja kyllähän se vähän yksipuoliselta kuulosti, kun vaihtoi kaulamikistä takamikkiin ja takaisin, niin aina vain kitaran saundi oli samanlainen, tummempi tietysti kaulumikillä vain. En tosin muista Air Nortonin ja Tone Zonen arvoja, mutta kokemuksesta tiedän, että ne toimii hyvin settinä. Noi DiMarzion Fred & Mo Joe on testaamatta.
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
sepisti
08.06.2010 19:22:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On se vaan sääli, että sinä Jussi voitit rapeiden säröjesi kanssa...
 
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
pekurides
08.06.2010 20:10:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jussi1976: Mähän mainitsin, että haluan siihen boostin, en säröä lisää. Särö muusaa saundin, buusti lisää mm. sustainia ja rapeutta.

 
Kuulostaa vähän mahdottomalta yhtälöltä saada lisää rapeutta ilman säröä?
 
Volumeboostista tuskin oli kuitenkaan kyse.
 
Olettakseni sitä pientä lisäräkää reunoille ja mahdollista saundin tiukennusta haetaan, kyllä siinä aina pikkasen taitaapi säröä mukana tulla.
 
Tai sanotaanko näin että haluat muokata särön luonnetta.... tai mistä minä tiedän ,itse joitain vehkeitä joutunut buustaamalla tiukentamaan(marshall,mesa)saadakseni nykyaikaisempaa metallisaundia kasarihardrokin tilalle.
 
Meilkein voisin lyödä vetoa että reenisvolumella "tonezone&nupit kaakossa" yhdistelmä ei niitä erottelevampia kitarasaundeja:=)
 
They see me rollin, they hatin.
jniska
08.06.2010 20:24:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

pekurides: Kuulostaa vähän mahdottomalta yhtälöltä saada lisää rapeutta ilman säröä?
 
Volumeboostista tuskin oli kuitenkaan kyse.
 
Olettakseni sitä pientä lisäräkää reunoille ja mahdollista saundin tiukennusta haetaan, kyllä siinä aina pikkasen taitaapi säröä mukana tulla.
 
Tai sanotaanko näin että haluat muokata särön luonnetta.... tai mistä minä tiedän ,itse joitain vehkeitä joutunut buustaamalla tiukentamaan(marshall,mesa)saadakseni nykyaikaisempaa metallisaundia kasarihardrokin tilalle.
 
Meilkein voisin lyödä vetoa että reenisvolumella "tonezone&nupit kaakossa" yhdistelmä ei niitä erottelevampia kitarasaundeja:=)

 
Juu, samaa epäilen itsekkin. On sentään tullut soiteltua JVM:llä ja esim EVO2 mikillä se on yhtä puuroa OD 2:lla. Ja mä en koskaan kääntänyt gainia yli seiskan.
Ainahan tollanen etuaste säröytyy sitä enempi, mitä voimakkaampaa signaalia sinne työnnetään, varsinkin JVM:n etuaste mössääntyy todella helposti. Ja boosti lisää signaalinvoimakkuutta = enempi säröä.
Eri juttu, jos soittelee hyvin miedoilla gaineilla tai etuasteen volymeilla, silloin boostaamalla saa mukavaa reunasäröä ja rouheutta saundiin.
 
Laiha Lissu oli paras.
jussi1976
08.06.2010 21:32:39 (muokattu 08.06.2010 21:35:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hmm. Kyllä mulla ainakin se rouheus lisääntyy Ruetz-Ratilla. Kun sillä soittaa puhtaan läpi, niin särö on tosi pieni, mutta OD2:lla ja OD1:llä se boostaa aika hyvin. Se terävöittää ja lisää potkua nimenomaan keskialueelle ja eri tavoin kuin mitä nupin säädöistä irtoaa. Kun käytin Air Norton/Tone Zone settiä, samoin 59´ / BL500L ja muita, niin sai paukuttaa aina gainit sun muut(paitti volalla tietysti sitten säädettiin) täysillä ja hyvin tuli ulos, ei puuroutunut. Nyt kun on TZ kaulassa ja Nailbomb tallassa, niin saa laskea gainit 8 tasolle, niin pysyy hyvin erottelevana, jos menee sen yli, niin muusaantuu. Tavallista RAT - säröä ei tietysti voi käyttää, vaan se on modattava Ruetziksi pihdeillä. Vielä kun lisää tohon Rocktronin räkkiefektin, niin sillähän saa sitten jo kaikki. Toi Lovepedal Amp 50 - boost pitää vielä tsekata, kun ei ole tullut kokeiltua koskaan.
Toi Tung-solin 12AX7 saattaa tosin olla sit sekin ratkaiseva, koska se lisää dynamiikkaa ja säröä vähän.
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «