Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Uutta mikkiä hankkimassa, mutta minkä?
1 2 3
gu
07.06.2010 20:12:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli tallamikkiä hakusessa humbunker mallia. Osaisiko joku suositella jotain mallia? Olen ajatellut valmistajia Dimarzio ja Seymour Duncan. Muitakin saa ehdottaa.
Saisi soveltua myös särökkäämpään soitteluun. (Jos esimerkki täytyy antaa, niin Iron Maiden/ Metallica säröaste. Ei siis sillä että näitä soittaisin.) Mitään ûber suristajaa en kuitenkaan hae, sillä myös blues ja 70s heavy ovat soittolistalla myös. Puolitettuna tai muuten löytyisi "kliinillä" kivat kirkkaat "stratosoundit".
 
Ymmärrän kyllä että en voi yhdellä mikillä saada kaikkea haluamaani, mutta jos edes sinneppäin.
 
"kaiken voi lainata..."
Mr. Speed
07.06.2010 20:14:10 (muokattu 07.06.2010 20:15:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eipäs mitään.. No kerro budjetti kuitenkin.
 
Luin aluksi, että kyseessä oli kitaran hankinta.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
gu
07.06.2010 20:15:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sanotaan että jos alle 100e
 
"kaiken voi lainata..."
Simo78
07.06.2010 20:24:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/seymour_duncan_sh4bk_jeff_beck_pickup.htm
toi perusmikeistä peruksin vois toimii ihan hyvin. Aika tylsä vastaus, mutta onhan toi kuitenkin ihan jees mikki.
 
Tommittaja
07.06.2010 21:02:47
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mulla on tällanen: Seymour duncan invader... sillä saa hyvin vähän od:stä vähän särömpäänkin soitteluun, mutta puhdasta soudia et kyllä siitä saa millään ilveellä :/ eli kannattaa olla puhdas mikki kaulassa myös. ihan ok mikki kun en oo kyl muita kokeillu vaihdettuina ni en voi sanoa. ainiin, hieman diskanttipainotteinen ja pinchit lähtee helposti (niinkuin tallasta kuuluukin)
 
http://muusikoiden.net/jasenet/plussat.php
jniska
07.06.2010 21:04:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dimarzio Breed DP 166
 
Laiha Lissu oli paras.
TTV
07.06.2010 21:47:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulta saat Seymour Duncanin Jeff Beck mallin leveämmällä napajaolla olevan TB-4 mikin 40€:lla. Toimii hevi- ja metallihommissa yhtä mainiosti kuin keveämmässäkin soitannassa.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.)
Antti1
07.06.2010 21:49:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tommittaja: ainiin, hieman diskanttipainotteinen ja pinchit lähtee helposti (niinkuin tallasta kuuluukin)
 
Jaa Invader diskanttipainotteinen? No ihan kaikkea muuta. Se on varmaan siellä top kolmosessa markkinoiden bassopitoisimmista mikeistä ja tosi tumma soundi muutenkin. Vaatii kirkassoundisen kitaran, ettei mene tukkoon, tai vaihtoehtoisesti sen puutteessa oudon soundimaun käyttäjältään. :)
 
"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
koponen
07.06.2010 22:01:52 (muokattu 07.06.2010 22:02:36)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dimarzio Super Distortion, Duncan JB tai Duncan Distortion. Kaikki tosin kliinillä aika kökköjä.
 
I'm endorsed by Marshall
gu
07.06.2010 22:13:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän tuntuu että järkevämpää olisi niille kliineille sitten erikseen kaulamikki...
 
Mitäään suosituksia? Varmaan singlecoil olisi varmin vaihtoehto?
 
"kaiken voi lainata..."
Mr. Speed
07.06.2010 22:28:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gu: Vähän tuntuu että järkevämpää olisi niille kliineille sitten erikseen kaulamikki...
 
Mitäään suosituksia? Varmaan singlecoil olisi varmin vaihtoehto?

 
Osta tallaan joku puolitettava humppari, niin toimii.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
Ziggy Bubba
07.06.2010 22:30:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

gu: Vähän tuntuu että järkevämpää olisi niille kliineille sitten erikseen kaulamikki...
 
Mitäään suosituksia? Varmaan singlecoil olisi varmin vaihtoehto?

 
Mikä kitara sulla on? Kyllä humppareillakin hyvää kliiniä saa, varsinkin jos tykkää vähän tuhdimmasta soundista. Kunnon kolinaa ja helinää saa sitten ykskelaisilla... Suht rankasti yleistettynä; pienitehoinen mikki kuten ykskelainen kolisee ja helisee kovasti, kun taas tehokas mikki tuppaa olemaan tunkkasempi kirkkaimpien äänien osalta.
 
Duncanin JB/59 -settiä myydään edukkaasti vähän joka puolella, todella monikäyttöinen duo on tuo:
http://www.thomann.de/fi/seymour_du … can_sshjb_jazz_rodded_humbucker.htm
 
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
RamoQ
08.06.2010 11:15:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikähän kitara mahtaa olla?
 
"Jos tsennaa kaks ja puoli sointua niin mitä sitä kolmatta opettelemaan?" -Heko Luumäki
jussi1976
08.06.2010 12:30:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Siis haluat mikityksen, joka toimii säröillä että puhtailla? Aika hyvin toimivina setteinä tulee ainakin (laitan koko setin, koska nää toimii yhdessä aika hyvin)
Seymour Duncan 59´ kaulaan ja BL 500L tallaan,
DiMarzion Air Norton kaulaan ja Tone Zone tallaan,
TAI sitten - jos haluat oikein tolkuttoman mörssärin, joka silti erottelee ja toimii hevenderissakin kuin myös puhtailla hieman paremmin, niin kaulaan Tone Zone ja tallaan Nailbomb.
 
Rotta sano: Sä haluat tutkia, tietää enemmän, kehittyä, olla avoin. Sä olet siis IHAN erilainen kuin mä. Mä alennun muiden kieroihin, umpimielisiin arvoihin. Tai tyylikysymyksiin, jos ei muuta. Sä et ja mua hävettää. Siks mä herjaan sua nyt.
Ziggy Bubba
08.06.2010 12:32:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muistutetaan vielä, että mikkien vaihto on vain hienosäätöä. Vahvari vaikuttaa paljon enemmän soundin laatuun.
 
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
Victor Helldriver
08.06.2010 14:40:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hiiren Mikki tallaan ja Hessu kaulaan ;D
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Perza
08.06.2010 15:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Dimarzion Tone Zone toimii ainaki mulla hyvin Lespassa ja V:ssä!
 
Duncanin JB varmavalinta kans!
 
GAS Is My Busines And Busines Is Shit!!
Victor Helldriver
08.06.2010 15:56:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JB on kyl luottomikki
 
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
aristoteles666
08.06.2010 15:58:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kytket kaksi yksikelaista tallaan humbuckeriksi niin saat hyväsoundisen humbuckerin joka soundaa oikeasti hyvältä yksikelaiselta puolitettuna.
yamaha teki yhdessä kalliissa pac- 8?? näin ja se toimi loistavasti.
 
omassa stratossa talla ja keskimikki muodostavat yhdessä humbuckerin keskimikin tonen ollessa nollassa ja kytkimen keskiasennossa, kytkin kaula ja keskimikki asennossa on kaulamikki ja humbuckeri rinnan, muut asennot normaaleja.
tone täysillä toimii kuten tavallinen strato.
humbucker asento kuulostaa aika pitkälle oikealta, eikä tarvinnut tehdä mitään modauksia, kaksi piuhan pätkää vain kytketty eri tavalla.
 
mutta toi yamaha toimii vielä paremmin.
 
Eemil
08.06.2010 16:39:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun mielestä kannattaa hankkia joku pienitehoinen mikki jos vahvistimessa riittää gainit.
 
Paljon jengi aina puhuu noista erottelevista mikeistä. Osaisko joku valaista mulle mitä hemmettiä se tarkoittaa käytännössä? Mä kun en vielä ole edes harley bentoneissa törmännyt mikkeihin jojotka sotkisivat eri kielten äänet toisiinsa sekaisin. Samalla voi kertoa myös nopeasta kaulasta enemmän.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «