Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Rummut: sähkörummut »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: MILLENIUM MPS-400 E-DRUM STEREO SET Miksi niin huono?
1
Savuhh
06.06.2010 16:26:49 (muokattu 08.06.2010 16:37:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro. Koetin etsiä näistä Milleniumin seteistä tietoa yms ja huonoksihan kaikki niitä sanoivat.. Ymmärisin, että tämä MPS-400 olisi vähiten huono hinta/laatusuhteeltaan. 435€ Thomannilta. Sähkörummut pitäisi saada ja tuo 435€ alkaa olla se maksimi, mitä niistä maksan, joten tahtoisin tietää, että onko nuo tosiaan sellaiset, jotka pitää ekan soittokerran jälkeen viskaa ikkunasta ulos. Jos noihin myöhemmin hommaa jonkun paremman" moduulin niin onko sitten ihan OK peli?
 
Itse olen soittanut jo usean vuoden ja yhä harrasteliapohjalta soittelisin noilla kotona. Tarkoitus ei ole siirrellä paikasta toiseen yms. Lähinnä soitan/harjottelisin) jotain metallimusiikkia niin kestääkö rummut ja onko rummuissa yhtään viivettä esim jos soittaa nopeeta blastia ja nopeita 16-osa fillejä yms.. Rekisteröikö rummut kaikki iskut? Voiko myös myöhemmin niihin lisätä symbaaleja ja tomeja?
 
Jos joku, jolla kokemusta tai osaa muuten vain sanoa niin kertoa vähä plussaa ja miinusta näistä ja vähän eroa näihin "parempiin" sähkörumpuihin (Roland yms) niin olisin kiitollinen. Kiitos vastauksistanne!!
 
Ilelee
06.06.2010 21:02:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mul ei ihan "aitoa" sähkörumpukokemusta noista ole, mutta Rock Bandiin (peliin) saatava Ion-rumpusetti on siis käytännössä sama kuin tuo MPS-400, mutta ilman modulia ja kickpadiä (brändätty vaan eri nimelle). No tommoinen ION-setti mulla on ollut pelikäytössä, eli tiedän kyllä sen fyysisestä tuntumasta.
 
-Symbaalit on aika kovaa muovia, ja kumikerros ohut. Ne ei heilu, eikä oikeastaan anna periks. Tämä luonnollisesti lisää akustista kolinaa aikalailla.
 
-Pädit on silleen ihan ok, mutta mun makuun kumi on turhan pehmoinen ja käytössä sen sisus pehmenee entisestään huonontaen tilannetta. Jengi on sitten vaihtanut niitä kumipäälisiä mesh-kalvoihin, modi joka kuulemma toimii hyvin.
 
-Räkki ja kiinnikkeet on muovia, ja kiinnikkeilla on taipumus hajota mikäli niitä kiristää liikaa (itse sain kahdet jo rikki).
 
-Rock bandissä mulla ei olllu ainakaan ongelmia triggeröinnissä, mutta joillain oli (lähinnä symbaaleissa) En tiedä mistä johtuu.
 
Moduulin voi vaihtaa, mutta noissa pädeissä ja symbaaleissa on vain yksi zone, eli hirveästi iloa siitä ei tule olemaan.
 
Kuten täällä on suositeltu, itse katselisin käytettyjä Rolandeja, tai säästäisin vielä jokusen kuukauden lisää rahaa...
 
Savuhh
07.06.2010 16:11:23 (muokattu 08.06.2010 16:35:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ok. Kiitos vastauksesta. Olen koettanut ettiä noita käytettyjä Rolandeja niinkuin kaikki suosittelevat, mutta ei ole tullut vastaan.. Tuohon hintaluokkaan siis. Eikä varmaan tulekkaan.
 
Sitä vielä, että saisikohan tuohon liitettyä yhden tomin ja symbaalin joskus myöhemmin ja onko ero tuolla MPS-400 setillä ja noilla halvemmilla (MPS 100 ja 200 yms) kuin yöllä ja päivällä?
 
EDIT: Jos ei saa lisättyä pädejä niin osaisitteko sanoa mitään valaisevaa tästä Milleniumin MPS-600 setistä? http://www.thomann.de/fi/millenium_mps600_edrum_profi_set.htm Tekeekö tällä yhtään mitään vai onko tämä lähes sama kuin MPS-400 mutta eri moduulilla + nuo 2 lisäpädiä? Mitä suuria eroja on esim tällä MPS-600 setillä ja noilla yli 1000€ seteillä?
 
Nilkki-6
10.06.2010 10:18:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä on sama tilanne, oon miettinyt et sähkörummut pitäs ostaa. Enkä viitsi hirveesti siihen rahaa pistää( löytyy jo kalliit kitara kamppeet). Soittelisin vaan ihan omaks iloks kotona. Luulis et noi MPS-400 ois iha passelit aloittelijan huvi käyttöön. Tiedän että yamaha tai roland ois reilusti paremmat, mut no money no honey. Vai mitä mieltä te ootte, jos jollain on kokemust noista?
 
SkittaBöy
18.06.2010 14:28:23 (muokattu 18.06.2010 14:30:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllähän näitä halpasettejä saa aina päivitettyä osa kerrallaan parempiin, eli sikäli sellaisella voi hyvin aloittaa. Tietysti halvemmaksi tulisi yleensä säästää hetki ja ostaa kerralla parempi.
 
Kyllä tuollaisilla Milleniumeilla soittelee, suurin ongelma on moduleiden kehnot soundit ja kovaääniset kumipadit. Itse ottaisin tuohon ennemmin vaikka Milleniumin mesh-padit, jotka ovat lähes äänettömiä, mutta hintaakin tulee kyllä silloin lisää. Mitään viiveitä näiden halpasettien triggauksissa ei ole, ihan hyvin pelittävät siinä suhteessa.
 
Kaikki osat ovat joka tapauksessa vaihdettavissa ja voihan siiihen hankkia sitten vaikka Rolandin rumpumodulin käytettynä. Kaikki Millenium-merkkinen kama mitä olen myynyt mm. Huuto.net:issä, on aina mennyt kaupaksi erittäin nopeasti. Halpa hinta myy, myös käytettynä.
 
nappo
08.08.2010 10:31:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas oli torilla Yamahan sähkösetti alle 400 euroa. Suosittelisin tsekkaamaan jammutkin läpi. Ite oon soitellu tollasella DtXpress-setillä jo useamman vuoden eikä mitään valitettavaa ole ilmennyt.
 
You little punks think you own this town
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «