Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mikkien laskeminen ym.
1
Risukasa2
06.06.2010 19:47:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen ihan aloittelija, mutta päätin tempaista ja askartelin yamaha-bassostani nauhattoman. Operaatio taisi peräti onnistuakin..!
 
Mutta mutta.. vaihdoin flatwoundeihin ja uudet kielet ovat aivan järjettömän ylhäällä. Niitä laskeakseen tarttisi laskea mikkejä, mikä ei ole onnistunut. Vielä. Voisiko joku neuvoa avuttomalle ääliölle kuinka se oikein tapahtuu? Taisin hankkia vähän liian paksut kieletkin, vaivaisilla sormillani on aika tuskaa soittaa, mutta toivottavasti kielten alentaminen helpottaa..
 
j4kk1
06.06.2010 20:13:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Risukasa2: Olen ihan aloittelija, mutta päätin tempaista ja askartelin yamaha-bassostani nauhattoman. Operaatio taisi peräti onnistuakin..!
 
Mutta mutta.. vaihdoin flatwoundeihin ja uudet kielet ovat aivan järjettömän ylhäällä. Niitä laskeakseen tarttisi laskea mikkejä, mikä ei ole onnistunut. Vielä. Voisiko joku neuvoa avuttomalle ääliölle kuinka se oikein tapahtuu? Taisin hankkia vähän liian paksut kieletkin, vaivaisilla sormillani on aika tuskaa soittaa, mutta toivottavasti kielten alentaminen helpottaa..

 
Jos haluat laskea mikkejä kiristä mikkien ruuveja kiinni päin. Jos mikit on jo pohjassa, niin sitten niitä pitää käyttää irti ja poistaa materiaalia alta.
 
Toi kuulostaa nyt vaan siltä että oot saanu siitä kaulan kieroksi. Nauhojen urat pitäis varmaan täyttää jollakin puuviilulla ja liimalla ja säätää kaularauta sitten kohdalleen.
 
Underpowering is one of those myths that will not die. You cannot damage a speaker through putting too little power into it.
Risukasa2
06.06.2010 20:58:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos!