Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Puhaltimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Huilun aloittaminen selkävaivaisena
1
Sansodor
07.06.2010 15:36:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
 
Tahtoisin aloittaa huilunsoiton, mutta en ole varma sopiiko soittoasento selälleni. Olen entinen tanssinopettaja ja selkä vaivaa usein (diskusprolapsi). Videoita katsellessa rupeaa hirvittämään soittajien rangan kiertynyt asento. Osaako joku kommentoida asiaa?
 
Haaveenani olisi oppia soittamaan esim. tällaista:
http://www.youtube.com/watch?v=_b2F-XX0Ol0
 
R85
16.06.2010 12:25:13 (muokattu 16.06.2010 12:26:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sansodor: Hei,
 
Tahtoisin aloittaa huilunsoiton, mutta en ole varma sopiiko soittoasento selälleni. Olen entinen tanssinopettaja ja selkä vaivaa usein (diskusprolapsi). Videoita katsellessa rupeaa hirvittämään soittajien rangan kiertynyt asento. Osaako joku kommentoida asiaa?
 
Haaveenani olisi oppia soittamaan esim. tällaista:
http://www.youtube.com/watch?v=_b2F-XX0Ol0

 
Itse olen selkävaivaisena tyytyväinen nokkahuiluuni :P. Mites klarinetti, fonit jne? niitä soitettaisiin "suoraan". http://www.youtube.com/watch?v=txq2Tl2t3lA .. klarinetti voi olla mahdollinen kakkospuhallin omalla kohdallani sitten joskus
 
Odota toki jotain oikeita huilisti-kommentteja :)
 
Sah
21.06.2010 18:01:57 (muokattu 21.06.2010 22:45:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi,