Aihe: Warwick-klubi
1 2 3 4 570 71 72 73 7490 91 92 93 94
Johannes_t
06.05.2010 08:36:31

fnb112: Mitä käytännön eroa Corvetella ja Streamerilla on? Entä Warwickeilla ylipäänsä? Siis toisiinsa verrattuna. Mikrofoneja ja elektroniikkaa ei lasketa.

Jos erikoismalleja ei oteta lukuun Streamerit ovat neck through-rakenteisia ja kaareva-bodyisia. Streamer st I-sarjan bassoissa kaula on vaahteraa. Corveten samat speksit: bolt-on, tasainen, ovangol (aiemmin wenge).
fnb112
06.05.2010 11:56:13
Johannes_t: Jos erikoismalleja ei oteta lukuun Streamerit ovat neck through-rakenteisia ja kaareva-bodyisia. Streamer st I-sarjan bassoissa kaula on vaahteraa. ...

Streamer st I? Ikinä kuullutkaan. Onko Streamerien ja Corvettejen saundissa paljonkin eroja, kun Streamereissa on "kiinteä" kaula?
Taas lisää tyhmiä kysymyksiä: Miten Streamer mallejen kaulaa voi säätää? Luulisi, että niiden kaulat eläisivät samalla tavoin kuin muissakin bassoissa. Kumpaa suosittelisitte ja miksi? Miten Streamereihin vaihdetaan kielet?
M.Hanski
06.05.2010 11:59:49
fnb112: Streamer st I? Ikinä kuullutkaan. Onko Streamerien ja Corvettejen saundissa paljonkin eroja, kun Streamereissa on "kiinteä" kaula?
Taas lisää tyhmiä kysymyksiä: Miten Streamer mallejen kaulaa voi säätää? Luulisi, että niiden kaulat eläisivät samalla tavoin kuin muissakin bassoissa. Kumpaa suosittelisitte ja miksi? Miten Streamereihin vaihdetaan kielet?

Eroja voi ihmetellä Warwickin saitilta, ja kieltenvaihdosta ja muista säätöhommista voi lukea manuskasta:

http://warwick.de/modules/start/start.php
http://warwick.de/media/manuals/Basses/WWBassManual_EN.pdf
Johannes_t
06.05.2010 12:11:11

fnb112: Streamer st I? Ikinä kuullutkaan. Onko Streamerien ja Corvettejen saundissa paljonkin eroja, kun Streamereissa on "kiinteä" kaula?

http://warwick.de/modules/start/start.php
fnb112
06.05.2010 12:27:06
Tuo sivu ei ainakaan itselläni suostu toimimaan. Minun piti pyytäää kaverini kopioimaan Streamerin speksit samasta syystä. Hänellä ja ilmeisesti kaikilla muillakin minua lukuunottamatta sivut toimivat.
M.Hanski
06.05.2010 13:03:38
fnb112: Tuo sivu ei ainakaan itselläni suostu toimimaan. Minun piti pyytäää kaverini kopioimaan Streamerin speksit samasta syystä. Hänellä ja ilmeisesti kaikilla muillakin minua lukuunottamatta sivut toimivat.

No kokeilehan sitten ihan vaan "warwick.de".
fnb112
06.05.2010 13:20:07
Tarkoitin edellisellä hieman epäselvällä viestilläni sitä, ettei koko warwick.de sivusto aukea.
pardy
08.05.2010 01:12:00

fnb112: Tarkoitin edellisellä hieman epäselvällä viestilläni sitä, ettei koko warwick.de sivusto aukea.

Suosittelen päivittämään selaimen tai vaihtamaan kokonaan toiseen.
fnb112
09.05.2010 09:40:48 (muokattu 09.05.2010 10:04:45)
Tätä keskustelua taaksepäin lukiessani löysin tietoja siitä, että 1990 luvun Warwickit olisivat erilaisia kaulansa suhteen. Vanhemmissa käytettiin ymmärtääkseni parempaa (samaa puuta myös uudempien kauloissa, mutta otelauta eri?) puuta. Joku sanoi myös, että kaulat olisivat profiililtaan erilaiset. Voisiko joku tarkentaa? Ovatko erot suuriakin?
himppe
09.05.2010 10:39:13 (muokattu 09.05.2010 10:40:23)
Mulla on 90-luvun Corvette Std kokowenge-kaulalla. Se on todella ohut, paksuus 1. nauhan kohdalta alle 19mm ja se on vähän 5-kieliselle! 2000-luvun bassoissa kaulaprofiili oli jonkun verran paksumpi.

Kuten tässä threadissa aikaisemmin on mainittu, Warwick on ilmeisesti siirtynyt takaisin 90-luvun slimmeihin kaulaprofiileihin. Tämä sivu tukee epäilystä: http://www.warwickbass.com/modules/ … uID=14620&katID=14626&cl=EN

Sivun mukaan 4- ja 5-kielisisten bassojen standardikaulan paksuus 1. nauhan kohdalla olisi 19,5mm. Saatavilla on myös extra slim neck, jonka paksuus on vain 18,5mm. Kuka muistaa, mitä noi paksuudet oli aiemmin ns. paksujen kaulojen aikaan?
fnb112
09.05.2010 16:32:33 (muokattu 09.05.2010 22:43:44)
Pääsen lähiaikoina kokeilemaan Corvettea, mutta olen ajatellut ostavani ehkä Streamerin, jota en kuitenkaan pääse pitkän matka vuoksi kokeilemaan. Kuinka suuri ero Corveten ja Streamerin kauloissa on (kiinnitystapaa ei lasketa)? Ajattelin vain, että jos ne olisivat melko samanlaisia voisin ostaa Streamerin turvallisemmin mielin, jos taas ei niin taitaa jäädä ostamatta ja hankin Corveten.
kauhu-köös
09.05.2010 16:44:59
Eikös aikasemmin paksummissa kauloissa ollu n 21.5 mm paksu ekalta nauhalta?
Siderocks
17.05.2010 13:23:58

Klubijäsenyyden vahvistushommia. Corvette Std:n ja WCA 411 Pro -kaapin lisäksi talouttani on siunattu tänään Warwick Infinity SN TCS:llä. So far so good akustisesti stankkuvireellä. Nopeasti tunnostelee Warwickiksi melko kesytetyltä. Pitää vielä kävästä reeniksellä kokeileen läjän kans droppi C:ssä ja huudella lisäfiiliksiä. Komeahan tuo on ku perkele.
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
Siderocks
17.05.2010 16:11:03 (muokattu 17.05.2010 16:42:36)

o_s: Klubijäsenyyden vahvistushommia. Corvette Std:n ja WCA 411 Pro -kaapin lisäksi talouttani on siunattu tänään Warwick Infinity SN TCS:llä. So far so good akustisesti stankkuvireellä. Nopeasti tunnostelee Warwickiksi melko kesytetyltä. Pitää vielä kävästä reeniksellä kokeileen läjän kans droppi C:ssä ja huudella lisäfiiliksiä. Komeahan tuo on ku perkele.

Noniin käväsin reeniksellä testailemassa Infinityä. Basso pörisi heti alkuunsa vahvistettuna joten painelin hakemaan läheisestä kaupasta uuden batterin. Tässä kun on sekä aktiivimikit että aktiivielektroniikka (MEC 2-alueinen). Paristonvaihto olikin heti oikea lääke. Kun vähän aikaa oli tullut nuudlailtua totesin että perussaundi on melko kirkas, pureva ja punchikas. Mutta ei se siihen jää. Passiivimodella saundi on Warwickiksi melko orgaaninen (tai sitten kuvittelen vain). Itse olen enemmän hifimiehiä ja säädän paljon saundia vauhdista joten aktiivimoodi on ehkä enemmän minua varten. Passiivi-aktiivi -switch luo kuitenkin loistavan tavan muuttaa saundia täysin nappia painamalla sikälimikäli sävynsäädöt ovat aktiivimoodissa radikaalimmat, itse korostan yleensä hieman sekä bassoa että diskanttia.

Tallassa olevan twinjazz-humpparin saa kytkettyä sekä sarjaan että rinnan mikä lisää taas saundipalettia entisestään. Kaulassa oleva yksikelainen jazz-mikki tukee kivasti nasaalihkoa vain puolen sentin päässä tallasta sijaitsevaa tallamikkiä. Kaulamikki soolottuna toimii myös kivasti ja bassoa korostamalla ja diskanttia leikkaamalla pääsee melko dubifiiliksiin. Sooloilutestailun perusteella varsin passeli peli. Warwickin vaahterabassojen tyylinen murinakin löytyy vaikka tässä body on zebranoa. Mutta hyvin paljon vaahteramainen saundi on.

En ole hihnan kanssa testannut vielä, joten balanssista paha sanoa mitään mutta basso ei ainakaan ole hirveän painava, johtuen varmaan osittain siitä että bassossa on ns. Tone Chamber System eli basso on osittain ontto (ei tosin samassa mittakaavassa kuin isoveli Infinity NT).

Pitää vielä testailla bändin kanssa ja huudella lisää.

http://picasaweb.google.com/sideroc … CIaHg7jTxMnetQE#5472233811086512642
"Pullo viinaa päivässä vähentää merkittävästi riskiä kuolla vanhuuteen" -minä itse
wyldeclone
28.05.2010 00:45:31
wyldeclone: Jalka on jo Warwick-klubin oven välissä jos näin voi sanoa :)
Kotivahvistimena Warwickin Bluecab 30W ja hankinnassa on 150W Sweet 15.2
Soittimena on tällä hetkellä Spectorin Legend jossa ei ole mittään vikaa mutta kutina Warren ostoon on kyllä.Corvetteja ja Streamereita olen jo käynyt kuolaamassa ja viikonloppuna tulee Metal Expossa Musamaailman osastolla varmasti Warreja hypisteltyä :)

Tuli haettua sitten toi Warwickin 25OW combo 25.2.Mitä tossa päivällä pikapuoliin kerkes kokeilee niin asiallinen peli on ja tehoissa löytyy :)
" Functionless art is simply tolerated vandalism "
Hannu H.
28.05.2010 23:45:43

Pitkään tätä ketjua tässä ihmetelly kunnes tajusin että hitto minähän pääsen tähän klubiin! WCA 410-4 PRO löytyy pinosta alimmaisena.
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ. http://www.myspace.com/thesinfactor http://www.youtube.com/user/TheSinfactor
leksi-B
08.06.2010 13:56:51
Hazen: Saattaa olla että tulee kerhosta lähtö jos auton aikoo ostaa.

Eli torille saattaa ilmestyä Warwick Corvette std. NB vaihdetuilla virittimillä ja muilla.
Nyyh tulee kyllä ikävä jos päädyn siihen tulokseen :(

Ei autoon kannata vaihtaa. Alkaa harmittamaan ekan parin viikon jälkeen pirusti, kun on kaikki auton vakuutukset sun muut tulleet ja sitten kun sitä pitää alkaa korjailemaan.

Jostakin muualta ne rahat. :-)
"Kun bassonkieliin ilmestyy verta, niin tatsi on oikea!"
Hazen
08.06.2010 14:32:34
leksi-B: Ei autoon kannata vaihtaa. Alkaa harmittamaan ekan parin viikon jälkeen pirusti, kun on kaikki auton vakuutukset sun muut tulleet ja sitten kun sitä pitää alkaa korjailemaan.

Jostakin muualta ne rahat. :-)

Vois olla ehkä järkevämpää :) Ja varmastihan se alkaisi kaduttamaan, kesällä kyseinen passo kaasutteli muutenkin niin hirveästi, että syksyllä piti käydä koppaamassa mukaan. Sitä hetkeä en ole katunut vieläkään.
wyldeclone
12.06.2010 20:30:31
Tuli eka keikka vedettyä Warwickin 250W Sweet 25.2:n kanssa ja olen kyllä todella tyytyväinen miten vahvari soundasi ja tehot riitti ruhtinaallisesti kyseiseen tilaan.
" Functionless art is simply tolerated vandalism "
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)