Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Iba RG1570 - kieliongelma
1
Dtfani
06.06.2010 14:23:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo minun ipanetsi katkoo tätä nykyä koko ajan ylä-e:tä joko tallasta tai satulasta. Nytkin tuossa kieliä aloin vaihtaa, niin kaksi kertaa putkeen virittäessä pasahti poikki. Joskus joku neuvoi käyttämään semmoista neulan mallista viilaa ja hiomaan mahd. teräviä kulmia. Onko olemassa muita, kenties parempia keinoja?
 
oiva tumpeloinen
06.06.2010 15:26:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pieni hionta (tai siis tässä tapauksessa viilaus) on ainoa tapa, millä saa mahdolliset terävät kulmat pois.
 
Pomeranssi
06.06.2010 19:45:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tulee vähän rassailtua jollain paksummilla kielillä niitä tallan reikiä johon kielet tulevat. Muutaman hassun kerran hinkkaa vaikka .46-paksuisella niin hyvä tulee.
 
Juum.
min
06.06.2010 20:14:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Oon jo pari kertaa tätä jo mainostanutkin. Eli "tukevaa" rasvaa, mihin raaputat lyijykynän lyijyä suht paljon. Sitä sitten uriin, tallaan ja satulaan. Ei katkee kielet! Haitta puolena se, ettei vittu tuu vaihdettua noita paskasia ei katkenneita kieliä:)
 
oiva tumpeloinen
06.06.2010 23:00:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

min: Oon jo pari kertaa tätä jo mainostanutkin. Eli "tukevaa" rasvaa, mihin raaputat lyijykynän lyijyä suht paljon. Sitä sitten uriin, tallaan ja satulaan. Ei katkee kielet! Haitta puolena se, ettei vittu tuu vaihdettua noita paskasia ei katkenneita kieliä:)
 
Noinkohan tommonen oikeasti jeesaa niihin paikkoihin, missä on terävä kulma? Saa olla aika paksua rasvaa, että tasoittaa tuommoisia.....
 
min
07.06.2010 07:21:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Noinkohan tommonen oikeasti jeesaa niihin paikkoihin, missä on terävä kulma? Saa olla aika paksua rasvaa, että tasoittaa tuommoisia.....
 
Kyseessähän on ns. itsetehty graniittirasva. Ei se rasva mitään tasoita:) Se vaan pitää lyijyä paikoillaan siellä urissa kielten alla ja se lyijy "hioo" uran kuntoon. Eri asia tietysti todella paskat tallapalat. Itselläni ei ole yhtäkään kieltä enään katkennut mistään kitarasta sen jälkeen, kun rupesin laitteleen tota tököttiä.
 
ReBeat
07.06.2010 15:28:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

min: Kyseessähän on ns. itsetehty graniittirasva.
 
Grafiittirasva (jossa ei ole lyijyä).
 
min
08.06.2010 07:12:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Grafiittirasva (jossa ei ole lyijyä).
 
Heh. Ei sitä kaikkee selvinpäin aina......:)
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «