Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Käytettyjen hinnat
1
hulivili
06.06.2010 22:36:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kun myytte käytettyjä musavermeitä niin kuinka hinnoittelette?
 
Mikä olisi nyt järkevä hinta esim. täysin ehjälle ja toimivalle Mesan Rectifier 4x12 Standardi kaapille, jonka itse ostin uutena -06?
 
Mr. Speed
06.06.2010 22:40:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=15&t=149645&o=1920
 
Tonne jatkossa. Hinnoitteluun vertaan halvinta uuden hintaa, yleistä pyyntihintaa ja sitä mihin hintaan itse olisin valmis kyseisestä esineestä luopumaan. Rectokaappia oisin itse saanut Tampereelta liikkeestä 900 eurolla, joten sen perusteella. Enkä tosiaan tunne myyjää, kysyin vain päivän hinnan.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
RekoS
07.06.2010 00:28:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse en maksaisi mistään käytetystä alhaisintakaan uuden hintaa. Se on niin että keskimääräinen uuden hinta suomessa * 0.6 - 0.7 ja siinä meillä on oikea hinta. Miinus kaikki mahdolliset kosmeettiset vauriot tietenkin.
 
oiva tumpeloinen
07.06.2010 00:32:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mamaze: Itse en maksaisi mistään käytetystä alhaisintakaan uuden hintaa. Se on niin että keskimääräinen uuden hinta suomessa * 0.6 - 0.7 ja siinä meillä on oikea hinta. Miinus kaikki mahdolliset kosmeettiset vauriot tietenkin.
 
Tossa on se ongelma, että jotkut tavarat Suomessa maksaa sen verran enemmän, että niitä saa uutena tuohon melkein puoleen hintaan ulkomailta tarjouksesta.
 
Kaikista helpointa on, kun vain unohtaa nuo kertoimet ja seurailee hetken, mihin hintaan tavarat liikkuu. Jotkut tavarat vaihtaa omistajaa melkein uuden hinnalla, kun toiset taas ei oikein meinaa liikkua puoleenkaan hintaan. Kaikki riippuu ihan siitä, miten haluttu tavara on, ja miten paljon sitä liikkuu.
 
RekoS
07.06.2010 00:38:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Tossa on se ongelma, että jotkut tavarat Suomessa maksaa sen verran enemmän, että niitä saa uutena tuohon melkein puoleen hintaan ulkomailta tarjouksesta.
 
Totta kai, mutta kertoimiin on hyvä vedota, jos haluaa tinkiä hintaa alemmas :D
 
ReBeat
07.06.2010 00:49:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oiva tumpeloinen: Tossa on se ongelma, että jotkut tavarat Suomessa maksaa sen verran enemmän, että niitä saa uutena tuohon melkein puoleen hintaan ulkomailta tarjouksesta.
 
Tässä viihteeksi pieni esimerkki:
http://www.soundstore.fi/PA%25252FS … nic+Maximizer+882i.html?language=fi
http://www.discoland.fi/discokanta_ … l1=1&val2=2&val3=5&val4=2&val5=0&w=
http://www.thomann.de/fi/bbe_sonic_maximizer_882.htm
 
Kyllä mä laskisin käytetylle sopivan hinnan tuosta saksalaisesta lähtötasosta tiputtaen.
 
Mr. Speed
07.06.2010 00:56:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mamaze: Itse en maksaisi mistään käytetystä alhaisintakaan uuden hintaa. Se on niin että keskimääräinen uuden hinta suomessa * 0.6 - 0.7 ja siinä meillä on oikea hinta. Miinus kaikki mahdolliset kosmeettiset vauriot tietenkin.
 
En minäkään. Siksi sitä pitää verrata halvimpaan uuden hintaan. Tietysti jonkin nettikaupan "alealeale" on eri asia, kun se loppuu aikanaan. Niinkuin Oiva sanoi, että se on ihan tavarasta kiinni, kuinka haluttua se on. Mesan kaapit tuntuu kaikki menevän vähitaan 850 eurolla, kun puhutaan 412 Rectosta. Uudenhan oisin tosiaan 900 eurolla saanut ilman sen suurempaa tinkimistä. Kysyin, että "milläs tää lähtee mukaan?". Liike oli Tammer Piano.
 
Toinen sitte ovat vaikka ESP:n yleisemmät superstratot. Torilla on tonniin jo useampaakin vaihtoehtoa M-2:sta vaahteralankulla, ruusupuulla, Horizon-2:sta yms, vaikka uusien hinnat on Suomessa sen 1700 euroa. Tietty tinkaamalla tai ulkomailta voi saada esim. 1500 eurolla, mutta aiemmin noi meni johonkin 1200-1300 euroon. Selvästi tarjonnan kasvaessa on hinta tippunut.
 
Telecaster on kaunis kuin Johanna Tukiainen.
joku muu sikko
07.06.2010 09:14:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse pidänns. bulkkikaman kyseessä ollessa suunnilleen muistisääntönä että käytetystä pyydetään 60-70% thomann hinnasta ja myydään se 50-60% siitä. HIntapyyntö riippuen vähän siitäkin kuinka paljon/nopeasti tavarasta haluaa päästä eroon..
 
The Almighty Marshall.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «