Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cardbus firewirekortti audiointerfacelle
1
artodaguitarist
07.06.2010 23:12:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.tietoasema.fi/eshop/?sid … gid=&sgid=&vid=&pcode=ZUN2300&whid=
 
http://www.thomann.de/fi/maudio_profire_2626.htm
 
Tämmöiset tuotteet ostin itselleni ja kovasti luulin, että nämä pelittäisivät hyvin yhteen. Harmi vaan, että vasta cardbuspaketin avattuani luin, että se tukee vain firewirelaitteita, jotka käyttävät 1,5A tai vähemmän sähkövirtaa. M-Audion interface käyttää 3,5A.
 
Noissa muissa cardbus tuoteselosteissa, mitä olen katsellut, ei mainita, että mitä sähkövirtaa tukevia laitteita kyseiset kortit tukee, joten osaako kukaan sanoa, onko mitään cardbus firewirekorttia, jolla saisin toimimaan ton oman audiointerfaceni? Eli cardbus firekorttia, joka tukee 3,5A sähkövirtaa käyttäviä laitteita?
 
djtremolo
08.06.2010 05:14:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöiset tuotteet ostin itselleni ja kovasti luulin, että nämä pelittäisivät hyvin yhteen.
Eikö interfacen mukana tullut virtalähdettä?
 
If I seem super human, I have been misunderstood.
artodaguitarist
08.06.2010 12:08:50 (muokattu 08.06.2010 12:15:09)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

djtremolo: Eikö interfacen mukana tullut virtalähdettä?
 
Kyllä tuli, mutta siis itse cardbus firewirekortin paketin ohjekirjassa lukee näin:
 
"Note: FireWire CardBus only supports FireWire device(s) that consume less than 1,5A voltage."
 
Se olikin hyvin jännä juttu, ettei sitä ole voitu kirjoittaa itse paketin kylkeen, vaan paketti pitää avata ja vasta sitten todeta, ettei kyseinen härveli tue kaikkia FireWire laitteita :D
 
EDIT: Ja siis tottakai kokeilin, että toimiko se yhteen, mutta ei siis toiminut ja syyn sain selville luettuani ton tekstin ohjekirjasta.
 
djtremolo
09.06.2010 00:23:21
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

EDIT: Ja siis tottakai kokeilin, että toimiko se yhteen, mutta ei siis toiminut ja syyn sain selville luettuani ton tekstin ohjekirjasta.
Hmm.. nyt pitää ihan varmistaa. Oliko sulla se audiointerfacen ulkoinen virtalähde myös päällä ja kytkettynä kun kokeilit? Nuo ulkoiset laitteet voi ottaa sähkönsä joko firewirestä tai ulkoisesta powerista. Jos käyttää ulkoista virtalähdettä, niin tuolla mainitsemallasi rajoituksella ei ole vaikutusta. Tuosta nimenomaisesta mallista ei ole kokemusta, mutta ei kai nyt mikään firma tee tuollaista virhettä, että odottavat saavansa firewire-piuhasta 3.5ampeeria ja sitä ei pystyisi ulkoisella virtalähteellä tarjoamaan.
 
Veikkaan, että nyt on jotain muuta vialla. Näkyykö interfacessa mitään merkkivaloja tai huomasiko tietokone että kytkit laitteen kiinni? Näkyykö firewire-kortti ja/tai audio-interface laitehallinnassa? Ajurit asennettu yms?
 
If I seem super human, I have been misunderstood.
artodaguitarist
18.06.2010 18:00:10 (muokattu 18.06.2010 18:02:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oli semmonen ollukin se ongelma, että se mun korttipaikka olikin Expresscardi eikä Cardbus. Vein sen expresscard mallisen kortin erääseen tietokoneliikkeeseen näytille ja myivät mulle sitten cardbusfirewiren, tietämättömänä tietysti otin. Se siinä olikin, kun se cardbussikin vaikuttais sopivan sinne väylään ja se vielä sinne kunnolla loksahtaa.
 
Kaiken lisäksi en ollut kaiketi alunperin huomannut, että koneestani löytyi 4-pin firewirepaikka. Harmi vaan, että kyseisellä firewiresysteemillä toi M-Audio ei toimi. Kone siis tunnistaa firewirekortin ja M-Audion Control Panel käynnistyy, mutta ääntä en saa kuulumaan. Nyt tilasin itselleni erään LaCien expresscardin ja voi elämä sanon minä, jos ei lähde silloinkaan toimimaan :)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «