Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kielten paksuus A-vireeseen?
1
HIValicious
07.06.2010 23:16:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on nyt lojunu vanha ESP käyttämättömänä ja ilman kieliä jo monta vuotta kun ei oo ollu tarvetta käyttää, mut oon nyt viimeaikoina innostunu Staminasta ja ois kiva päästä soitteleen niitten biisejä. Kitara on tosiaan kuuskielinen ja miettisin et onks sellast mitään järkee alkaa laittaa A-vireeseen vai pitäiskö suosiolla panostaa 7-kieliseen? Ja jos A-vireeseen pistäisin ni kuinka hiton paksut kielet pitäis olla, ja pystyiskö sit koreempiii kielii ollenkaan venyttämään jos ne on ihan perusvireessä?
 
Mr. Speed
07.06.2010 23:23:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HIValicious: Mulla on nyt lojunu vanha ESP käyttämättömänä ja ilman kieliä jo monta vuotta kun ei oo ollu tarvetta käyttää, mut oon nyt viimeaikoina innostunu Staminasta ja ois kiva päästä soitteleen niitten biisejä. Kitara on tosiaan kuuskielinen ja miettisin et onks sellast mitään järkee alkaa laittaa A-vireeseen vai pitäiskö suosiolla panostaa 7-kieliseen? Ja jos A-vireeseen pistäisin ni kuinka hiton paksut kielet pitäis olla, ja pystyiskö sit koreempiii kielii ollenkaan venyttämään jos ne on ihan perusvireessä?
 
Kerro jotain tarkennusta tuosta ESP:stä. Talla, skaalan pituus yms. Ihan samalla tavalla sen kutosen saa a-vireeseen kuin seiskankin, mutta yläsävelet ei mee yhtä korkealle. Itte lähtisin jostain 66 alas päin. Oma mieltymyshän nuo kielten paksuudet määrittää.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
nypdjaz
07.06.2010 23:27:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vaikka .70 ja kymppi- tai 11-setistä loput kielet vois toimia. Satulaa joutuu vaan varmaankin viilailla
 
WinterMad
08.06.2010 05:12:16 (muokattu 08.06.2010 05:12:47)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Satulaa joutuu vaan varmaankin viilailla
 
Voi myös olla, että ei ainakaan tuo .70 solahda virittimen reiästä sisään kovinkaan sulavasti.
Saatat siis joutua joko poraamaan viritintä hieman isommaksi, tai vaihtoehtoisesti purkamaan kielen punosta sen verran, että saat ydinlangan vietyä reiän lävitse.
 
Humanoid
08.06.2010 08:55:35 (muokattu 08.06.2010 08:56:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

13-setti pohjalle ja kaksi paksuinta 050/052 ja 066/070. Avot.
 
Ja ei, et välttämättä tarvi seitsemättä kieltä. Joskin se helpottaa hommia, jos matalaa A-kieltä tykkää käyttää lähinnä mausteena.
 
Sami / Ääniportti
Spike
08.06.2010 11:19:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on 62 A:ssa, ohuemmat on liian löysiä, paksummat kuulostaa aika tumpuilta, mutta riippuu kitarastakin. Tuneomatic tallat tuntuis vähän paremmin sietävän paksumpia kieliä'.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «