Aihe: Yliarvostetuin rumpali
1 2 3 4 513 14 15 16 1735 36 37 38 39
Jupi57
07.06.2010 22:56:28
Epämuusikko: En! En tee keikkoja!

Keskustellaan tuosta keikkailemattomuudsta erikseen.

Jutussa mainitsin Sallan koko valtakuntaa ajatellen,
Sinulla taitaa olla asenne mua kohtaan?
Myytävänä...
jazzmies
07.06.2010 23:00:11
kimkorho: Tämän perusteellako voisin väittää, ettei asiantuntijuutta ole olemassakaan?

Hups, taisin vähän innostua liikaa...
Pottery Is Gay!
hollmi-5
07.06.2010 23:04:10
Jupi57: Keskustellaan tuosta keikkailemattomuudsta erikseen.

Tuskin nyt sentään sinua kohtaan...

jazzmies: Hups, taisin vähän innostua liikaa...

Hyvä, että intoa piisaa ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
Jupi57
07.06.2010 23:08:22 (muokattu 07.06.2010 23:08:42)
hollmi-5: Tuskin nyt sentään sinua kohtaan...

Narsistina et tule koskaan ymmärtämään itseironiaa...
Myytävänä...
hollmi-5
07.06.2010 23:09:44
Jupi57: Narsistina et tule koskaan ymmärtämään itseironiaa...

En minä ole narsissi. Minä olen tulppaani.
Soundit, piuhat ja kajarit.
Jupi57
07.06.2010 23:12:44 (muokattu 07.06.2010 23:16:26)
hollmi-5: En minä ole narsissi. Minä olen tulppaani.

Okei mä tyydyn olemaan Tuhma poika vai mikä se oli.

http://puutarha.net/keskustelu/aihekuva.asp?id=121160
Myytävänä...
Nolte
08.06.2010 00:15:24
Mitä, joko se ihana absoluuttisia totuuksia käsittelevä keskustelu alkaa hiipua...? Mutta olihan se hienoa sen aikaa, minkä se kesti. Tai makuasia siis, että oliko hienoa. Tai siis joku toki ihan tietääkin, oliko se hienoa. Absoluuttisesti.
Tätä en allekirjoita!
Epämuusikko
08.06.2010 00:21:52 (muokattu 08.06.2010 00:24:01)
Jupi57: Keskustellaan tuosta keikkailemattomuudsta erikseen.

En ole mielestäni kirjoittanut sinua kohtaan tässä ketjussa yhtään mitään.

e: enkä lukenut viestiäsi välttis kovin tarkoin silmin. Tartuin vain siihen mitä ymmärsin, eli Sallaan (paikannimi).

En tahtoisi että ymmärrät minut väärin :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
Ämpärit täyttyvät, mieli on iloinen.
markkuliini
08.06.2010 00:34:32

KKK: Vaikka kovasti pidänkin kyseisestä bändistä, mutta mielestäni Rushin Neil Peart.
Todella hyvä rumpali, mut liikaa sitä hehkutetaan!

Minusta melko huono, mutta muuten yhdyn mielipiteeseen 100%. :)
Paitsi etten hirveästi bändistäkään perusta. Osastoa ihan ok, saa olla olemassa. Ja keikalle lähtisin katomaan jos kotoa haettais ja liput maksettais.
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
Kailis
08.06.2010 01:00:42

markkuliini: Minusta melko huono, mutta muuten yhdyn mielipiteeseen 100%. :)
Paitsi etten hirveästi bändistäkään perusta. Osastoa ihan ok, saa olla olemassa. Ja keikalle lähtisin katomaan jos kotoa haettais ja liput maksettais.

Mutta mutta? Onko tämä absoluuttinen totuus? Oletko NIIN ammattilainen että tämä fakta ei pala tulessa?
markkuliini
08.06.2010 01:15:29 (muokattu 08.06.2010 01:16:32)

Kailis: Mutta mutta? Onko tämä absoluuttinen totuus? Oletko NIIN ammattilainen että tämä fakta ei pala tulessa?

Älä nyt sekoita ammattilaisia. En mä ole se absolutisti. Mähän puhun mielipiteinä. :P
Yleensäottaen nuo "minusta"-jutskat tuolla lauseiden alussa ilmaisee mielipidettä, katsos. ;)
Jupi57: Yrität välttää jälki-istuntoa, kaltaisesi pikkuhitlerit pistän ojennukseen oikeasssa elämässä alta aikayksikön.
velipesonen
08.06.2010 07:43:38

Nolte: Mitä, joko se ihana absoluuttisia totuuksia käsittelevä keskustelu alkaa hiipua...? ...

Minun makuuni se ei ole vielä alkanutkaan.
Musta Arkipyhä
08.06.2010 09:04:36
Nolte: Niin mutta kun on olemassa huonompia ja parempia asiantuntijoita. Ne paremmat hoksaavat olla sitä absoluuttisesti parempaa ja oikeata mieltä. :)

Sori.Unohdin tykkänään tämän :-D
"I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva"
Musta Arkipyhä
08.06.2010 09:16:07 (muokattu 08.06.2010 09:20:36)
jazzmies: Ammattilaisuus ei takaa mitään musiikin kentällä. Ylipäätänsä on parempia ammatteja, kuten esimerkiksi lääkäri, ja huonompia ammatteja, kuten palkkamurhaajia. Samoin on musiikin ammattilaisuuden sisällä - osa on kokeneita, valistuneita ja monipuolisia, kuten minä, tai sitten surkeita soittajia, jotka ovat kunnostautuneet esim. keikkamyynnin saralla.

En kyllä puhunut mistään "keikkamyyjistä" vaan ihan musiikkia pitkälle opiskelleista ammattilaisista.Aivan yhtä valistuneita,kokeneita ja monipuolisia kuin sinäkin.Kuitenkin eri mieltä monesta asiasta kanssasi.

Oletuksesi on siis väärä ja täten perusteesi vuotavat kuin seula.

Tästähän ollaan keskustelleet sivu tolkulla, että asiantuntijan lausuma on enemmän kuin mielipide, koska hän tuntee asian.

Ja asiantuntijat voivat olla ja ovatkin erimielisiä.Eli kyse on musiikin kohdalla makuasiasta.

Mielipide-käsitteen ymmärrän musiikiin arvottamisessa kyllä, sillä siihen liittyy älyllisesteettistä pohdintaa...jne...

Nyt näyttää siltä ,että pakenet hienojen termien taakse.Et ole vieläkään pystynyt perustelemaan selkeästi miksi sinun mielipiteesi olisi parempi kuin jonkun toisen vastaavan asiantuntijan.Tai sitä miksi se ei ole mielipide vaan jonkinlainen "totuus".

Matematiikassahan tämä on helppoa: Jos väitän janan pituudeksi 5mm haen mitan ja todistan asian mittaamalla.Sen sijaan jos väitän jotain kappaletta hyväksi/huonoksi voin sitä eri tavoin perustella ,mutta sitä kaikille samaa "mittaa" ei ole olemassakaan :-)

Itse ex-hevirumpalistina olen vain joutunut yhä useammin kasvaessani toteamaan, että hevipuolella hyvät biisit ovat harvassa.

Niin: Sinun mielestäsi.Joku toinen vastaava ammattilainen voi olla erimieltä.Ja onkin.

Vastaapa seuraavaan kysymykseen kyllä tai ei: Onko niin ,että vastaavan musiikillisen koulutuksen ja tietotaidon omaava henkilö kuin sinä joka on sitä mieltä ,että hyviä hevibiisejä on paljon on jotenkin absoluuttisen väärässä ja sinä absoluuttisen oikeassa?
kincy
08.06.2010 09:42:05 (muokattu 08.06.2010 09:46:24)

Itse ex-hevirumpalistina olen vain joutunut yhä useammin kasvaessani toteamaan, että hevipuolella hyvät biisit ovat harvassa.

Tuohan nyt on vain sinun henkilökohtainen mielipiteesi.

Se ei johdu tekijöiden totaalisesta lahjattomuudesta, vaan biisinikkarien laiskuudesta, markkinalähtöisestä genrejumittamisesta, lajin korniuksista ja hämmästyttävän heikosta oman tilan laajentamisyritysrohkeudesta

Pidän sinua ihan oikeasti henkilönä, jolla on tietoa paljon musiikista, mutta tämä pätkäsi vahvistaa minulle sen, ettet taida tietääkään metallimusiikin menosta kuin vaivaisen murto-osan, jos tämä on käsityksesi siitä.

Tästä nyt paistaa taas kerran läpi tämä tietynlainen asennoituminen kyseistä musiikkisuuntausta kohtaan. "kun kasvaa aikuiseksi niin tajuaa miten pikkupoikien musiikkia se on"
velipesonen
08.06.2010 09:49:05 (muokattu 08.06.2010 09:55:29)

PsychedelicWarlord: (...)Matematiikassahan tämä on helppoa: Jos väitän janan pituudeksi 5mm haen mitan ja todistan asian mittaamalla. (...)

Matematiikka ei tunne mittaamalla hankittuja todisteita lainkaan, eikä matemaatikko mittaa mitään.

Fysiikassakaan ei mitään voi todistaa mittaamalla, mittaustulokset vain vahvistavat tai kumoavat teorian. (Mittausvälineiden oikeellisuutta voi kyseenalaistaa.) Erittäin vahvaan fysikaaliseen teoriaan on kohtuullista suhtautua tosiasiana. Tosiasia on luonteeltaan absoluuttinen.

PsychedelicWarlord: Ja asiantuntijat voivat olla ja ovatkin erimielisiä.Eli kyse on musiikin kohdalla makuasiasta.

Ei suinkaan, vaan osa asiantuntijoista on lahjottuja, corrupt.
jazzmies
08.06.2010 10:40:19
PsychedelicWarlord: Onko niin ,että vastaavan musiikillisen koulutuksen ja tietotaidon omaava henkilö kuin sinä joka on sitä mieltä ,että hyviä hevibiisejä on paljon on jotenkin absoluuttisen väärässä ja sinä absoluuttisen oikeassa?

Raivostuttava välimerkkivirhe: ensin pilkku, sitten väli!

Mutta asiaan. Absoluuttisuudesta on turha puhua taiteen saralla. Jos puhutaan sävellyksistä, sanoituksista, sovituksista ja musiikkiakustiikasta ylipäätänsä, niin itseäni vastaava koulutettu henkilö olisi enemmän väärässä. Uskoakseni korpus minkä tahansa taiteenalan kattavan ekspertiisin omaavista koltiaisista olisi kanssani samaa mieltä.

Itseäni alkaisi arveluttaa, jos joku kolleegoistani toimialallani alkaisi hehkuttaa 'Holy Diveria' hyväksi kappaleeksi. Koko työyhteisö miettisi vielä kerran hänen kaltaisensa rekrytointia. Mutta jos mukaan otettaisiin kollegan lapsuuden idoli tai trauma headbager-tupakki-jeejee -sivujuonteineen, voisi se mennä läppänä läpi myös ammattiopinnoissa "opiskelijalähtöisenä diipadaapana", lue julkisten varojen tuhlaamisena. Yhä siis olen sitä mieltä, että Star Wars - Tolkien - Dio - Musta Raamattu -eetos kuuluu mopo-kevytmoottoripyörä -ikään, josta on mahdollista kasvaa yli ja oppia nauttia taiteesta kaikkine sävyineen ja nyansseineen.
Pottery Is Gay!
Musta Arkipyhä
08.06.2010 11:00:29
velipesonen: Matematiikka ei tunne mittaamalla hankittuja todisteita lainkaan, eikä matemaatikko mittaa mitään.

Fysiikassakaan ei mitään voi todistaa mittaamalla, mittaustulokset vain vahvistavat tai kumoavat teorian. (Mittausvälineiden oikeellisuutta voi kyseenalaistaa.) Erittäin vahvaan fysikaaliseen teoriaan on kohtuullista suhtautua tosiasiana. Tosiasia on luonteeltaan absoluuttinen.

Höpö höpö.Metri on selkeästi määritelty standardi.Joten unohdetaan se saivartelu - pointti lienee selvä.

Ei suinkaan, vaan osa asiantuntijoista on lahjottuja, corrupt.

Vahvaa argumentointia.
Musta Arkipyhä
08.06.2010 11:03:13 (muokattu 08.06.2010 11:11:37)
jazzmies: Raivostuttava välimerkkivirhe: ensin pilkku, sitten väli!

Mutta asiaan. Absoluuttisuudesta on turha puhua taiteen saralla.

Miksi sitten puhut koko ajan kuinka joku on "enemmän väärässä" tms.? Olen samaa mieltä siitä ,että absoluuttisuudesta on turha puhua musiikissa.Kumpa kirjoituksissasi noudattaisit sitä.

Itseäni alkaisi arveluttaa, jos joku kolleegoistani toimialallani alkaisi hehkuttaa 'Holy Diveria' hyväksi kappaleeksi. Koko työyhteisö miettisi vielä kerran hänen kaltaisensa rekrytointia.

Todellako? No siinä tapauksessa ei voi kuin ihmetellä ,että onko noinkin ahdasmielisiä työyhteisöjä on vielä olemassa?

nauttia taiteesta kaikkine sävyineen ja nyansseineen.

Toivon ,että kasvat ulos ennakoluuloistasi ja todellakin pystyt nauttimaan musiikista monipuolisesti.Musiikki on hieno asia.

Tsemppiä ja avartavia hetkiä kaikenlaisen musiikin parissa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)